Uncategorized

رواية كنت لي عوض الفصل الأول 1 بقلم رنا محمد

 رواية كنت لي عوض الفصل الأول 1 بقلم رنا محمد

رواية كنت لي عوض الفصل الأول 1 بقلم رنا محمد

رواية كنت لي عوض الفصل الأول 1 بقلم رنا محمد

احمد:انتي هتنزلي تشتغلي عند ناس كبار وهتجبيلي فلوس اهو يبقي منك منفعه احسن منتي قعده عاله عليا كدا 
منه بزعيق:حرام عليك انت ليه بتعمل كدا،م كفايه امي ال ماتت م تعبها انت كل يوم كنت بتضرب فيها وف الاخر تنزلها تشتغل عشان تجبلك فلوس وتشرب القرف دا ليه كدا ارحمني بالله عليك
قرب عليها وضربها ب القلم وقعها ع الارض م قوه الضربه وبوقها فضل ينزل دم
احمد:جري اي يبت انتي..انتي هتعلميني اعمل اي ومعملش اي انا قولت كلمه وهتتنفذ بكرا هتنزلي تشتغلي وتجبيلي فلوس ودا اخر كلام عندي..وسابها ومشي
منه بعياط:يارب ونبي ساعدني اخلص م الي انا فيه دا انا خلاص تعبت،قامت واتوضت وفضلت تصلي وتدعي ربنا يرحمها م العذاب ال هيا فيه وم كتر تعبها نامت ف الارض
“انا منه عندي 25سنه ف اخر سنه ف كليه تجاره دخلتها غصب عني ومحققتش حلمي اني ادخل كليه فنون جميله ماليش صحاب ولا عندي اخوات،امي الِ كنت بتحامي فيها م قسوه الدنيا وم قسوه الراجل ال مفروض ابويا ماتت وسابتني لوحدي”
_____ف اليوم التالي الضهر بالتحديد
صحيت منه لقت نفسها نايمه ف الارض وجسمها وجعها م النومه دي قامت اتوضت وصلت فرضها وكاعدتها فضلت تدعي ان ربنا يساعدها،خلصت وطلعت حضرت الفطار وسابته ع السفره ودخلت جهزت نفسها عشان هتبداء شغل م النهارده”لبست بنطلون جينز اسود وشميز اسود وطرحه كشمير وكاعدتها كانت حلوه حتي وهيا زعلانه”
طلعت لقيته قاعد بياكل
منه بزعل:انا نازله
احمد:شاطره اهو انا كدا احبك
منه بصت عليه بزعل وسابته ومشيت 
نزلت منه وبعد وقت مش قليل وصلت قدام ڤيلا كبيره
منه ب اندهاش:مشاء الله اي حلاوه ديي كلها..بس انا خايفه ادخل يكون ال جوه هيعاملوني وحش وضرب وإهانه زي م بابا بيعمل ونزلت دمعه م عنيها مسحتها وقالت بسم الله وراحت تخبط وفتحتلها ست باين عليها ف ال40 وشهاا بشوش وباين عليها الطيبه
كريمه:بسم الله مشاء الله انتي مين يبنتي
منه:انا منه جايه اشتغل
كريمه:اتفضلي يبنتي..مشاء الله عليكي حلوه اوي 
منه:تسلميلي ي حجه يارب
كريمه:تعالي معايا اوريكي الڤيلا واوضتك ال هتقعدي فيها 
كريمه فرجتها ع الڤيلا ووريتها اوضتها وعجبت منه اوي وبدأت شغل راحت نضفت الاوض كلها وجت عند اوضه ودخلت لقيتها نضيفه جدا ومترتبه بشكل حلو اوي والديكور بتاعها حلو جدا وفضلت واقفه تتفرج ع الاوضه وفاقت ع صوت حد بيكلمها
ي انسه انتي مين وبتعملي اي ف اوضتي
بصت وراها لقت واحد طول بعرض وشعره كثيف جدا وعيونه بني فاتح وفضلت بصاله شويه وبعدين فاقت ع صوته تاني
انتي ي انسه
منه ب ارتباك بصت ف الارض وقالت:انا اسفه انا كنت داخله انضف الاوضه وتقريبا مش محتاجه انضفها ع اذنك ومشيت م قدامه بسرعه
وراحت ل كريمه
منه:بقولك ايه ي داده كريمه هو مين الاستاذ ال جه م شويه
كريمه:دا حازم الطنطاوي يبنتي صاحب الڤيلا وصاحب اكبر شركه ازياء ف مصر 
منه:طب اي رائيك ي كريمه ي قمر انتي واحنا بنجهز الاكل تحكيلي عنه اكتر
كريمه بضحك:هيا غمزت ولا اي 
منه بعدم فهم:هيا اي ال غمزت 
كريمه بضحك اكتر:الصناره يحبيبتي
منه اتكسفت:ولا غمزت ولا حاجه يعني..انا بس كنت حابه اعرف فين اهله وعنده اخوات ولا لا بس م اكتر ي داده
كريمه:ماشي يختي يلا نجهز الاكل
وهما بيجهزوا الاكل كريمه كانت بتحكيلها ع حازم
“حازم عنده 30سنه وإياد اخوه عنده 20سنه مامته وباباه اتوفوا وهو عنده 20سنه وإياد كان عنده 10سنين وكريمه هيا ال ربتهم وهو اعتمد ع نفسه واجتهد ف دراسته وف شغله عشان يقدر يصرف ع اخوه وميحرمهوش م اي حاجه ولحد م عمل اكبر شركه ازياء ف مصر وكبر اسمه واسم والده وشريك فيها هو وإياد” 
خلصت كريمه حكي وإياد جه ودخل المطبخ لاقي منه وكريمه
إياد:اي دا ي ماما كريمه احنا عندنا ضيوف
كريمه:لا يحبيبي دي منه بتشتغل هنا
إياد:بقا ف قمر كدا يشتغل هنا..ازيك ي منوش تسمحيلي اشيل الالقاب عشان مبحبهاش
منه:ازيك ي اياد..تمم مفيش مشكله
وهنا دخل حازم
حازم بطريقه حاده قليلاً:ايه ي إياد هتفضل واقف كتير يلا اطلع غير عشان ناكل عشان عايز اخد رائيك ف حجات ف شغل
إياد:ماشي..باي يمنوش 
خلصت منه شغلها وكانت ساعه جت 8 وهيا مروحه حصل حاجه خلتها تتصدم
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *