Uncategorized

رواية ملاك الزين الفصل الثاني 2 بقلم يارا سلام

 رواية ملاك الزين الفصل الثاني 2 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الثاني 2 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الثاني 2 بقلم يارا سلام

    _ وقفنا البارت اللي فات عند زين وملاك لما خبطو ف بعض ع السلم 
زين : انتي ????
ملاك : انت تاني????
حور : هو ف ايه انا مش فهمة حاجة 
زين وتايه ف عيون ملاك : اا  ها لا مفيش حاجة ي آنسة 
ملاك وتتفاجئ انها لسة بين ايدين زين ف زقته وبعدت عنه ومن غير م تتكلم معاه وجهت كلامها ل حور يلا بينا 
حور : يلا 
ملاك وحور طلعو فوق وقعدو ع ترابيزة دايما بيجو يقعدو عليها ولحسن الحظ الترابيزة دي كانت جمب ترابيزة سالم وزين 
حور : ممكن افهم مين المذ اللي كان واقف ع السلم ده ????
ملاك وقد ضربتها لكمة خفيفة ع كتفها: ي بت اتلمي ف مهندسة محترمة تقول الكلام ده وتعمل الحركات دي 
حور بدون انتباه ل انهم ف مكان عام: نعم ياختي 
ملاك: يخربيتك فضحتينا الناس كلها بتبص علينا 
حور : سوري اندمجت ????????????
ف الوقت ده كان الجارسون جاب الاكل وبداو ياكلو ويهزرو وكان زين مركز اوي مع ملاك وكل حركتها الطفولية المجنونة 
زين ف نفسه : معقولة تكون حبتها ي زين معقولة هي الصراحة تتحب دي تخطف القلب خطف كده كفايا عنيها يخربيت سحرهم ♥️
ليفيق  زين من شروده ع صوت سالم 
سالم : انا كده ي بشمهندس زين عرفتك ع اهم ناس بشتغل معاهم استاذن انا بقا 
الاشخاص : واحنا كمان نستاذن 
الكل مشي وفاضل بس زين قاعد بيفكر ف ملاك اللي ملكة قلبه وعقله 
حور : هاا مش هتقوليلي بقا مين المز اللي كان ع السلم بردو ????
ملاك وتتفاجئ ب زين من خلفها 
زين : م تقوليلها ي ملاك الله وغمزلها ????
حور بعدم استيعاب موجهة كلامها ل ملاك : اي ده ف ايه ي اسطا الغمزة دي ليكي ؟؟????
ملاك: يلا بينا ي حور وطلبت الشيك 
زين شد كرسي وقعد 
الجارسون جاب الشيك وزين بيمد ايده عشان ياخده ملاك اخدته 
زين : جيبي الشيك ده عيب كده 
ملاك : هو ايه ده اللي عيب انت مين اصلا عشان تحاسبلنا هو احنا نعرفك 
دفعت ملاك الحساب واخدت حور ومشيت 
بعد م روحوا 
حور : ي بنتي فهمي امي بقا مين ده 
ملاك حكتلها اللي حصل 
حور : امممم بس شكله واقع ي قلب امه 
ملاك : واقع بقا ولا واقف إنتي عارفه رأيي ف الموضوع ده 
حور : ماشي ي اسطا تصبحي ع خير 
ملاك : وانتي بخير ي روحي 
حور نامت وفضلت ملاك تفكر ف زين وف اللي حصل ولقت نفسها بتبتسم  
ملاك ل نفسها هو انا ليه ببتسم لما بفتكره وليه قلبي بيدق لما بشوفه او اسمع صوته معقولة اكون حبيته اكيد لا نامي ي ملاك نامي انتي مش هتلاقي حد يحبك ويفهمك مش هتلاقي حد بالمواصفات اللي ف خيالك ونامت ملاك 
عند زين 
ياسمين اخت زين : زين حبيبي وحشتني 
زين : انتي اكتر ي قلب اخوكي ♥️تعالي اقولك خبر حلو 
ياسمين : ي ريت ي زين 
زين قالهانه هيستلم الادارة وكده ياسمين فرحت اوي وقامت حضناه وقالتلو بجد ي زين مبروك ي روحي وبعدين قالتلو لازم نعمل حاجة حلوة بالمناسبة دي♥️
زين: خليها بعد بكره بقا لان انا دلوقتي هلكان وبكره هنروح كلنا الحفلة اللي عملهالي سالم بيه عنده ف الفيلا 
ياسمين : ايه ده بجد حفلة كمان الله ????♥️♥️
زين حدفلها بوسة ع الهوا تصبحي ع خير ي قمري 
ياسمين : وانت بخير ي حضرة المدير المحترم????
وضحك الاثنان وراح زين اوضته وفضل يفكر ف ملاك اللي خطفتو ف صوتها ف عنيها ف رقتها ف جمالها ف عصبيتها ف كل حاجه فيها ونام وهو بيفكر فيها 
ف صباح يوم جديد تصحى ملاك لوحدها ع غير العادة لتتفاجأ حور 
حور: بسم الله الرحمن الرحيم انتي ملاك فعلا ????
ملاك : ايه ي بنتي مالك ع الصبح 
حور : هاا لا مفيش يلا عشان منتاخرش 
ملاك : ف ايه ي بت مالك م تظبطي كده الله 
حور : د كلام آنسة محترمة ????
ملاك : نينينينينينينينينيني ????د اللي عندي ووسعي كده ايدك ل توحشك 
حور : هايشة مع سواق توك توك ي ربي ????????????
حور وملاك خلصوا لبس ونزلو كل واحده كليتها 
ملاك دخلت المخاضرة وبعد م المحاضرة خلصت 
الدكتور نده ع ملاك 
ملاك: نعم ي دكتور 
الدكتور : تعاليلي المكتب بعد نص ساعة 
ملاك: حاضر ي دكتور 
وبعد نص ساعة ملاك طلعت للدكتور وخبطت ع المكتب 
الدكتور : اتفضل 
دخلت ملاك 
الدكتور شاور ل ملاك تقعد ف قعدت 
الدكتور: بصي ي ملاك انا شايف انك ما شاء الله مجتهدة جدا  وتقديراتك كويسة جدا وانا جايبك عشان احفزك تبقى افضل كمان لانك احتمال كبير تكملي معانا هنا بعد التخرج 
ملاك بفرحة : بجد ي دكتور يعني ف امل 
الدكتور : ايوه طبعا ي ملاك 
ملاك : انا متشكرة جدا ي دكتور وهحاول بقدر الامكان مضيعش الفرصة دي 
وكادت ملاك تطير من الفرحة ولسة بتستاذن وقايمة عشان تنزل 
باب المكتب خبط 
الدكتور:  اتفضل
اول م الباب اتفتح 
الدكتور : زييييييين وجري عليه حضنه 
زين ب دهشة 
زين : انتي تاني 
ملاك : يوووووووه د انت مراقبني بقا 
الدكتور :ايه ده انتو تعرفو بعض 
زين لسه هيتكلم قاطعته ملاك 
ملاك : بعد اذنك ي دكتور وخرجت 
زين ابتسم ابتسامة خفيفة كده 
الدكتور: ايه ي ابني الحكاية انا مش فاهم حاجة 
حكى زين للدكتور كل حاجة حصلت معاه هو وملاك من لحظة م شافها 
نسيت اقولكو ان دكتور مروان وزين صحاب جامد جدا ♥️
مروان : ي قلب امك ي ابني د انت شكلك وقعت ولاحدش سمى عليك????????
زين:وقعت بس د انا شكلي حبتها ي مروان لا حبتها ايه قول عشقتها ♥️
مروان باستفزاز : ي نوحي ي نوحي 
زين ولكمه لكمه خفيفه ع كتفه : غور يلا 
زين: المهم انا كنت جي اقولك ان سليم بيه سلمني اذارة الشركة وعاملي حفلة النهارده ولازم تيجي 
مروان : احتضن زين: مبروك ي شق ♥️????
زين: الله يبارك فيك ي اسطا يلا سلام دلوقتي 
زين خارج من مكتب مروان ونازل ع السلم فجاة وقفته حاجة خلت عيونه تطلع شرار ي ترى شاف ايه????ده اللي هنعرفه البارت الجاي ????
يتبع ..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دكتورة قلبي للكاتبة شوشو النجار

اترك رد

error: Content is protected !!