Uncategorized
رواية عشق المراد الفصل الرابع 4 بقلم شهد محمد
رواية عشق المراد الفصل الرابع 4 بقلم شهد محمد
رواية عشق المراد الفصل الرابع 4 بقلم شهد محمد |
رواية عشق المراد الفصل الرابع 4 بقلم شهد محمد
انهو الإفطار لتذهب كلا منهما الي جامعته و عشق الي عملها
*******★*****☆******★******☆
♡_ف شركه مراد_♡
مراد: زين ف حاجات لازم نسجلها ف الشهر العقاري عشان تبقي قانونيه
زين بغباء:ايواا يعني و بعدين
مراد :بطل غباء خد الورق ده و اطلع ع القسم انا متفق مع اللوا ايمن
زين بهيام :ياا سلام لو شوفت البت بتاعت الحلفه يبقي وشك حلو
مراد بستفسار: بت مين
زين:بت شوفتها ف الحفله زي القمر بتشتغل ف الشرطه كانت جياا تأمن الحفله
مراد بضيق:اتلقيها صحبت الزفته عشق
زين:يعم حرام عليك دي باين عليها طيبه و بعدين لحقت تحفظ اسمها
مراد:خلااص بقا متجبليش سيرتها و عموما ف قسم جنب الشركه روح يلاا
زين:امرري لله
*****************
♡_ف جامعه فرح_♡
كانت تسير الي جامعه ليأتي شابان ليبدئو بمغزلتها
شاب:تعالي بس يقمر
فرح بصراخ : و الهي الي هيجي جنبي هشرحو
شاب٢:احبك يا جرئ
وكاد ان يمسك يديها و لكن وجده يقف امامه بطوله الفارع و عيونه الزرقاء التي يظهر عليها الغضب و بشده
ليردف قائلا بغضب
……: اي يروحمك محدش يلمس حاجه تخص مالك المنشاوي
فرح بصدمه و بكاؤ: ماااااالك????….؟
(نسيبها مع صدمتها و نروح لموزتنا عشق)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
««ف قسم الشرطه»»
كانت شارده لتنتبه لها بتول
بتول بتسأول: مالك يا بنتي الي واخد عقلك
عشق بهدوء:المصاريف كترت اوي عليا و جامعه فرح و رزان
بتول بلطف:سبيها لله هتتحل ان شاء الله
عشق بحب لصديقتها الحنونه : ماشي يقلبي يلاا بينا
ليأتي لهم صوت شاب احدهم يعلم نبره ذالك الثوت و الاخري لا
: احم لو سمحت عايزه اسجل الورق ده
عشق بهدوء : ثانيه واحده بتول روحي ودي لاستاذ لمكان تسجيل الورق ف الشهر العقاري
(عشق متعرفش زين شكلا و لكن تعرف اسم زين الالفي صديق مراد المنشاوي و من اكبر رجال الاعمل لذالك لم تتعرف عليه)
كانت تلوي له ظهرها ولكن شعرت بتلك الرجفه عندما سمعت صوته لتنفض تلك الافكار و لكن عندما استدارات له.!!
ليردلو بأن واحد
: انـت /ي
عشق بأستغراب:انتو تعرفو بعض
بتول بسخريه:هو ده زين الالفي
زين بقرف: ومالك يخاي بتقوليه من مناخيرك كده ليه يعنيا…
ثم اكمل بغرور مصتنع: ده اسم زين ده البنات بتموت فيه كده و بتعشقه عشق عقبال الي في بالي
لينهي كلامه بغمزه
ثم اكمل بجديه:
كويس اني شوفتك كنت لسه بفكر فيكي ياا بتول اسمك جميل
قالها بأبتسامه خبث
بتول:حوش يواد الجمال الي بينقط منك
(هنكدب بقاا الواد جامد????)
وبعدين تفكر فيا ليه يا قمر
زين بهيام :الله ع كلمه قمر
عشق:دي فيها قمر و بفكر فيكي طب سموعليكو انا بقا ????
بعدما ذهبت عشق
زين بمشاكسه : القمر مكشر ليه
بتول ببرود:عسل يلاا تعالي اسجلك الورق ده
زين ف نفسه بخبث :حلو اوي كده عرفت مكان شغلك هنطلك كل يوم
لينهي كلامه و يذهب خلفها
♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡
{اما عند فرح و مالك}
فرح ابتعدت عنو لتردف بتقطع :ااانت اي الي ج.جابك ه.هنا
مالك و هو يحاول السيطره علي غضبه :انا خلصت محضرتي و كنت مروح شوفتك بالصدفه و العيال دي بتغلس عليكي انتي كويسه
فرح بعدما هدئت قليلا:اناا تما
م
مالك:طب تعالي نشرف حاجه ف اي كافيه
فرح بحده مفجأه :مااالك لا مبخرجش مع حد معرفهوش بره
مالك بحزن :طب و لا حتي كافيه الجامعه
فرح بضحك:اشطاا كده اوافق
ليذهبو لكافيه الجامعه
لتشرد هي بكلمات مالك الذي قالها
“اي يروحمك محدش يلمس حاجه تخص مالك المنشاوي “
فرح بتوتر:مالك هو اي الي انت قولته للولد ده
مالك بتصنع تدم الفهم :قولت اي مش فاهم قصدك
فرح بحده :ماللك انت فاهمم
مالك بهدوء : الصراحه انا معرفش قولت ليه كده بس هو انا لوحدي لقيت نفسي بقول كده
فرح: تمام بتمني متتكرش
مالك: انا مكنتش اعرف انك هتزعلي اوي كده
فرح بجديه : مالك انا معرفكش
مالك بمرح : تمام نتعرف عادي و نبقا صحاب
فرح:عن اذنك انا ماشيه
مالك مسك ايديها: انتي بتتهربي مني ليه
فرح بتوتر: هاا لا مفيش بس ا.انا ت.تعبانه.ش.شويه و عندي محاضره
مالك: طب مش هشوفك تاني احنا اتقبلنا مرتين بالصدفه و بردو متعرفناش
فرح بمرح : خلاص التالته تابته
مالك بعم فهد : بمعني
فرح: بمعني لو اتقابلنا تاني وقتها نبقا صحاب سلام
مالك: سلام شكلها مجنونه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ•
(عند عشق)
عشق بصراخ : يا بت الطرشه
بتول: هااا عايزه اي
عشق: مالك مبحلاقه ف الواد خلصنااا
بتول بهيام : قمر اوي
عشق بسرعه : اتكتمي جااي اهو
ليأتي زين: انا خلصت الورق شكرا ليكو
بتول و عشق: العفو
زين: هو انتو كنتو ماشين
عشق: اه خلصنا كنا ماشين
زين بهدوء : طب انا ممكن اوصلكو بعربيتي
كادت ان ترفض ولكن
بتول: ماشي
عشق بهمس غاضب: م تركزي يبت يخربيتك واقعه خالص
خرجوا ثلاثتهم ليركبو السياره ليقف فجأه امام شركه “المنـشـاوي” شعرت بدقات قلبها تذداد ليخرجو ثلاثتهم من السياره ليقفو الفتيات امام زين
: احم زين انت وقفت ليه
زين بمرح: خمسايه يسطا هطلع الورق للبرنس مراد و هاجي تاني
عشق بضحك: والهي يبني انت دمك خفيف و بتضحك مش زي البومه صحبك
ليضحك كلا من بتول و زين ولكن توقفو فجأءه لتقول بتول: قفلي يا بت
عشق: استني بس ده بيقول عليه برنس برنس اي يخربيته ده عليه مسكه ايد بيجيب الصحه دي
زين بحسره : شكله هيطلع الصحه دي كلها عليكي
عشق: ليه يعني فاكر نفسه مين و بعدين انتو بتبصو كده ليه مبلمين ليه
شعرت بأنفاس غاضبه خلفها قريبه منها لتتصنع الجديه و تنظر خلفها ببطئ
مراد بحده : بتقري عليها يا حضرت الظابط يخربيت عينك و انا اقول نازل كنت هقع ع وشي و كلو من عينيك يا بت المفتريه
لم تستطع كبح ضحكتها ليصدر ضحكات زين و بتول معها ليتابع ضحكتها بنصف ابتسامه منه
زين بصراخ : مرااد انا كن.. اي دها مراااد مرااااد
مراد بأنتباه : هاا نعم
زين بخبث: الورق
مراد بغضب فهو فهم نظرات صديقه
: ممكن اعرف بيعملو اي هنا دول
بتول: اي دول ده جيبنا من الزباله يعم
مراد بهمس و لكن سمعته: لسانك طويل زي
ناس
عشق برفعه حاجب : مالهم الناس
مراد بحده : اتكتمي خالص
زين: عادي اصدقاء ليا و وصلتهم ع طريقي
مراد وهو يذهب : تمام حسابك معايا بعدين
زين: استنا بس انت رايح فين و اي الي نزلك
مراد: كنت مروح ف اي حاجه
زين بتزمر : خلاص يعم هطلعهم عليناا
ليذهب مراد و هو ينظر له بغضب
بتول بخضه : يالهووي قلبي كان هيقف جتشك شكه ف معاميعك
زين بضحك : معلش متزعلوش يلاا بقا انا عزيمكو ع قهوه ف الكافيه
عشق بتعب : شكرا نش قادره انا عارزه اروح خد بتول و روحو انتو
ابتسم بفرح انه سيكون معها لينظر لها لتبتسم له بتوتر فينظر لـ’عشق’ لتغمز له بعيناها قبل ان تذهب
الرواية تحفه
تم
باقي الرواية بليز
بليزززز الكماله
بلييزز ممكن الروايات تنزلوها كامله
ممكن كاملة رواية عشق المراد
و عشقت منقذتي
و زواج اطفال