Uncategorized
رواية أحببت خديجة الفصل السادس 6 بقلم آية هاني
رواية أحببت خديجة الفصل السادس 6 بقلم آية هاني
![]() |
رواية أحببت خديجة الفصل السادس 6 بقلم آية هاني |
رواية أحببت خديجة الفصل السادس 6 بقلم آية هاني
_ انا مش عارفه والله ايه اللي وقعني مع واحد زيه متفهميش له حاجه شوية تحسيه أهبل وطيب وساعات تحسيه زي الوحوش كدا وقاسي ..
= مين دي بقااا اللي قاعدة تكلميها بقالك ساعتين..
_هاا دي دي أميرة صحبتي..
= صحبتك بردوا ولا مصطفي..
_ انت ليه بتشك فيا دايماا..
= عايزاني اصدقك ليه..
_ علشان مش دي الحقيقة..
= وايه هي الحقيقة..
_ هتقعد وتسمع مني براحه..
= هقعد بس اقفلي الزفت اللي مفتوح وشكلها صحبتك سمعتنا..
_ أميرة شوية كدا هكلمك.. “هاا اتفضل اقعد بقاا”..
جه نوح وقعد قصادهااا ع السرير وبصلها جامد..
= احكي يستي..
خديجه بتوتر من نظراته وعيونه اللي بتسحرها..
_ هقولك بس متفهمش غلط ومتزهقش و..
= انجزي قولي..
_ مصطفي دا يبقي ابن عمي وانا يعني كنت.. كنت..
= كنتي ايه اياكي تقولي بتحبيه..
_ ليه بقاا مقولش كدا ..
= علشان الحب دا ليا انا وبس متحبيش حد غيري..ثانية واحدة انتي قولتي كنت يعني دلوقتي مفيش حب ولا حاجه صح.
_ صح..
= وبتحبيني..
_ انت عايزني أحبك يا نوح بعد اللي عملته معايا انت اغتصبتني يا نوح..
= انا آسف بس لما سمعتك بتقولي مصطفي الف سناريو جه ف بالي وحصل اللي حصل..
_ والمفروض إني انسي..
= مش قدامك حل غير دا..
_ انا هقوم اعمل غدا تحب تاكل ايه..
لقيته مسك ايدي وباسها” اللي تعمليه بإيديكي هااكله”..
= وه انت بتعمل ايه يا جدع..
نوح بنظرة استغراب وبعدها انفجر ف الضحك من جملتها” جدع”????????????????..
_ لا بجد انت عملت ايه من شوية..
= بوست ايد مراتي ايه فيها حاجه دي..
_ اما اقوم احسن لياا..
ودخلت خديجه المطبخ وكل شويه تفتكر نوح وهو بيبوس ايدها وتضحك.
وفجأة..
= نووووووح اااااااه..
نوح جه بسرعه لقاها واقعه ف الأرض ووشها محمر جدا..
_ اطفي الغاز يا نوح اااااه..
= طفيتيه يا حبيبتي نوح دمع لما شافهاا موجوعه وشاالهاا بخوف وخدهاا ع المستشفى ..
_ نوح خليك جمبي متسبنيش.
= انا جمبك علي طول يا حبيبتي متخافيش..
– ممكن تخرج براا..
_ لا هفضل معاهاا واديلها مسكن ولا اي حاجه تخفف الوجع عنهاا..
= حاضر..
وبعد شوية..
_ الحمد لله هي مش هتحتاج تجميل لإن الولعه ممسكتش فيها والمرهم دا هتحطه مرتين والف سلامه علي المدام..
وخدهاا وخرج..
_ بتعيطي ليه يا حبيبتي لسه موجوعه..
= وشي بيحرقني اووي..
_ الف سلامة عليكي ياقلبي يارب انا وانتي لاا…
= ولا انا ولا انت ولا اي حد يا حبيبي..
_ ايه قولتي ايه يا خديجه..
= مقولتش حاجه وبعدين هو دا وقته..
_ اما تروقي نشوف الكلمه دي بعدين..
في المساء.
_ بس اهدي هجيبلك تلج دلوقتي تحطيه علي وشك..
خديجه ببكاء..
= لا التلج غلط هات المرهم بسرعه ااااه وشييي..
_ هروح اكسر البوتجاز دلوقتي..وراح جاب المرهم..
= انت بتعمل ايه..
_ هحطلك مرهم..
= لاا انا هحط لنفسي..
_ ششش اقعدي ساكته خاالص..
وقرب منهاا وأول ما ايده لمست وشها جسمها قشعر..
_ براحه يا نوح ونبي..
= حاضر والله هوووف شوفتي حطيتت براحه ازاي..
_ حساك طفل اوي ف آخر جملة..
= بقاا كدا يعني من شوية كنتي بتعيطي وهات ينوح المرهم والنبي دلوقتي قويتي واتكلمتي كويس..
_ هتجيب لياا أكل ولا لااا انا جعانه.
= انتي فصيلة..
_ معلش..
_ هتاكلي ايه..
= انت بتحب ايه.
_بحب البيتزا والكنتاكي..
= وانا كمان علي فكرة..
_ طيب انا هروح اجيب واجي بسرعه..
وراح جاب اكل لهم وجاب كانز وشيكولاته وحاجات كتير ( يبختهم ااااع الواحد جااع والله) ????????..
_ خديجاااااه..
=ايوااا..
_ جبت حااجات كتيرة.
= تسلم جبت ايه..
_ جبت البيتزا والكنتاكي تمام..
= تمام.
_ وجبت كانز نشربه بعد الأكل.
= اهم حاجه يكون اسمر..
_ مبحبوش الا اسمر اصلاا وجبت شيكولاته..
خديجه فرحت جداا وراحت حضنااه..
نوح حضنها اكتر ” لو كنت اعرف كنت جبت شيكولاته من زمان”..
خديجه اتكسفت وجت تخرج من حضنه هو فضل ماسكها..
_ خليكي كدا شوية..
= والأكل.
_ مش مشكلة..
= مترخمش يا نوح..
نوح سابها وخد كل حاجه.. ” ماشي شوفي هتاكلي ازاي “..
_ ايه يسطاا انت قفوش ليه كده تعالي بس تعالي..
= فظيعه انتي والله..
_ طيب هناكل بقااا.
= حاالا..
يتبع……
لقراءة الفصل السابع والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري