Uncategorized

رواية احببته سكرتيره الفصل الاول 1 بقلم شهد عصام

 رواية احببته سكرتيره الفصل الاول 1 بقلم شهد عصام
رواية احببته سكرتيره الفصل الاول 1 بقلم شهد عصام

رواية احببته سكرتيره الفصل الاول 1 بقلم شهد عصام

إياد: بحبك
عشق: بس انا مش ليك
إياد: يعني ايه؟! 
عشق: يعني انت حبيتني بس انا محبتكش؟ بحبك ك صديق ك أخ لكن ك حبيب و زوج في المستقبل مفكرتش فيها نهائي
إياد: طب ما تدّي لقلبك فرصة وفكري
عشق: ازاي و هو مع غيرك
آيات: مالك سرحان ف اي
“إياد فاق من سرحانه ف الماضي”
إياد: ها لا مفيش ي ايات كنت بفكر ف كام حاجه كدا
آيات: طب لو محتاج تتكلم انا سمعاك
إياد: عارف و متاكد انتي عارفه ي ايات انك اقرب حد ليا
آيات: عارفه طبعا 
إياد: لا لا متتغريش اوي كدا 
آيات: ي عم إياد اهي مره من نفسي اتغر بقا و فضلوا يضحكه و يتكلموا شويه و بعدين ايات راحت ع مكتبها و سابت إياد ف مكتبه
“”إياد شاب عنده 25 سنه مخلص كلية هندسنه و شغال ف شركة والده و ايات عندها 24 سنه سكرتيره ف شركة والد إياد و هي و إياد صحاب جداا و عشق بنت خالت إياد و كان بيحبها بس قلبها كان مع غيره و سافر إياد و أهله برا البلد بسبب شغل والده “”
“في نفس اليوم بليل فون آيات رن”
آيات: الوو
إياد: بقولك ي ايات ملف الصفقه الجديده بكره ادي ل والدي ف الشركه ضروري معلش
آيات: حاضر بقولك صح هتيجي الشغل بكره
إياد: لا مشغول شويه
“آيات لحظت بنرة صوته المتغير”
آيات:نبرة صوتك متغيره في حاجه مزعلاك
إياد: لي بتقولي كدا لا لا مفيش حاجه
آيات: بجد مفيش حاجه
إياد: بصراحه عشق جايه تقضي كام يوم هنا 
آيات: عشق
إياد: اه
آيات: هو ينفع اسال سوال
إياد: طبعا ينفع اسالي اللي عايزه
آيات بحزن: انت لسه بتحب عشق ي إياد
إياد: عشق بقا زيها زي اي حد و يمكن أقل مفيش اي حاجه تربطني بيها غير القرابه اللي بينا
آيات بصوت واطي: الله يفرح قلبك ي اخي
إياد: بتقولي حاجه
آيات: اه بقولك ربنا يعوضك 
إياد: ربنا يخليكي
و قفلوا مع بعض 
“و تاني يوم آيات راحت الشركه و عشق وصلت بيت عيلة إياد”
عشق: وحشتوني جدا ي خالتوا كلكم وحشتوني
والدة إياد: وانتي اكتر ي حبيبتي 
عشق: امال فين اياد 
“في لحظة دخول إياد”
عشق: إياد و بتقرب عليه تحضنه
إياد بيرجع خطوات ل وراء و بيمد أيده يسلم عليها
إياد: نورتي ي عشق
“عشق استغربت من رد فعله”
عشق: دا نورك 
إياد: ربنا يخليكي و عن اذنكم اسبكم قاعدين و سلبها و مشي
والدة إياد: تعالي ي عشق هو اكيد رايح الشركه المهم طمنيني عنك و عن حياتك ي حبيبتي
عشق: اهو كويسه الحمدلله
والدة إياد: مش كنتي هتتخطبي ي بنتي
عشق: محصلش نصيب ي خالتوا
والدة إياد: ربنا يعوضك ي حبيبتي
عشق: يارب ي خالتوا و قضوا اليوم مع بعض و ايات خلصت شغلها و روحت و إياد رجع البيت و اول حاجه عملها كلم آيات
إياد: الوو
آيات: عامل اي ي إياد
إياد: الحمدلله وانتي
آيات: الحمدلله
اياد: هتيجي الشركه بكرا
آيات بضحك: لا مشغوله
إياد: ي بنتي متهزريش نفسي مره اكلمك و تاخدي كلامي جد
آيات: بقا كدا ي ابو الصحاب متشكرين
إياد بضحك ع طريقة كلامها: طب ي ستي هتيجي ولا لا أصل عايز اشوفك
آيات بفرحه: بجد
إياد: متفرحيش اوي دا انا عايزك ف شغل
آيات: اه ي سيدي جايه متقلقش و فضلوا يهزرو ف دخول عشق ع إياد
عشق: سمعتك صوتك عرفت انك جيت ي ايوده
إياد: ايوده
آيات و هي ع الخط بصوت واطي: ايوده ياللي تنشكي
عشق: اه ايوده يلا سيب الموبايل دا من ايدك و تعالي علشان العشاء و اخدت الفون من ايدو و قفلت الخط
إياد: اي اللي عملتي دا ازاي تقفلي الخط كدا
عشق: و فيها أي يعني 
إياد بصوت عالي: فيها كتير ع دخول والده
والدة إياد: اي ي حبايبي صوتكم عالي في اي
عشق: لا ي خالتوا مفيش حاجه
والدة اياد: طب يلا العشا جاهز
و اخدت عشق و نزلت و بعدها نزل إياد و خلصوا اكل و إياد راح ع اوضه و فكر انو يرن ع آيات يعتذرله و فعلا رن بس لقاا مغلق فنام 
“تاني يوم الصبح”
إياد: صباح الخير ي حبيبتي
والدة إياد: صباح النور ي حبيبي رايح الشركه 
إياد: اه 
والدة إياد: ربنا معاك ي حبيبي
إياد باس ايد والدته و خرج من البيت و نزلت عشق بعد خروجه ب وقت قليل جدا
عشق: صباح الخير ي خالتوا امال فين اياد
والدة إياد: صباح النور ي حبيبتي إياد راح الشركه
عشق: طب هو ممكن السواق يوديني الشركه
والدة إياد: ممكن ي حبيبتي بس لما تفطري الاول
“ف الشركه ف مكتب إياد”
إياد بيرن ع آيات السكرتيره
آيات: نعم ي فندم 
إياد: تعاليلي ي ايات
آيات: حاضر و راحت ايات مكتب إياد
آيات: افندم حضرتك طلبتني
إياد: مالك بتتكلمي كدا لي
آيات: مالي ماليش
إياد بضحك: طب بوصي والله انا مقفلتش الخط امبارح
آيات: اه ما انا عارفه الهانم عشق اللي قفلتها
إياد: وانا جيت اعتذرلك حضرتك قفلتي الفون
آيات: اه الفون فوني وانا حره في مانع
إياد: اه في موانع ي ايات ع دخول عشق 
عشق: ايوده
آيات بغيره ف سرها: انتي بقا مقصوفت الرقبه عشق
إياد: عشق اي اللي جابك هنا
عشق: لقيتك نزلت قبل ما اشوفك ف جيتلك هنا علشان عايزه اتكلم معاك شويه
آيات: طب عن اذنكم بقا و خرجت
عشق: هي دي بقا آيات اللي كنت بتكلمها امبارح
إياد ببرود: اه هي دي آيات حلوه صح
عشق بنرفزه: مجرد سكرتيره 
إياد: اتكلمي عنها احسن من كدا و قولي كنتي جايه لي
عشق: طب براحه ي ايوده
إياد: بقولك اي ي عشق انا اسمي اياد لو الاسم تقيل عليكي قولي ي ابن خالتي اي حاجه
عشق: حاضر
إياد: اتكلمي و قولي جايه لي
قعدة عشق ع الكرسي
عشق: كنت عايزه اقولك ع حاجه
إياد: ها قولي
عشق: انا بحبك
إياد: بس انا مش ليكي
عشق: يعني اي 
إياد: يعني انتي حبتيني بس انا مشاعري من نحيتك مشاعر اخوه و بس
عشق: يعني انت مبتحبنيش
إياد: مين قالك كدا انا بحبك طبعا ك اخت ك صديقه لكن ك حبيبه و زوجه لا للاسف انا مبقتش افكر فيها نهائي
عشق: طب ادي فرصه لقلبك و فكر
إياد: ازاي و هو مع غيرك
عشق: مع غيري و دي مين أن شاء الله
آياد: مع———-
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *