رواية نور عيني الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة أحمد
رواية نور عيني الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة أحمد
ادهم اخذ نور علي الشركه
وهو داخل الشركه و في ايدو نور و الجميع متفاجا بتمسك ادهم بيه بي هذة الفتاة
– في المكتب اميرة كانت وافقه و صديقته في العمل تسمي( امال)
امال// ياهبله يعني هو قصاد عينيكي مش عارفة توقعي
اميرة// لا يعني انتي مش عارفة ادهم فهد
امال// عارفة بس مفيش رجال مبيضعفش قصاد ست
اميرة// اسكوتي بقا شكلو هو الي في الاسنسير روحي علي مكتبك
امال// حاضر
و فعلا خرج ادهم و في ايدو نور من الاسنسير ودخل المكتب بس قبلها قال لي اميرة (اسبقيني)
اميرة كانت لا تستوعب التي راتو ثم استعدد وعيها و دخلت المكتب كان ادهم يجلس علي كرسيه المكتب و نور علي الكنبه التي بجور المكتب
اميرة و هي تنظر لي نور بدهشه و استغراب// ايه يا ادهم بيه
ادهم// عايزك تخدي نور و تروحو تشتور هدوم و كل الي الحاجات الي محتجاها نور
اميرة بستغراب// نور مين يافندم
ادهم و هو بيشاور علي نور// نور دي…..مراتي
اميرة بمفاجأ// اييييه
ادهم //مراتي…ايه في حاجه
اميرة// هاا لا مفيش يلا يانور هانم اتفضلي معايا
و هما خرجين نده ادهم علي اميرة
اميرة //ايوة يا ادهم بيه
ادهم// انا كلمت السوق هيوديكو وبعدها يوصل نور و يبقا يجبك هنا…اه و كان في بودي جارد هيبقا معكو و انتو بتشترو و اوعي تيتوهو منو
اميرة //حاضر…… حاضر يا فندم
اميرة خرجت من المكتب و لقيت نور واقفه مستنيها
اميرة بتكبر //تعالي معايا
نور بستغراب/ حااضر!
كانو مستنين الاسنسير و خرج مراد منو و شاف اميرة
مراد //الله انتي رايحه فين يا اميرة
اميرة// رايحه انا و نور هانم من اوامر ادهم بيه
مراد مكنش واخد بالو من نور وشفها لقها جميله
//نور اممم و هي نور فعلا
اميرة //عن اذنك يا مراد بيه
مراد و هو ينظر لي نور// طبعا اتفضلي
في المكتب الباب خبط ادهم ادخل
مراد و هو يدخل// ااه يا نمس
ادهم //قاصدك ايه
مراد //ااهاا يانمس قاصدي علي نور و هيا نور فعلا دي طلعت جمدا بصراحه عندك حق
ادهم بي غضب// مراااد احترم نفسك
مراد //في ايه يا عم بهزار معك دي تبقا مرات اخويا يعني اختي
ادهم// ملكش دعوه بيها
مراد// اممم عندك حق مهو الحب ولع في الدوره
ادهم// بس بقا ركز في الشغل
مراد// اها ايوة الحكومه لسه مش ليقه عادل
ادهم// تمام يبقا ننزل الرجاله يدور عليه
مراد// طب و انت مهتم بي الموضوع ده اوي كد ليه
ادهم //علشان زمانو عرف مين الي بلغ عنو و اكيد محضر حاجه يأذيني يبها…
مراد// تمام…. و خرج من المكتب و طلع تلفونو و كلم…..
مراد //الو
هاجر// الو
مراد// عاش من سمع صوتك
هاجر //اهلا يا مراد
مراد //مال صوتك مش عحبني
هاجر //مفيش انا بس تعبانه شويه
مراد //تعب بس!
هاجر //مش هينفع احكيلك في التلفون…..
في( اكبر و افخم محلات)
اميرة// بصي ده
نور بتوتر// لا لا ده قصير اوي
اميرة// ما انتي مش هتلبسي للشارع في البيت
نور بتوتر //هاا ايوة نور.. في… سرها انا دمش لازم ابين حاجه
اميرة// كده احنا خلاصنا لبس الخروج و البيت يعني خلصنا اللبس كلو دلوقتى معاد الكوفير
نور بستغراب //كوفير ايه
اميرة// ادهم بيه قلي اوديكي الكوفير بس ده بعد البيوتي سنتر
نور بتوهان و استغراب// هاااا
اميرة بمكر // بيوتي ستنر ايه مرحتهوش قبل كد ده يعجبك اوي ده في سونا و مساچ و….
نور //يلهوي عليا ادهم عيزني اعمل كل ده ليه اكيد ناوي علي حاجه.. ربنا يستر
…..
في( كافيه تجلس هاجر و مراد)
مراد// مالك ياستي احكي يا شهرزاد
هاجر// اصل من يومين في حاجه حصله شقلبت البيت و حياتي
مراد بهتمام //ايه
هاجر //كنا قاعدين كلنا و الباب خبط رروحت فتخت لقيت واحد زقني و معه…..و بتدات تحكيلو اليوم الي جيه في ادهم عندهم البيت..
مراد //كل ده حصل من غير ماعرف
هاجر //يعني كنت هتعمل ايه
مراد //كنت هعمل ايه! كنت هعمل كتير انتي مستاليه بيا
هاجر// لا والله مش قاصدي بس يعني انا سمعت بابا بيقول انو اكبر رجل اعمال و اكبر صحاب شركات في مصر
مراد //اسمو ايه
هاجر بتفكير //هو اسمو احمد فهد يااا امجد فهد يااااا….ايوة ادهم ف
مراد بداهشه كبيرة// ادهم فهد!!!
في( بيوتي سنتر)
نور //ولزمتو ليه شعري منا محجبه
اميرة// هو انتي مش بتقعدي في البيت بي طرحه ولا بشعرك
نور بتلقائيه// طرحه طبع…..قاصدي شعري طبعا
اميرة //طيب لازم مرات ادهم بيه تبقا واحدة تشرف لي راجل اعمال كبير زاي ادهم بيه
نور في خفوض…. علي اساس انيمكنتش مشرفه جتك الارف و انتي مسلوعه كد لا بس حلوة و تعجب ايه حد كفايه الچيبه الي لبسها و مبينا كل رجله و فكرت و غارت ان ادهم كل يوم بيشوفها بشكل ده و اكيد كانت بتعجبو….
..
في( الكافيه)
هاجر //ايه..يعني انت تعرفو
مراد //بقولك ده صحبي لا ده اخويا عارفة يعني ايه و حكالي عن نور بس انا معرفش ان نور دي اختك و هو اتجوزعا كده…
هاجر //طب ايه العمل انا نور وحشتني اوي و اعايزة اشوفها انا خايفه عليه اوي
مراد //هههه متخفيش
هاجر// وانت ايه الي يعرفك
مراد// علشان يا ستي نور و ادهم بيحبو بعض
هاجر //ازاي
مراد// لا دي قصه كبير
هجار// طب احكيلي
مراد// بصي ياستي في سو ادهم كان راجع الشركه و مضايق…………و بدا يحكي الي حصل لي ادهم اول ما اتقبلو و لغيت دلوقتى…..وبس بعدين ادهم قالي انو اتجوز بس معرفش انو اتجوزها بطريقه دي…
هاجر// طب انا عايزة اشوفها
مراد// انا هخليكي تشوفيها بس مش دلوقتي
هاجر //امته
مراد //الصبر حلوة….
في( شركه ادهم فهد)
الباب بيخبط
ادهم و هو باصص في الوراق ادخل
اميرة //ايوة يا ادهم بيه عملت الي قولتلي عليه
ادهم// السواق وصل نور
اميرة// ايوة يا ادهم بيه
ادهم //تمام روحي انتي
اميرة //حاضر
في (منزل اسلام)
شادية في المطبخ و بتفتكر نور لما كانت بتسعدها في المطبخ و دايمان تنكشها و تهزار معها.. قطعه تفكرها خبتط الباب
شادية //ايوة…. وفتحت لقيت منه بي لبس المدراسة و بتبتسم
منه //ا..زايك يا طنط
شادية بحزن // ازاي يا حببتي
منه// عامله ايه و نور هي فين صح
شادية بتعيط
منه //ايه ده انتي بتعيطي يا طنط ايه الي حصل
شادية بتعيط
منه// اومال فين نور
شادية بعيط//نورعن خالتها
منه// طب وانتي بتعيطي ليه
شاديه// لا دا من البصل
منه //طيب لما تيجي خليها تكلمني
شادية// حاضر
منه// متنسيش ونبي يا طنط علشان الاسبوع الي جاي امتحنتنا
شادية //ماشي
منه و هي تنزل السلم و تتحدث في سرها يا تره ايه الي حصلها مع ادهم انا متشوقه اوي اعرف ههه…..