Uncategorized
رواية حياة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم نانسي محمود
رواية حياة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم نانسي محمود
رواية حياة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم نانسي محمود |
رواية حياة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم نانسي محمود
دخلت حياه و ملك الشركه و هما داخلين خبطت حياه في شخص
حياه: مش تفتح ياا اع…. انت
اسد: انتي
حياه : انا اس…
ذهب اسد بتكبر بدون ولا كلمه
حياه: انسان متخلف تفكري كله غلط ده لا يمكن أنه يكون اسد حبيبي
ملك: يابنتي يلا
حياه: ها اه يلا يلا
ذهبت ملك و حياه للسكرتيره
حياه: لو سمحت كنتو طالبين سكرتيره
السكرتيره: ايوا ايوا انهي وحده فيكم هي اللي هتشتغل
حياه: احنا الاتنين
السكرتيره: احنا طالبين بنت هتبقا السكرتيره الخاصه بالمدير
ملك: طيب طيب خلاص ادخلي يا حياه
حياه: لا طبعا مش هشتغل هنا من غيرك
ملك: بس ادخلي بس
دخلت حياه و لقت المدير قاعد علي الكرسي و مديلها ظهره
حياه: احم احم حضرتك انا جايه علشان اعمل المقابله علشان اشتغل
لف اسد الكرسي و بص لحياه
حياه بصدمه: انت
اسد: انتي كل لما تشوفيني تتصدمي
حياه: اصل اصل يعني
اسد: خلاص خلاص
حياه: كنت جايه علشان اعمل المقابله
اسد بابتسامه: تمام اتقبلتي
حياه: اي ده اتقبلت !!
اسد: ايوا
حياه: الله الله شكرا جدا يا مستر اسد
اسد: مفيش داعي للشكر يا … انتي اسمك اي صح
حياه: حياه
اسد اول ما سمع الاسم فضل مصدوم شويه
حياه: مستر اسد يا مستر
اسد: ها قولتي اسمك اي
حياه: اسمي حياه
اسد: اسمك حياه اي
حياه: حياه محمد المهدي
اسد قام و بدون وعي حضن حياه
حياه مصدومه و بعدت عن حضن اسد بكسوف و باصه في الأرض
اسد: انا اسفه بس انتي مش فاكراني يا حياه
حياه بدموع : ان..انت اسد صح
اسد و عيونه فيها دموع : صح
حياه: من اول يوم شوفتك فيه في المستشفى وانا حاسه انك اسد حبي…
اسد: انك اسد اي
حياه بكسوف : ها ولا حاجه عن ازنك
اسد : حياه استني
وقفت حياه و هي باصه في الأرض
اسد: ممكن اعرف انتي ساكنه فين و مع مين
حياه: انا ساكنه انا و ماما و خالتو و بنت خالتو في*****
اسد: تمام ماشي
حياه: تجي تسلم علي ماما دي هتفرح اوي لما تشوفك
اسد: وقت تاني بقا المهم من بكره الساعه ٨ تكوني موجوده هنا
حياه: حاضر يا مستر .
اسد: مستر اي بقا أسد علي طول
حياه: حاضر بس في حاجه
اسد: في اي
حياه: بنت خالتي معايا و كانت عايزاها تبقا معايا في الشغل بس السكرتيره اللي برا قالت انكو عايزين وحده بس
اسد بتوهان: والله علشان خاطر عيونك دي نخليها تشتغل
حياه بفرح : بجد الله الله
اسد تاهه اكتر ما هو تايه في ضحكتها و قال: لسه قمر زي ما انتي مش اتغيرتي
حياه بكسوف : احم طيب انا همشي بقا باي يا اسد و مشيت
اسد في سره: باي يا حياه اسد
حياه طلعت وهي مبسوطه
حياه: ملك ملك انتي هتشتغلي معايا هنا
ملك: ازاي ده
حياه: تعالي تعالي نروح و بعدين هحكيلك كل حاجه
روحت حياه و ملك عند اسد
اسد : الو يا محمود
محمود بهزار: اي يا حبيبي لحقت اوحشك في كام يوم
اسد : بطل بقا يابني المهم عايزاك في حاجه
محمود: اي ياعم
اسد : بكره الصبح تكون عندي هنا في الشركه في شغل كتير هنا فا لازم تجي و بابا هيرجع الشركه في مصر
محمود: تمام بكره الصبح اكون عندك يا برنس
اسد : تمام سلام و قفل
محمود: سلا.. حيوان كل مره يقفل السكه في وشي ماشي يا اسد
……بليل في غرفه حياه…….
ملك: هاا بقا ياستي مش ناويه تحكيلي انا هشتغل معاكي ازاي و لي اتاخرتي كده
حياه: استني اشرب العصير ده طعمه جميل
ملك: يووه من ساعت ما جينا و انتي كل ما اسالك تقولي استني اكل استني اشرب استني معرفش هتحكي ولا اقوم انام!؟
حياه: خلاص خلاص اي بالعه كلب
ملك: لا قطه يا خفيفه هتحكي ولا اي
حياه: بصي يا ستي فاكره اسد اللي كنت بحكيلك عنه
ملك بسرعه: مش تقولي تطلع هو نفسه مستر اسد مدير الشركه وهو هو اللي كان معانا في المستشفى
حياه بضحك و بتهز رأسها بمعني ايوا هو
ملك و هي بتقوم و تسقف: واو عايزه اعرف اي اللي حصل في المكتب بالحرف الواحد
حياه: امم بصي يا ستي انا أو ما دخلت **************** و بعد ما عرف اسمي قام و لقيته بيحضني
ملك : اي حضنك
حياه بكسوف : ايوا
ملك بهزاب : بتحبيه يا بطه
حياه و سرحت في اسد: اوي اتغير اوي و بقا اجمل مما كان عيونه و ضحكته و شعره و دقنه و ريحت البرفان بتاعه
ملك: الله الله دحنا نجهز الفساتين بقا و قامت و هي بتغني و تقول ودوني علي بيت حبيبي نعيش مع بعض في … ده بقالنا مده مده بالحب بنبنيه و حياه قعدت تغني معاها
نسيبهم بقا و نروح عن اسد
اسد كان واقف في البلكونه و سرحان في حياه و بيفتكر ضحكتها و عيونها اللي زي لون البحر
اسد في سره : اخيرا لقيتك وحشتيني اوي يا حياه مستني بكره يجي علشان اشوفك تاني و ذهب الي فراشه و نام و كذلك حياه و ملك نامو
……….في الصباح……..
حياه: يلا يا ملك هنتاخر
ملك: يلا يلا جايه أهه
و ذهبت حياه و ملك للشركه
قابلت حياه اسد عند باب الشركه
حياه: صباح الخير يا مستر..قصدي يا اسد
اسد بسرحان في جمالها : صباح القمر
ملك: احم طيب انا هدخل انا بقا
و دخلت ملك و محمود ماشي معاه قهوه و خبطت ملك في محمود
ملك بزعيق: يا غبي مش تفتح انت اعمي….!!!!