Uncategorized
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الاول 1 بقلم شهد علاء
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الاول 1 بقلم شهد علاء
![]() |
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الاول 1 بقلم شهد علاء |
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الاول 1 بقلم شهد علاء
*و بعد 5سنين*
الأتيله بتاع “لارا و ايمان و شهد و تمارا” الصغير بقا اشهر و اكبر اتليه ف مصر
و كريم و احمد و تيم و فارس كبره الشغل جدا و عمله شركات جديده زي تصميم فساتين و هندسه ديكور و استراد و تصدير ..الخ..
لارا خلفت مراد و ميرا (ميرا اصغر من مراد ب سنه)
تمارا خلفت عز و عُدي (توام)
شهد خلفت سما
ايمان خلفت سجده
……………………………………….
نبدا ف بيت كريم
لارا بصريخ: اااااااعاااا ي ابن كريم وربنا منا سيباك خد هنا يلا
مراد بيرقص ل لارا و يطلع لها لسانه????
لارا قلعت الشبشب و حدفته فيه بس مجاش
مراد:مجاس فيه ???? مجاس فيه (مجاش)
ميرا خرجه من الاوضه منكوشه:ايه ايه هو الواحد ميعرفس ينام ف البيت دا سويه (ميعرفش.. شويه)
لارا:بت انتي غوري من وشي… اااااعااااا ي كريم بيه ي كريم افندي قوم بقا قامت قيمتك ي اخي
كريم صحي:ف اي ف اي ملكم ع الصبح
لارا:انا خلاص عيالك هيجنوني ااعاااااا
و سبته و مشت
كريم:عملته اي ف مامي هو انا مش قلت تسمعه الكلام
مراد ببرائه مصطنعه:انا مس عملت حاجه هي الي بتزعق و خلاص
ميرا:لا حول الله الوليه دي اتجننت خلاص متغيرها ي بابي
كريم: ولله عندك حق يبنتي ..ايه وليه مين علمك الكلمه دي يبت
ميرا:مراتك ي عم الحج و وثع كدا خلني اروح انام (وسع)
و مشت
كريم قعد ف مستوي مراد
مراد:احلي حاجه انهم مسه قعده الرجل ي بابي ب ميت بنوته منكوسه زي دول
كريم:ولله عندك حق يبني ..ههههههه عيال مجنين.. هات بوسه يواد انت يواد
و قعده يهزره
لارا جت من وراهم
لارا بزعيق:اااه ما طبعا بابي حلو و مامي وحشي امشي ي زفت روح خلص الهوم ورك يلااااااا
مراد اتخض:بقلك اي انا مس بحب حد يزعقلي ايون انا كدا قلتلك و حزرتك لو اتكرر تان…ااااعااااا
استقبل الشبشب ف وشه
لارا:هاا كمل
مراد بعياط:اعاااااااا
و مشي ع اوضه
كريم:ينفع تهدي بقا ضربتي و ارتحتي اهدي
لارا:اه طبعا انت عليك ب اي ما انا الي من هنا لي هنا من الشغل للعيال لوجبهم لتربيتهم لكل حاجه انت بتعمل اي ها فهمني
كريم قرب منها و بسها من خدها و قال:انا بحبك ي ام العيال
لارا ابتسمت:اه ثبتني ثبتني
و لسه هتبوسه التقطت الصدمه
كريم:اه بصراحه بثبتك و يلا بقا انا جعان حضري الفتار لحد ما اصلح مراد
و جري من قدمها عشان وشها بقا شبه الايموشن دا????
……………………………………….
ف بيت احمد
سما (بنت احمد):مامي ماااااااميي
شهد بنوم:اي ي حبيبتي
سما:قومي بقا العبي معايا
شهد:صحي بابي
سما :بابي بابي قوم ي بابي
احمد قام و حضن سما:اي ي عيون بابي
سما:يلا ي بابي يقوم العب معايا
احمد:طب نفتار الاول و بعد كدا نلعب
سما :اسطا مامييييي اصحي بقا اعملي الفتار
شهد بتقوم:امممم اهو قمت فين بوست مامي
سما:امووووه????
شهد:هقوم اعمل الفتار اهو .. احمد انا ممكن اتاخر ف الاتيليه انهردا عشان عندنا شغل يامه
احمد:و هدبس انا ف سما
شهد:ما انت انهردا اجازه ي احمد لله شيل شويه ما انا ببقي ف الشغل و باخد سما معايا و بنتبهدل ب العيال ف الاتيليه و انت عارف عيال تمارا و مراد ابن لارا بيجننونه
احمد:خلاص خلاص حاضر
و باس سما
انا عندي كام سما????????
……………………………………….
عند تمارا
تمارا و فارس نايمين
عز بهمس ل عدي:بقلك اي تجي نحط لمامي من الي بتحته ف وسها و هي خرجه عسان تبقا حلوه خالص (قصده الميكب)
عُدي:و نحط ل بابي كمان عسان يبقا احلي من مامي
عز:اسطا انت بابي و انا مامي
و دخله اوضتهم اخده الميكب
عز: one
Two
There
و جريه قعده يحطه ف وشهم
تمارا بنوم:اممم ف اي ي …اعاااا بتعمل اي ياض انت
عز بضحك:مس بعمل حاجه وسعي كدا
و طلع يجري
فارس:ف اي عدي بتعمل اي
طلع بجري
تمارا بضحك:العيال حطلنا ميكب هههعععهعهعهع
فارس بيضحك ع شكلها:شكلك مسخره
تمارا:و انت كمان ههههههه
و قامه غسله وشهم
فارس طلع الصاله :عز عز ولد ي عدي تعاله هنا
عدي بعياط:انا هقلك ع كل حاجه ي بابي عز هو الي قلي نعمل كدا انا مليس دعوه
عز:هييح انت واطي اوي
فارس:الي حصل دا ميتكررش تاني مفهوم
الاتنان:مفهوم
فارس:يلا روحه اغسله اديكم من الميكب دا
طلعه يجره
تمارا:فارس
فارس:اي ي حب
تمارا:هتاخر انتهردا ف الشغل مسؤليتك العيال ع الله تخربه حاجه ف البيت هطردكم منه انت فاهم
فارس:ربي لا اسالك رد القضاء ولكن أسألك اللطف فيه
تمارا:بتقووول اي
فارس:بقول حااااااضر
……………………………………….
ف بيت تيم
تيم و ايمان و سجده بيصله
تيم:السلام عليكم ورحمه الله
السلام عليكم ورحمه الله
سجده و ايمان: السلام عليكم ورحمه الله
السلام عليكم ورحمه الله
سجده باست تيم من خده:حرمن ي بابي
تيم بابتسامه:جمعا ي روح بابي
سجده:مامي يلا نحضر الفتار يلا يلا
و طلعت تجري ع المطبخ
تيم:ربنا يحفظهلنا
ايمان:يااارب يلا روح انت و سجده حضره الفتار و انا هروح البس عشان الشغل خلي بالك من سجده ها
تيم:حاضر ي قلبي
……………………………………….
الستات القمرات دول لبسه و حضره نفسهم للشغل
ف بيت كريم
لارا
(لبست بنطلون اسود و تشرت ابيض كط و عليه چكت جلد اسود و عملت شهرها ديل حصان)
لارا:يلا انا ريحه ع الشغل ..كريم العيال خلي بالك منهم
كريم:حاضر ممكن اخدهم و نتمشي شويه
لارا:ترن عليا تقلي بردو
كريم:اشطا
لارا:باي موري باي ميرو
الاتنان:باي مامي اموووووه????
و لارا نزلت و اخدت عرليتها و مشت
مراد:ها ي بابي هنعمل اي
كريم:انهردا اليوم الفري يلا الي عايز يعمل حاجه يعملها مامي مش هناااااا
ميرا:انا هروح العب جيمز
مراد:و انا هشغل اغاني
الاغنيه:ف الاول جرجرتك من خبتك خضرتك و بقيت تعرف تكدب و بتلعب ع جرتك و ب بتلعب
كريم قام وقف يرقص مع ابنه
……………………………………….
ف بيت فارس
تمارا
(لبست بنطلون چينس و تشيرت كشمير ب نص كم و عملت شهرها قحكه لفوق )
فارس:اي الي انتي لبساه دا
تمارا:اي بلبس كدا ع طول اول مره تعلق ع لبسي يعني
فارس:اممم طيب
تمارا:يوووه قلتلك لم ابقي نويه اتحجب هتحجب خلاص بقا
فارس:تمم ي تمارا يلا عشان متتاخريش
تمارا:تمم ..باي باي
العيال:باي باي مامي
و نزلت اخدت عربيته
……………………………………….
ف بيت احمد
شهد
(لبست جيبه سوده و تيشرت موف و طرحه سوده و شكلها كان حلو )
أحمد حضنها من وري و هي قدام المرايا:اي القمر دا
سما:احم احم عيب كدا ي سي بابي
احمد:لا هو مش عيب هو انتي غيرانه
تعالي ف حضن بابي
جرت عليه
شهد:اسبكم انا ف حبكم لبعض دا و اروح ع الشغل
سما: خلي بالك ع نفسيتك كويس و الي يقلك تعالي اودكي لبابي قوليله بابي عند امك و اطلعي اجري ي مامي
شهد بضحك:حاضر ي روح مامي …اموووووه????
……………………………………….
ف بيت تيم
ايمان
(لبست ادناء اسود و عليه نقاب كشمير و شوز كشمير)
سجده:مامي انتي مسيه (مشيه)
ايمان:اه ي روحي ريحه الشغل
سجده :ماسي باي ي مامي
تيم:باي ي مامي
ايمان بضحك باست تيم و سجده:باي ي حبايب مامي انتم
و مشت
……………………………………….
و صله الشغل
و سلمه ع بعض و بداه الشغل
لارا:بقلكم اي
تمارا:اي ي صحبي
لارا:لزم نعمل يوم اجازه ل كل وحده فينا عشان العيال
ايمان:عندك حق
شهد:طب ما نعمل الجمعه اجازه نجي ساعه وحده او سعتين نظبط الشغل و نمشي عشان نبقا لحق نقعد مع رجلتنا شويه
تمارا:اه صح حلوه الفكره دي
لارا:طب كفايه لك و يلا اشتغله
و قعده يشتغله
……………………………………….
عدي وقت طويل و كل راجل عايش مع عياله لعب و هزار مهو لو غاب القط العب ي فار
ف بيت كريم
كريم بيتكلم فديو كول مع سرين
(سرين اخت فارس و اخت كريم ف الرضاعه و محضرتش فرح فارس و محدش يعرف عنها حاجه غير تمارا و فارس و كريم)
كريم:بردو مش هتنزلي مصر بقا
سرين:تؤتؤ مو راح انزل ههههههه
كريم:برده ولله
سرين:ولله وحشتني كتير و فارس وحشني كتير كتير
كريم:رني عليه طيب
سرين:زعلان مني
عيال كريم كانه قعدين بعيد يسمعهم
كريم:عشان منزلتيش مصر و قعده لوحدك كدا
سرين: خلاص بقا راح اجي انشاء الله
كريم:طيب يختي
سرين:سلام الحين راح كلمك بوقت تاني
كريم:ماشي ي روحي باي
و قفل و بعد شويه رجعت لارا
كان مراد و ميرا مستنينها ع باب الفيلا
لارا:ف اي وقفين كدا ليه
ميرا:سوفتي ي ماما بابا طلع دحلاب
مراد:اه ي ماما طلع دحلاب مدحلب يعني
لارا بعدم فهم: يعني اي
ميرا:كان بيكلم وحده ستات و هو بيقلها وحستني
مراد:لا لا هي الي قلت لهو وحستني
لارا بغضب:كررريييييييييم
و
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا