روايات

رواية بنت نوح الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد

رواية بنت نوح الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد

رواية بنت نوح البارت الثامن

رواية بنت نوح الجزء الثامن

رواية بنت نوح الحلقة الثامنة

حور بب*كاء وشه*قات: بابا
نوح: اي يا حور
حور: انا اس*فه
نوح بحنيه: علي اي
حور: لان انا كنت شا*كه فيك عشان كدا كنت عايزه اشوف البطاقه
نوح: ولا يهمك يا حور
حور: يعني مش زع*لان مني
نوح: لا
حور بضحك: مع ان لحد الان مش عارفه اسامحك بس ممكن طلب
نوح: اتفضلي
حور: ممكن تسمحلي اتعلق بيك لانك حنين اوي و طيب
نوح بز*عيق: لا يا حور لا لا انتي فاهمه انا قولت اي لا اوعي يا حور تتعلقي بيا مهما كنت بقيت حنين معاكي عشان كدا هتجبر*يني اعملك بطريقه مش هتر*ضيكي
حور بب*كاء: بس لو حتي بتعاملني بالطريقه دي من ورا قلبك عشان مش اتعلق بيك صدقني هتعلق بيك جدا لانك هتكون بتعمل كدا من ورا قلبك
نوح: انا حظر*تك يا حور
حور: تصباح علي خير و طلعت غرفتها
بعد ما دخلت بنصف ساعه تليفونها رن و كان صالح
صالح: اي يا حوري عامله اي
حور بحز*ن: كويسه يا صالح وانت
صالح بش*ك: لا يا حور صوتك مش كويس قولي مالك
حور و حكت لصالح كل شئ
صالح بكذ*ب: طب اهدي اهدي ده ابوكي وهو بيقول كدا عشان لو ما*ت مش تكوني متعلقه بيه و فضل يهدي فيها و بعدين فضل يهزر معاها وفي هذا الوقت الذي لا يخلي من المزاح دخل نوح بكل غض*ب شد التليفون منها
نوح: ابقا اشوفك بتكلمها يا بن 🐕 فاهم وقفل السكه في وشه وبص لحور بكل غ*ضب
حور بخو*ف: بابا انا هفهمك كل حاجه ممكن تسمعني
نوح بغض*ب نزل فيها ضر*ب و حور تصر*خ
حور: خلاص مش هكلمه تاني مش هتتكر*ر ولله
و نوح فضل مكمل ضر*ب و كان الغض*ب عامي عينه و في هذا الوقت كان في حد بيصور نوح و هو بيضر*ب حور
نوح بعد ما هدي شويه بعد عنها و هو بيبص ليها بقر*ف
و قال اخر جمله و هو طالع من الغرفه و معاه فون حور: تربيه وس*خه
في غرفة نوح رن علي صالح و كانت مسجلاه (حياتي)
نوح بكل غض*ب: انت ياض انت المحك بتكلم بنتي تاني فاهم
صالح بضحك: بنتك الكلمه دي ممكن تضحك بيها علي حور ولا لما تعمل بطاقه مز*يفه فيها تاريخ غير تاريخ ميلادك و تعمل تاريخ عمل البطاقه قديم كل ده باين جدا بس حور هيا الي طفله علي نيتها ولا لما تعمل تحليل DNAمز*يف كل ده مش يدخل دماغ اي حد و متقلقش انا مش قولت لحور حاجه من دي
نوح ببر*ود: انت عايز اي
صالح: كل خير
نوح: وليه بتعمل كل ده
صالح: جوزني حور وربنا انا بحبها و هيا بتحبني و لو جوزتهاني مش هقولها ان انت مش ابوها
نوح: واي الد*ليل الي معاك الي يثبت ان انا مش ابو حور حتي لو كل الكلام الي انت قولته صح بس انت مش معاك د*ليل
صالح: بص انا صالح السيوفي مش انت لواحدك الي واصل يا ابن الشهاوي
نوح: يعني
صالح: اقدر اجيب دليل في ثواني
نوح: وانا مش موافق انك تتجوز حور
صالح: اخر كلام
نوح: اه
صالح: طب لو في خلال يومين عرفت انت ليه بتعمل كل ده و كد*بت و قولت انك ابوها
نوح: مفيش حاجه فارقه معايا سليم هو الي هيتور*ت
صالح: يعني اي
نوح: يعني ابقا اعرف انت بقا يا ابن السيوفي انت مش اي حد وقبل ما اقفل علي فكره انت. طلعت زكي و عرفت تعرف كل حاجه محدش يعرفها غيري
وبعد هذا الكلام قفله مع بعض و نوح فضل قاعد شارد و هو يفكر و يكلم نفسه
نوح: رغم كل ده حبيتك يا حور ولما ضر*بتك المره دي كان من غير*تي عليكي يمكن انتي بتحسبي اني عرفتك من قريب بس ولله انا عارفك بقالي سنتين يا حور و قعدنا اتكلمنا مع بعض و من اول مره شوفتك في الطياره و انا حبيتك بس مهما حصل مش هنعرف نكمل مع بعض انتي بتحبي صالح و كمان انا وانتي مهما حصل مش هنعرف نكون مع بعض انا هتصل بجدك يجي يخدك بكرا مع ان هو راجل مؤ*ذي و هياخد عقا*به و هتكوني لوحدك بعد كدا او يمكن تكوني مع صالح بس المهم ان انا وانتي مش هنقعد مع بعض
و اتصل بجدها
سليم: اي يا نوح باشا في حاجه
نوح: تيجي بكرا تاخد حفيدتك يا حاج
سليم: انت بتتكلم بجد ولا بتهزر
نوح: الكلام ده مفيهوش هزار سلام
سليم بفرحه: سلام
اعرفكم علي ابطالنا بقا
(نوح الشهاوي لون بشرته قمحاوي طويل القامه و عريض شعره بني لون عيناه فيروزي عمره 35عام متخرج من كلية هندسه معمار)
(حور تبلغ من العمر 19عام قصيرة القامه لون بشرتها بيضاء مثل الحليب لون شعرها اصفر طويل لون عينها زرقاء في كلية طب جراحه)
(صالح السيوفي يبلغ من العمر 26عام متخرج من كلية طب جراحه شعره بنتي لون عيناه خضراء طويل القامه و عريض لون بشرته بيضاء)

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت نوح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *