Uncategorized

رواية خدعتني برائتها الفصل الرابع 4 بقلم روان ريحان

 رواية خدعتني برائتها الفصل الرابع 4 بقلم روان ريحان

رواية خدعتني برائتها الفصل الرابع 4 بقلم روان ريحان

رواية خدعتني برائتها الفصل الرابع 4 بقلم روان ريحان

ندي؛ منستش سلام وقفلت الفون
‘عند احمد’
احمد بصوت واطي؛ هي زعلت
الام؛ بتقول حاجه
احمد؛ لاء مفيش يلا انا ماشي سلام 
ندي؛ احمد
احمد بص وراه؛ ندي نعم في حاجه 
ندي؛ بصراحه عايزه منك طلب
احمد بغموض؛ اممم
ندي؛ انا مشفتش ماما من ساعه ماجيت هناا عايزه اروح اطمن عليها 
احمد؛ متقلقيش انا بطمن عليها ع طول 
ندي بدموع؛ بس انا عايزه اطمن عليها بنفسي عايزه احضنها يا احمد عشان خاطري والله هرجع تاني صدقني 
احمد؛….. 
ندي؛ عشان خاطري يا احمد والله هرجع تاني صدقني 
احمد؛ خلاص انتي دموعك سهله كده ليه ومسحلها دموعها 
ندي؛ يعني موافق
احمد؛ لاء
ندي بصتله
احمد؛ بهزر معاكي ماشي موافق بس بشرط
ندي؛ ايه هو
احمد؛ ترجعي قبل مارجع من الشغل 
ندي؛ ماشي 
باس راسها وراح شغله وهي طلعت اوضتها غيرت وقررت تروح تشوف مامتها وبعدين تروح للكينج «ده اسم الشهره بتاعه» 
وصلت للبيت فضلت واقفه متردده تخبط ولا لاء بس خبطت 
الام فتحت الباب؛ ندي
ندي عنيها دمعت؛ وحشتيني اوي يا ماما وحشتيني اوي وحضنتها 
دخلوا قعدوا 
الام؛ انتي بكاشه اوي ع فكره انتي لسه سايباني بقالك شويه صغيرين
ندي؛ يعني اقوم امشي
الام؛ لاء اكيد يعني 
بعد صموت من الام وندي 
الام؛ سامحتيني يا ندي 
ندي باستغراب؛ اسامحك ع ايه يا ماما 
الام؛ هو احمد مقلكيش
ندي؛ قلقتيني ياماما قالي ايه
الام؛ خلاص خلاص تشربي عصير
ندي؛ ماما احمد قالي ايه 
الام؛ خلاص ياندي مش لازم نفتح الدفاتر القديمه 
ندي؛ ماما ارجوكي قولي 
الام اتنهدت؛ بس توعديني انك تسامحيني بعد ماتعرفي
ندي؛ قولي ياماما
الام؛ احمد مش هو اللي قتل ابوكي يا ندي
ندي بضحك مش مفهوم؛ انتي بتتكلمي بجد لاء لاء اكيد بتهزري
الام بزعل؛ للاسف هي دي الحقيقه 
ندي؛ يعني ايه
الام؛ هقولك
احمد كان بيحبك وانتي صغيره لحد.. 
ندي؛ لحد ايه ياماما كملي 
~فلاش باك~
احمد وندي كانوا بيلعبوا 
احمد؛ ندي انا بحبك
ندي بضحك؛ ايه بجد 
اسماء اخت احمد بهزار؛ ايه ده بجد انت بتحبها انا هروح اقول لبابا وعمي وماما ومرات عمي ياماما
ندي بخوف؛ لاء لاء استني يا اسماء استني وشدتها 
اسماء وقعت ع حديده في الارض جالها نزيف ع المخ 
احمد؛ يابابا يابابا تعالي بسرعه الحق ندي 
جم والخضه ع وشهم كلهم خدوها ودوها المستشفي 
احمد لندي؛ لو اسماء حصلها حاجه انا مش هسامحك طول عمري يا ندي 
الدكتور خرج
رياض ابو احمد؛ ها يا دكتور اسماء بنتي عامله ايه 
الدكتور وعلامات الاسف ع وشه؛ اسماء تعيش انت 
رياض مش مصدق والكل بيعيط 
لندي؛ انا هحبسك وهبلغ عنك يا ندي وهدخلك الاحداث
سمير ابو ندي؛ لاء لا لا لا لاء يارياض اكيد مش هتعمل في بنتي كده 
رياض؛ لاء هعمل والله ياسمير لدخل بنتك الاحداث
~باك~
 وابوكي مريض قلب 
اول ماشاف الشرطه داخله المستشفي وبيقبضوا عليكي جاتله صدمه قلبيه لانك بنته الوحيده وللاسف ملحقنهوش
ندي ودموعها نازله جامد؛ يع يعن يعني انا السبب في موت بابا وكمان كره احمد ليا وموت اسماء يعن يعني انا السبب في كل اللي بيحصل 
الام طبطبت عليها؛ مكنتش عايزه اقولك عشان كده 
ندي؛ طب وبعدين ايه اللي حصل 
الام؛ اتقبض عليكي بس خرجتي
ندي مصدومه؛……. 
الام؛ احمد هو الي خرجك طبعا مكنش حد معاكوا في الاوضه فمحدش شاف حاجه 
احمد شهد وقال انك ملكيش دعوه بحاجه ومكنش في دليل ضدك فخرجتي 
بس احمد وقتها قالك انه مش مسامحك وهيرجع تاني ينتقم منك 
وبعد عن ابوه برده وقال انه السبب في موت عمه اللي هو ابوكي وسافر هو ومرات عمتك وبعدوا عننا 
ندي ودموعها مش بتقف؛ يعني كل حاجه كانت غلط كل حاجه قولتيهالي كانت كدب انتي كدبتي عليا بس بس ازاي انا مش فاكره اي حاجه من الحجات دي ازااااااي 
الام؛ لانـ…… 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حبيبتي مفجوعة للكاتبة روان ريحان

اترك رد

error: Content is protected !!