Uncategorized

رواية أحببت طفلا الفصل الثامن 8 بقلم جنى عماد

 رواية أحببت طفلا الفصل الثامن 8 بقلم جنى عماد
رواية أحببت طفلا الفصل الثامن 8 بقلم جنى عماد

رواية أحببت طفلا الفصل الثامن 8 بقلم جنى عماد

سيلين: هو انت بجد ازاى بتفكر كدة
محمد و هو بيشم خصلات شعرها: انا بحسب اى حاجة و ببقى عامل حساب اى حاجة قبل ما تحصل 
سيلين بتبعد عنه: انت بتعمل ايه 
محمد. بفكر و ضحك
والدة سيلين: اطلعوا ريحوا شوية يا ولاد على ما الغدا يجهز
محمد: تعالى افرجك على بيتك يا حبيبتى 
سيلين: هو ده بيتك 
محمد بضحك: أه هتنقى من الاول ولا ايه
سيلين: اكيد لا يعنى و ضحكت 
محمد فرجها البيت كله و طلعوا الأوضة بتاعت محمد كانت كبيرة و واسعة اوى ديكورها هادى و مختلف عن باقى ديكورات باقى الأوض فيها بلكونة كبيرة جدا بتبص على الجنينة و دريسينج كلها عبارة عن بدل و ساعات و برفانات و جزء فاضى فى النص مفهوش اى حاجة و نفس الكلام على اجناب الدريسينج
محمد: دول بقى ليكى تقدرى تحطى فيهم كل إلى انتى عايزاه و بكرة هاخدك و ننزل نشترى هدوم ليكى و كل حاجة نفسك فيها و بيقرب منها و بيحضنها من ضهرها و بيدفن  وشه فى شعرها 
سيلين بكسوف و وشها احمر: انا هنزل اساعد ماما عن ازنك
محمد لسة هيتكلم سيلين بتسيبه و بتجرى على تحت 
بعيدى يوم و التانى و عدى اسبوع محمد بيحاول يخلى سيلين تقع فى حبه و تعترف انها بتحبه و سيلين مش بتديله فرصة يقرب منها
بتصحى سيلين الصبح و تخرج البلكونة و هيا بتلم شعرها 
بيخرج محمد من البيسين لابس مايوه و بيحرك ايده فى شعره عشان ينزل الماية من شعره بياخد البشكير و ينشف جسمه من الماية سيلين واقفة فوق فاتحة بوقها و متنحة
سيلين فى نفسها: قطعة سكر مفيش احلى من كدة بجد ايه ايه يا شيخ عبرنا يالى مدمرنا 
بتدخل واحدة لابسة جيبة قصيرة تكاد تكون مش موجودة لونها اسود و تيشيرت ستان احمر بحمالات شفافة و جاكيت لحد الجيب لونه ابيض لابسة نضارة شمس و بتجرى تحضن محمد و تبوسه من خده 
كاترينا:Hey, Mohamed, I missed so much
(مرحبا محمد لقد افتقدتك كثيرا)
محمد:Hey, Cartina, how’s business
(مرحبا كاترينا كيف حال العمل)
كاترينا: good, where have you been(جيد أين كنت)
محمد: It’s a long story
(انها قصة طويلة)
بيقطع كلامهم صوت سيلين و هيا بتحضن محمد 
سيلين: صباح الخير يا حبيبى 
محمد بيبصلها الإستغراب 
سيلين: مالك يا حبيبى 
كاترينا: who is she 
(من تكون)
سيلين بدلع: i am his wife 
(انا زوجته) و بتبوس محمد من خده
كاترينا: Oh, my God, did you get married when how 
(يا إلهى هل تزوجت كيف متى)
محمد: Yeah, I got married 
(نعم لقد تزوجت) بيبوس رأس سيلين 
سيلين بتبصلها برخامة
كاترينا:Oh, congratulation I’m so happy for you
(اووه مبروك انا سعيدة جدا لأجلك)
كاترينا بتديله ورق و بتمشى
سيلين بقرف: وحشة اوى اوى بجد يعع
محمد بضحك: ديييه وحشة ديه قمر 
سيلين بتبصله 
محمد بيقرب منها: بس مش احلى منك 
سيلين بتنكسف و تبعد عنه 
محمد بيشدها و يقعوا البيسين
…………فى قصر مازن الغمراوى
مازن: يعنى ايييه اختفوا دوروووا علييهم 
منال: اهدى يا ماااازن
مازن: اهدى اى يعنى اومال انا متزفت باعتك ليهم ليه 
منال: بقولك صحيت من النوم مكنش فى حد فى الشقة خالص اعمل ايه 
مازن: غبية غبية و قفل 
………..فى قصر محمد الغمرواى 
محمد كان واقف بيقطع فواكه و مش لابس تيشيرت
سيلين نزلت من فوق لابسة شورت و كات و دخلت المطبخ و خدت تفاح من إلى محمد بيقطع 
محمد: اى حاجة طيب يعنى هات واحدة يا حبيبى اى حاجة بيحط ايده على وسطها و بيقربها منه 
سيلين: احم حاسب 
محمد بيقرب منها و بيتكلم بحنية: انا جوزك
سيلين بصتله و تنحت فى عنيه
محمد بيقرب منها و…..
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *