Uncategorized

رواية المتمردة الصغيرة الفصل الثاني 2 بقلم طاهر أبو زيد

 رواية المتمردة الصغيرة الفصل الثاني 2 بقلم طاهر أبو زيد
رواية المتمردة الصغيرة الفصل الثاني 2 بقلم طاهر أبو زيد

رواية المتمردة الصغيرة الفصل الثاني 2 بقلم طاهر أبو زيد

بعد اسبوع 
بتسمع ام سعد وابوه صوت سميحه بتصوت 
بتجري ام سعد بسرعه وتروح بيت ابنها بتلاقيه 
بيضرب سميحه 
بيجري ابو سعد ويروحله بسرعه 
بيفتح ابو سعد باب البيت 
وبيتصدم من سعد ماسك الطفله وبيهدد سميحه انه هيموتها 
بيجري عليه ابوه وبيحاول يهديه 
سعد – مش عايزها 
مش بحبها مش طايقها 
دي مش بنتي 
انا مش عايزها وكارهها قرفت منها ومن امها 
علطول زن زن زن هموتها خلاص 
ام سعد – يابني استهدي بالله 
يابني دي بنتك حرام عليك 
سعد بعصبيه – تاني بنتك 
دي مش بنتي 
دي بنت حرام ومش عايزها
هقتلها ……
بعد 6 سنين 
سميحه – سعد احنا عايزين نقدم البنت في حضانه 
سعد – مليش دعوه 
سميحه – اعمل اي يعني يا سعد انزل اشحت بيها 
سعد – وانا مالي تشحتي او تشتغلي مليش دعوه 
بتتنرفز سميحه – يااخي حرام عليك بقا مش كفايا مش بتصرف ومضيع فلوسك كلها علي الزفت اللي بتطفحه 
سعد بعصبيه 
وبيقوم يضرب في سميحة 
سعد – بتعلي صوتك عليا يابت الكلاب 
بيضرب سعد في مراته وبتبقي نور بتبص علي امها وهي بتنضرب 
بتكره نور ابوها 
بينزل سعد الغرزه ويسيب سميحه ونور 
بتجري نور علي امها اللي بتعيط ومنهاره 
نور بعياط- ماما
بتاخد سميحه بنتها في حضنها وتعيط 
نور – ماما مش تعيط 
سميحة بتبتسم لبنتها وتسكت 
نور – ماما بابا وحس 
بتعيط سميحة تاني وبتاخد نور في حضنها 
بعد سنتين
سميحه – اصحي يا نور يلا هتتاخري علي المدرسه 
سعد – مدرسه اي وتعليم اي 
خديها تشتغل معاكي في البيوت 
اهو تعمل بلقمتها 
سميحه – انت تخرس خالص 
مش كفايا ابوك مات من حسرته عليك 
بيقوم سعد ويقرب من سميحه 
سعد – ما تسيبك من البت دلوقت 
مالك محلوه كده ليه 
بيحاول سعد يقرب من سميحة بس بتمنعه وبتزقه 
سعد بعصبية – بتزقيني يا سميحه 
وحيات امك لاقتلك 
بتقوم نور علي خناق امها وابوها 
بتلبس نور هدومها 
وبتنزل مدرستها 
في المدرسه 
وعد – نور عامله اي
نور – كويسة يا وعد عايزه اي 
وعد – عايزه اقولك هتفضلي وحشه كده علطول 
رغده – وهيفضل ابوكي وامك يتخانقو علطول 
بتقعد نور وحدها علي جنب وتعيط 
بتشوفها الميس بتاعتها 
بتقرب منها الميس 
ميس سحر – نور يا حبيبتي مالك 
نور بدموع – مفيش حاجه يا ميس 
ميس سحر – لا يا حبيبتي في اي احكيلي  مش انا زي ماما 
نور – لا يا ميس انتي احسن من ماما 
ماما تعبانه قوي 
ماما كل يوم تنام مضروبه ومعيطه 
ماما بتشتغل وتصرف عليا وعلي البيت 
ماما كارهه كل حاجه واولهم بابا 
وانا كمان بكره بابا 
هو وحش 
ميس سحر – لا يا نور عيب يا حبيبتي كده 
المفروض نحترم بابا 
عشان هو بابا 
نور – انتي متعرفيش حاجه با ميس 
ميس سحر – طيب تعالي احكيلي 
بتقعد نور مع الميس سحر وتحكيلها 
نور – بابا وحش قوي يا ميس 
وكمان بيشرب مخدرات 
انا مش عارفه يعني اي مخدرات 
بس ماما بتقول انها حاجه وحشه 
ماما بتشتغل كتير 
وهو مش بيشتغل 
مع انك با ميس قولتي الرجاله هما اللي بيشتغلو 
ماما قالتلي اوعي تطلبي فلوس من بباكي عشان هيضربك 
انا مسمعتش كلامها وقولتله بابا عايزه فلوس 
بس هو مضربنيش هو ضرب ماما
ضربها كتير وبعد يشتم فيها ويقولها  ازاي انا اطلب منه فلوس 
ماما تعبت يا ميس 
انا حاسه بيها 
بتشتغل كتير 
لدرجه انها مش بتقدر تقعد معايا 
وغير كده بابا لو لقي معاها فلوس بيسرقها منها ويضربها 
بتعيط نور جامد 
نور – انا كرهت بابا يا ميس 
بتاخد الميس سحر نور في حضنها وتعيط 
بتفوت السنين وحال سعد زي ما هو 
بتكبر نور وبيبدا جسمها يكبر وتدخل مرحله الانوثه 
سعد لسميحه – بنتك كبرت ومش هطلعها بره البيت تاني 
سميحه – انت اتجننت لا بنتي هتكمل علامها وتدخل ثانوي 
سعد – ولا هتدخل ولا هتطلع 
خلاص معنديش بنات تروح مدارس انا 
هنسترها 
سميحه – با مصيبتي هنسترها ازاي 
سعد – هجوزها 
سميحه – تجوزها مين وتجوزها ليه 
نور لسه صغيره 
سعد – لا مش صغيره 
البنات عار وانا عايز اخلص منها 
سميحه – بنتي متربيه احسن تربيه 
وعمرها ما تعمل حاجه غلط 
سعد – بكره هطلعها من المدرسه 
سميحه – لا دي داخله ثانوي 
ونفسها تطلع دكتوره 
سعد باستهزاء – دكتوره 
دكتورة اي بنت سميحه مساحه السلالم هتبقا دكتوره 
سميحه – وانا بمسح سلالم ليه 
ماهو من راجلي اللي قاعد في البيت زي النسوان 
سعد بيقوم علي سميحه ضرب 
سعد – انا زي النسوان يا بنت الكلب 
يا خدامه 
يا شحاته 
انا قرفت منك ومن ريحتك 
وقرفت من بنتك 
بيقعد سعد يضرب في سميحه لحد ما يتعب 
بتبقي نور قاعدة وسامعه 
وبتشوف امها بتتعزب وبتنضرب وبتبقا مش عارفه تعمل حاجه 
بتقعد نور تعيط 
تاني يوم بيروح سعد المدرسه ويسحب ملف نور ويقطعه 
بيدخل البيت وينده علي سميحه 
سعد – سميحه يا سميحه 
سميحه – عايز اي 
سعد – خدي ملف بنتك اهو 
وريني هتكمل تعليمها ازاي 
بتتخانق سميحه مع سعد وبيقعد يضرب فيها 
بيخلص سعد ضرب في سميحة 
سعد – حنيتي لضرب زمان وكل يوم علقه جديده 
وحيات امك لاناولهالك كل يوم 
وبنتك دي هعزبها 
وهاخد منها التلفون اللي جيباهولها 
انا معنديش بنات تمسك تلفونات 
بيدخل سعد اوضه نور 
بتبقي نور نايمه ولابسه هدوم خفيفه 
بيبص سعد علي جسم بنته بحيوانيه 
بيبلع سعد ريقه ويقرب من السرير 
بيحط سعد ايده علي رجل بنته 
بتتخط نور وبتصحي مفزوعه 
نور بخضه – في حاجه يا بابا 
سعد – لا يا حبيبتي مفيش حاجه
بتستغرب نور من طريقه ابوها
نور – هي ماما فين 
بيقعد سعد يبص علي جسم بنته ومش بيرد عليها 
نور – بابا في اي وفين ماما 
سعد – هاا اه سميحه بره قومي عشان ناكل 
نور – مش جعانه 
سعد بيحط ايده علي كتف نور ويمسك دراعها 
سعد – لا لا لازم تاكلي عشان تبقي حلوه وتحلوي اكتر و اكتر 
نور بتترعب من مسكه ايد ابوها 
وبتقوم نور وتجري لبره وبتخاف تقول لامها 
بينزل سعد تحت ويقعد قدام البيت يفكر في بنته 
بيزين الشيطان لسعد بنته 
بيقعد يفكر فيها وفي جسمها 
بيقرر سعد انه ينام مع بنته 
بيطلع فوق لسميحه مراته 
سعد – سميحه 
سميحه – نعم 
سعد – انا فكرت في موضوع المدرسه بتاعت نور 
فيها اي لو كملت تعليم 
سميحه بفرحه – بجد يا سعد 
سعد – ايوه بجد 
روحي المدرسه واعرفي كل التفاصيل ونرجعها ازاي 
سميحه – بس الساعه 2 تلاقي المدرسه قفلت 
سعد – لا لا هتلاقيهم روحي 
سميحه – بكره هروح 
سعد – لا روحي دلوقت
ولا تغير رااي 
سميحه – لا لا خلاص هروح 
بتلبس سميحه هدومها بسرعه 
سميحة – يا نور
نور – نعم يا ماما 
سميحه – انا مش قولتلك متلبسيش هدوم خفيفه
نور – عادي يا ماما الجو حر وانا في البيت وحدي 
سميحه – ماشي يا حبيبه ماما 
نور – انتي نازله 
سميحه – ايوه هروح مشوار بسرعه وجايه 
نور – ماشي يا ماما 
بس متتاخريش 
سميحه – مش هتاخر يا حبيبتي 
بتمشي سميحه وهي فرحانه 
وبعدين بتستغرب من فعل سعد 
بتطنش عادي وتكمل مشي علي المدرسه
بيقعد سعد بره يراقب سميحة وهي ماشيه 
اول ما بتبعد بيجري علي الشقه 
بيدخل سعد البيت وبيجري علي باب اوضه نور 
سعد بيخبط علي الباب 
نور – ماما انتي جيتي 
سعد – افتحي يا نور 
نور – عايز حاجه يا بابا 
سعد – اه عايزك ……..
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *