روايات

رواية سهام الانتقام الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه

 رواية سهام الانتقام الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه
رواية سهام الانتقام البارت الخامس
رواية سهام الانتقام الجزء الخامس

رواية سهام الانتقام الحلقة الخامسة

(اقسم لكي يا فتاتي حتي عندما اذهق نفسي الاخير ستكوني بين انفسي كأخر قبلة انعاش لشخص فارق الحياه ????)
ليل وقفه قدام العمليات ومستنيه الدكتور يطلع
فهد بحزن:يحببتي تعالي اقعدي
ليل بعيط:بابا غندور
فهد ملس علي شعرها بحنان:انشاء الله هيبقا كويس
مر ست سعات
ليل بعصبيه:هو مبيطلعش لي كل ده بيطلعو رصاصه انا هدخلو
فهد مسك ايديها:اهدي هما بيحاوله ينقذو
فجاه سمعو صوت الاجهزه بتصدع في المكان
ليل بخوف:بابا اي ده
فهد حضانها وهو بيبص ل الباب بحزن
ليل بصراخ:محد يرد عليا غندور مالو
جوه اوضة العمليات
كانو الدكاتره في محاوله بائسه اخيرا بيحاوله ينعشو قلب غندور الي مستحملش ووقف
الدكتور بيشحن الجهاز وبيضرب بيه صدر غندور ولكن منغير اي ردت فعل تذكر مره واتنين وتلاته ولكن قلبه رافض الانعاش
فصلو عنه الاجهزه ربما في لحظه خطاء وغطو وشه دليل علي ان روحه فارقة الحياه
الباب اتفتح
ليل ابتسمت:الدكتور قولي غندور كويس ها
الدكتور قلع النظاره وفرك جبينه بتوتر:في الواقع
ليل قاطعتو:هنشوفه امته فاق ولا لا المهم حالتو خطر
فهد:استني يا بنتي نسمع الدكتور خير يابني
الدكتور:شد حيلك يا حج
ليل عقدت حاجبه:هو حيلو مشدود احنا بنسالك عن غندور
الدكتور بص وراه ل السرير الي الممرضين مطلعينو وشه متغطي
ليل راحت نحيتهم بعصبيه وشالت الغطي:انتو اتجننتو كده يتخنق وبصت ل وشه كان شاحب حطت ايديها علي وشه بهمس انت نايم صح
الممرض:يانسه مينفعش كده
ليل بغضب:ملكش دعوه انا وجوز بنكلم بتدخل لي وقربت من وشه بهمس غندور قوم دفنت راسها في رقبته انا خايفه متسبنيش
الدكتور:لو سمحتي مينفعش كده هو مات
ليل قامت بعصبيه:لا هو ما مامتش هو نايم ورجعت حطت راسه علي صدور بعيط انت قولت مش هتسبني قوم بقا
لا رد
ليل بعيط وهي مغمضه عينيه ودفنه راسها في صدرو:انا بحبك والله بحبك
الدكتور شاور ل الممرضه عشان تقومها
تقسم انها استمعت لخفقان قلبه رفعت راسها بصدمه:غندور
الممرضه شددتها وزقه الترولي الي عليه غندور وهو ساكن
ليل بصراخ:لا سبيني غندور بابا غندور عايش سبوني لاالا
فهد هزها بصراخ:خلاص مات بقا مات
ليل هزت راسها بعنف وبدات الدنيا تدور بيها وغابت عن الوعي
فهد بصلها بحزن:ناصر
ناصر قرب منو بحزن:ايو يا عمي
فهد اتنهد:خلص اجرائات ابن عمك وانا هروح ليل وجودها هنا مش كويس
ناصر:حاضر يا عمي
ليل فتحت عينيه لقت نفسها في اوضته قامت بسرعه من علي السرير راحت اوضت غندور علي اساس هتلاقي هناك لقت الاوضه فاضيه دخلت وقفلت الباب وهي بتبص حوليها بدموع
ليل قعدت علي السرير وخدت الصوره الي كانت علي الكمودينو وفتكرت لما كان غندور شايل زين وبيتوب قاعدت تعيط وهي بتكلم الصوره:كنت غلطانه لما قولت مش ممكن احبك بس انت سبتني ومشيت وتشهق ماشي عارفه اني خذلتك بس مكنتش اعرف ان زعلي يهون عليك كده
“انت لا تعرف معني ان يختارك شخص ليحارب بك الدنيا..
فتخذله”
سمعت صوت صراخ وعيط جي من تحت فتحت الباب ونزلت لقت ستات لابسين اسود وبيعيطو
ليل بعصبيه:انتو بتعيطو علي مين اخرررسو
عمتها بعيط:معلش يا حببتي البقاء لله
ليل بصراخ:مش هنعمل عزاااا برا يلا
الستات فضلو يبصو لبعض ويهمسو
ليل بغضب:الي عايزه تطرد تقعد مكانها انا قولت برا
الستات قامو بضيق
واحده منهم:احنا غلطنين اننا جيين نعمل الواجب
وحده تانيه:يحبت عيني شكلها مخها خف
عمتها بعصبيه:اي الي عملتي دي
ليل بغضب:مين الي عمل العز ده
عمتها:جبل اخوه وبيحزن عليه
ليل خرجت بعصبيه لقت ناصر وعز بينصبه صوان قربا بعصبيه:الصوان ده يتشال
جبل:بس ده ل الغندور
ليل لفت ليه بعصبيه:وانا مش هعمل هخد عزها ل غندور شيل الصوان ده
ناصر:عيب منعملش عزا الناس تقول اي
ليل بعصبيه ودموعها نزله:يقوله ان بيت الغندور فيه رجاله عزا مش هخدو غير ف حاله واحده مسحت دموعها اخد بتار غير كده العزا مش هيتعمل طول منا عايشه
جبل:وهتخدي التار من مين
ليل بصتلو بحده:من الي قاتلو وصدقني هموته ابشع موته انت بذات ممكن تتخيلها
بلع ريقه بتوتر
ليل بصتلهم بقرف ودخلت جوه طلعت اوضتها طلعت كل اللبس بتعاها برا الاوضه ولبست فستان ابيض ساده وعقدت طرحه بيضه علي راسها ودخلت اوضت الغندور وقفلت الباب
الباب تفتح
ليل بجمود:اي جابك هنا
ناصر اتخض:انتي بتعملي اي هنا
ليل:دي اوضت جوزي انت اي جابك
ناصر:عمتي طلبت مني اجي اخد هدوم غندور
ليل بحده:محدش هيشيل حاجه من مكانها ولا حد هيلمس حاجه
ناصر قرب منها:ربنا يرحمه
ليل سكتت ومردتش
ناصر بحزن:عارفه غندور كان زاي اخويه من ساعت ما جبل جي والمشاكل ذات
ليل:تقدر تتفضل انت
ناصر بصلها بحزن وطلع
ليل بصت ل صورت غندور وبهمس:جبل
جبل كان قاعد علي الكرسي وبيكلم في الموبيل:يعني اي مش راضيه تاكل
……….
جبل بعصبيه:تاكلها غصب عنها اومال انا سيبك معاه لي
………..
جبل زفر بضيق:يومين كده وهبقا اجي وبحده خد بالك منها
………
جبل عقد حاجبه:فلوس اي الي عايز هو عمل حاجه دي كلها طلـ احم طب اقفل انت دلوقتي في حاجه يا ليل
ليل بصتلو:كنت بكلم مين
جبل بتوتر:لا ده اه ده كان حاجه تبع الشغل انتي اي جابك هنا
ليل: ومالك اتوترت كده لي
جبل:مش متوتر انتي جيتي هنا لي
ليل:كنت عايزه اخد زين
جبل ابتسم:زين نام بس لو عايزه تخدي ينام معاكي انا معنديش مشكله
ليل:يبقا هاخدو متخفش غندور وراني اخلي بالو منو ازاي وقرب من السرير شالتو بخفه
جبل:يعني مقولتيش الله يرحمه
ليل بصت ل زين ببتسامه:يمكن لسه مش متقبله فكرت انو مات وبصتلو فجاه جبل هو انت كنت بتحب غندور
جبل ببرود:طبعا مش اخويا
ليل بصتلو بغموض:اتمني كده فعلن تصبح علي خير
جبل زفر براحه اول ما هي طلعت
ليل قاعدت علي السرير وهي بتلاعب زين
في مكان تاني
شخص1:قالك اي
الشخص 2 بضيق:نخالي بالنا منها وناكلها رضيت تاكل
شخص1:لا رافضه الاكل وعماله تصرخ انا بقول نقتلها ونقوله ماتت
الشخص2:لا احنا مش نقصين مشاكل حط لازقه علي بؤقها وخلاص
الصبح ليل قامت غيرت هدومها وشالت زين ونزلت تحت:صباح الخير
الجد:صباح النور
فهد:بقيتي احسن
ليل:عايزه اقولكم علي حاجه
الجد:لو موضوع العزا يبقا
ليل قطعتو:الموضوع مش موضوع عزا قربت من جبل خد زين بس شويه
جبل خدو وهو بصص عليها بستغراب
الجد:اي الموضوع
ليل:الموضوع ان اخدت نفس عميق انا هتجوز
الجد بعدم فهم:انتي اي
ليل زفرت بضيق:جدي انت سمعت انا هتجوز
جبل بعصبيه:انتي اي يختي مش جوزك لسه ميت امبارح
ليل بسخريه:ما اختي فات علي موتها يوم وكنت عايز تتجوز
فهد قومها بغضب:انا اظهر معرفتش اربيكي
ليل بعصبيه:انا قولت اي غلط دلوقتي
فهد ضربها بالقلم بغضب:انتي هتجنيني يا بنت انتي
الجد:استني بس يا فهد
فهد بعصبيه:استني اي انت مش سامع هي قالت اي
الجد:ليل تعالي معايه المكتب
ليل قامت ومشيت وراه بهدؤ
الجد قاعد علي المكتب:اقعدي
ليل بحزن:يجدي انا
الجد:فاهم انتي بتحبي غندور بس مفهمتش عايزه تتجوزي لي
ليل قامت بعصبيه:عشان انتو محدش فيكو حاسس بيا يا جدي انا في عذاب وبدموع انا واحده مبتعملش غير كل حاجه غلط كارثه متحركه كان هو دايما ينقذني وجبني وقعدي علي الكرسي وهي بتعيط يوم ما اضرب يومها انا ترفع ايديها وهي بتشهق كنت حطه ايدي علي ضهرو واول مشلتها اضرب بنار وايدي بعد مكانت حضنه قميصه بقت متلطخه بدمو
جدها قام وطبطب علي كتفها:طب اهدي والي عايزه هعملهولك
ليل مسكت ايدو برجاء:تجوزني جبل
الجد بصدمه:اشمعنا جبل
ليل سكتت شويه وبصت ل جدها:ارد شويه من جميل غندور اخد بالي من جبل وانت عارف انو بقا مشلول و زين ابن اختي مش هخلي واحده غيري تربيه
الجد بتفكير:بس استني عدتك تخلص
ليل:انا مليش عده يا جدي وانا عايزه موفقتك انهارده قبل بكره
الجد بشك:انتي متاكده الموضوع زين وبس
ليل ببرود:هيكون اي يا جدي
الجد اتنهد:لو فكره ان جبل لي دخل بموت غنـ
ليل قطعتو:اي الي بتقوله ده يجدي الموضوع جه جزت علي سنانه قضاء وقدر
الجد قام:طيب تعالي
ليل قامت وراه
الجد:انا سمعت من ليل ووفقت علي قراراه وشايف انو صح
جبل بغضب:صح اي
الجد:مش لما تسمع ليل عايزه تتجوز مين
فهد بسخريه:وست ليل عينيها علي مين
الجد اتنهدت:ليل هتتجوز جبل
فهد انتفضت من مكانه:تتجوز مين
الجد بهدؤ:جبل دلوقتي معاه طفل وانا حفيد مش هتيجي واحده من برا تربيه وبص ل جبل قولت اي
جبل بص ل ليل:جدي انا عايز اكلم مع ليل لوحدنا شويه
الكل سابهم لوحدهم
جبل:ليه دلوقتي
ليل ببرود:ليه اي مش فاهمه
جبل:ليل انتي فاهمه انتي لسه بتحبيني
ليل قاعدت علي حرف الكرسي وهي بتبصلو بعمق:انا دلوقتي عندي مشاعر ليك اوقي من الحب وفي سره وعشان لما تموت تلقي الي يربي زين
جبل:سرحتي فين
ليل:معنديش حاجه اقولها اكتر من الي قولتها الاختيار ليك يا توافق يا ترفض وسعتها مش هزعل وسبتو وقامت
جبل ابتسم بخفه:يعني عايزه تدينا فرصه تانيه
ليل قاعده جنب جدها والماذؤن قاعد يكتب
فهد بعصبيه:انا مش موفق علي الجوازه دي ولا يمكن احط ايدي في ايد البني ادم ده
ليل ببرود:حط انت ياجدي مش مهم مين يحط المهم ان الجوازه دي هتم
فهد بصلها بصدمه:انتي بتكسري كلامي
ليل بصت قدامها ومردتش
خبط كل حاجه تجي في وشه بغضب:يعني اي تتجوز جبل يعني اي وان مسك راسو بحيره لا لا مش بعد كل الي عملتو ده تتجوزه هو كور ايدو بغضب لعبت في عداد عمرك يا جبل لما وفقت علي الجوازه دي ومسك تحفه كرستال وحدفها علي المرايه الي بقت اشلاء وقعت قدامو لف
وكمل بغيظ:شكلك هتحصل اخوك وصدقني انا مش……….
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية سهام الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *