Uncategorized
رواية تزوجت أعمى الفصل السادس عشر 16 والأخير بقلم باسنت أشرف
رواية تزوجت أعمى الفصل السادس عشر 16 والأخير بقلم باسنت أشرف
![]() |
رواية تزوجت أعمى الفصل السادس عشر 16 بقلم باسنت أشرف |
رواية تزوجت أعمى الفصل السادس عشر 16 والأخير بقلم باسنت أشرف
…في المستشفى كاانت منن بتجرري و ياامن محطوط ع الترولي و الممرضين بيجروا بية بسررعة ع اوضة العمليااات
و دخلوا اوضة العمليااات و منة كاانت حالتهاا صعبة برة قااعدة بتعيط و مش عاارفة تعمل اي غير انهاا تلوووم نفسهاا ع انهاا السبب في اللي حصل لولاا انهاا مشيت وساابتة مكنش جراالة كده فضلت تعيط جاامد و اتصلت ع مرات عمهاا و عمهاا و ابووها و قالتلهم اللي حصل و هماا جم كلهم وهي و زينب كانوا حاضنين بعض و بيعيطوا
و نصار و هاني قااعدين يدعولوا
وبعد وقت كان في ممرضة معدية
راحو عندهاا بسررعة
منه ببكاء: طمنيني والنبي ياامن عاامل اي ارجووكي قوولي
زينب: طمنيناا ي بنتي ارجووكي
الممرضة بحزن: البقااء لله للاسف مقدرنااش ننقذة او بمعنى اصح عمرة
منه: لاااااا مستحيل يااااااااامن
***********************
عند رحمة و إياد
كان في شخص واقف جنب رحمة و مصوب المسدس ع دمااغهاا والنااس كلهاا ملمومة و الكل مستغرب اللي بيحصل
الشخص: اي حد هيقررب مني فيكم هكوون مفضي المسدس في رأسه و راسهاا
إياد: ابعد عنهاا و سيبهاا احسنلك
الشخص: اناا مكنتش هعملهاا حااجة بس السنيورة هي اللي صوتت اضطرتني اعمل كده
رحمة: انقذني ي اياد ارجووووك هيقتلني
و ماازن كاان بيعيط هو كماان
و الشخص مصوب المسدس ع دمااغ رحمة وفجأة خرجت رصااصة في مصدر مجهوول هل الرصااصة بس الرصاصة مجاتش في رحمة لأن رفيف اختهاا رفعت ايد الراجل لفووق ف الرصااصة جت في الهواء و عمر مسك الراجل بسررعة و الشرطة جت اخدتة و بكده انتهت مهمة اياد في القبض ع الشخص اللي قتل زيااد
***********************
بعد مرور خمس سنوات
منه:عااارف ي مرااااد لو مجيتش هناا لهكوون قتلاااك النهاااردة
مراد الطفل ذو ال 4 سنواات
مراد: ي مامي بلعب معااه
منه: والله يعني اللي بتعملوا في اخووك ده لعب
مرااد ببراءة: ايووة
ياامن دخل من برة: اي اللي حصل صوتك جاايب اخر الدنياا لية
منه: مرااد عماال يضرب في زين و هو بيعيط و بعد كده يقوولي بلعب معااه
يامن: كده برضوا بتضرب اخووك لية ي مارو
مراد: ي باابي هو كاان بيعيط واناا عاايزوا يسكت ف كنت بلااعبوا
يامن: اهو ي ستى قالك انو كاان بيلااعبوا
منه: خلااااص ي ياامن اناا كداابة ارتحت كده
ياامن: رووح ي مارو العب برة ي حبيبي يلاا
مراد: مااشي ي بابي
وخرج مراد برة الاوضة
يامن: اهو بقى هو طفل مش كل شوية تزعقي معااه في حااجة اسمهاا الهدوء مش كل حااجة عصبية
منه: ي مرااد بيضربوا اوووي
يامن: معلش ده ابنك و ده ابنك الاتنين زي بعض
منه: ما انا مش بفرق بينهم بس زين صغير عن مراد
يامن: خلااص سيبك من العياال دول وتعاالي في حضني لاحسن انت وحشتيني اوووي
منه بدلع: وانت وحشتني اووي ي يامووني انت مش متخيل اناا بحبك قد اي
يامن: تعرفي اني بمووت فيكي
منه: مش متخيل كنت همووت ازااي ساعت اللي حصل من خمس سنين
يامن: انت لسة فااكرة
منه: هي دي حااجة تتنسي ده اناا روحي كاانت هتطلع وقتهاا
يامن: بعد الشر عليكي ي روحي
Flash back
في المستشفى بعد ما الممرضة قالتلهم البقاء لله منه فضلت تعيط و تصرخ هي و زينب و محدش فيهم مصدق ابداا ان ده ممكن يحصل
و نلااقي الدكتوور لسة خاارج من اوضة العملياات
الدكتور: لا حول ولاا قوة الا بالله مالكم ي جمااعة مهوو الاستااذ كويس اوماال انتوا عاااملين في نفسكم كل ده لية
نصاار: بجدد ي دكتوور دي قاالت انوا مااات
الدكتور: لااا دي حاادثة بسيطة جداا يعني شوية كدماات ع شوية كسوور
منه: بجدد ي دكتوور يعني ياامن عاايش مفيهووش حااجة
الدكتور: اه وتقدروا تشوفوه كمااان احنا هننقلوا اوضة عاادية
منه: الحمد لله ياااارب
بعد فترة كاان ياامن في اوضة عاادية و الكل دخلوا عشاان يطمنوا علية
وبعد فترة صحي ياامن
ومنه قربت منه وحضنتة و كاانت بتعيط
منه: يااه كنت هموووت لو جراالك حااجة الحمدلله انك بخير
يامن بابتساامة: يااه مكونتش متووقع اني متجووز قمر يااناس اي الجماال ده ي بت
منه بعدم تصديق: ياامن انت انت..يعني هوو هوو
يامن: اهدي كده و برااحة
منه: لاا بجد انت شاايفني
يامن: شاايف احلى واجمل واحده تشوفهاا عيني
منه حضنتة تااني جاامد: اناا بحبكك اووي ي ياامن
يامن: واناا بمووت فيكي ي قلب ياامن
و الكل فرح ان ياامن رجع يشووف تااني منغير عملية ولاا حااجة والدكتوور قالهم ان ممكن من الصدمة رجعلوا نظرة تااني وان دي حااحة من عند ربناا
end Flash Back
…
منه: اصلاا اناا كنت بحبك من قبلهاا بكتير
ياامن: عاارف واناا كنت بحبك برضوا من قبلها بس مكنتش عايز اعترفلك غير لماا ارجع اشووف
منه: اهم حااجة اننا مع بعض
ولسة هيقري منهاا يبوسها راح زين معيط
ياامن بغيظ: ابنك ده فصيل اوووي كن حق مرااد يضربوا
منه: بس ي زين متقوولش كده ع حبيب ماما
يامن: جهزي نفسك بالليل عشاان سبوع عياال اياد
منه: مااشي
***********************
عند اياد و رحمة كاان مازن كمل ال 10 سنين
و همااا عاشوا مع بعض بس مكنش فيهم حد قاادر يعترف للتاني بحبوا
بس في الاخر اعترفوا وعااشوا زي اي زوجين مبسوطين و اهو خلفو توينز ريتال و رباب
والنهاردة السبوع بتاعهم
جة يامن و منه الحفلة
و حاتم و مراتة وكاان معاهم رامز و ريم
و كاان سبووع جميل اوووي
و كلهم كانوا مبسوطين
وتوتة توتة فرغت الحدوتة
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا