روايات

رواية دواء قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى عبدالجليل

رواية دواء قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى عبدالجليل

رواية دواء قلبي البارت الثالث عشر

رواية دواء قلبي الجزء الثالث عشر

رواية دواء قلبي الحلقة الثالثة عشر

ندى: قصر ؟!!
سيف : اه القصر بتاعنا بصي هفهمك كل حاجه بعدين مش دلوقتي انتي المطلوب منك دلوقتي هو انك تلمي هدومك يلا وتروحي مع بابا وماما وسچا واسر
ندى : تمام
دخلت لمت هدومها واخدتها ف الشنطه وطلعت م الاوضه
سيف : ندى خلي بالك من نفسك وافضلي معاهم ومتسيبيهمش ابدا ولا تخرجي لوحدك
ندى : طب هطمن عليك ازاي
سيف : متقلقيش انا مش هتاخر وهبقى اطمنكوا يلا
ندى حضنته : سيف انا مليش غيرك خلي بالك من نفسك
سيف بادلها الحضن : ولا انا ليا غيرك هحافظ ع نفسي عشانك متقلقيش
ندى خرجت بصتله بعدم استيعاب بس هو اخدها من ايديها ونزلوا
سيف : بابا جهزتوا ؟
محمد : اه كلنا جهزنا ي ابني

 

اسر : سيف العربيه تحت والشنط نزلت هات شنطه ندى عشان انزلها
سيف اداله الشنطه واخدهم ونزلوا تحت
ندى بدموع : طب انت هتروح فين ي سيف
سيف : ندى انا قولت متقلقيش هرجعلك وكويس متخافيش عليا بق
ندى : طب خلي بالك من نفسك
سيف : حاضر وبص لمحمد يلا ي بابا خلوا بالكوا من نفسكوا هطمنكوا عليا اول باول خلي بالك منهم ي اسر
اسر : حاضر يلا بس عشان منتاخرش
اخدهم وركبوا العربيه ومشيوا
عمرو : هنعمل اي
سيف :كلمت حسام
عمرو : اه جاي اهو اي دا اهو جه
سيف : ها وصلت لاي
حسام : بص انا تتبعت نمره العربيه الي ظهرت ف الكاميرات وعرفت المكان وانا مجهز قوه يلا
سيف : تمام يلا

 

بعد ساعتين …
نزلوا قدام قصر كبير جدا وكان رائع
ندى : هو دا القصر بتاعكوا ؟
سچا : ايوه دا قصر جدو نعمان
محمد : يلا عشان ندخل ي عبدالغني تعالى هات الشنط يلا ي اسر تعالى ادخل معانا
محمد اخدهم ودخلوا
نعمان : اي دا اخيرا افتكرتوني
محمد : الله هو انا مش كنت عندك من كام يوم
نعمان : بتوحشني ي ابني تعالى واخده ف حضنه وكذلك سچا ومنى راحت سلمت عليه وندى فضلت واقفه
محمد : دي مرات سيف كتبوا كتابهم وقال الفرح هيبقى هنا ف القصر
نعمان بفرحه : بجد والله تعالي دا انتي مرات الغالي ندى راحت سلمت عليه
نعمان : الفرح امتى بق ي محمد

 

محمد : اخر الشهر ان شاء الله ومن هنا ورايح هنعيش هنا
نعمان : اخيرا ي ابني اخيرا اقتنعت
مخمد : م انت عارف بق اننا مكنش ينفع نعيش هنا وقتها يلا الحمدلله
نعمان : الحمدلله ي عييشه ي عييشه ( الداده )
عيشه : نعم ي حج
نعمان : تعالي يلا ورتبي الاوض الغالي وعياله هنا جهزيلهم الاماكن
عيشه : ي نهار الهنا اخييرا ي محمد ي ابني اخيرا جيت هنا
محمد :يلا الحمدلله ي داده
عيشه : هلم البنات واظبطلكوا الدنيا
نعمان : بسرعه ي عيشه عشان يرتاحوا
عيشه : حاضر ي حج
نعمان : وانتي عامله اي بق ي ندى
منى وسچا: هو انت تعرفها ؟!!!
في مكان مهجور ..
حسام : هو دا المكان
سسف : متاكد ي حسام
حسام : اه والله حسب البيانات الي بعتها عمرو ليا والمراقبه بتاع الكاميرات دا المكان
سيف : طب انا هدخل انا وعمرو وبعد كدا اقتحم

 

حسام: لا هندخل كلنا عشان محدش يتعرض للخطر
سيف : اسمعني بس ي حسام دي حسابات قديمه ولازم اصفيها وبعد كدا ادخل بق دا هو عليه قواضي اد كدا ف متقلقش عليا انا هدخل وبعدين انا هاخد عمرو معايا متقلقش انت بس
حسام : ربنا يستر
عمرو وسيف دخلوا بحرص عشان محدش ياخد باله منهم ووصلوا المكان الي شاكر موجود فيه
شاكر : بق ي شويه كلاب اقولكوا تخطفوهم يفلتوا منكوا
واحد من الموجودين : ي باشا والله هما الي دخلوا سكه تانيه وكانت مليانه ناس مكناش هنعرف ننفذ وبعدها لقيناه هو و المحروس صاحبه جايين كنا هنخطفهم ازاي
شاكر :انا غلطان اني بعت متخلفين مبيفهموش زيكوا انا طالع اوضتي حرقتولي دمي الله يحرق دمكوا وسابهم وطلع
عمرو وسيف اتسحبوا تاني وطلعوا ع اوضته

 

شاكر دخل وبعدها لقى الباب اتقفل بص لقى عمرو واقف ع الباب بص الناحيه التانيه لقى سيف
سيف : اهلاا بالحلو الي كان عايز يخطفلي مراتي واختي اومال لو مكنتش سييتلك الاسهم وانت كبرتهم بطرقك الزباله كالعاده وسيبتك ولا حاكمتك ولا جرجرتك ف المحاكم ولا اي حاجه كنت هتعمل اي وهجم عليه وفضل يضرب فيه بعنف
شاكر فلت منه : انا بكرهك طول عمركوا احسن مني سرقت منكوا الاسهم عشان احس اني احسن بردو لا فضلتوا اعلى واحسن مني لحد م لقيت ناس وخلوني علو ااسما وانا بكرهك وبكره ابوك ولازم اخلص عليك وخرج مسدس من جنبه ولكن عمرو كان هحجم عليه وحاول ياخد المسدس منه فلتت رصاصه
…: ااااااه
ي ترى الرصاصه جت ف مين ؟
وازاي نعمان عارف ندى ؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دواء قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *