Uncategorized

رواية عذبني ولكن أحبني الفصل التاسع 9 بقلم منة محمد

 رواية عذبني ولكن أحبني الفصل التاسع 9 بقلم منة محمد
رواية عذبني ولكن أحبني الفصل التاسع 9 بقلم منة محمد

رواية عذبني ولكن أحبني الفصل التاسع 9 بقلم منة محمد

فجأه صرخت لميس لماحست بإيد دفعتها في البسين وشافت نفسها بتغرق جواه لانها مش بتعرف تعوم حاولت تحرك رجولها علشان ترتفع بس ماقدرتش إذا ارتفعت رجعت غاصت تحت خلاص انفاسها بتتكتم تماما و خلاص بتموت
سمعت أصوات صريخ وحست بجسم كبير غاص جنبها وايدين قويه رفعتها بعدها ما حست بشي
شهقت لميس وفتحت عيونها وهي بتكح وحلقها وجعها مش قادره تشوف قدامها من الغشاوه والزغلله اللي مغطيه عيونها
لما اختفت الغشاوه والزغلله اتعلقت عيونها بعيون عسليه بصالها بخوف بعدها استوعبت وشافت وشه قريب من وشها لفت وشها الناحيه التانيه كحت بقوه وعيونها غرقانه دموع
حست بإيد امير وري كتفها وصوته العميق بنبرة خوف:لميس إنتي بخير
أأعدت وامير بعد عنها وقالت وإيدها ع حلقها بصوت مخنوق:i‎’‎m ‎..fain ‎
ريم بتعيط:لميس متأكده آخدك ع المستشفى
امير قام وانفجعت لميس وبعدت خصلات شعرها المبلول عن وشها لماشافت هدومه غرقانه ميه
“يعني امير هو اللي طلعني من البسين “
امير:خلاص ريم لميس بخير طالعيها
ريم ببكاء: ربنا ياخدها الحلوفه كانت هتموتها حيوانه
بصت لميس لامير مستفهمه
وكان بصصلها بنظرات إرتعش جسمها منها
امير:ريم دخلي لميس علشان تغير هدومها قبل ما تتعب
لف ومشى جوه القصروهو بينادي وحده من الخدم تساعد لميس
*************
بعد مابدلت لميس هدومها وجففت شعرها
ريم قعدت جنبها:الحححيواااانه زقتك وهربت يارب تموت
لميس:whow
ريم بقهر:هدى الحقوده
انصدمت لميس للدرجه دي يوصل كرهها ليها
ريم خانقتها الدموع :ماعرفتش اعمل ايه صرخت لحد ما سمعني امير ولما شافك في البسين نط وطلعك بسرعة بس لما شوفتك ما فوقتيش افتكرتك……(ماقدرتش تكمل وعيطت)
ضمتها لميس:خلاص ريم أنا قدامك اهوا
ريم:لو امير مش موجود ولا طلعك ولا عملك تنفس صنا….
بعدتها لميس عنها مفجوعه:إيــــــييييييييه
ريم ضحكت:هههههههههههههه
ضربتها لميس مش مصدقه:ريــــيـــــيم قولي إنك بتهزري
ريم ضحكت بخبث:هههههههههه وشكله كمان عجبه الوضع واتمني إنك ماتفوقيش بسرعة علشان يــ…………..
قاطعتهالميس وصرخت في وشها : لالال يع يع يع ياحمـــــــاره لالالالالا
حطت إيدها ع بؤها بقرف:يع يع قرف يا حما ااااا اررره
ريم ميته ضحك:هههههههههههه ياختي أحمدي ربنا البنات يتمنووها منه وإنتي تقولي يع وقرف
ضربتها لميس وحست بحرارة جسمها ترتفع وتتخيل امير يـــ……..
غمضت عيونها واتمنت الأرض تنشق وتبلعها من الإحراج والكسوف
*****************
المغرب قاعدة لميس في الغرفه من بعد اللي حصل مش راضيه تطلع وتشوف امير وريم واقفه فوق راسها تزن عليها تطلع وابدآ مش راضيه
سمعوا خبط علي باب الغرفه راحت ريم وفتحته
دخلت رغده بخوف:لميـــــــــس
لميس:تعالي رغدة
راحت لها رغده :عامله ايه…حصل بجد اللي سمعته
ريم قعدت :حبه حبه
رغده:suuuuuuuuuut up (كلمت لميس) بجد الي حصل
لميس:أيوه حصل الي سمعتيه
رغده قعدت جنب لميس:الحيـــــوانه
ريم:إيشعرفك
رغد:امير قالي لماسألت عنكم
ريم لماسمعت سيره امير انفجرت ضحك:ههههههههههههه
انقهرت لميس منها لأنها أكيد هتقول لرغده اللي حصل وبرقت لها بعيونها
رغده:يامهفوفه بتضحكي ع ايه
ريم:هههههههههه(سكتت فجأه) وامير ايش عرفه إنها هدى
رغده: بيقول شافها خايفه وبتجري من ناحيه البسين وطلعت وهو سمع صوتك ياريم وبعدها جالكم
ريم افتكرت الي حصل تاني:ههههههههههههههههههه
لميس ماسكه نفسها لاتقوم تعوم في بطنها الغبيه بتفضحها
رغد ه بعصبيه :قسم بالله إذا ما قلتيلي ليه الضحك لا أدبحك لانك زودتيها
ريم بضحكه: هههههه اصلك متعرفيش ايه الي حصل لما امير جـ…..
صرخت لميس وقاطعتها ووشها ولع:ريـــــــــيـــــــــيم اقفلي بؤقك لا متعرفيش تفتحيه تاني
رغده قامت وقعدت جنب ريم بحماس:ايه الي حصل قولي سيبك منها
ريم بصوت متقطع من الضحك:ااا مـ…ر…عماـ…….لها
صرخت لميس رومت عليها المخدات:ريـــــم يا ا ا ا ا زفـــــــــته
رغده متحمسه:قولي قولي والله لتقولي
دخل فهد ولميس حمدت ربنا إنه انقذها من الفضيحه
فهد:ريييم
ريم:أيوه
فهد مد لها عربيته اللعبه الصغيره:ركبي كفر عربيتي وقع
ريم بلا مبالاه:روح ياعم للميكانيكي مش بعرف اصلحهم انا
فهد عيط رحمته لميس وأخدت منه العربيه:تعال حبيبي أنا أركبهولك
فهد ل ريم: انا مخاصمك ومش بحبك انتي وحشه
ريم بتريقه:لا أنا الي ميته عليك يا ولا
قعد فهد جنب لميس اللي بتحاول تركبهوله رفعت راسها لماخلصت وانفجعت لماشافت ريم بتهمس في ودن رغده اللي ضحكت مصدومه
لميس وشها احمر من الإحراج :عااااااااا كلــــووا تبن
رغده غمزت للميس بوقاحه:حلوه صح
ولع وش لميس وشوي وهتعيط من الإحراج
ريم بخبث:أكيد حلوه مش من امير أكيد حلوه
قامت لميس وضربت ريم بغيظ وريم تضحك وبتحاول تخلص نفسها منها
رغده:ههههههههههههه أخويا امير ده والله محظوظ تلاقيه زمانه اتمني تقعي تاني في البسين
طلعت لميس من الغرفه محروجه من الكسوف
“لا اااا ياربي همووووت ايه اليوم ده”
شافت امير طالع من جناحه وانتبه لها ولاحظ وشها الاحمر وارتباكها وعرف السبب فامحبش يحرجها
ابتسم ابتسامه دوختهــــــا وهو بيلبس كابه ونزل من ع السلم
رغده:حركات عندنا عشاق في البيت واحنا مانعرفش
صرخت لميس بعصبيه:ر ر ر ر ر ر ر ر ر رغــــــــــــــــــده
ريم طلعت من الغرفه:هههههههههههههههههههه
لميس بغل وغيظ منها:ضحكتي من غيرضروس قولي ان شاء الله يارب أشوف فيكي يوم واضحك عليكي (لفت ع رغده اللي تضحك)وانتي عيانه ولا مريضه نفسيا
دخلت الغرفه ورزعت الباب مقهو و و و وره وسامعه ضحكاتهم عليها
*****************
فات يومين والحمد لله البنات مافضحوش لميس عند بنات عمها
أما امير فكان إذا شاف لميس كأنه محصلش شئ بالرغم من إن ريم بتلمح لهم
العصر في غرفه الليفنج ريم ولميس ورغده بيتكلموا
وفهد بيلعب بلاي ستيشن
ريم ماسكه بطنها:هههههههههههههههههههههههههههه
لميس ل رغده بضحكه:الله ياخد شيطانك
رغده:والله مش انتبهت وعمر ماسكها عليا
ريم تحمحم وقالت: احم احم آآآه لو الراجل مسك ع الوحده شئ يذلها بيه
رغده بدفاع:لا ماذلنيش
ريم:خلاص لا تطلع عيونك بس
لميس:ههههههههههههههه
مروان دخل للصاله:سلا م
الكل:وعليكم السلام
مشى عند فهد وقعد جنبه ع الأرض قدام التلفزيون:فهود ناولني اليد بلعب
عطاه اليد وقام مدد ع الكنبه وشكله ماصدق دايخ هينام
مروان التفت للبنات رافع اليد:مين يلعب معايا
لميس قامت بسرعه:أنا أنا
مروان:تعالي
قعدت لميس جنبه وبينهم شويه مخدات كحاجز بسيط مروان دخل شريط مصارعه وقعد يتنافس مع لميس والبنات يشجعوهم بحماس
مروان بحماس:ههههههاي الواد ده احول
لميس مقهوره لأنه مش عطيها فرصه تضربه :كفايه مروان خلني أضربك
مروان:ههههههه نو وي
ريم صرخت فجأه وشاورت صرصور و و و و و و و ر
تحتـــــك يا مروان اجري يا مجدي
مروان رمى اليد ونط بسرعه من مكانه ولميس إستغلت الفرصه لأنه ساب اليد كانت عارفه إن ريم عامله مقلب فيه فضربته
مروان لماشاف لميس ماقامتش من مكانها وريم بتضحك عرف إنها بتكذب نط وأخد اليد بسرعه بعصبيه:ريمــــــــوووووووه هنفوخك
نطت لميس بفرحه: i i i i i waaannn ‎
فـــزززززززززت
ضربت كف ريم بكفها وضحكوا
مروان انقهر:ماليش دعوه عيديها ده اسمه غشششش
رغده:هههههههههه لا خلا ص
….: بجد مسخره
لفوا ع امير اللي واقف عند الباب رافع حواجبه ومتكتف وبصصلهم باستخفاف
ريم بشهقه:امير
نطت من مكانها تجري و وضمته ورجع ع ورى من قوة ضمتها
ريم: امير امتى وصلت وحشتنــــي
امير ابتسم وبصلها: من شوي
ريم بعدت عنه وشهقت بحماس:جبـتلي الشنطه
امير ضحك :ههههههه شوي شوي ع عيونك دخليها طلعت
ريم بحماس تتلفت حواليه: فينها ها فينها
امير ضحك ع حماسها:هههههههه الشنطه فوق في اوضتي
انطلقت ريم واخدت السلم جري
والكل ضحك عليها
لميس كانت أول مره تسمع ضحكته الجذااااابه والهاديه مع بحة صوته الرزين
سلم امير ع مروان ورغده ولف بصلها ببرود قاتل عكس مشاعره الملتهبه جواه وعيونه ع عيونها الزرقا ومد إيده وسلم عليها ببرود
سلمت ولسه بيمسك ايدها بس هي سحبت إيدها بسرعه مجرد ما لمست إيده وقالت باضطراب :حمد لله ع السلامه
امير اضايق ولف لرغده يكلمها:الله يسلمك……رغده بايته عندنا
رغده ابتسمت:أيوه بايته
مروان صفففرر :ياهو و و و وه آخيرا جالنا العفو الملكي وسابك تنامي عندنا
رغده ابتسمت وامير ضحك ع وشها الي المكسوف
لميس طلعت من الليفنج وطلعت فوق لريم
*******************
نيجي ليوم كانت كوثر عامله عزومه والكل موجود
عند البنات
ريم:أمول رهف عامله ايه وراجعه امتي
أمل:تمام وراجعه الأسبوع الجاي
دلال بغرور: مش طولت سفريتها يعني المفروض تقعد شهر عسسسل مش اسبوعين
أمل اضايقت منها وقالت بتقهرها: ياحبيبتي جوزها عنده شركه وتعرفي لازم يكون موجود
دلال سكتت مقهوره لأنها بتغير من أي وحده متجوزه وجوزها غني لأنها منتظره امير يتجوزها بس لحد الان محصلش
سميه بمكر:بنات تعرفوا ريناد ال…..
البنات:أيوه
سميه:تصدقوا انها اتجوزت ابن وزير
دلال وشها اتغير:ريناد
سميه:أيوه ريناد
نسرين :ماشاءالله ابن وزير مرة واحده
دلال مقهوره:وعلي ايه اخدها دي
سميه رفعت حواجبها:ايه فيها قمر ماشاءالله أخلاق وذوق
وسافرت كمان لباريس وماليزياء
أمل:ماشاءالله ربنا يوفقها
ريم بحماس:تعرفوا إنه كان خاطب لميس قبل كدا
دلال انصدمت والبنات كانوا أقل من صدمتها وهي عيونها علي لميس بغيره وقهر
أمل مدهوشه:والله
ريم :أيوه بس لميس رفضت لأنها ماكانتش عايزة تتجوز وقتها
دلال بستفزاز:فيه وحده ترفض ابن وزير
لميس بغرور حطت رجل ع رجل:أيوه.لميس بنت محمد سالم
دلال بغيره وإستفزاز: كويس إنك رفضتي لأنك مش تشرفيهم وتفضحيهم ….بصراحة معرفش ازاي اصلا فكر فيكي
لميس بنظرات من فوق لتحت باحتقار:بصراحه أول مره أشوف غيره زي غيرتك (وبدلع)لهم الشرف إنهم فكروا فيا اصلا(وباستهزاء) أحسن من اللي ماحدش فكر فيها ومهمشها
دلال فتحت عيونها بصدمه وغيظ وقامت بقهر وطلعت بره ووراها رنا اللي رمت لميس بنظرات حقد
أمل باعجاب:بصراااااحه قـو يــه
سميه بضحكه:رديتي عليها بقوه
نسرين :قصف جبهه برافو
لميس بتشفي ممزوج بقرف:أحسن تستاهل قلبت معدتي وحاطه عينها عليا وبتحاول تضايقني كأني واكله اكلها
البنات:هههههههههههههههههههههه
في المطبخ
دلال ضربت الطريبيزه بإيدهابعصبيه:شفتي قالت ايه الحيوانه
رنا:وانتي كمان ماقصرتيش
دلال بقهر:قهرتني يارنا حرقه دمي قدام البنات تقول إنتي ماحدش فكرفيكي تقصد أخوكي امير اللي مش معبرني
رنا:هي مقهوره لأنك خطيبته وبنت خالته
دلال بقرف:معرفش علي ايه شايفه نفسها
رنا:وانتي الصادقه علي سمعتها اللي زي الطين
دلال: قصدك ايه
رنا:إستغفرالله لميس سمعتها ع كل لسان
صاحبة علاقات مع شباب وتطلع معاهم بعد ماتكون في بيت طنط نبيله وأمها زيها فاجره
إنتي ع بالك هي اللي رفضت ابن الوزير لا يا حبيبتي أكيد هو اللي رفض بعد ماسمع عن سيرتها القذره وإلا كمان هي رفضته علشان مش يكشفها ويفضحها خايفه من الفضيحه لو عرف إنها مستعمله
انصدمت دلال: مستعمله
وكانت صدمتها أقل بكثير من صعقه امير من هول اللي سامعه من ورى باب المطبخ الخارجي
*********************
بعد العزومه
دخل مروان وعادل للصاله لمامشي الكل:السلام عليكم
ريم ورغده ولميس:وعليكم السلام
قعد ع الكنبه وربع:ماما فين
ريم:في اوضتها
عادل واقف قدامهم باعجاب:الله الله ايه الجمال والحلاوه دي كلها
ريم دارت بدلع:ثانكــــس
عادل بصلها ببرود:حد كلمك أنا أقصد لميس ورغده
انفجر الكل يضحك لماشافوا ردت فعل ريم اللي وقفت محروق دمها :هوينا يلا أصلا أنا حلوه غصب عنك
قامت لميس لما رن موبيلها للباب الزجاجي المطل ع الجنينه وفتحته وطلعت:hello
هند:اهلا حبيبتي اخبارك
لميس:تمام و وأنتي
هند:بخير إشتقت لك يا جزمه
لميس:هههههههه وأنا أكتر
هند:لموس تعالي عندي في البيت
لميس بتفكير:امممم أشوف وقت مناسب وأزورك
هند برجا:لالالالالا تيجي مليش دعوه هخصمك
لميس ضحكت بدلع:ههههههه كل ده شوق ليا
هند:أيوه مش إنتي حبيبتي وعمري
لميس بضحكه:بصراحه أشك إنك…….
قاطعتها هند بصوت خشن :أيوه ياقلبي عارفه اني ولد
لميس:ههههههههههههه
هند بنفس نبرة الصوت:بقولك يا عمري أمي بتناديني أكلمك بعدين باي
لميس ضحكت بدلع:Ok hony
قفلت الموبيل ولفت تدخل اتفاجات ب امير واقف وراها بصصلها باحتقار من فوق لتحت:ما تنسيش إنك في بيت محترم فاحترمي نفسك طول ما انتي فيه
لميس ببلاهه للحظه ثم استوعبت” قصده ايه لايكون بيشك فيا “
عقدت حواجبها: قصدك ايه
امير بنفس النظره:إنتي فاهمه قصدي ايه كويس وكويس اوي
بصتله ببروود ودخلت
****************
دخل مروان لليفنج بسرعه:ريــــــــم
ريم بخضه:بسم اللــــــــه الرحمن الرحيم مالك انت
مروان بعجاله:قومي قومي بسرعه وقولي للخدامه تجهز عدة الصيد
ريم: ليييييه
مروان بتريقه:بتصور معاها
ضحكت لميس :ههههههه
مروان :يعنــــي ليه بمخك طالع بالعده
ريم بحمقه: ماتقولها انت علي طول مالكاش لسان
مروان بخلق ضيق:ليا بس مش بحب اكلمها وانتي عارفه بتقعد تتدلع وتتمايص عليا وانا ممكن اخنقها
ريم باستخفاف:لاوالله من حلاوتك
مروان:عارف ..قومي بس
ريم لفت وشها:مش هقوم اولع
قامت لميس لماشافت مروان فتح بؤه وشويه وهيخنقها : انا بقولها
طلعت وقالت للخدامه ورجعت لمروان
شافته قاعد وفي ايده الريموت يقلب في القنوات قالت باستغراب:ماشاءالله امال فين الي كان طالع يصطاد
مروان وعيونه ع الt.v: عادي طالع باليل
ريم حطت ايدها في وسطها:يا ا ا اسلا ا ا ا ا ا ا ا م ولما هو بليل امال عملنا سفونيه ع الفاضي وانت طالع ب الليل
مروان التفت لها وابتسم ولعب حواجبه: حبيت اعيش الاكشن وبعدين علشان منساش
دخلت كوثر: مروان
مروان عدل قعدته: نعم يا ماما
كوثر:وصلت الطلبات
مروان:أيوه
ريم بحيره:أي طلبات
كوثر:طلبات نازله هانم
ريم:طيب ليه ماوصلهاش السواق
كوثر : السواق ميعرفش فيلتها
رنا دخلت:مامي
كوثر: نعم ياروح مامي
رنا مسكت دراع أمها برجا:مامي بتروحي معاي لحفلة هناء لانها وصتني تيجي معاي
كوثر:أيوه رايحة حبيبتي
باست خدها:ثانكس مامي
طلعت رنا مبسوطه مع امها كوثر بتحب الحفلات جدا تافهه زي بنتها ام منقار
لميس كانت ساكته مش حابه تتصدم معاها في الكلام لان رنا بتتعمد تخلق مشاكل بينهم
دخل امير: مساء الخير
الكل:مساء الخير
رغده:مرواني عمر بره بيسلم عليك
خرج مروان ورغده مسكت ايد لميس تسحبها:تعالي شوفي عمر
راحوا عند الشباك المطل ع الجنينه
رغده بتشاور: هيييح ده عموري
لميس بصت لعمر كان أسمر شوي وحلو نوعا ما ومحدد سكسوكه خفيفه وطويل
رغده:ها ايه رايك
لميس:حلو ماشاءالله
سمعوا صوت كوثر وراحت لها رغده أمالميس فضلت واقفه عند الشباك ابتسمت تلقائي لماشافت عادل ضرب عمر ع ضهره وخوفه
……: يااااه للدرجادي كان وحشك
لفت لميس لماسمعت صوت اميرالساخر
مشى امير لعندها ووقف جنبها وبص من الشباك ورجع بص للميس اللي بعدت عنه
لميس خافت لماشافت ملامح وشه قاسيه وقال بقسوه: اياكي تفكري ( ورفع صباع ايده ع دماغها) مجرد تفكير تقربي لمروان أو عمر لأنهم مش زي الزباله اللي انتي تعرفيهم فاهمه
لميس مش مستوعبه كلامه للحظه” قصده ايه ده كل يوم يرمي كلام عليا ويمشي”
فتحت عيونها لمااستوعبت اللي قاله وقالت باحتقار:احترم نفسك ووزن كلامك
مسك ايدها بحقد:إنتي اللي توزني تصرفاتك يامتربيه(وشد ع الكلمه كأنه يشكك في تربيتها)وشيلي افكارك دي من دماغك
انقهرت من جرأته وفكت ايده عنها بعصبيه:doo‎n‎’‎t tuch me وإيدك دي اياك تتمد عليا تاني فاهم (وكملت باستخفاف)يا متربي
بعدت عنه مشت مقهوره وتحترق من جواها طلعت فوق بسرعه ودخلت الغرفه
دخلت وراها ريم:لميس
لميس :أيوه
ريم:تعالي نقعد تحت رغده بتسأل عنك
مددت لميس ع السرير واتغطت : لا هنام
ريم:مالك
لميس:ابدا حاسه بأرهاق وتعب بنام
طلعت ريم وقفلت الباب
***منه محمد****
صحيت من النوم ودخلت للحمام وأخدت شور سريع
ووقفت عند المرايه
شالت الفوطه عن شعرها وإنتثرع أكتافها مشطت ولمت نصه بمشبك توكه حطت كحل وروج هادي
بصت علي شكلها بابتسامه ورمت بوسه لنفسها وهي بتضحك
راحت للستاير وفتحتها وشهقت لماشافت الضلمه مخيمه والهدوء سيد الموقف بصت لساعة ايدها
وشافت الساعه عشره شهقت :ريم الهبله مش صحتني معقووله نمت كل الوقت ده
نزلت لقت ريم رغده قاعدين ناحيه البسين
راحت متعصبه:ريمو و و وه ليه مصحتنيش
ريم ضربت جبينها:يــوه نسيـــــــت
لميس قعدت بزعل: ليه نسيتيني وإلا القاعدة عجبتك من غيري (لفت وشها بزعل)خلاص زعلت
ريم ضحكت:هههههههههه خلاص لموس أصلا القاعدة من غيرك والله وحشه
لميس بنص عين وهي لافه وشها:واضح
ريم قربت منها:خلاص لموس والله توبه هقعدلك قدام الباب المره الجايه علشان مانساش
مسكت لميس ضحكتها مش عايزة تضحك
ريم :إن شاء الله حتى أعلق في رقبتي ساعه جرس
ماقدرتش لميس تمسك نفسها وضحكت:ههههههههههههههههههه
ريم رشت ع لميس ميه :يــا حمـاره
شهقت لأن الميه بارده وريم قامت وهربت ولميس وراها
لميس:ريـــــــمو و و و و و و ه يا رزله تعاالي
ريم لافه وشها للميس الي بتلحقها :ههههههههههههه لالا
وقفت لميس لماشافت واحد عاطيهم ضهره وريم صدمـت فيه
###############
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *