روايات

رواية وقعت في حب عاجز الفصل العشرون 20 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل العشرون 20 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل العشرون 20 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل العشرون 20 بقلم سارة محمود

الشخص… مد ايده انا كريم الخولي  رجل أعمال بس عايش هنا في تركيا من اصول مصريه و انتي
ميرا….. انا ميرا الشاذلي مصريه و ناويه اعيش هنا
كريم….. اخيراا قبلت حد من بلدي تسمحيلي اعذمك علي الغدا
ميرا….. لا مفيش داعي
كريم….. ازاي بس ده احنا اهل بلد واحده و انتي قلتي انك ناويه تعيشي هنا يعني هتحتاجه مساعدة
ميرا….. اممم تمام موافقه
توجهه كل من ميرا و كريم للمطعم و فضل كريم يتكلم كتير عن نفسه و عن حياته و ازاي عمل شركات الخولي و ازاي اعتمد علي نفسه بعد وفات والده و انه عايش مع والدته
كريم…. انا اتكلمت كتير عن نفسي ايه مش هتحكي ليا حاجه عنك
ميرا….. ههههه انا ميرا الشاذلي طالبه فنون جميله عندي 21 سنه
كريم…… بس ليه سبتي مصر
ميرا……. ممكن تقول ماضي و بهرب منه
كريم….. امممم ، وانتي بقا لقيتي مكان تسكني فيه
ميرا…. ايوه بس لسه بدور علي شغل
كريم….. و اللي يجبلك شغل
ميرا….. بجد فين
كريم……. بدور علي مساعده ليا لان المساعدة الاوله اتجوزت
ميرا….. بس مش هفهم في الشغل ده
كريم…. عادي هعلمك كل حاجه
ميرا…. تمام
كريم….. هتبدأي من بكره
في مصر
——-—–
محمد…… هتكون بنتي راحت فين يعني يومين كاملين و هيا مش موجوده و ملهاش اثر في مصر
ضياء……. هنلقيها ميرا مراتي و هتكون معايا قريب
ادم….. يا ريت يا ضياء انا غبي غبي انا اللي ضيعت اختي  من ايدي
في غرفه رعد و قمر
—————-
قمر…… رعد يا تري ميرا راحت فين انا صعبان عليا طنط هدي و هيا تعبانه كده
رعد و بيضمها ليه……. ميرا مش صغيره و بعدين اللي ضياء و ادم عملوه غلط المفروض يتعاملو معاها بهدوء مش ب عصبيه و اجبار
قمر….. عندك حق
احتضنها رعد بقوه
رعد بحب: بحبك بحبك بحبك
قمر بصوت بحب : وانا كمان
رعد وهو يستنشق رائحتها: بحبك اوي اوي مكنتش عارف هعيش ازاي و انتي مش في حياتي
قمر وهي تضمو اكتر: بعشقك
ضمها رعد ثم اضاف: انتي احسن زوجه و ماما في العالم
ظهرت ابتسامه علي وجه قمر : وانت احلي بابي في الدنيا
دفن رعد وجهه في عنقها وغفل كلهما في اخضان بعض
عدي سنه كامله علي عدم وجود ميرا في مصر و ضياء هيتجنن ازاي مش لاقي ليها اثر و هو دور في كل الاماكن اللي هيا بتروحها و هدي تعبت جامد و محمد مش بيكلم ادم لان دي فكرته و احمد و رعد هما  اللي بيديرو الشركه لان ادم و محمد مش بيروحو و مي خلفت و جابت بنت و سمتها ريان و يزن بقي عنده سنه و مليكه بقيت 8 سنين
في يوم ميرا قاعده في البيت فجأه تلفونها رن
ميرا….. الو في ايه من امتي و انت بتتصل في الوقت ده
الشخص….. ميرا لازم تنزلي مصر
ميرا….. ليه
الشخص….. طنط هدي تعبت اكتر من الاول و هيا حاليا في العنايه المركزه
ميرا بخضه….  طب اقفل و انا هحجز اول طياره علي مصر و هنزل
قفلت ميرا و اتصلت علي كريم اللي بقي بيعشقها بطريقه فوق الوصف بس ميرا بتعتبره صديق ولا اكتر و لا اقل
كريم…. صباح النور يا قمري
ميرا بدموع…. كريم ممكن تحجزلي علي اول طياره نازله مصر ماما في العنايه و بتموت
كريم… ط طب بطلي عياط و انا هحجز و هاجي معاكي
ميرا…. ت تمام بسرعه و نبي لحد ما اجهز نفسي
و بالفعل حجز كريم تذكرتين واحده ليه و واحده ل ميرا و بعد اربع ساعات و صلت ميرا و كريم لمصر
في المستشفي
————
كل العيله متجمعه عند غرفه هدي
الدكتور…… هيا هتفضل تحت الملاحظه 24 ساعه
يا تري ايه اللي هيحصل لما ميرا ترجع و مين الشخص اللي كان بيتواصل مع ميرا
يتبع.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *