روايات
رواية سهام الانتقام الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه
رواية سهام الانتقام الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه
رواية سهام الانتقام البارت الثالث
رواية سهام الانتقام الجزء الثالث
رواية سهام الانتقام الحلقة الثالثة
جبل دخل علي كرسي وهو شايل عيل:قلب جبل
ليل شهقت اول ما شفتو وعينيه لمعت بدموه
جبل بدموع ومسك ايديه:كفايه مقدرش اعيش من غيرك
غندور قام من مكانه وبص ل ليل
ليل بصت ل غندور وجبل بحيره:بس
جبل بدموع:بس اي انتي لسه بتحبني مش كده
من تخدع هي لازلت غارقه في عشقه هو محق
صدع المكان صوت الطفل الي في حضن جبل
فهد بعصبيه:انت اتجننت انت جوز اختها
كانت كلمات ابوها زاي القلم الي نزل علي وشها
الجد:اومال ليلي فين
جبل بص ل الطفل الي ف حضنه:ده كل الي اتبقا منها
ليل حست بغصه ودموعه نزلت:يعني اي
جبل بدموع وهمس:ليلي ماتت
ليل حست الدنيا لفت بيها كنت هتقع لوله ايد الغندور الي لحقتها
ليل بصتلو بدموع:انت سمعت قال اي
قلبه يؤلم منها يشعر وكانه يحترق لكن هيهات ان يتركه حته لو مزقت قلبه الي قطع
غندور:هششش متعيطيش
ليل ببكاء:معيطش بيقولك ليلي ماتت خد روحي وقتالها زاي مقتل قلبي
غمض عينيه بالم يكفي الي هذا الحد دموعك هي من تاخذ روحي
ليل دفنت راسها في صدرو بعيط:ليلي مش هشوفها تاني تؤامي انا قاعدت تصرخ في حضن غندور وكل محد يقرب غندور يمنعو وكانه تخصه هو فقط
ليل نامت في حضنه من كتر العياط وايديه متشعلقه في رقبته
قربها الي هذا الحد مهلك ولكن لن يتركها تعاني بمفردها اقسم منذو ان راء عينيه ان يعني من اجلها
غندور شالها بخفه وكان طالع بيه
جبل بغيظ:انت شايله لي
غندور لف لي بحده وغيره:كانت بتعيط في حضني انا ونامت في حضني وليل تبقا بنت الغندور يعني بنتي انا اه بالمناسبه انهارد كنت هتبقا مراتي شدد علي مراتي ليثبت ملكيته لها ادالو ضهرو وطلع
حطها علي السرير بخفه وقعد جنبها بحزن يتامل ملامحها
غندور مسك ايديها بحزن:عارف انك ممكن بعد ده كلو تختاري هو ومش هزعل منك وتلمع عينه بدموع ولكنها تائبه ان تنزل لان عارف القلب بيعمل اي في صاحبه وانا اكتر واحد بعني من حبك القاسي وقرب وشه من جبهتها وبهمس:لكن مهما حصل انا جنبك وطول ما غندور عايش هتبقا طفلتو اولي اهتماماتو مهما تعمل فيه باس جبهته بوسه عميقه ونزل يشوف نويه ذك الجبل
فهد بعصبيه:قتلتها
جبل بصدمه:انا مقتلتهش
فهد بنفعال وهو رايح جي عشان ميتهورش:مقتلتهش وهي بقالها 9شهور مش بترد عليا انت عملت فيها اي
جبل بحزن:ماتت وهي بتولد زين الولاد كنت خطر عليها بس هي مقلتليش ويوم الولاد كان المفروض يضحو بواحد وهي كانت قايله ل الدكتور لو الموضوع ده حصل يضحي بيها هي اقسم ليك مكنتش اعرف ولا كنت منعتها
(صدقتو يا بنات ولا لا ????????)
غندور وهو نزل السلم:وانت قاعد علي كرسي لي
جبل سكت
الجد بعصبيه:انت ساكت لي
غندور قاعد قدامو وهو بيبص لي بتفحص
جبل بيلعب زين وهو شارد:الموضوع يخصني انا وبس
فهد بغضب:والمفروض نصدق الي بتقوله ده
غندور رجع ضهرو ل وراه:او نتاكد احنا
جبل بصلو:تتاكد من اي
غندور بحده:من الي في دماغي اسم المستشفي الي ليلي ولدت فيها اي
جبل بصدمه:قصدكو اني قاتلتها
فهد بعصبيه:انا مش قصدي انا متاكد ورفع صباعو بتهديد واقسم بالله لو بنتي ماتت بسببك ما هيكفيني موتك انت وابنك
الجد بصدمه:فهد
فهد قام بنفعال:لا يا بوي مهتدخلش ودافع عنو الي عندي قولتو وبص ل جبل سمعتني وسابهم وطلع
غندور بص عليه بصها اخير:هتعرف تربي الواد ده
جبل بص لزين بحزن:لو كنت اعرف مكنتش جيت بيه هنا
غندور قرب منو وسمي قبل ميشيلو:استرايح في الاوضه الي تحت مش هتقدر تطلع السلم
جبل هز راسو وتحرك بهدؤ
الجد:وانت هتعرف تخلي بالك منه
غندور بص ل الطفل ببتسامه:متشغلش بالك يا جدي اطلع انت ارتاح ونكلم الصبح
الجد ابتسم ليه وطلع
غندور اتنهد:المفروض محبكش واصل جي تخطف مني حبيبتي
الطفل بيبص لي بستغراب
غندور:شكلي اتجننت تعالي لما نشوف هخد بالي منك ازاي كان رايح اوضه سمع صوت عياط جي من اوضت ليل خبط ودخل انتي منمتيش
ليل بصتلو بدموع وعينيه حمرا
غندور قرب وقاعد علي حرف السرير:تسمحيلي اقعد
ليل بتعيط ومش بترد عليه
غندور ابتسم وهو بيبص ل زين:انتي المفروض متزعليش
ليل بعيط:انت بتقول كده عشان مش اخوك انت الي مات وعيطت بحرقه عشان لو اخوك الي مات واختي الي رجعت مكنتش قولت كده
غندور بصلها بحزن:علي فكره انتي دايما بتفهمني غلط او بتظلميني
ليل بصراخ:وانت مش حاسس بيا ولا مهتم اصلن
زين اتفزع من صراخ ليل وقاعد يعيط وهو بداء يهدي
ليل بعيط:اتفضل اطلع برا انت والبتاع ده
غندور قرب منها ومدو ليها:ده ابن ليلي
ليل بعيط:وابن اخوك الي قتل اختي
غندور بصلها بسخريه:بتضحكي عليا ولا علي نفسك مانتي قومتي بس لمجرد انك سمعتي صوته
ليل بعيط وعصبيه:انت بتلؤمني علي اي الحب مش بايدي حد لو بايدي كنت مديت ايدي جوه صدري وخلعت قلبي من مكانه
غندور بحزن:ده الي بحاول اوصلهولك مش بايدي اني جيت هنا
ليل عقدت حاجبه
غندور قرب منها بهدؤ ومسك زين بايد وفتح ايديها وحطو علي ايديها
ليل خافت يقع حوطتو فجاه وهي بتبصلو
غندور ابتسم:لما قولتلك متزعليش عشان حته لو اختك ماتت سابت ليكي حته منها مش ممكن تنكريها ولا تكرهيه لو مش حبه اخدو
ليل خدتو وراحت قاعدت علي السرير وهي بتعيط:بس انا تعبانه وهي وحشتني
غندور قاعد قدامها علي ركبته:كل متوحشك بصه ليه هتفتكريها وتفتكري هي في مكان احسن
ليل بصتلو بدموع:تفتكر
غندور مسح دموعها ببتسامه:ايو والي متاكد منو ان لو شفتك كده كنت هتزعل يرضيكي تزعل
ليل هزت راسها انو لا
غندور:يبقا تدعيلها احسن
ليل عقدت حاجبه:اي الريحه دي
غندور بص حوليه بعدم فهم لحد ما زين عيط وركز
غندور بضحك:ده زين
ليل بقرف:اف اي ده
غندور برفع حاجب:اف طب غيريلو
ليل رفعتو بحيره:ده الي هو ازاي
غندور:زاي الناس عايز يغير بامبرز
ليل بصتلو بعدم فهم
غندور ضحك:هاتي هوريكي
ليل بضيق:علي اساس بتعرف انده حد كبير احسن
غندور شمر كمام الجلابيه:مش بقولك متعرفيش حاجه عني طلع ينادي ل عز الي بعتو يجيب شويه حاجات
ليل سدت منخيرها:مش قدراه اي الواد المقرف ده
غندور ضحك لما شافها بتبعد زين عنه وهو بيعيط كل متبعدو
بعد شويه مش كتير جي عز وادي الحاجه ل غندور
عز بضحك:هتغيرلو انت
غندور برفع حاجب:جديد عليك مانا يامه غيرت ليك
ليل بصت ل عز وضحكت:غيرك
عز باحراج:طب س سسلام
ليل قاعدت تضحك ودتو زين:خد غير ل البيبي
غندور مسك ايديها:نغير يا حلوه مش تغير
ليل اتوترت:حلاوه نغيره فين لا اقصد الحلوه تغيرلك ازاي ضربت جبهته اقصد هو مش انت
غندور ضحك بصوت عالي:كده ادها زين وحط فوطه علي السرير وقرب منها خد زين وحطو علي السرير
ليل:وقفت لي كمل الريحه وحشه
غندور مسك ايديها وشدها جنب السرير
ليل بقرف:لا لا بتهزر صح
غندور هز راسو انو لا
ليل بصت بقرف:لا لا
غندور وقف وراه ومسك ايديها:الموضوع مش مقرف اوي كده
ليل اتوترت:طب ممكن تبعد عني
غندور في سرو”هه بتحلم دي ولا اي
ليل بلعت ريقه وايديها بقت ترعش:غندورر
غندور ابتسم لاول مره يعلم انهو ياثر بها: عيونه
ليل:عيونه مالها لمؤاخذه
غندور بغيظ من غبائه:عينك علي الواد
ليل بصت وغندور مسك ايديها وبداء يوريها تعمل اي الموضوع كان مقرف في اوله لكن لما زين بداء يضحك بدات تضحك معاه وترش البودره عليه وعلي غندور الي بيضحك ل ضحكتهم والي يشوفهم يقسم انهم عيله سعيده
فهد فتح الباب براحه لقي ليل بتقفل ل زين البامبرز وغندور بيحضر ليه رضعه وبيكلم ليل وهي تضحك بص عليهم بحب وقفل الباب وطلع
ليل بضحك:شكلك غيرت ل عز كتير
غندور ضحك:فعلن انتي عارفه اهلو ماتو وهو صغير وانا كنت بحب عمي منصور اوي
ليل حاضنه زين:هات انا اكلو
غندور بصلها وبص ل زين
ليل بترجي:ونبي
غندور جرب اللبن لقي دافي ادها وعدل راسو وليل بدات تاكلو لحد منام في حضنها
غندور وهو بيتاوب:هاتي بقا عشان انام
ليل عقد حاجبه:لا روح نام
غندور:ليل انتي بتتقلبي كتير هتفعصي
ليل بغيظ:محصلش
غندور برفع حاجب:شلبي مات ازاي
ليل:ماشي مات مفعوص بس دوست عليه
غندور:وممكن تدوسي علي زين عادي
ليل بغيظ:اتاني كان كتكوت
غندور بغيظ اكبر:وده حتت لحمه حمرا مش قدك فكره قتلتي القطه الصغير ازاي
ليل بتذكر:كنت بنط علي السرير ومخدش بالي منها
غندور بضيق:يبقا اي
ليل بضيق:انت عايز اي دلوقتي
غندور بتافف:انام
ليل :يووووه نام هنا
غندور بضيق:ليل انتي مش مراتي
ليل بحزن:يعني هتخدو وعينيها لمعت بدموع
غندور شد كرسي وقاعد عليه بقلت حيله:تمام كده
ليل بضحك:تمام اوي وقاعدت تلاعب زين
غندور حط ايدو علي خدو:ربنا علي الظالم
ليل عقدت حاجبها:بتقول حاجه
غندور:هو انا اقدر اقول حاجه
ليل بدات تلاعب زين بعد ربع ساعه
غندور بغيظ:انا تقولي لا وتنام هي
ليل كنت نايمه جنب زين وراحت في النوم
غندور ابتسم:ملاك وانتي نايم بس لما بتقومي ابليس جنبك ملاك شال زين بخفه وطلع وقفل الباب
ليل رفعت راسها بغيظ:انا ابليس جنبي ملاك يابن شاكر فتحت الباب بعصبيه وراحت تتخانق معاه
غندور وقف قدام الدولاب بالبنطلون بس وصدرو عريان
ليل زقت الباب بعنف:انت يا وشهقت استر نفسك وغطت وشها بايديها
غندور لف ليها:جيه من هناك لي هنا عشان تقولي استر نفسك
ليل بعدت ايديها بغضب:اكيد لا ينهار اسود وغطت وشهه تاني
غندور:اي
ليل بعصبيه وهي مخبيه وشها:كل دي عضلات هتفرقع يا جدع وبعدين مالك اي محدش عندو عضلات غيرك
غندور ربع ايدو:محدش
ليل بعدت ايديها شويه:لا بقا سلمان خان بس بتوعه اصغر سيكا وبغضب اي الي بقوله ده انا مني لله
غندور ضحك بصوت عالي
ليل بغضب:وانت منك لله كمان يارب تفرقع من كتر العضلات جت تخرج اتخبطت في الباب
غندور مسك بطنو بضحك:يابنتي شيلي ايدك
ليل شالت ايديها عشان تزعقلو شهقت:يعم استر نفسك هتشيلني ذنوب
غندور بضحك:لا اطلعي برا
ليل فتحت عينيه نص وجريت برا
غندور رمه نفسه علي السرير وهو مبتسم ربما كان احله يوم هيعيشه والاخير
الصبح ليل جريت علي اوضت غندور لقته قاعد علي السرير وبيتاوب وشايل زين
ليل نطت علي السرير صباح الخير
غندور اتفزع:اي جالك هنا
ليل عقدت حاجبه:نعم
غندور بحده:مينفعش تبقي في اوضي الي يشوفك يقول عليكي اي
ليل ضربت جبهته:انت جوزي
غندور قلبه دق بس كمل بصرامه:مبقاش لسه جوزك
ليل بضيق:طب هات زين
غندور حك راسو بنعاس:ماشي بس خالي بالك منو عقبال ملبس
ليل عقدت حاجبها:تلبس اي
غندور بصلها برفع حاجبه
(فكرين يوجين وهو بيبص ل روبنزل وهي ربطا في الكرسي اهو كده ????)
ليل شهقت بعصبيه:يبني استر نفسك يابنس هو انت مش بتخاف علي نفسك
غندور بيلبس التيشرت بسخريه:علي اساس هتتغرغري بيا
ليل شالت زين وطالع:نينيني متتاخرش عشان ترضع الواد
غندور:نعم
ليل بضحك:يوه انت فهمت اي اقصد تحضر ليه الرضه وخرجت وهي بتضحك
غندور بغيظ:قال ترضع الواد قال دي اخرتها
ليل نزلت لقت جدها وجبل بيتكلمو ولما نزلت سكتو
ليل:سكتم لي
الجد بص ل جبل بقرف
جبل ابتسم:ابدا هو زين كان معاكي
ليل بعفويه:لا كان معانا انا وغندور
جبل ابتسامته اتلاشت:معاكم ازاي
ليل بصت ل زين ومسكت خدود بخفه:الشقي ده تعب عمو غندور اوي وبصت ل جدها كنتو بتتكلمو في اي
جبل:ان نجيب ام تانيه ل زين
ليل عقدت حاجبه:ام تانيه
جبل اتنهد:زاي مانتي شايفه مش هقدر اخد بالي من زين وانا كده و
ليل قاطعته بغضب:واختي
زين اتفزع وقاعد يعيط
غندور كان نازل:اي في اي
ليل بعصبيه:شوفت اخوك بيقول اي سمع الغندور انت عايز تهبب اي
جبل سكت
غندور:في اي يا جماعه حد يفهمني
الجد بضيق:جبل عايز يجيب ام تانيه ل زين لان مش هيقدر ياخد بالو منو وهو كده
غندور:حقه
ليل بصت ليه بصدمه:حقو ازاي يعني
غندور لسه هيوضح وجهت نظرو
الجد بعصبيه خفيفه:انت عارف عايز يجوز مين
غندور قلبه دقه بخوف من كلمة جدو الجيه وبتوتر:مين
الجد بضيق وهو بيبص ل جبل:ليل
غندور بص ل ليل بصدمه:ليل
ليل بعصبيه:لسه شايف انو حقه مش كده
غندور في سرو”بلاش تتهور واوعي تعملي كده وتحكمي علينا غلط بلاش”
ليل بضيق:اسمع يجدي انا…….
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية سهام الانتقام)