Uncategorized

رواية روح الصقر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم بسملة بدوي

صقر بغضب جحيمي وعروقه برزت وقال بصوت عالي…….. ازاااااااااي ليييييييييييي.
ريفا برتياح…….اهو شوفت الحمدلله مش انا الي انت تقصدها .
صقر بغضب جحيمي……بررااااا براااااااا 
ريفا بخوف شديد جريت وكانت هتقع بس سندت على الكرسي كانت فاكره صقر هيلحقها بس صقر واقف زي ما هو صنم وبيردد كلمه واحده بس مش هي مش هي .
ريفا بصت عليه بحزن وقلعت السندل ومسكته في أيدها وجريت بره كان نفسها تطلع تشوف جاسر بس كده هتتكشف ايوه هي روح (اومال اي دخلت عليكو صح ????????????)
روح خرجت وقعدت تجري وتجري لحد ما وصلت لنص الشارع ووقعت على الأرض وقالت بنهيار…..ااااااااه قلبيييييييييي اه يااااااااراااااااب ليييييييييييي وقعدت تفتكر الي حصلها .
فلاش باااك .
رووح أما وقعت من على الصخره كانت وقعت على  جزع شجره  بس مسكت جامد فيه وكان فيه راجل عامل رحله استكشافية في الغابه هو وأولاده وسمع صوت انين قعد يتبع الصوت لحد ما وصل لروح وابنه طلع جابها وودوها المستشفي ودخلت في غيبوبه سنه ونص وعملت عمليه في ضهرها عشان كان فيه جروح كتيره عشان كده الوحمه مش موجوده  
وصحت بعد سنه ونص وكانت حالتها الصحية وحشه جدا ومكنتش بتتكلم خالص  ،والسنه التالته اتحسنت وحبت عيله ماكس الي انقذها وفيوم كانت مقرره انها ترجع مصر وتقول لصقر أنها مامتتش ولسا عايشه وادوارد بن ماكس ساعدها وراح معاها مصر وروح راحت القصر هي وادوارد  وانصدمت جامد من كلام صقر. 
صقر ببرود وجمود…….حاضر ياامي هتجوز ، كلامك صح روح ماتت خلاص وعمر الي هيموت ما هيرجع تاني 
روح اول ما سمعت كده سابت القصر بهدوء زي ما جت وجريت بره وادوارد وراها .
صقر كان حس أن روح موجوده  .
هنيه جت وقالت برزينه وهدوء……اختار عروسه يالا يحبيي عشان مينفعش ابنك يقعد كده وكل يوم مربيه جديده وكمان عشانك 
صقر بزعيق …… انا مش عاااااوز غير رووح وقلبي اتقفل من بعدها ومفيش حد يعرف ياخد مكانها ابدا وساب القصر ومشا .
هنيه بحزن …..ربنا يهديك يبني ويقدم الي فيه الخير .
عند روح قاعده على الأرض وبتبكي بانهيار…….عايز يتجوز يا ادوارد وانا اول ما اتحسنت رجعتله ااااه قلبي بيوجعني اوي  
ادوارد بالانجليزي وقال بتشجيع…..روح انتي قدها قومي لازم تبقي قويه البقاء للاقوي رووح وانا معاكي وهساعدك .
رووح بجمود وبتمسح دموعها ……..انا هنتقم منه الاول .
ادوارد بتفاجئ……..نعم .
روح بجمود……..هتساعدني  .
ادوارد بحب اخوي……. اوكي روح .
روح بحب اخوي مماثل…..اشكرك ادوارد كثيرا .
ادوارد بحب ……لا تداعي للشكر روح وانا وانتي اخوات .
روح بحب……لي الشرف .
ومن يومها وروح قاعده تاخد الصفقات من صقر وبتنتقم منه .
روح شاورت لتاكسي وروحت القصر اخدت شاور ولبست لبسها المكون من جيبه جلد سوده وقميص بحملات رفيعه ابيض ستان وجاكت شفاف وقصير اسود وبوط اسود طويل فوق الركبه بشويه وسابت شعرها ولبست النضاره الشمس السوده واخدت الملفات وخرجت وقالت ……وقت تنفيذ الخطه الجديده. 
عند صقر جاله فون بأن اجتماع امبارح اتعمل تاني .
