روايات

رواية مرادي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد

رواية مرادي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد

رواية مرادي البارت التاسع عشر

رواية مرادي الجزء التاسع عشر

رواية مرادي الحلقة التاسعة عشر

ادهم بتوتر: مراد بصراحه كداا عاوز اقول حاجه مش عارف بصراحه وقته ولا لا
مراد: يعم متقول
ادهم بتسرعع: بصراحه كدا انا عاوز اتقدم لاختك
مراد بضحك: وخايف تقول لي يعم هاكلك يعني هو انا هلاقي فين واحد زيك يحافظ علي منه ي ادهم تعالي ومتقلقش واللي فيه الخير يقدمه ربنا
ادهم قام مره واحده وحضن مراد: حبيبي يمراد انا مش مصدق نفسي والله ربنا يخليك ليا يصحبي
مراد ويبادله الحضن: ويخليك ليا
وراح مشي مراد وروح البيت علشان يطمن علي حور
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
كانت قاعده حو ومنه ولسا بيتكلمو قطع كلامهم دخول ناهد وايمان
ناهد: ازيك يحور يبنتي عامله اي
حور وهيامبتسمه: الحمدلله يطنط احسن بكتير
ناهد وهيا تقرب منها وتقعد جمبها علي السرير: الحمدلله يبنتي يارب دايما اشوفك بخير معلش ي ايمان خودي البت منه واطلعو هكلم حور في كلمتين
ايمان: تعالي يمنه يالا

 

 

منه: بقت كدا يعني يماما بتطرديني انا وامونه كدا مش عيب
ناهد: بس يبت يالا علي برا
منه بهزار وضحك: ماشي يست الحاجه يالا ي امونه ملناش مكان وسطهم
بعد طلوعهم
حور وهيا تضحك علي منه هي وناهد
ناهد وهيا توقف ضحك وعلي وشها ابتسامه خفيفه: انا عارفه ان ابني السبب حقك علياا انا مش عارفه اي اللي بيعمله دا ولا اي تصرفاتو الغريبه اللي بتحصل الفتره دي انا مش عارفه انا حاسه ان دا مش ابني اللي اعرفه بس كل اللي اعرفه انه مشتت ويحبيب امه مش عارف هو عاوز اي سمحيني يبنتي
حور بكسوف من طنط وكلامها: يطنط دي حياته وهو حر فيها وانا يعنيمش هاممني يعمل اي ربنا يسعده يارب ويوفقه في حياتو
ناهد: انتي لو بجد مكنش همك مكنتيش زمانك قاعده القعده دي ولا المحاليل دي في ايدك تمم متضحكيش علي نفسك يحور انا اديني بقولك اهو واعتبريها نصيحه مني ليكي لو باكيه عليه وبتحبيه متسبيهوش لغيرك مهما يكن اي شوفي احساسك اي وامشي وراه
حور بعياط: يعني اغصبه عليا وهو اصلا ولا شايفني ولا اشوفو اختار غيري وافضل جمبه وعادي ولا كان اي حاجه حصلت يطنط انا بسبب ابنك انا بموتت انتي مشقتهوش كان بيعاملني ازاي شويه يطلعني سابع سما وشويه يخفصني سابع ارض انا مش فرض عليا استحمل كل دا

 

 

ناهد وهيا تحضنها: اهدي يحور اهدي يبنتي وحياتك عندي انا مش فاهمه هو اي اللي بيجراله دا بس انا اوعدك ان مراد مش هيكون غير ليكي
حور وهيا لسا بتعيط: ازاي بس يطنط ازاي
ناهد وهيا تربت علي ضهرها: اصبري بس واهدي كدا تمم
حور وهيا تهز راسها ب حاضر
وطلعت ايمان من الاوضه وهيا صعبانه عليها البت وهيا عارفه السبب ومرضتش تقولها اما نشوف هتعمل اي يمراد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند والد ليلي✨
بعد تفكير بعد مامشي مراد انه قد اي راجل وشايل مسئوليه وان الواد التاني دا ميسواش ضفر مراد اصلا فاقرر يفكر ويسال ليلي وبعدهايشوف هيعمل اي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
بعد ما روح وصل عند بيت حور وخبط الباب
فتحت طنط ايمان
مراد: السلام عليكم ازيك يطنط
ايمان: وعليكم السلام الحمدلله يبني
مراد: هيا حور صاحيه ادخل اطمن عليها
ايمان: اه صاحيه تعالي يبني

 

 

ايمان بعد ما بلغت حور ان مراد داخل عندها
ايما: تعالي يمراد ادخل
مراد دخل وشاف حور والحمد الله كانت احسن بكتير من امبارح بس برضو وشها باين عليه العياط والتعب
مراد في سره: اقسم بالله انا مني للله علشان اخلي القمر
دا يعيط بسببي
حور في سرهاا بعد ماشافت مراد دخل : طب انت اللي تزعلني ويطلع كل دا منك انا كنت اتوقعه من اي حد الا انت يمراد لي تعمل معايا كدا
ايمان: وهيا تتكلم تجعل كلا من حور ومراد يفوقو من سرحانهم طب انا هروح اعملكو حاجه تشربوها وطلعت من الاوضه
مراد وهو بيبص لحور في عنيها: احمم ازيك يحور
حور ببرود وهيا بتبصله بنفس النظره: الحمدلله
مراد وهو يقرب يقعد علي الكرسي اللي جمب السرير: بقيتي احسن يعني
حور ببرود: انت شايف اي
مراد بحرج: شايفك زي الفل يارب دايما
مراد: وحب يغيظها علشان تبطل برود معاه: طب شدي حيلك كدا وخفي بسرعه علشان اخدك معايا انا وماما ومنه علشان اروح اتقدم ل ليلي
حور بقهر وغيره داخليه وابتسامه صفرا: اكيد طبعاا لازم اجي ميتفعش اسيبك في يوم زي دا داانت زي اخويا برضو.
مراد وهو اللي اتغاظ: اخوكي اه اكيد يالا انا هقوم عاوزه حاجه
حور: لا شكرا
مراد: يالا سلام
حور: سلام

 

 

مراد طلع من اوضه حور وعدي علي ايمان في اامطبخ
مراد: انا ماشي ي طنط عاوزه حاجه
ايمان: لا شكرا يبني خليك شويه
مراد: هروح الحق اريح شويه من الصبح برا
ايمان: روح يحبيبي ربنا يصلح حالك
مراد: ربنا يخليكي يطنط عن اذنك
ايمان: اذنك معاك وقفلت ورا مراد الباب ودخلت المطبخ تاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند والد ليلي ✨
روح البيت وستل علي ليلي وكانت في اوضتها راح لاوضه ليلي
احمد المنشاوي وهو يخبط علي الباب ويدخل: ليلي فاضيه يبنتي
ليلي وحست هيكلمها علي مراد: اه يبايا تعالي
احمد المنشاوي: بصي يبنتي كنت عاوزه اتكلم معاكي في موضوع
ليلي: اتفضل يبابا
احمد المنشاوي: فاكره الواد ابن صحبي اللي قولتك عليه
ليلي بخضه: اه يبابا مالو
احمد المنشاوي: ولا كاني كلمتك عنه في واحد لسا متقدملك امبارح وانتي تعرفيه تحبي يبتي تقعدي معاه دا شاب محترم وكويس
ليلي بفرح بداخلها: اقعد مع اي حد غير العيل المعفن اللي هو ابن صاحبك دا ي بابا
احمد المنشاوي: يبقا علي خيره الله هكلمه ونحدد معاد يجي فيه
ليلي: تمم ي بابا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

✨عند ادهم✨
كلم منه
ادهم: منون ازيك
منه: ــــــــــــــــ
ادهم: انا الحمدلله تمم عاملك مفاجئه علفكره
منه: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم: وقالها كل اللي حصل مع مراد لحد لما قاله تعالي
منه: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم: اه هحدد معاد معاه وهاجي في اقرب وقت إن شاءلله
منه: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم: ان شاءلله هسيبك دلوقت وهكلمك تاني باي
منه: ــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

✨عند منه✨
لقت تليفونها بيرن وكان ادهم
ادهم: منون ازيك
منه: الحمدلله تمام وانت
ادهم: انا الحمدلله تمم عاملك مفاجئه علفكره
منه فرحه وتسرعع: اي قول بسرعه
ادهم: وحكالها كل اللي حصل مع مراد لحد لما قاله تعالي
منه بفرحه: بجد ي ادهم انا مش مصدقهه عاااا طب وهتيجي بجد؟
ادهم: اه هحدد معاه وهاجي في اقرب وقت إن شاءلله
منه: علي خير ان شاءلله
ادهم: إن شاءلله هسيبك دلوقت وهكلمك تاني باي
منه: باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
بعد ما مشي من عند حور دخل ييته:السلام عليكم
ناهد: وعليكم السلام يبني اخضرلك الاكل
مراد:لا يماما انا هموت وانام هروح انا بقا
ناهد: اوضته وغير ولسا بيحط راسه علي المخده لقاااا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مرادي)

اترك رد

error: Content is protected !!