Uncategorized
رواية أسير صوتها الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد أشرف
رواية أسير صوتها الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد أشرف
![]() |
رواية أسير صوتها الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد أشرف |
رواية أسير صوتها الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد أشرف
في فله حمزه *
ام حمزه: الف مبروك ي حبيبتي
فريده: الله يبارك فيكي ي ماما ربنا يباركلي فيكي
حمزه : هضطر اقاطع اللحظه الرومانسيه دي ي ساده
ام حمزه: عايز اي ي مفرق اللحظات
حمزه بضحك: ولا حاجه كنت هقول انا رايح الشغل بس
ام حمزه: هتسيب مراتك لوحدها
فريده بمكر: شوفتي ي ماما قعدت اتحايل عليه ميسبنيش ويعد معايا حتي لو يومين يقولي الشغل اهم ينفع كدا
ام حمزه: دا انت نهار ابوك اسود ي حمزه
حمزه بصدمه: اانا ..
ام حمزه: امشي ومشفش وشك ي كلب قبل ما امشي بوس راس مراتك واعتذرلها ي حيواان
حمزه: والله ي ام
ام حمزه: سمعت انا قلت اي
اتجه حمزه ناحيه فريده ومال عليها : وحيات ابوكي لما ارجعلك
فريده: متقدرش تعمل حاجه ماماتي حبيبتي قاعده معانا
حمزه بخبث: ماهي مش هتنام معانا يعني انا هوريكي
فريده بصوت عالي : معلشي ي ماما ممكن تنامي معايا في الاوضه عشان انا بجد زعلانه من حمزه
اخذتها في حضنها وفريده تمثل البكاء: بس ي حبيبتي انا هنام معاكي والكلب دا هخلي أبوه يربيه
حمزه بغضب: مااشي والله لما ارجعلك ي فريده
ام حمزه: امشي يولا كلب بصحيح
حمزه: ي امي مقولتلهاش حاجه والله
فريده ببكاء مصطنع : خليه يخرج يماما يشوف شغله الي أهم مني ومن البيبي
ام حمزه: برااا ي حمزه لما ابوك يجيلك ماشي
حمزه: ماشي سلام ي امومه
ام حمزه : بس ي حبيبتي ولا تزعلي نفسك
فريده بضحك: هههه انا كنت بهزر ي ماما حمزه مقليش حاجه
ام حمزه : ي كلبه خلتيني اهزقه بس مش مهم خليه يتربي
فريده: شكل كل دا هيطلع عليا في الاخر
ام حمزه بخبث: لا احنا نكمل الخطه ومتخليهوش يعتبر باب الاوضه حتي …ديل
فريده: ديل فرحانه فيه اوي
…………………
في فله احمد*
احمد : يبت تعالي بقا هعد اجري وراكي كتير اتهدي
ملاك وهي تجري: لا وطلعته لسنها
احمد بتعب مصطنع : الحقيني ي ملاك مش قادر ومسك قلبه
ملاك: بطل هزار ي احمد
رما نفسه علي الأرض وغمض عيونه
جريت ملاك عليه ببكاء : ي احمد متهزرش احمدد طب قوم واعمل الي انت عايزه متسبنيش والنبي احمد عااااا
احمد بنصف عين: الي انا عايزه
ملاك بصراخ: والله انك حيوان واعي بقا دا مش هزار ي احمد
احمد وهو يحتضنها: خايفه عليا
ملاك : طبعا والله كنت هتوقف قلبي
احمد: بعد الشر ي قلبي
ملاك: طب سيبني كدا
احمد: انتي قلتي اعمل الي انت عايزه
ملاك: سافل والله
اقترب احمد منها وكاد أن يقبلها قاطعه رنين هاتفه : والله ي حمزه الكلب لاعرفك
حمزه: شكلك عايز تتربي
احمد: احم مش قصدي ي كبير بس مينفعش كدا مش كل مره يعني سيبني اتلم علي مراتي شويه
حمزه بغضب: ولاااا تعااالي المكتب حالا انا قطعت اجازتك
لحمد ببكاء مصطنع : منك لله ي عم ربنا ينتقم منك
حمزه: دقيقه والقيك قدامي وفصل المكالمه
احمد: والله لو مصاحب ابو لهب هيرحمني عنك شويه
ملاك بضحك: تستاهل هههههههه
احمد: اضحكي اضحكي والله لاطلعه عليكي لما ارجع
ملاك : طب خد هنا بس اقلك
احمد: اكتمي ي بت
…………………..
في مكتب المخابرات*
حمزه بنفسه:ماشي ي فريده الكلب انا هوريكي انا تعملي فيا كدا مااااشي
دخل احمد المكتب: مالك يعم هي الي فريده عملته فيك هطلعه عليا
حمزه: وانت عرفت منين
احمد: من شكلك ما انت متبقاش متعصب كدا الا بسب فريده
اتجه حمزه إليه ولكمه في وجه: هو انا مش قلتلك ميت مره متنطقش اسمها هاااا
احمد: يعم ينعل ابو شكلك وشييي
حمزه بعصبيه: ولاااا انا متعصب اخفي من وشي دلوقتي
احمد: يرب تعلمك الادب كمان شويه والله ي حمزه لاقولها علي البوكس دا اخليها تجبلي حقي
حمزه: اطلع برررررررره
جري احمد خارج المكتب: هي طلقته ولا اي لا ازاي العصمه في أيده طب في اي يلا انا اروح اكلم مرتيي
………………….
في فله حمزه*
فريده: ي حبيبتي والله مش جعانه متتعبيش نفسك بقا
ام حمزه: بس يبت كلي وانتي ساكته
فريده : طب اخر حته عشان مش قادره والله
ام حمزه: ماشي
فريده: الحمدالله
ام حمزه: يلا اللبن دا بقا
فريده: لبن لا يععع
ام حمزه: يلا لاخلي حمزه يطلع عليكي الي عملتيه فيه الصبح
فريده: انا شربت اللبن اصلا
ام حمزه: بالهنا يحبيبتي
فريده: ربما يخليكي ليا ي ماما
ام حمزه: ويخليكي لينا ي حبيبتي
……………………..
احمد: انا همشي انا بقا
حمزه: ماشي
احمد: مش هتروح
حمزه: قايم اهو
احمد: طب مالك بقا متعصب لي انا مصدقت هديت
قص له حمزه ما حدث صباحا
احمد: ههههههن مش قادر مراتك دي نمس
حمزه: ما تحترم نفسك يلا بدل مروحك لمراتك مشوه
احمد’ احم اسف يعم
حمزه: يلا سلام بقا
احمد سلام
……………………..
توجه حمزه إلي فلته
حمزه: مساء الخير
ام حمزه: مساء النور
فريده: مساء النور
ابو حمزه: مالك يوا انت مزعل مراتك لي
فريده: خلاص ي بابا حمزه اكيد مش هيزعلني تاني صح ي حبيبي
حمزه بنظره قاتله: صح طبعا
فريده: هنزل احضرلك الغدا
ام حمزه: اقعدي مكانك هو مش صغير يحضر لنفسه
حمزه: طبعا ي امي هحضر لنفسي خليكي مكانك ي حبيبتي
……………………
احمد: ملاااااك ي ملاااكي انتي فين
نزلت ملاك وهي ترتدي بدله احمد الميري وكانت كبيره عليها جدا وحطه المسدس بتاعه في جنبها ولبسه الكاب بتاع البدله
ملاك: بص ي احمد لقيت اي جميله صح
احمد: الله يخربيتك انتي لابسه اي وطلعتي المسدس من مكانه لي
مسكت ملاك المسدس و جهته ناحيته: اثبت مكانك مسمعش صوتك. ( دماغكوا شغاله في ذمبلك احم سوري اندمجت)
احمد: نزلي المسدس ي حبيبتي واعقلي
ملاك: روح هاتلي شوكولاته وبيبسي وكرتونه اندومي هااا كرتونه وانا اسيب المسدس
احمد: هجيلك الي انتي عوزاه بس سيبه عشان خطر عليكي والله
ملاك: نفذ الأوامر ي حضره الظابط
احمد: ماشي أما ارجعلك
ملاك: هاهاهاها انا شريره انا اطلع اغير البتاع دي حساها صغيره عليه اوي احم قصدي كبيره
بعد شويه رجع احمد وجبالها شوكلاتات كتير من كل الانواع وبيبسي وكرتونه اندومي
احمد: ملاااااك انا جيت
نزلت ملاك وكانت ترتدي احدي قمصانه وحطت روج لونه قاتم وسيبت شعرها وكان شكلها مثير وجميل جدا
احمد بهيام: يخربيت جمال امك هو انا كل ما ارجع القيقي نزلالي بشخصيه جديده
ملاك: الله اندوميييي
احمد: نهار ابوكي اسود انتي بتبوسي الاندومي وانا لا
ملاك: تعالي بس اعملك طبق اندومي تأكل نفسك وراه
احمد: دا انا الي هكلك دلوقتي بقميصي الي يجنن عليكي دا
ملاك: قليل الادب وبعدين معدش قميصك بقا بتاعي
احمد: لا اقلعيه دا بتاعي وانا عايزه دلوقتي
ملاك: بس ي بني العب بعيد وسيب القميص ي بابا
احمد: طب وريني الروج دا بيقول اي
ملاك: بيقول عايز اكل اندومي
اقترب احمد منها: انا هشوف بنفسي والتهم شفتيها بقوه فكم استفزه هذ الروچ حول قبلته الي قبله هادئه رومانسيه
لم يعرف كم من الوقت اخذ يلتهم شفتيها لكنه ابتعد لتأخذ أنفاسها
ملاك بخجل: ي احمد حد يشوفنا
احمد: يخربيت احمد علي سنين احمد يبت هموتك وانتي قمر كدا يرببيييي علي الجمال الي عايز يتاكل
………………….
ابو حمزه: يلا انا هروح انا بقي عشان اريح واجي الصبح
حمزه: بات ي بابا هنا مش لازم تمشي
فريده: اه عشان خطري ي بابا
ابو حمزه: عشان خاطرك انتي بس ي حبيبتي
نظرت فريده الي حمزه وجدت ملامحه تحولت إلي حزن فانبت نفسها علي فكرتها السخيفه تلك
حمزه: انا نازل الجنيه شويه
فريده: حمزه زعل ي ماما
ام حمزه: زودناها احنا شويه
فريده : انا هنزله اصلحه
ام حمزه: استريحي انتي
قاطعتها فريده: معلشي ي ماما متخافيش هنزل براحه
……………….
في الجنينه*
كان يقف حمزه يضع يده في جيبه وينظر للسماء
جاءت فريده حاوطت خصره وسندت رأسها علي ظهره فلم تصل إلي كتفيه فهي قصيره بجانبه بشده
فريده: متزعلش كنت بهزر معاك
حمزه بخضه: انتي الي الي نزلك ي فريده
فريده ببراءه: عشان اصلحك
حمزه: ومين قالك أن انا زعلان
فريده: اه زعلان واكملت ببكاء والله انا كنا بهزر معاك انا وماما معرفش انك هتزعل كدا
اخذها حمزه في احضنها: بس ي حبيبتي انا مش زعلانه والله متعيطيش بق قلبي بيوجعني لما بتعيطي
مسحت دموعها بكفيها كالاطفال: يعني مش زعلان مني
حمزه: مقدرش
فريده: طب يلا نطلع فوق عشان بردت اوي
حمزه: ينهار اسود نازله من غير شال أو جاكت ي فريده
فريده: الله انت هتمطر اهي خلينا شويه تحت المطر
شالها حمزه وحضنها بقوه ودخل بها : ادخلي يفريده الله يهديكي
فريده: اووف كنت عايزه اقل تحت المطره
حمزه : مش انا قلت اووف دي ماتتقلش تاني صح ولا لا
فريده بنظره بريئه: اسفه ي حبيبي
حمزه: متبصليش كدا هتتعاقبي الاول
قبل انا تتحدث التهم شفتيها برقه ليذوب معها في عسل شفتيها
حمزه بهمس: وحشتيني
فريده وهي تختبأ بصدره : نزلني بقا ايدك هتوجعك
حمزه: انا مرتاح كدا
…………………….
في فله احمد*
كانو يجلسون يشاهدون التلفاز وياكلون الاندومي
احمد بمكر وهو ينظر إلي رجل ملاك فلقد ارتفع القميص
وهي لم تأخذ بالها : فخادك دي ولا ملبن ي ملاك
ملاك بشهقه: والله انك سافل ومش محترم
احمد بضحكه رجوليه: هههههه بتخبي اي ما انا شوفتها خلاص
ملاك: طب هات الاندومي دا كدا
رفع احمد الطبق لاعلي : انا الي جايبه
ملاك: وانا الي عملته
مسكت ملاك الطبق بعد انا وقفت علي الكنبه
احمد: سيبي عشان ميقعش
ملاك : سيب انت
احمد: ما انتي معاكي بتاعك اهو ي طفسه عايز اي تاني
ملاك: بتاعي خلص
احمد: وانا مالي دا بتاعي
ملاك: سيب عشان مكبهوش عليك
زقت ملاك الطبق وأحمد زقه وفي الاخر وقع علي ملاك وكان سخن جدا
ملاك: اح اح سخن سخن عاااةةا
اخذ احمد المناديل الي جنبها: اقلعي القميص بسرعه
فتحت ملاك ازرار القميص ومسح احمد مكان الاندومي وملس عليه بمايه
احمد: ها خلاص
ملاك: اه بس كله بسبك
احمد بخبث وهو ينظر إلي صدرها : مش مشكله المهم اني شوفت كل حاجه
ابتعدت ملاك عنه سريعا وأخذت تقفل ازرار القميص بسرعه
احمد: بتعملي اي تعالي بس انا هقفلهالك فوق
شالها احمد وصعد بها الي غرفتهم بسرعه
……………………..
ابو حمزه: يلا ي حبيبتي عشان نرتاح ونسيب الاولاد يناموا
نظرت ام حمزه إلي فريده امأت لها فريده : تصبح علي خير ي بني
حمزه: وانتي بخير ي امي
فريده: حمزه هاتلي الشال بتاعي انا بردانه
حمزه: وحضني راح فين
ضمها حمزه إليه بحب وأخذ يمسد علي شعرها لحد ما نامت قبلها من راسها بهدوء ونام هو الآخر
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد