روايات
رواية أمل عشق الزين الفصل الثامن 8 بقلم أمل السيد
رواية أمل عشق الزين الفصل الثامن 8 بقلم أمل السيد
رواية أمل عشق الزين البارت الثامن
رواية أمل عشق الزين الجزء الثامن
رواية أمل عشق الزين الحلقة الثامنة
كان في احد كان بينادي على زين بصوت عالي
عمر: ايه ده محسن عاش من شافك يوم اسود يوم ما بنشوفك
زين: عيب يا عمر ده عمك برده مش كده
عمر: ومش عيب اللي عمله هو كان
زين بعصبيه: عمر مش عايز اسمع صوتك وتفضل اطلع على اوضتك مش عايز اشوفك قدامي
عمر: بس يا زين
زين : عمر قلت مش عايز كلمه زياده اتفضل اطلع على اوضتك كلمه زياده يا عمر هنسى انك اخويا وهتشوف تصرف تاني
محسن: مش مستاهله يمشي عمر هم كلمتين جاي اقولهم وامشي فين ابني يا زين
زين بهدوء: انا ما اعرفش ابنك فين واظن انه مش هيجي هنا
محسن: كداب يا زين ابني مختفي من امبارح
زين مستمر على نفسي الهدوء: وانا قلت لك ما اعرفش ابنك فين دور عليه في حته تانيه
محسن بغل : انت كده هتخليني اعمل حاجه مش هتعجبك واديني قلت لك يا زين ابني فين
زين: اعمل اللي انت عاوزه واعلى ما في خيلك اركبه انا قلت لك ما اعرفش ابنك فين ويلا بقى هوينا انا عايز انام ورايا شغل كتير بكره
محسن: بقى كده يا زين ماشي اتفضل يا حضره الظابط هو اللي هيعرف
الضابط: استاذ زين انت مطلوب القبض عليك
زين: هي وصلت لكده بقى كده يا عمي ماشي حضره الظابط انا متهم بايه بالظبط وانت هنا بتقبض علي علي اساس ايه عايز توضيح
الضابط: متهم بخطف وليد محسن الجارحي
زين : بس انا ما اعرفش حاجه عن الموضوع ده
الضابط: حضرتك هتقول الكلام ده في القسم.
عمر: انت اتجننت انت مش عارف هتقبض على مين ده ده زين ياسين الجارحي
الضابط: والله انا عارف كويس مين ده القانون فوق الجميع و احنا بينطلب بكل احترام وظن انا ما بعملش حاجه غلط تتفضل معنا من غير اي شوشره
محسن: قصدك تقول يا عمر زين داهم ياسين الجارحي اه نسيت صحيح ما بتحبوش تربطه اسم ابوكم بكم عشان اللي عملوا زمان صح ولا انا غلطان يا زين
زين خارج عن السيطره فقط اعصابه امسك محسن من هدومه ونسى ان هو عم ضربه في البوكس في وشه اظن ما لكش دعوه بالموضوع ده ياريت تخليك في اللي انت بتعمله
محسن: والله لا ادفعك الثمن غالي يا تربيه ل
زين: زين مسكوا من هدومه مره تانيه يا ريت بدل ما تتشطر على اتشطر علي ابنك اللي بيحرقك
ادخل عمر عشان عارف ان محسن عمل كده عن قصد بس ما اعرفش يحوش زين بس عمر اخد بوكس في وشه مين زين
زين: عمر قلت لك ما تدخلش
والعساكر مسكو زين واتجاهه الى قسم الشرطه للتحقيق مع زين
في شقه مراد السيوفي
كان مراد جاي من الشغل ولقى نور الشقه طافي ومش سامع صوت فرح فاعتقد ان هي نامت فدخل على الغرفه ليشوف نامت ولا لا
مراد: فروح انتي نمتي
فرح: لا رد
مراد: رد علي يا فرح
فرح: لا رد
مراد: انتي زعلانه مني يا فرح
فرح: لا رد
مراد بخبث: انتي حره ما ترديش انا كنت جايب لك البيتزا وشيبسي وبيبسي اللي انتي بتحبيه بس خلاص هاروح اقولها مع ريهام زمانها لسه متعشتش اما اتصل بها
فرح بيزعل: بس انت جايبهالي ليه تديها ليه غيري
مراد: اخيرا رديتي اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله انا بحسبك موت يا شيخه
فرح: بعد الشر على ان شاء الله اللي يكرهوني
مراد بحب: اكيد طبعا بعد الشر عليكي انتي ما بترديش علي ليه بقى لي ساعه عماله اكلمك وانتي ما بترديش
فرح بدموع: انت مش عارف ليه
مراد: بلاش الدموع دي وانا اعرف منين
فرح بعيط : لا انت عارف بس بتضحك علي
مراد: خلاص بطلي عياط انا اعرف منين انتي زعلانه مني
فرح: هزه راسها يعني ايوه
مراد: انتي زعلانه مني انا وانا زعلتك ازاي بقى
فرح: لما كلمتني في الفون اتعصبت علي مخلتنيش اروح مع زين وكمان ما خلتنيش اروح الكليه
مراد: توت توت لو زعلتك تاني يا رب اموت
فرح ابتسامه: بعد الشر عليك
مراد ابتسامه واسعه: ايه ده انتي بتحبيني هاتي بوسه بقى
فرح : انت ما بتصدق لا طبعا انت لو موت مين هيجيبلي بيتزا و شيبسي وبيبسي
مراد: اه يا طفسه يا ام بطن طب هاتي حقهم بقى
فرح: انا طفسه ماشي يا مراد بس انا معيش فلوس هابقى اخد من زين
مراد بمكر: لا انا مش عايز فلوس انا عايز حاجه تانيه
فرح بغباء: مش عايز فلوس تبقى عايز تاكل البيتزا والشيبسي والبيبسي صح
مراد: انتي غبيه يا فرح ما انا لو كنت عاوزه كلهم ما كنتش جبتهم
فرح: تصدق عندك حق لا عايز فلوس ولا عايز تاكله امال انت عايز ايه
مراد: تعالي وانا اقول لك في ودنك
فرح ومراد: ????(عيب لما نت تسمع على احد احنا متربيين)
فرح : انت قليل الادب مش متربي
مراد : انتي مراتي يا هبله ؟بس يلا ما لكيش نصيب في البيتزا ولا شيبسي ولا البيبسي هاروح اقولهم بقى مع ريهام يلا تصبح على خير
فرح بغيره: عشان اقتلك وقتلها
مراد : يا راجل بقى تقتلي جوزك
فرح: انا مش راجل واشرب من دمك كمان
مراد: يا نهار اسود ده انا كده متجوز مصاص الدماء
فرح: طب هات البيتزا والشيبسي والبيبسي
مراد: مش هتديهم لك غير لما توافقي على اللي قلت لك عليه
فرح: طب هاتهم واوعدك افكر
مراد: لا يا حبيبتي فاكراني غبي لما توافقي الاول
فرح في سرها: لا انا كده هاموت من الجوع وريحتها حلوه اوي ولا الشيبسي شكله حلو اوي ولا البيبسي هتلاقيه طعمه حلو طب اعمل ايه دلوقت ايه هوافق وامري لله
مراد: هنقف كتير
فرح: هات بقى انا موافقه
مراد ابتسامه واسعه: يا حبيبتي يا مراتي
فرح: استني لما اكل الاول
مراد: طب خلصي بسرعه هادخل الحمام اخد شاور واجي الاقيكي خلصتي اكل
فرح: ماشي ماشي
مراد: والنبي ما انا فاهم منك حاجه بالراحه شويه لا تزوري
فرح بتتكلم والاكل في بقها: ما لكش دعوه انت بس ما تبصليش في الاكل عشان بطني متوجعنيش
مراد بصدمه: خارج من الحمام يا نهار اسود ومنيل البنت نامت فرررررررررح لا يا روح امك ما تستعبطش علي امال جايب البيتزا ليه عشان تاكليها وتنامي انا النهارده يا قاتل يا مقتول
فرح: يا ماما الحقيني يا ابن المجنونهههه
( اخص عليكي يا فرح انتي تعرفي امه عشان تشتمها بس يلا نسيبهم يحكوا حكايات الف ليله مع بعض وشهرزاد تحكي له وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
في قسم الشرطه
كانت الشرطه بتحقق مع زين
الضابط: استاذ زين دلوقت القضيه بقوا اثنين
زين: وايه هم القضيتين
الضابط: اول واحده خطف وليد محسن الجارحي وتاني قضيه تهجم علي محسن الجارحي
زين: والقضيه دي ملهاش اساس من الصحه
الضابط: ومين قال كده
زين: انا اللي قلت كده
الضابط: تبقى بتحلم انا اللي اقوله بيتنفذ
زين ابتسامه: ومين قالك ان انا هافضل هنا ساعه واحده
الضابط: يعني انت كده بتهددني
زين: والله افهم اللي تفهمه
الضابط: لا انت كده زودتها هتشوف اللي هيحصل فيك دلوقت
زين مستمر على نفسه الهدوء: طب ما توريني كده والله العظيم لو حد لميس شعره مني لك موديك وراء الشمس
الضابط: هنشوف دلوقتي و بينادي على العسكري عشان ياخد زين وجاء العسكري
العسكري: تمام يا فندم
الضابط: خدي الحيوان ده نزله الحبس مع الاسد
العسكري: انا اسف يا فندم مش هاقدر انت عارف مين ده
الضابط: وحياه امك انت بتعطي اوامري انت عارف لو مخدتوش دلوقتي اللي هيحصل لك
زين: اسمع الكلام وما لكش دعوه
العسكري: حاضر زين باشا
الضابط: ما فيش باشا غيري هنا
زين: زين بصله بصه معناها يعني هنتقابل تاني
العسكري خد زين
ليليان: زين انت رايح فين
زين: ما تخافيش يا ماما كلها ساعه وارجعلك تاني وانت يا عمر نفذ اللي انا قلتلك عليه وانت يا محسن قصدي يا عمي حسابك معي تقيل اوي
عمر: وانت رايح فين دلوقت يا زين
العسكري: هينزل الحبس مع الاسد
ليليان كانت مصدومه من الاسم كانت خايفه ومش عارفه تنطق وعمر الاسد يعني ايه ده
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أمل عشق الزين)