لبس بدله كحلي وقميص أبيض وجذمه سوداء جلد ورش برفانه الجذاب وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ولبس ساعته الفخمه واخدت شنظته والملفات وخرج وقال بحزن وعشق ……انا حاسس انها رووح وقلبي بيقول كده برده وكمان نفس ريحه روح هي كمان ريحه ريفا وبعدين قال بخبث………. هعرف النهارده أنها روح أو لا  
ووصل وراه قعد على الكرسي وحط رجل على رجل بغرور وابتسامه خبيثه مرسومه على وشه 
رووح نزلت من العربيه بغرور وثقه وكانت كل الأنظار عليها والرجاله عيونهم هتطلع من مكانها بسببها وجمالها ونجاحها في عالم البيزنس مع أنها مكملتش 4سنين .
وراحت قعدت على الكرسي بغرور وثقه وقالت …..سوري على التاخير  في مشوار مهم مع خطيبي وانتوا طبعا عرفين ادوارد غني عن التعريف طبعا وطبعا كمان كلكوا معزومين على الفرح الشهر الجاي وفي الاخر بصت على صقر وايده الي ابيضت مفاصلها من كتر العصبيه الي متحكم فيها وبعدين قال بجمود …..طبعا طبعا ده شرف لينا .
روح بصت عليه بتفاجئ وبعدين قالت بغضب…….ممكن نبدا .
صقر بصلها بخبث وقال …….احلى اتنين بجد وادوارد بجد انسان طيب وجدع وطيب اوي .
روح بعصبيه…….تمام ممكن نتكلم في الشغل بقاااا.
صقر ببرود…..تمام والف مبروك تاني مره.
روح بصت عليه بغضب وقعدوا يتكلموا في الشغل .
قاطعم صوت فون صقر وهو بيقول بخبث…….. ثواني بس هرد على المدام .
رووح بغضب شديد وغيره ……..نعم مدام مدام مين  يصقر .
صقر ببرود عكس الي جواه……مراتي في اي حضرتك ومد أيده وشاور على الخاتم الجواز وقال ده .
روح بغيره شديده……نااااااعم  ، طب وانا 
صقر بخبث شديد…..انتي اي ي ريفا .
روح بصراخ …….وانا فييين ومش اسمي ريفا اسمي رووووح اسمي رووووووووح.
عند رحيم 
ريفيان ريفيان يروحي انتي فين .
ريفيان طلعت وكانت لابسه فستان اسود قصير ومثير وسايبه شعرها وحطه ميكب سميبل رقيق بيبن ملامحها الجميله اكتر 
رحيم بصدمه وزهول من جمالها ……..اااانت مممين .
ريفيان بدلال…..انا ريفيان ي رحومي .
رحيم بلع ريقه بصعوبه وقال …..رحومك.
ريفيان بهدوء قرب منه وبتقلعه الجاكيت ……ايوه رحومي مش جوزي .
رحيم بتفاجئ ………ايوه 
ريفيان بسرعه راحت عند الورد الي محطوط على الطربيظه وقالت …..الورد الاحمر ده ليا .
رحيم بحب …..ايوه .
ريفيان بدلال……مرسي يرحومي وبسته من خده .
رحيم بتفاجئ وصدمه من تصرفاتها وحط أيده مكان بوستها على خده وقال ….. انتي اكيد شاربه حاجه .
ريفيان بسرعه…..انا بحبك.
رحيم بصدمه …….نعم .
ريفيان بحزن ودموع…..انت مش بتحبي انا اسفه اعتبرني مقولتش حاجه ولسا راحه تبعد .
رحيم اشتالها وقال …….وحياه *امك ،ده انا بعشقك مش بس بحبك .
ريفيان بعياط…..بجد .
رحيم بخبث شديد وعشق……والله وبعدين قال اي الحلاوه دي كلها .
ريفيان بكسوف …..ااابعد.
رحيم بصوت كل سخريه ……ابعد اي يماما انتي الي جبتيه لنفسك استحملي بقا واشتالها وتسكت شهرازاد عن الكلام الغير مباح ????????.
تسريع الاحداث
عند اياد لبس هو ومني وحجز تذكره لنيويورك طياره بليل .
نزلوا .
مني بطفوله……الله الله نيويورك حلوه اوي اوي .
اياد بصلها بحب شديد وقال …..انتي احلا .
مني بصت له بحب مماثل .
قاطعهم صوت فون اياد .
اياد بهدوء…..ايوه تمام يعني هي هناك الوقني في مطعم اي عشا عمل تمام تمام اقفل   
ووصلوا .
اياد اول ما سمع روح وهي بتقول …..مش اسمي ريفا اسمي رووووح اسمي رووووووووح  جري عليها حضنها جامد .
صقر بغضب جحيمي ووووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل الثلاثون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *