روايات

رواية العشق المجنون الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة

رواية العشق المجنون الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة

رواية العشق المجنون البارت الثالث

رواية العشق المجنون الجزء الثالث

العشق المجنون
العشق المجنون

رواية العشق المجنون الحلقة الثالثة

الدكتوره: نارين لما اتخبطت على راسها جالها فقدان ذاكره كامل مش فاكره غير انها صغيره ومامتها لسه معاها وهي محتاجه اهتمام كبير جدا لازم تهتمو بيها وتفهموها واحده واحده لحد ما تستوعب الموضوع وياريت متقولولهاش انها فاقده ذاكره وكل ده علطول علشان ده هيأثر عليها بشكل سلبي جدا
رعد: ازاي يعني يدكتوره هو ممكن حد يفقد الذاكره كامله كده
الدكتوره: ايوه ده بيحصل نادرآ جدا
سلمى: طب يا دكتوره مفيش اي علاج للموضوع ده
الدكتوره: هو في علاج بس ده هيتعبكو جدا جدا
سلمي: طب اي هو يا دكتوره مش مهم اننا نتعب
رعد: ايوه يا دكتوره قوليلنا اي هو
الدكتوره: انكو……
نروح بقى عند احمد الجرحي(ابو نارين)
احمد: ازاي يبني قدرت تهرب من الظابط رعد ده الجن ميعرفش يهرب منه واكيد هيلاقيك
جاسر: يا بابا مش مهم دلوقتي انا عاوز تحجزلي طياره دلوقتي حالا اسافر بره البلد
احمد: ماشي يحبيبي المهم انك تكون كويس
شيماء: خليك كده يا احمد دلعو لحد ما بقى مش نافع نهائي
احمد: اسكتي انتي ابني يعمل اللي هو عاوزه ده الولد اللي حيلتي.
جاسر: طب يا بابا طالما انا الولد الوحيد اللي بتحبه هات نارين تقعد معانا هنا
احمد بعصبيه: قولتلك متجبش سيرت البنت دي تاني هي ولا بنتي ولا اعرفها
جاسر: يا بابا مهما كان دي بنتك واختي برده متبقاش قاسي كده
احمد: يلا يا جاسر روح حضر شنطتك عشان تسافر دلوقتي يلا
جاسر: ماشي يا بابا
شيماء: طول عمرك هتفضل كده يا احمد مش هتتغير
احمد: اسكتي انتي
نروح عند الدكتوره بعد ما قالتلهم الفكره
رعد: انا موافق ومعنديش اي مشكله
سلمى: اصلا غصب عنك هتوافق كل اللي حصل معاها ده بسببك اصلا
رعد: خلاص اتأسفتلك وبعدين انتي عرفتي اللي حصل
سلمى: مش مهم المهم دلوقتي ان احنا ننفز الخطه
رعد: ايوه
عند نسرين وهي قلقانه جدا على نارين لانها من الصبح مش موجوده وقاعده بتتصل على موبايلها بتلاقيي مقفول ولما بتتصل بموبايل سلمى بتلاقي مقفول برده
نسرين كانت قاعده قلقانه فجأه لقت الباب بيخبط فتحته ولقت نارين بتجري عليها وبتقولها هو انتي ماما بطريقه طفوليه
نسرين باستغراب: في اي يا نيرو مالك يا حبيبتي
سلمى: طب انا هروح اوصل نيرو اوضتها والظابط رعد هيفهمك كل حاجه
قعد رعد وفهم نسرين كل حاجه
نسرين بعياط: يعني كل ده حصل معاها وانت السبب منك لله
رعد: يا مدام انا عارف اني السبب والله انا عارف بس بحاول اصلح من غلطي اهو وانا هفضل مع نارين لحد ما ترجع زي الاول واحسن ان شاء الله
نسرين: انا اسفه يابني بس والله انا بحب نارين زي بنتي بظبط
رعد باستغراب: ليه هو انتي مش مامتها
نسرين: لا انا مرات باباها منه لله كان يصبحنا بعلقه ويمسينا بعلقه
رعد: هو اسمه ايه ممكن تقوليلي
نسرين: هو اسمه احمد الجرحي وابنه منه لله اسمه جاسر الجرحي
رعد: انتي بتتكلمي بجد
نسرين: اه والله هو في حاجه يابني
رعد: لا لا بس ممكن تقوليلي العنوان بتاعهم
نسرين: ليه؟
رعد: مفيش حاجه بس هروح اكلمه وكده
نسرين قالت ل رعد العنوان ورعد طلب رجال شرطه ييجو معاه علشان يقدر يمسكهم بسهوله وميهربوش
بعد ما راح رعد على بيت احمد ملقاش اي حد غير شيماء ودخل بنفسه فتش البيت بس ملقاش حد
رعد: قوليلي هما فين
شيماء: هما مين بس يا باشا انا مش عارفه حضرتك بتتكلم ع ايه
رعد: انتي هتعملي نفسك مش فاهمه حاجه قولي هما فين احسلك
شيماء: بص يا باشا انا معرفش انت بتتكلم على ايه انا ست عايشه لوحدي ومعييش حد في البيت
رعد كان هيتعصب عليها بس قال لنفسه اكيد هما مستخبيين في السطح بس لما طلعو برده ملقوش حد
نسيب رعد ونروح عند نارين
سلمى: نيرو حبيبتي تاكلي شوكولاته
نارين بطفوله: اه عاوزاها بس عاوزه كمان فشار
سلمى: حاضر
نسرين: يا سلمى قوليلي هنبدأ الخطه دي امتى
سلمى: ان شاء الله لما استاذ رعد ييجي وهنبدأها
بس الخطه صعبه مش هنعرف نعملها لوحدنا ف لازم هو يكون معانا عشان احنا لازم نعمل اللي حصل مع نارين انهارده تاني مع اني مش عارفه ازاي نارين بطريقتها دي هتقدر ازاي تروح شركه وتقدم ملفها كل ده مش فاهماه
نسرين: انا مش مقتنعه بالفكره بصراحه
سلمى: يا طنط اتفائلي خير ان شاء. الله تنجح
نارين: خطة ايه
سلمى: ولا خطه ولا حاجه يحبيبتي عادي بنتكلم ع مسلسل
نارين: ماشي فين بقى الفشار يا طنط سلمى
سلمى ضحكت غصب عنها عشان نارين اول مره تقولها يا طنط
نسيب نارين ونروح عند احمد
احمد: جاسر انت مش هتسافر وهتقعد معايا هنا والظابط رعد ده عمره ما هيقدر يكلمك
جاسر: يا بابا ازاي ازاي قولي انا كنت هتمسك انهارده بس كويس ان ماما مخافتش واتصرفت
احمد: اه والله اول مره شيماء تنفع في حاجه
شيماء: احمدو ربنا اني مقولتلهوش انتو فين كان زمانكو محبوسين دلوقتي بس مهنش عليا ابني
احمد: طب كويس كنتي تقوليلو عليا انا
شيماء: كان نفسي بس انتو الاتنين في مكان واحد ف مكنش ينفع
احمد: طب خلاص اسكتي قومي حضرلنا غدا يلا
جاسر: بص يا بابا بما ان خلاص الظابط رعد مش هيخطر على باله المكان ده ف هقولك الفكره الجديده لتهريب الاسلحه دي
احمد: ايوه كده ارجع جاسر بتاع زمان
جاسر: بص…………
___________
تاني يوم:
________
عند عاصم الشرقاوي مدير الشركه اللي كانت نارين هتشتغل فيها
عاصم: هي فين البنت اللي اتقبلت هنا امبارح مجتش ليه
ندى (السكرتيره): انا معرفش مع اني قولتلها امبارح تيجي امتى وانها لازم تلتزم بالمواعيد
عاصم: خلاص ماشي
عاصم دخل جوا مكتبه واتصل على رعد
ومصطفي
عاصم: الو يا رعد مش هتيجي ولا وراك مهمه زي كل يوم
رعد: لا هاجي يعم بس هقعد شويه صغيرين عشان ورايه حاجه مهمه
عاصم: مش مهم المهم اني اشوفك عشان وحشتني
عاصم يبقى اخو رعد وعلاقتهم كويسه جدآ
مصطفي وصل هو ورعد وقعدو هما التلاته يضحكو ويتكلمو كتير لدرجة ان الوقت اخد رعد ونسي انه عاوز يروح يساعد نارين
عند نسرين
نسرين: انا كنت عارفه انه مش هييجي من الاول مكنتش مرتحاله اصلا
سلمى: طب هو اداني رقمه اتصل بيه
نسرين: طب طالما يا سلمى معاكي رقمه من بدري مكنتي تقولي
سلمى: لسه فاكره دلوقتي يا طنط انا اسفه
سلمى اتصلت على رعد ورعد رد
رعد: الو مين معايا
سلمى: انا سلمى يا استاذ رعد هو حضرتك مش هتيجي ولا ايه علفكره انت لو مش هتيجي عادي هنعمل الخطه منغيرك مفيهاش اي مشكله
رعد: في ايه اديني فرصه اتكلم بدل ما انتي قاعده بترغي وخلاص انا لسه فاكر دلوقتي واهو جاي في الطريق
سلمى: ايوه انا عارفه الشغل ده كويس عمتآ ماشي شويه وياريت حضرتك تيجي هنا
نارين كانت ماشيه على الارض رايحه ل نسرين وسلمى فجأه………

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العشق المجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *