روايات
رواية أحببت زوجة أبي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رولا
رواية أحببت زوجة أبي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رولا
رواية أحببت زوجة أبي البارت التاسع والعشرون
رواية أحببت زوجة أبي الجزء التاسع والعشرون
رواية أحببت زوجة أبي الحلقة التاسعة والعشرون
مليون فكره ف عقلها للإنت*قام ،كانت حور وقتها بتبص للفراغ وبتضحك قامت من مكانها ودخلت المطبخ ، عملت فطار لنفسها وقعدت علي السفره عشان تاكل ، بصتلها البنت من فوق لتحت وهي بتقولها :_ انتي يبتاعه انتي ، انتي ازاي تقعدي علي السفره كده ، انتي أي فكراها زري”به
بصتلها حور بطرف عنيها وقالتلها :_ ماهو طول م في به”ايم هنا ، هتفضل زريب”ه
وقفت البنت بغل وهي بتقولها :_ إنتي اتجننتي ي خدااامه
ردت حور وهي بتسيب الاكل من ايديها :_ لا الخدامه دي تبقي انتي يعيني ، انما انا ست البيت ده ، ومرات البيه ده اللي جايبلنا وحده من الشارع يقعدها ف بيتي
قدم منها ثائر وضر”بها بالقلم علي وشها من ق”وته اترمت علي الارض بقها نز”ف ، غمضت عيونها من الوج”ع ورفضت انها تعيط
كانت سانده ب إيديها علي الارض ووشها الناحيه التانيه ، قامت بكل قوه مداريه ضعفها وهي بتقدم منه وبتضحك :_ طلقني …
مسكها من شعرها جامد وقالها والش”ر بيطلع من عينه :_ دا بعينك
بصت ف عيونه بشموخ وقالتله :_ هرفع عليك قضيه ، وهكسبها
ضحك وهو بيقرب من ودنها :_ مش لما تعرفي تخرجي من هنا ، قالها ورم”اها علي الارض وهو بيبصلها بش”ر
قربت منه البنت وهي بتمسك ف دراعه :_ انت متجوزها يثائر
زق إيديها بعيد وهو بيقولها :_ امشي ي أروه من هنا
ردت بصدمه :_ انت بتطردني !
قالها وهو حاطط ايده علي دماغه :_ لا بس روحي علي م اهدي وهنبقي نتكلم
ف اللحظه دي حور ضحكة بصوت عالي وقالتلها :_ مش قلتلك ، مهما تعملي مش هيختارك ..
فقرب أروه من الكنبه شدة شنطتها وخرجت من البيت بينما حور قامت من مكانها وهي بصاله بقرف :_ ضعيف ، وبتستقوي عليا بالضرب عشان حاسس بالنقص ، انا مكنتش أعنيلك حاجه ، كنت مخليني عشان فاكرني حامل وبس واقولك علي حاجه حلوه كمان ، انا حااامل
اتصدم من كلماتها الاخيره وضحك ب إستهزاء :_ هو انت فكراني عيل عشان هصدق كل كلمه هتقوليهالي …
صدق او متصدقش براحتك ،قالتها وسابته ودخلت الاوضه
وقف متسمر مكانه لحظات ودخل وراها :_ أومي إلبسي
_لي!
من غير لي بقولك قومي إلبسي …
_قامت من مكانها وهي بتتنهد ، خدت هدومها ولبست ف الحمام وخرجت
نزل بيها علي تحت ، ركب العربيه واتحرك للمستشفي ، دخل المستشفي وهو بيسأل علي عيادة النسا ، وضحتله موظفة الريسيبشن وخدها وطلع ،
دخلو للدكتوره ، وقامت حور معاها عشان تكشف وهي جوا مع الدكتوره اترجتها تساعدها :_ ساعديني أرجوكي ، دا خاط”فني من أهلي وانا مش عارفه اهر”ب منه
ردت عليها الدكتوره بصدمه :_ بجد ؟ وانتي ازاي مبلغتيش البوليس
دمعت حور وقالتلها :_ دا ممكن يقت”لني ، ارجوكي ساعديني
طب اساعدك ازاي طيب !!
شاورتلها حور بإيديها بمعني تعالي هقولك
فقربت الدكتوره ف همستلها حور ف ودنها ……….
****
خرجت الدكتوره من عند ثائر وكتبتله روشته وقالتله :_ خد هاتلي الحجات دي من الصيدليه تحت بسرعه وتعالي
مسك الروشته ف ايده وهو بيقولها :_ لي ده !
دي حجات خاصه بالحمل ، هاتهالي بسرعه
نزل بسرعه أول م سمع بالحمل ، بينما حور خرجت من عند الدكتوره وفضلت تجري عشان تخرج من المستشفي
خد ثائر العلاج وطلع للدكتوره لقاها نايمه ع الكرسي بتاعها ، دخل أةضة الكشف عشان يدور علي حور ملقاهاش ف قرب من الدكتوره وحاول يفوقها ، فاقت وهي ماسكه دماغها وبتتو”جع:_ ااه ، اي اللي حصل
سألها بغضب :_ انا اللي هسأل هو اي اللي حصل ، فين مراتي
كانت ماسكه دماغها وبتقوله :_ آخر حاجه فكراها ان حد ضر”بني وانا بفتح درجي بعد كده مش فاكره ..
اتنهد وقالها :_ بصي يا دكتوره ، انا مش عارف هي قولتلك اي ، بس دي مراتي وانا ظابط فمهما قالتلك ، فهي كانت بتكذب عليكي ف بكل هدوء كده قوليلي هي فين
افتكرت الدكتوره كلام حور وهي بتقولها :_ م تتغريش بكلامه ، هيحاول يكدب عليكي وممكن يقولك انه جوزي او انه ظابط او اني حرام”يه او اي حاجه متصدقيهوش
وردت عليه :_ انا فعلا معرفش هي فين هي ضر”بتني ومشيت
خرج ثائر من عند الدكتوره وقبل م يخرج شاورلها :_ لو ليكي ايد ف الموضوع هبه”دلك ..
بينما حور كانت خرجت من المستشفي وهي بتجري كان في عربيه هتخبطها ،إتلاشتها ورجعت لورا لقت حد بيش”دها ل…..
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت زوجة أبي)