Uncategorized
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شعد علاء
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شعد علاء
![]() |
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شعد علاء |
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم شعد علاء
كريم:الو
واحد:كريم بيه انتشر خبر قطل ولدك و حبس عبد الحميد البكري ع التلفزيون و ع مواقع الانترنت
كريم:ايييه ط طب و كتبين اي بقا
واحد:كتبين الي اتقال ف التحقيق
كريم:تمم لو حصل جديد كلمني
واحد:تمم ي باشا ..سلام
و قفله مع بعض
احمد:ف اي
كريم :مفيش
لارا:اممم يلا ي جماعه دا الاكل تحفه
شهد:ما عشان انتي الي عمله ي قلبي
لارا:انا دا انتي مخلتنيش أمسك حاجه تسلم ايدك ..يلا ي جماعه
قعدنا اكلنا و هزرنا و كانت عيله شهد جميله جدا و تتحب اوي
كريم:مش يلا بينا بقا نروح طولنا عند الناس اوي
ام شهد:متقلش كدا ي ابني دا انتم نورتونا ولله
كريم:بس زم نمشي بقا و انشاء الله المره الجايه انتم الي لزم تشرفونا
لارا قامت تبسهم و تسلم عليهم:سلام ي طنط
سلام ي شوشو …باي ي قمر ي صغنن انتي(سلمي اخت شهد)
احمد باس دمغها أم شهد:سلام ي طنط
بص ل شهد باعجاب و وشه شبه الايموشن دا????
احمد: باي ي انسه شهد
بعد السلامات
نزلت لارا و احمد و كريم ركبه العربيه
ف العربيه
كريم:انا عيز افهم اي أزمتها القعده و الغدي و كل دا
لارا:هو ف اي البنت عزمتنا و اهلها ناس محترمين و كويسين جدا
كريم:و بعدين هو مش انا قلتلك متصحبيش حد مين شهد دي و تعرفتي عليها ازاي
لارا:اتعرفت عليها زي الناس و هي بنت محترمه اوي و كويسه خالص انت ف اي بتزعق ليه
احمد:ايوه باين عليها محترمه و كويسه و تتحب اوي هي و اهلها
كريم:اخرص و قول خرصت
احمد:خرصت
لارا:ايوه صح انت ازاي متعرفيش ب احمد من زمان ازيك ي ابو حميد
كريم:اي ابو حميد دي محسساني انك متربيه معاه متظبطي الله
احمد:ف اي ي كريم لولو تقلي ابو حميد عادي
كريم بهدوء ما قبل العاصفه:لولو !!
لارا بضحك:عاش ي مودي قلي بقا تعرف كريم من امتي
كريم بدا وشه يبقا شبه الايموشن دا????:مودي مين يرحمك ..احمد وقف العربيه بقلك وقف
احمد بعدم فهم:ف اي
كريم بغض:بقلك وقف
احمد وقف كريم نزل و جاب احمد من قفاه رماه ع الارض و ساق هو و مشي احمد قاعد ع الارض
احمد:طب و انا مالي هي الي قالت مودي انا مالي اااه مكنش يومك ي احمد هتروح بيتك ب مواصلات
لارا:يلهوي انت سبته ف الشارع هيروح ازي دلوقت يعني
كريم ????:كلمه كمان و هخنفك
لارا????
_صله ع رسول الله????️♥️_
وصله الفيلا
كريم دخل خد شور و لارا خدت شور ف حمام تاني و كريم راح قعد ف المكتب بتاعه الي ف الفيلا يشتغل لارا زكرت شويه المحاضرات و مسكت الفون لقت بوست
*البوست*
_ـالقبض ع اكبر رجال الأعمال ف مصر عبد الحميد البكري بتهمت الاتجار في المخدرات و الاسلاحه و قطل رجل الأعمال المشهور سيف الدين البرنس و جاري التحقيق ف الامر_
لارا????:ب ب بابا ا ازاي اي الخبر دا مستحيل ..كريم كريييم
و طلعت تجري راحت لكريم المكتب
لارا:كريم اي دا
كريم:اي دا اي
لارا:خد اقرء شوف اي دا
مسك الفون و قرء
كريم:دا تليفون
لارا:وحيات امك لا تصدق فجاتني ..اي الي ف التليفون
كريم:كلام ع الفيس
لارا بصريخ:اااااه انت هتجنني اقرء الكلام شوف الخبر
كريم:لا شوفي أما اقلك انا مستلمك مجنونه متلبسنيش مصيبه
لارا بغصب: اقرء
كريم :احم امم …ايوه انتي عايزه اي دلوقت
لارا:الخبر دا اي معناه و دا بجد ولي اي
كريم بقلت حيله:اه بجد
لارا بصدمه:ا ا ازاي ا انا ابويه تاجر مخدرات و و كمان قطل
كريم ببرود:و تاجر سلاح
لارا???? بصتله زي الايموشن
دا و طلعت تجري ع فوق و هي ف صدمه
لارا لنفسها
”ابويه قطل و تاجر هباب كمان ازاي ازاي ..ك كريم هيعمل فيه اي دلوقت اكيد هينتقم مني عشان ابوه طب ليه ي بابا تعمل كدا.. دا غير اني شكه انك انت الي قطلت امي طب انا هروح فين دلوقت لزم امشي مش هعرف ابص ف عيون الناس تاني مش هعرف ابص ف عيون كريم تاني ”
و فضلت تعيط
كريم لنفسه
*انا لزم أقف جنبها هي ضحيه زي بظبط انا ابويه بردو كان بيتاجر ف القرف دا زمنها دلوقت مقطعه نفسها من العياط طب اطلعلها ولي اسبها مع نفسها شويه …انا هطلع اطيب ب خطرها *
و طلع كريم ل لارا
كريم خبط ع الباب:لارا ينفع ادخل
لارا بتعيط و مش بترد
كريم:لارا لو سمحتي ممكن اتكلم معاكي
لارا بعياط:هتتكلم تقول اي اه بابا وحش و مش كويس اه انا بنت الراجل الي قطل باباك بس بس انا ذنبي اي ا انا انا مالي ليه يجرلي كدا الحمد لله يرب اللهم لا اعتراض
كريم دخل و قعد جنبها و مسك وشها و مسحلها دمعها
كريم بعطف:احنا الاتنان ضحايا انا كمان ابويه كان شغال مع ابوكي و بني نفسه من الحرام و دا هتعرفي لم تتفرجي ع التلفزيون و تقري الي منشور احنا الاتنان ملناش ذنب هم الي غلطه و اهو ابويه دفع التمن و مات و ابوكي دفع التمن و اتحبس و الله اعلم هيتحاكم عليه ب اي اهدي و متعيطش
لارا بعياط:هروح الكليه ازاي و انت هتروح شغلك ازاي هشوف الناس ازاي انا اتفضحت
كريم اخدها ف حضنه:اهدي لو عليا انا ..انا الحمد لله شغلي دي مجموعه شركات مستقله ملهاش دعوه ب ابويه خالص ولا بفلوس ابويه و انتي مالك بيه انتي مراتي مرات كريم سيف الدين البرنس يعني محدش يقدر يبصلك كدا ولي كدا
لارا و هي ف حضنه:محدش يعرف ي كريم اني مراتك و انت نبهت عليا مقلش لحد
كريم:انا نزلت بوست ع صفحتي بصورتي انا و انتي لم كتبنا الكتب و قلت انك مراتي و الفرح قريب بس ماجلين لحد ما وفات بابا يعدي عليها وقت يعني كل مصر زمنها عرفت انك مراتي دلوقت اهدي بقي
لارا خدت بلها أنها ف حضنه حولت تبعد بس هو متبت فيها:احم طب انا هديت خلاص احم ا ابعد
كريم:ابعد فين بس دا انا بطيب خاطرك
لارا:شكرا طيبته خلاص
كريم:تصدقي انا غلطان اوعي يبت
زقها
قال بتغرغري بيه عيزا تتحمرشي بيه انا عرفك
لارا ضحكت
كريم :انا هنزل المكتب اخلص شغلي و انتي زكري شويه
لارا هزت دمغها
هو نزل و هي ذكرت شويه الوقت عدي بسرعه و الساعه بقت 12بليل
كريم:يااه كل دا بشتغل اقوم انام بقا
لارا :اه ياني كل دي مذكره امي انزل اشوف الواد جوزي بيعمل اي
طلعت لارا تبص عليه لقت الاوضا بتاعت الرياضه مفتوحه راحت دخلت لقت فيها حديد و لكس و مشايه و حجات من الي بتبقا ف الجم دي دخلت تلعب
كريم طلع دخل الاوضه ملقهاش
كريم:لارا انتي فين لاراا لارااااا
طلع قال يبص ف اوضه الرياضه
كريم :لارا انتي هنـ…
لارا كانت قعده ع البدال بتاع الرياضه دا و بتحاول تبدل بس يعني رجلها قصيره و مش عرفه تقعد ولا اي نيله
كريم:بتعملي اي
لارا بخصه:ااعاااا تف تف تف خضتني يسمك ايه
كريم:لا ونبي هههه بتعملي اي ي اوزعه
لارا:اااعاااا اهئ اهئ اهئ
كريم جري عليها بخوف :مالك ف اي جرالك حاجه
(يبدو أن حد هنا وقع ف الحب????????)
لارا:لا انا كويس بس مش عرفه العب البتاعه دي
كريم :و مش هتعرفي تعالي يلا عشان تنامي عشان الكليه بكرا ي عسوله
لارا:انا جعانه
كريم:انتي عرفه الساعه كام محدش بيكل دلوقت
لارا:انا مالي ب حد دا انا جعانه يعم اممم نطلب دلفري ولي انزل اطبخ هي فين نعمه
كريم: نعمه زمنها نامت يلا ننام احنا كمان ننام خفاف احسن
لارا:تصدق ب اي قول لا له الي الله كدا انت جدع تسد النفس يلا يحج ننام
و مشت و سبته
كريم:مستحيل دي تكون بنت زي البنات دا واد و بيستعبط خد هنا يواد يبت
دخلت لارا الحمام لبست بجامه لونها موف و شكلها كيوت جدا و كريم لبس شورت بس
لارا طلعت من الحمام
لارا: اااعاااااااا ي اخي استر نفسك الله
كريم:ولله انتي برده متتعودي بقا انا مبعرفش انام غير كدا
لارا:البس حاجه ياض و لخص
كريم:الخص اممم حاضر ي معلم
لبس فلنه
كريم:فتحي عنك بقا لبست اهو
لارا:احبك و انت شطوره
كريم:تصبحي ع خير
لارا:و انت من اهل
بعد شويه
لارا:احم احم كريم كريم
كريم:هااا ف اي
لارا:هي السلعوه مختفيه ليه بقلها فتره ولا بترن ولا بتبان
كريم:مين السلعوه
لارا:ياسمين ي جدع
كريم:اتحبسن
لارا:اكيد ضعاره
كريم ضحك:طب نامي بقا
لارا:ما أنا لزم ارغي شويه ما انت عارف
كريم :طب لو حضنتك دلوقت هتنامي ع طول
لارا:ها لا مين قال اني لزم ارغي تصبح ع خير ي مان
و نامت لارا
كريم ضحك و نام
………………………
_استغفرو الله لعلها ساعه توبه♥️✨_
تاني يوم
كريم صحي الاول و بص ل لارا
كريم:شكلك وقعت ومحدش سمي عليك ..عملتي فيا اي ي لارا بس
لارا صرخت ف وشه: ااااااعااااااااا ه ه ه
كريم بخضه:الله يخربيتك ف اي ي هبله
لارا:حلوت حلو فظيع
كريم:حلم اي
لارا:لا نسيت صباح الخير ي برو
كريم بصلها بقرف:كتك القرف ف حلوتك اوعي من وشي
و قام اخد شور
لارا:ي خرجه من باب الحمااام و كل خد عليه خوخه.. خوخه خوخه خوخه هعهعهعهعهه
كريم قعد يضحك
لارا:اي ي بطه بقالك ساعه ف الحمام بتعملي اي
كريم:هخدك معايا الشور الجي تعرفي ..وغمز..
لارا: تصدق انك بارد وسع ياض
و دخلت هي كمان الحمام اخدت شور
كريم نزل لقي خروشه ف المطبخ بيحسبها نعمه عادي
كريم:اعمليلي قهوه ي نعـ….. احمد بتعمل اي هنا
احمد طلع رأسه من التلاجه و اكل ف بوقه:باكل هكون بعمل اي
كريم:نعم يخويه و انت مفيش اكل ف بيتكم
احمد بصوت انوثي:هو انا مقلتلك
كريم ربع ايده:لا مقلتليش
احمد:لا ونبي مقلتلك ..يوه يقطعني ..مش امي طردتني من البيت و رحت الفيلا بتعتي لقتها فيها فران و حشرات
كريم:تقوم تجي بيتي ..امك تردتك ليه بقا
احمد:هو انا مقلتلكش
كريم:ولااه اتظبط و أنجز
احمد:بص ي سيدي انا معملتش حاجه هي صحت من النوم الفجر ملقتش اكل ف التلاجه خالص خزين الشهر كله ملقتهوش
كريم:راح فين
احمد ببرود و بياكل ف السندوتش:اكلته
كريم:هو انت حامل ولي حاجه مالك يحبيبي بتاكل كتير ليه و المشكله مش بيبان عليك
احمد:بصولي بقا ف القمه بصولي طب ولله ما أنا ولكل
ساب السندوتش و فتح التلاجه اخد عصير البرتقال و شربه
كريم:ي رب دا انا غلبان يرب بتخدني ي ترحمني من الشلل دا هلقي من الاهبل دا ولي من الي بتصرخ ف وشي ي ربي
لارا بصوت عربجي:اكريييييييم
كريم:عايش مع واحد صحبي ولله ..ي نعم
لارا نزله جري نطت عليه من ع السلم و وقعت كريم ف الأرض
لارا و هي مسكه كريم من التشرت:فين الشكولاته الي كانت تحت المخده يلاا
كريم:يلاا !! و مسكاني اكنك مسكي حرامي
لارا:اطلع ب الشوكولاته بدل ما افتح كرشك
احمد :انتم بتعملو ايييه
لارا:يختااااااي تف تف تف خضتني ي شخص
(لارا كان قصدها تتف ف عبها بس تفت ف وش كريم????)
كريم:هو يوم اسود وحده تصحي تصوت و التاني اقبله ف مطبخ بيتي صدفه و دلوقتي تتف ف وشي اوعي يبت
و رما لارا ف الأرض وطلع يلبس عشان يروح الشغل
لارا ل احمد:هو افوش كدا ليه
احمد:انا عارف ي اختشي تعالي كلي دا سندوتش الجبنه دا حكايه مع عصير البرتقال
لارا:دوقني كدا انا هدوق بس مش هاكل
قعد لارا و احمد ف الأرض مربعين و بيكله
كريم لبس بدله زرقه و شيك جدا و نزل
كريم:يلا عشان منتاخرش ع الكـ…… لا بقا كدا كتير
لارا بصوت طخين:تعالي كل لقمه معانا ي عرب
كريم بنفاذ صبر:قدمكم 3ثواني لو مقمتوش و جري ع العربيه هتشوفه مني وش مش هيعجبكم
كريم :واحد
اتنان
ت
احمد قام جري
لارا:كبتشن كبتشن ايدك ونبي ي اخ ولله ما قدره اقوم
كريم راح عندها و شلها زي الانبوبه كدا و طلع بيها بره ركبها العربيه
لارا:انت ي كبتشن
كريم:ي نعم
لارا:الشنطه بتعتي فوق عند الكمدينه و هتلقي وري الباب الكوتشي الابيض و هتلقي الشراب حطاه جنب الشنطه ع الارض هتهملي اللهي تنستر
كريم :ي صبر ايوب
طلع ي حبت عني جبهم لها
و ساق العربيه احمد وري و لارا جنب كريم قدام
وصله عند الكليه
كان ف خناقه كبيره اوي و ناس بتجري
لارا:اي دا هو ف اي
كريم:مش الي هناك دا الواد الي عكسك قبل كدا و انا ضربته
لارا:فين دا
كريم شاور ع المكان
كريم:اهو هناك
لارا بصدمه:شهد !!!
و