روايات

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الأول 1 بقلم سارة محمود

 رواية وقعت في حب عاجز الفصل الأول 1 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الأول 1 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الأول 1 بقلم سارة محمود

قمر… بابااااا باااابي انت يا حج ما ترد اله
الوالد (مازن )….. في ايه يا بت الجزمه بتصوتي علي الصبح ليه وامك فين
الام(سندس)… الجزمه وراك يا حج
قمر بضحك…. هههه‍هه الحق دي سمعتك هههههه
مازن… هو يوم باين من اوله اصلا
سندس…. ادخلي يا جزمه جهزي نفسك علشان تروح المستشفي لحد ما اجهز الفطار جتك القرف مش عارفه واحده بالهبل ده بقيت دكتوره ازاي
قمر بفخر… معاكي الدكتوره قمر مازن الشرقاوي اهم دكتوره علاج طبيعي في مستشفي( نبضات قلب الخاصه)
مازن…. ربنا يوفقك يا قلب ابوكي
قمر… حبيبي انت يولا اما الوليه دي ولا اعرفها
سندس…. شكل ابو ورده وحشك صح قولي مش تتكسفي
نسيب العيله المجنونه دي شويه
———————-
في فيلا من اهم فيلات  الاسكندريه انها فيلا الشاذلي
احمد… يبني ونبي ريح قلبي وتعاله نروح نكشف
رعد…. قلتلك للمره الالف لا يعني لا  ، كفايه بقااا حرام عليكم اطلعو براااا برااااا وفضل يتحرك بالكرسي بتاعه ويكسر كل حاجه قدامه
احمد….. يا رب اهدي ابني وريح قلبه هو تعب قوووي
ميرا من خلفه…. متخفش يا عمي انا هدخل احاول اتكلم معاه
احمد…. شكرا بس يا رب يرضي،
ميرا…. ازعل كده يا عمي ده انت في مقام بابا ورعد ابن عمي
احمد… ربنا يخليكي لينا
في المستشفي
————
مي… بت يا قمر الدكتور معاذ عاوزك
قمر…. استغفر الله العظيم يا رب لسه بنقول اصتبحنا لقيتك في وشي يا وش الفقر وماله دكتور زفت عاوز ايه مني
مي…. والله ما اعرف يختي روحي شوفيه انتي
قمر….. تمم يا بقرتي
وبالفعل قامت قمر من مكتبها واتجهت الدكتور معاذ وخبطت
معاذ… اتفضل
قمر… نعم يا دكتور
معاذ…. بصي يا دكتور قمر في حاله صاعبه محتاجه علاج طبيعي وهو شخص مشهور رعد الشاذلي
قمر… اه سمعت عنه اصغر رجل اعمال في مصر والشرق الاوسط
احمد من الخلف…. وعمل حادثه بقاله 6 سنين ولحد دلوقتي مش قادر يمشي ومش عاوزه يعمل علاج طبيعي
معاذ… احمد باشاا اتفضل
احمد… شكرا وموجه كلامه لساندي بصي يا بنتي انا سمعت عن شطارتك وقد ايه انتي ناجحه في مجالك علشان كده هطلب منك طلب
قمر…. اتفضل يا احمد باشا
احمد… معاذ ممكن تسبنا لوحدنا شويه
معاذ…. تحت امرك يا باشا وقام بالخروج
قمر….. بصي يا قمر انا مكنش ليا في الدنيا ديه غير مراتي نبض اللي وقفت في ضهري وبقت سندي  ولما ولدت رعد ابني ماتت يعني يوم ولاده رعد كان يوم حزين وسعيد ليا لان حب عمري ماتت وابني اتولد وجه علي الدنيا المستشفى دي هيا نفس المستشفي اللي رعد ابني اتولد فيها علشان كده اشتريتها وخليت اسمها نبضات قلب لاني كنت بعش نبض
قمر بدموع… الله يرحمها
احمد…. انا حاليا مليش غير رعد ابني ومحتاج حد يساعده في حياته ويبقي معاه علشان كده ملقيتش غير ديما لما كنت بجيب ممرضين ليه مش كانو بيستحملوه لحد ما دكتور معاذ شكر فيكي وانا الصراحه دورت وراكي وعرفت انك وحيده برده ملكيش غير ابوكي وامك وغير كده شطره في شغلك علشان كده كنت عاوز اطلب ايدك ل رعد ابني
قمر بصدمه… ايه ازاي
احمد…. هتتجوزيه بس لحد ما يتحسن انا عارف انك هترفدي تفضلي عايشه في نفس البيت معاه وتبقي دكتوره خاصه ليه علشان كده قلت تتجوزو ويبقي جواز علي ورق بس ايه رايك ارجوكي وافقي
قمر بتردد… طب ممكن تديني فرصه افكر لو سمحت
احمد… تمم يا قمر
عند رعد
———
رعد بصوت عالي وغضب…. قلتلك قبل كده مشوفش وشك في الاوضه بتعتي اطلعي بره
ميرا بدلع…. ليه بس يا رعودي ده انا بحبك وبتمشي بايدها علي جسمه
رعد بقرف وبيزق ايديها…. ابعدي عني انتي مش محترمه اطلعي بره
ميرا بخوف…. ح حاضر
رعد بعد خروج ميرا…… اووووف يا رب انا تعبت والله تعبت قوووي
في بيت قمر
———
قمر وبتفتح الباب…. السلام عليكم
سندس…. هيا مين دي يا مازن دي مش قمر بنتك الهبله
مازن…. البت شكلها وقعت علي دماغها وهيا جيه
قمر بهدوء…. كل ده علشان قلت السلام عليكم
سندس…. ايوه مش متعودين علي الاحترام ده
مازن… مالك يا قلب ابوكي متغيره ليه
قمر… في حاجه عاوزه احكيها ليكم
سندس و مازن…. خير
قمر…. حكت ليهم كل اللي حصل، وبس كده
سندس بحزن… رينا يشفيه ويعافيه يعيني عليك يبني فعلا ربنا مش بيدي للانسان كل حاجه
مازن… فعلاً والله، بس انتي رايك ايه يا قمر
قمر… والله ما عرفه يا بابا بس احمد بيه حط امله كله فيا انا
يتبع……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وقعت في حب عاجز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *