Uncategorized
رواية عشق الليل الفصل الثلاثون 30 بقلم شرين أحمد
رواية عشق الليل الفصل الثلاثون 30 بقلم شرين أحمد
![]() |
رواية عشق الليل الفصل الثلاثون 30 بقلم شرين أحمد |
رواية عشق الليل الفصل الثلاثون 30 بقلم شرين أحمد
:انتي طااالق
: اايه يعني اايه يا يوسف انت بطلاقني من غير سبب انت نسيت
:-ياريت انسا واحده كداااابه ازيك و خيانه باعت حبي ليها عشاان الفلوس و كمان كانت لسه بتخطط بقتل جناات صح و كنتي ناويه تخسريني كل حاجه و تسيبي بنتك انتي ازااي ام فهميني سيبك من الفلوس بنت اااي جيه من قلبك تعملي كده هي كانت و سيله ليكي
مريم بصدمه
يوسف: مش هتقدري تردي لانك وااحدة كدااابه عايشه معايا بكدبه منك هربت و سبتها تتعذب و اتجوزتك و سبت اخسرت كلام جدي عشانك و اطلع بسببك عبيط خسرت احلى حاجه ف حيااتي بسببك انني وهم كدبه انتي طااالق و هتدخلي السجن و بنتي هتتربي بيعيد عنك بحاوله قتل
مربم: يوسف اسمعني انا اسفه صدقني مش هعيضها تااني بس عشان بنتنا ي يوسف
ضربها كف و قال
ذياد : اخبار الشرطه اايه
ذياد: وصله
مريم: لا لا يوسف لا انا اسفه بس مداخلنيش السجن عشان بنتنا يا يوسف هبعد حااضر و اسفه
يوسف بص لها باستحقار: انتي اساسا متنفعيش تكوني ام اساسا يلاا ي شباب
كانو يذهبون و لكن لا اشارة ع اتجه المكان الصحيح
::!!!!!!!!!؟!!!!!!!!!!
ف غرفه تملئها الظلام كانت تلك الجميله تبكي و خائه من ذالك الشخص الذي يبتسم لها و ينظر لها نظرات لا تفهمها تلك الجميله
كان هو يتقرب منها كثيرا و هي تبعد
جنات بكاء؛: ارجوك ابعد عني ارجوك انا معملتش ليك حاجه
الشخص: كدااااابه انتي خيااانه انا اللي حبيتك هو بس سابك و فضلت وراكي وقلت هتجوزك بس انتي صممتي ع الاستاذ اللي سابك هههه
جنات : انت انسان مش كويس لكن هو كويس مهما عمل فيا هفضل احبه فاااهم
اعطها كف: هههه انا عملت كل حاجه عشانك و ضيعت مستقبلي بسببك و هو عااش و جاي يفتكرك دلوقتي لكن انا مش هسمحلو فاااااهمه جنات ليا لوحدي
جنااات: انا ملك يوسف بتاعت يوسف و هفضل اقول كده لحد ما اموت يا زززين اه يوسف حبيبي و كل حاجه ف حيااتي مهما عمل فيا انا. مسمحه ربنا بيختبر الانسان ع مدى صبره وانا صبرت
زين؛ جناات متجيبيش سيرته قدااامي تفهني و اعقلي
جناات: انا عقله غصبن عنك ي زين وهفضل اتكلم عن حبيبي
زين: انتي بقاا اللي جبتيه لنفسك دلوقتى
و اقترب منها
جناات بخوف: ااااه ابعد عني
زين: اتا هوريكي يا جناات
ولكن جاء!!!!!!!!!!!!!!!!!
جاء لها حبيب قلبها انها دعت كثيرا الله بأن ينجيها من ذالك الشخص الذي ليس في قلبه رحمه
يوسف و هو يلاكمه: انت كنت عاااايز تقرب من ي كلب تلمس احلى انسانه طاهرة كنت نااوي تعمل فيهاا ااااايه ي واطي دي احلى جااجه ف حيااااتي عااارف يعني ااايه واعطه الكثير من الكماات وفقد الوعي
جنات بخوف و ارتعاش: ييوسسسف
يوسف بأسرع ما يملكه وحضنها لدجه احست بالوجع من حضنه لها
يوسف: ااسف اسف ي قلبي حقك عليا انا غلطان المفروض انا غلطت بس سمحيني انتي تعبتي بسببي انتي حبيتني لكن انا كنت كل شويه بكسرك مني ارجوكي بلاش تنسيني انا بحبك و مش هقدر اعيشمن غيرك انا بحبك
جنات ببكاء: ييوسسف متسبنيش انا تعبت من غيرك بجد انا كنت بحاول انساك بس كنت بباكي ع نفسي ببكي ع حبي اللي الزمن ممكن ياخدو مني انا حبتك و هفضل احبك و هوفي بحبي ليك حتى لو انت
يوسف بحب: هسس متجبيش سيرت الفراق انا بحبك ي احلى جناات ف دنياا
جنات بصدمه وفرحه : هاا انت بتقول اايه
يوسف بضحك: بحبك احلى جنااااات
ثم حضنها ولف بها المكان
جنااات: وانا بموووووت فيك ي احلى يوسف
يوسف: قلب يوسف
ابتسمت له بفرحه
:يعيني يعني انا لغايه دلوقتىمش قلت كلمه لنراتي و كل واحد فيكم بيحب ف مراته قدااامي يخلق ف اااايه وانااا كماان
يوسف:امشي ي زياد خليني معها
ذياد:كما كمل اااااه ع حظي
وفاقو ع صوت ذالك الشخص
:مش هتمشي من هنااا انت وهي غير ميتين
يوسف بص تجاه ذياد:قرررريت ي شيخ روح منك لله عينك الل عملت كده
ذياد::هي عيني طلعت حلوة لدرجه دي
ليام:احنا ف ايه و انتم ف اايه
زين:اتشهدوا بقا كل واحد فيكم
:-حضن يوسف جناات
يوسف:انا اللي لازم اموت مش هي انا اللي استهل اللي حصل كل ده
جناات ببكاء:لا لا يا يوسف انا مش هقدر خليني انا اموت مش انت متعملش كده ارجوك يا يوسف
اغمضو اعينهم لصوت الرصاصه ولكن ماذا
لما تأتي ف قلب يوسف
يوسف:اتا عايش انا عايش بس مين جناات
جنات:انا عايشه اتا عايشه يوسف
ولكن لم تصب منهم شخص مااذا
اتصدموا الجميع
ذياد:مرريم جات عليها الرصاصه
جنات بخوف:مريم
يوسف:مريم
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا