Uncategorized
رواية فتاة في أحلامي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد أشرف
رواية فتاة في أحلامي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد أشرف
![]() |
رواية فتاة في أحلامي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد أشرف |
رواية فتاة في أحلامي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد أشرف
عدي اسبوعين وانهارده فرح تالا ومعاذ
في الفله*
مليكه تنزل الدرجة بسرعه:عايزه حاجه ي زوزا قلبي سلااام
زوزا:خدي ي بت افطري حتي
مليكه:هاكل اي حاجه بس انا ماشيه عشان متاخره
زوزا:خدي ي بت
خرجت مليكه وهي تجري بخفه الي الجنيه
ايهم:خدد بس ي قمررر انت رايح فين
مليكه وهي تتنفس بسرعه:م متاخره ي ايهم بااي
ايهم:اقفي ي بت مش بكلمك
مليكه ببراءه:نعم
ايهم:قعدي معايا ساعه بالظبط وامشي
مليكه:متاخره والله ي ايهم
ايهم:اقعدي نفطر ي مليكه بقالي زفت اسبوع مشغول عايز ارتاح شويه معاكي
مليكه:حاضر
ايهم:تسلميلي ي مليكه قلبي
زوزا:مش كنتي متاخره من شويه ي مقصوفه الرقبه
مليكه بغيظ لايهم:ربنا علي المفتري
ايهم:اقعدي ي امي نفطر اصل في ناس كانت عايزه تخرج من غير ما تقول صباح الخير حتي
رن هاتف مليكه:شوفت مش هتبطل ترن
اخذه ايهم وجعله وضع الطيران:ريحي دماغك يلا كلي
فطرت مليكه بسرعه
مليكه:الحمدالله شبعت سلاام
ايهم:مكااانك قلتلك لما انا اخلص فطار ابقي قومي
مليكه:ما هو مفيش انسان طبيعي ياكل سندوتش في ساعه
ايهم:بحب اكل براحتي
زوزا:انا هقوم انا اريحلي شويه واصحي الكلبه التانيه
مليكه:ايهم عشان خاطري بقا زمان الميكب ارتست جت
ايهم:ميكب اي
مليكه:ارتست
ايهم:دا لمين دا
مليكه:ل تالا مش ليااا يعنيي
ايهم:ومالك بتقولها من تحت درسك كدا لي عايزه تحطي ميك ي حبيبتي
مليكه:بصراحه …امم اه
ايهم بسماجه:لا
مليكه بهمس:يااارب
ايهم:عايزه تمشي
مليكه:اه
ايهم:هاتي بوسه وامشيكي
مليكه بصدمه:نعممم
ايهم:ه ا ت ي بو ث ه
مليكه:ايهممم
ايهم:والله لو عايزه تخليكي قاعده No problem with me
مليكه:ايهم بطل هزار اتاخرت وعايزه امشي هتيجي توصلني ولا لا
ايهم:هوصلك وهاخد البوسه وتقدم نحوها وقبلها من علي النقاب فوق شفتيها
مليكه:وقح
نزل ايهم وكان يرتدي بنطلون جينز وتيشيرت ابيض وشوز ابيض ونضارته الشمسيه كان في قمه الوسامه
ايهم:يلا ي قلبي الوقح سمعتها وانا طالع
طلعت له مليكه لسانها
ايهم:هعضه
مليكه:يلااااا
…………………………………………….
عند تالا
بتجهز نفسها ومشغله اغاني
تالا:أما تجيلي ي مليكه الكلب
امااااياااا ي اماااااا بحبكككككك ي اماااااا
الام:اكتمي ي بنت المجنونه
تالا:وبمووووت فيكي ي اماااااااا
الام: كلها ساعات وتغوري في داهيه كتك نيله
تالا:شكرا ي امومه
…………………………………………….
مليكه:شكرا يسطاااا
ايهم:اقفي ي بت مكانك
مليكه:نحم
ايهم:,نحمم ويسطاااا دا انتي ليله سوده ..عرفتي الكلام دا منين
مليكه:من تالا
ايهم:انا كنت عارف اناااا كنت عارف
مليكه:امال بتسال لي
ايهم:صحيح …متوهيشش الكلام دا لو سمعته تاني هضضربك
مليكه بعند ورفعه حاجب:هتضربني ازاي بقا
ايهم:مترفعيش حاجبك دا عشان مقطعهولكيش
مليكه:ازاي برضه
ايهم:ي بت متخلنيش اتنرفز عليكي
مليكه : ما تتنرفز
ايهم:ي بتتتت
مليكه :ها
ايهم:انتي عندك شازفونيا مره تبقي كيوت ومره شمحطيه ومره سرسجيه ومره
مليكه:انت هتلك كتير ي ايهم سلام ي صحبي
ايهم:مليكه بكلم جد الكلام دا بضايق منه بلاش
مليكه براءه:كنت بهزر معاك والله
ايهم:خلاص ي روحي بس بلاش الكلام دا تاتي اوكااي
مليكه:اوكااي
ايهم:يلا انزلي
مليكه: انتي هتروح فين
ايهم بمكر:هروح ادور علي واحده تنقيلي بدله حلوه كدا أحضر بيها الفرح بدل مراتي الي مش عارف اتلم عليها وسيباني
مليكه برفعه حاجب:ايهمممم
ايهم:نحم
مليكه:مستفززززز…..هتروح فين بجد
ايهم:هو انا هكدب عليكي ما قولتلك
مليكه بدموع:ايهمم
اخذها ايهم في حضنه:بهزر والله يروحي انا محدش يملي عيني ولا يقدر يقرب مني الي انتي وبس لاني انا ملكك وانتي ملكي وبس
مليكه:ماشي
ايهم:بعد كل الكلام دا كله ماشي
مليكه:اقول اي
ايهم بغمزه:في اوضتنا لما نتجوز هقلك كل حاجه
مليكه:كله كله
ايهم:كله كله
مليكه:طب هتروح فين بقا
ايهم:رايح لعدي وادم الكافيه بتاعنا
مليكه:ماشي وبعد العصر تعالي خدني نروح نجيب لواحد كدا بدله هديه
ايهم بغضب:واحددددد مينننننن يروووح خااالتك
مليكه:واحد كدا
ايهم:مليككككه اتعدلي معايا لاعدلك
مليكه:غبي اوي
ايهم:مين دا كمان
مليكه:لا كدا اوووڤرررر وسع كدا أما انزل …..ومتنساااش تعدي علياااا استيوبدددد
ايهم:خدي ي بتتتت انتي ي زفتتت ماشي ي مليكه
تحرك ايهم وهو يكلم نفسه:واحد مين ابن***دا الي هتجبله بدله ثانيه ثانيه دا انا صح ي بنت الللايه
…………………………………………..
ادم:اي ي حبيبي صحيتي
ماسه: اه ي روحي لسه هنزل أفطر بقاا …أدومي ممكن اروح النادي .
ادم:لا يروح ادومك
ماسه:عشان خاطري عشان خاطري
ادم:خاطرك غالي بس لا مفيش مرواح نادي غير معايا وبعدين احنا مش رايحين فرح انهارده خلاص بقا
ماسه:ماشي ي ادم
ادم:اسمها ايي
ماسه:ادووومي
ادم:من فوق درسك شويه
ماسه:ادوميي حبيبي
ادم:قلب ادومك يلا باي
ماسه’باي
……………………………………………..
عدي:مش عارف اي المحن دااا انا
ادم:بتكلمني ي يلا
عدي’بكلم نفسي ي عم ادم بكلم نفسي امال فين الممحون التاني
ايهم:عايز اي ي زفت
عدي:بتيجي علي السيره
ادم:بقلك ي ايهم
ايهم:قول
ادم:هخدك مصلحه انهارده تنقيلي بدله حلوه ع ذوقك
ايهم:للاسف my woman رايح معاها هتنقيلي بدله
عدي:بقلك اي انت وهو سيبك من ماي ومن بتاعتك وانت من البدله وخلينا في قاعدتنا
ادم:استني بس عشان الحوار كبير بتبعني ي صحبي عشان ماي ومن بتاعتك
ايهم:وأبيع اهلك كمان
ادم:طب يلا رجعلي مليكه
ايهم:اسمها حرم ايهم باشا ي حيوان
ادم:ايدك تقيله ي عممم
عدي:ينعل****انت الاتنين اتهدوا بقااا
ايهم وادم:بكره نشوفك
………………………………………..
مليكه:اتهدي بقا بطلي رقص وفري مجهودك للفرح
تالا:الفرح هاهاااااا انت عايز معاذ يقتلني دا مش هيخليني اتحرك من الكوشه
مليكه:هقنعه انا ملكيش فيه
تالا:ابوسك من بقك دلوقتي ولا اعمل اي
مليكه: بتتت قليله ربايه
دخلت الام:صدقتي ي بنتي والله
تالا:انا قولت انتي م امي
الام:عوض عليا عوض الصااابرين يااااارب
مليكه:ربنا يخليها ليكي ي قلبي
تالا:انا مشش ايهم ي حبيبتي
مليكه:صدقي انك وقحه زي حد كدا
رن هاتف مليكه
ايهم:حسيتك بتجيبي في سيرتي
مليكه:كل خير ي قلبي
ايهم:يروح قلبك وحشتينييييي
مليكه:لسه سيباك من ساعه
ايهم:كل فستو ثانيه عدتت وحشتيني فيها
مليكه:متنساش تعدي عليا
ايهم:ينفع كدا تخليني اشتم نفسي وانتي عارفه لساني قذر
مليكه:هو لساني ولا لسانك وبعدين انت مخك دعيييييف
ايهم:بارده
مليكه:انا يايهم
ايهم:وربنا انا يقلب ايهم
مليكه:طب سلام بقا
ايهم:ملوووكتي
……………………………………………
في الكافيه*
عدي قاعد وحاط أيده علي خده وادم بتكلم في الفون ويحب وأيهم نفس الموضوع
عدي:الله ينعلكم
ايهم وادم:هشششششش
عدي:انا قاااايم ماشي
……………………………………………
بعد ساعات*
ايهم عدي علي مليكه وراحوا المول
مليكه:ندخل دا
ايهم:تعالي بس نروح عند الي بتعامل معاه
مليكه:لي حد مخصص
ايهم:بدله حلوه وبتريحني
مليكه:اوك
دخل ايهم محل بدل من أعلي المركاات
العامل:منورنا ي باشا اتفضل
ايهم:,شكرا
مليكه:تعالي
ايهم:اي دا استني …حمزاااوي حبيبي عاش من شافككك
حمزه:ي بن الايه ي ايهم يعني لسه كنت بكلمك من اسبوعين اخرج القيك في وشي
ايهم بهمس:ولا انت كنت متعااقب
حمزه:اي يروح امك في اي
ايهم:عليا النعمه متعااقب ولسه افراج النهارده
حمزه:طب اكتم بقا عشان ملبسهلكاش
ايهم:هسكت …مراتي ..حمزه صديقي واكتر من اخويا
حمزه:اهلا ي مدام
اؤمات له مليكه مع ابتسامه بسيطه
ايهم:امال الواد فهد فين
حمزه:مع امه جوا بتقيسوا بدله
فهد :اي رايك ي حمزه
حمزه:اهو شرف
فريده:السلام عليكم
ايهم ومليكه:عليكم السلام
حمزه:ايهم صديقي ي حبيبتي عارفاه اكيد ومراته
فريده:اكيد طبعا …ازيك ي
مليكه:مليكه
فريده:ازيك ي مليكه
فهد:خلصوا امي في الليله دي البدله حلوه ولا لا ..قولي انتي شكلك طيبه وحلوه
ايهم:بتعاكس مراتي وانا واقف يلااا
فهد:واالاااا مره واحده
ايهم:انتو كنتو مربين فين الولااا دا
حمزه:تربيه زباله بعيد عنك
مليكه:شكلك قمر واسمك قمرين تعرف اني بحب الاسم دا اوي وبعدين سيبك منهم هما حقودين
فريده:زي ما اطنك مليكه قالتلك بالظبط يروحي
اهدي:شكرا شكرا يلا يحمزه روح ادفع
حمزه: متنصدموش اوي كدا دا عيل ابن
فهد :حمززززه
حمزه:باخد الباااقي ي حبيبي
مليكه وفريده وأيهم ميتين ضحك
(الي متابع معايا من القصه الي فاتت اكيد عارف مين حمزه وفريده )
…………………………………………
جاء المساء وتجهزت مليكه وأيهم وماسه وزوا واتي ادم إليهم
ماسه:خلصنا يلا
مليكه:يلا
ايهم:يلااااا بقااا انتي وهي
ماسه:نازلين لازم تزعق
ايهم:تركني ع جنب كدا وريني اميرتي
ماسه:تدادااااا
ايهم:يلهوووي (افتكروا كلمه يلهوووي دي كويس)
ايهم:اخرجي انتي منها وقوليلهم محدش يدخل أو اسبقوا انتو يلاااا
ماسه:اااه ي ابببيه ي شقييي
ايهم:اي القمر داااااااا يخربيت حلاوتك
مليكه:ايهم
ايهم:متقوليش اسمعي عشان انا ع نااار
مليكه:مش فاهمه
ايهم:بكره بكره هفهمك كل حاجه
مليكه:ماشي يلا
قبل ايهم رأسها وارنبتها وخدها الاثنين:كفايه كدا عشان متهورش
مليكه:بطللل بقا
ايهم:هبطل حاضر قداامي
……………………………………..
وصلوا القاعه
جات مليكه وأيهم وادم وماسه وزوا
مليكه:ايهم هطلع لتالا
ايهم:اقعدي مش شايفه الاستيدچ مليان شباب ازاي
مليكه:طب اعمل اي عايزه اطلعلها
ايهم:كمان شويه
مليكه:طب تعالي طلعني
ايهم:مليكه
مليكه:عشان خطري
ايهم:شويه والله وهطلعك بس الاستيدچ يفضي شويه وتقفي معاها زي الصنم فاهمه
مليكه :حاضر
ايهم:بس اي القمر دا احلي واحده في الفرح دا انتي
مليكه:شكرا
ايهم:برده شكرا…طب اي رايك فيا
ملكيه:عسل
ايهم:انتي بتكلمي ابن اختك
ملكيه:قمر وعسل وحلو وجميل ومز
ايهم:مز؟
مليكه:اممم
ايهم:شكرا
مليكه:ظررريف
ايهم:مين دااا ي بت
مليكه:واحد كدا
ايهم’ هضربكك
اي دا مليكه ازيك
…كان هذا صوت شاب يأتي إليهم
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج