روايات
رواية جحيم رحيم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ميرا أبوالخير
رواية جحيم رحيم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ميرا أبوالخير
رواية جحيم رحيم البارت الحادي والثلاثون
رواية جحيم رحيم الجزء الحادي والثلاثون
رواية جحيم رحيم الحلقة الحادية والثلاثون
عز بخبث: دول اشطر دكاترة اجها*ض في مصر عشان نرتاح من يلي في بطنك.
ريناد رجعت لورا وحطت ايديها علي بطنها بخوف: ايههه.
عشاق الروايات ✨????????️
عز شالها غصب والدكاترة ساعدوه: هبدا العملية.
ريناد بصويت: لاااااااااااااا رحييييمممممم فجاءة حصل حاجه غير متوقع بتغمض عينها لاقت د*م نازل منها و شافت طيف رحيم غمضت عينها واستسلمت.
عز بخضه: اي الد”م دا.
احد الدكاترة: جالها نز*يف لازم تروح المستشفى.
عز بجنان: مفيش زفت يلا شفوا شغلكم.
الدكتور لسه هيقرب من ريناد طلقة جت في ايده.
بصوا علي الباب لاقوا رحيم ومعه رعد و حراسه.
عز بغضب: عرفت مكاني ازززاااااي.
رحيم بغضب ورفع مسد*سه: مو*تك علي ايددي.
عز لحراسه: صفو”همم.
بدء ضر”ب النار بين الطرفين عز بص علي ريناد يلي في عالم تاني شالها واخدها الباب الخلفي رحيم فضل يضر*ب حراسة عز و رعد معه وقعوهم كلهم.
رحيم بيدور عليهم مش لاقي عز ولا ريناد طلع يجري وراهم.
عز بيسوق العربيه و جنبه ريناد باقصي سرعه اتفجا برحيم وراه.
عز بيضر”ب في مسند العربيه بغضب: مش هيحصل مش هتاخدها مني.
رحيم زاد سرعته اكتر واكتر ولاحقهم.
عز اضايق اوي طلعوا علي منحدر الجبل وريناد بتفوق بضعف ود”مها مش عارفه تقف.
عز شالها و نزل من العربية راح ناحيه المنحدر.
رحيم نزل وراهم: سابها يا عززز.
عز بهوس: لا لو مش هنعيش سوء هنمو”ت سوء مستحيل تبقا لغيري.
رحيم بفزع: رينااااااااااددددد.
عز وقع من الجبل وفي ايده ريناد مسك في غصن شجرة كبير وريناد ماسكت فيه: لا يا عز مش عايزة امو”ت سابني يا عز.
عز بدموع: ا انا ب بحبك.
ريناد بتمسك في ايده: وانت كنت اخويا واكتر ارجوك يا عز لا.
عز غمض عينه بالم بص علي رحيم يلي بيحاول يوصل ليهم: هاتي ايدك.
عز ابتسم لما شاف حبهم لبعض ناول ايد ريناد لرحيم ورحيم استغراب شدها ليه.
عز بص ليهم وغمض عينه وساب الغصن وقع من فوق المنحدر.
ريناد بصراخ: عزززززز.
بيضحك وهو بيقع وبيفتكر كل لحظه كانت معها وهما صغيرين.
ريناد بصراخ: ع…..
فقدت الواعي رحيم شالها وعينه دمعت من المنظر.
في المستشفى.
وصل رحيم وريناد فاقدة الواعي.
جاه حمزة و رعد و كوثر ورقيه كلهم اتجمعوا ورحيم قلبه بيا”كله عليها.
الدكتور خرج: للاسف فقدان الجنين و هي داخلت في غيبوبه.
رحيم بصدمه: ايهه.
حمزة راح له وحط ايده علي كتفه رحيم شال ايده وجري علي اوضتها: ريناد لتاني مرة بتوجعي قلبي عليكى فوقي يا حبييتي فوقي مش هستحمل بعدك عني.
بعد مرور شهرين.
رحيم مش بيسبب ريناد لحظه دقنه كبرت و شكله عجز من كتر الزعل عليها.
رقيه في اخر شهرين من ولادتها وحمزة بيهتم بالشركة و معه رعد وبيرحوا ليهم كل يوم ورحيم كل يوم يكلمها.
في يوم الفجر.
بقلم ميرا ابوالخير.
رحيم كان سرحان فيها وبيلمس ايديها بحب: انا تعبت فوقي انتي وحشتيني اوي.
صباع ريناد اتحرك في ايد رحيم.
رحيم بذهول: ر ريناد.
ريناد بتفتح عينها: وانت كمان وحشني اوي.
رحيم مش مصدق قام خدها لحضنه: انتي فوقتي صح.
ريناد بالم: رحيم فوقت عضمي هيتك”سر.
رحيم بحب بعد عنها سنه صغيرة: مش هبعد عن روحي وانتي اكتر من روحي.
ريناد بحزن وبتحط ايديها علي بطنها: مفيش بيبي صح.
رحيم قرب وبا*سها بشغف وشوق وحب عا”شق: هعوضك هنجيب داسته بحالها بس يكونوا منك انتي حتة منك.
ريناد بضحك: داسته مرة واحده.
رحيم بغمز: خاليهم اتنين.
ضحكت وهو فرح اتصل علي حمزة ورعد والبيت بقا كله فرح.
مر اسبوع وصحتها اتحسنت وروحوا البيت لاقت البيت كله متزين بالورد وكانه جنة.
رحيم بحب: اي رايك.
ريناد بسعادة: في اي هو دي بعدها راي دا جمال اوي.
رحيم ابتسم وقرب من وشها ولسه هيبو*سها صوت وقفه: ملكش دعوه بمامي.
ريناد بفرحه: سيف.
سيف حضنها: ماما دي بتاعتي انا وبس يا رحيم.
رحيم مسكه من قفاه: بتاعت مين يا روح امك.
ريناد بضحك: خلاص يارحيم دا طفل.
رحيم بغضب طفولي: مش هنخلف مش عايز حد يشاركني فيكي.
حمزة: نحن هنا.
رقيه بتضر”به في كتفه: بطل بوخه.
حمزة بغمز: يلي مناعني عنك كرشك دا.
رقيه بغضب: قصدك اي بقااا شكلي وحش.
حمزة حضنها: ياروحي انتي ارنبه جميلة كده نوفخه.
رقيه صوتت: اااااااه.
حمزة برفع حاجب: اه اي انا عملت حاجه.
رقيه بصراخ: بطنييييي بولد.
حمزة بخضه شالها ورجعوا تاني المستشفى.
رحيم: هو احنا مش هنخلص من المستشفيات بقا.
ريناد: بس يا رحيم.
رحيم بتافف: اي مراتي عايز انفرد بيكي.
ريناد باحراج: رحيم الناس.
رحيم للفانز: مراتي حلالي السنجل يلف وشه الناحية التانيه.
رعد لكوثر: اي وانتي مفيش حاجه يعني.
كوثر بتاكل سمك وهما في المستشفى: لا في وانت عارف سابني اكل بقا جعانه.
رعد: كلي يا اختي كلي.
نور بتمسك في جيب سيف: هما بيقولوا اي.
سيف بغمز: ماتيجي نكبر ونعمل زيهم.
نور بعدم فهم: يعني اي.
سيف: نتجوز يعني.
نور جريت علي رعد: لا يا اخويا اتجوز نفسك انا هتجوز البيبي يلي جوا.
ضحكوا كلهم علي براءتها وصدر صوت طفلة صغيرة.
حمزة بحب: حمدلله علي سلامتك ياقلبي.
رقيه بتعب: الله يسلمك يا حبيبي.
رحيم: يتربى في عزكم.
ريناد راحت تشيله: الله صغيرة اوي.
رحيم غمز لريناد: قريب يا اختي بس ناخد فرصتنا.
ريناد اتكسفت من كلامه.
ريناد استاذنت تروح تجيب اكل لنور وسيف وهي خارجه حد حط ايده علي بوقها فقدت واعيها (اه انا بحب الخ”طف ????).
بتصحا وسط سرير كله ورد و السماء مليانه نجوم ولابسه فستان ولا اجمل منه شبه الحوريات انصدمت: اي دا.
رحيم جاه ولابس بدلة سوداة وماسك بوكيه ورد: دي حياتنا الجديدة.
ريناد دمعت من الفرحه: حلوة اوي اوي.
رحيم بحب حضنها: هنبدء من جديد خلصنا من كل المشاكل وكل حاجه وحشه.
ريناد: بتحبني.
رحيم لافها ليه وبص في عينها بحب: اسالي عيني وهي تقولك اسالي قلبي وهو بينبض باسمك اسالي روحي وانتي حتة منها لا انتي كلها اسالي عقلي وهو معاكي وبيفكر فيكي.
ريناد حضنته اوي: ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا.
رحيم با*سها بعشق وخدها لعالم احلامهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد اسبوعين الكل مستغرب غياب ريناد ورحيم.
حمزة: يا عمي اتلاقيه في شهر العسل.
رعد بضحك: اه والله واحنا بنقشر بصل هنا.
كوثر: بتقول حاجه يا روحي.
رعد: بشكر فيكي ياقلبي.
رقيه شايله ملاك: خد بنتك مدوخني من الصبح. حمزة خدها: اي يا روحي مزعله مامي لي.
رقيه: هما مش ناويين ياجوا.
حمزة بغمز: لا وانشاء الله شويه ونحصلهم.
في الجزيرة.
بتلعب في المياه وهو بيعلمها تعوم: مبسوطه.
ريناد بضحكه: طول مانا معاك مبسوطه.
رحيم نزلها تحت المياه وبا”سها بو”سه طويله وطلعوا عشان ياخدوا هواء.
ريناد بتساؤلا: هو ازاي كنت احم مشلول و وقفت علي رجلك.
رحيم بهدؤء: في اسرار كتير لازم تفضل مخفيه عشان لو اتفتحت مش هنقدر نقف قدمها.
ريناد بحب باسته من خده: طول مانت معايا مش هحتاج اي حاجه تاني انت اماني.
رحيم بغمز: تعالي عشان معانا مشروع هايل.
ريناد باستغراب: مشروع اي.
رحيم شالها بين ايده: هشتغل كتير اوي عشان عايز عيال كتيررر جدا منك.
ريناد بكسوف: نزلني يا رحيم هصوت والم عليك الناس.
رحيم: صوتي الجزيرة بتاعتي وباسمك مفيش حد غيرنا فيها.
ريناد استخبت في حضنه.
خلصوا الاجازة ورجعوا لحياتهم تاني ريناد بتحط الفطار هي وكوثر ورقيه بتجيب الاولاد.
رحيم نزل بهيبته ومعه حمزة ورعد كان مستنيهم كلهم بقوا عائله.
ريناد بتحط الاكل قدم رحيم ولسه هتتحرك داخت رحيم لاحظ قام بسرعه جري عليها وقعت بين ايده رحيم بقلق: هات الدكتورة بسرعه يا رعد.
رعد: هتصل بالدكتور.
رحيم باقتضاب: دكتورة مش دكتور.
جات الدكتوره وكشفت عليها.
رحيم بقلق: مالها.
الدكتوره بابتسامة: مبروك المدام حامل.
رحيم بفرحه حضن اخوه: هبقا اب.
حمزة بضحك: علي اساس انها اول مرة.
رحيم داخل بسرعه لاقها بتفوق: في اي.
رحيم بحب وحط ايده علي بطنها: في انه هنا بيبي.
ريناد بصدمه: ي يعني ايه.
رحيم بضحك: يعني بيبي صغنون اد كده هينور حياتنا قريب.
ريناد فرحت وقامت من علي السرير وبتتنطط: هااااااااااااه.
رحيم طلع مسكها: اهدي يا مجنونه.
ريناد بفرحه: مبسوطه اووووووي.
رحيم حضنها: حقك.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~«.
بعد مرور 9 شهور.
ريناد بصويت: اعااااااا طلقني انت السبب.
رحيم بضحك: حاضر هطلقك.
ريناد بتعضه من كتفه: كمااان اه عشان تخوني مع ريمس يا خا”ين اااااه منك لله انت السببب.
حمزة بيضحك والكل عليها.
رحيم برفع حاجب: ريمس الك’بة صح ????.
ريناد بتصوت: ولاااااااه طلقني يااااض.
رحيم بهدؤء: اولدي واطلقك.
ريناد بدموع: هتطلقني.
رحيم بيح’سس علي شعرها: مقدرش.
ريناد بحب: بتحبني.
رحيم با”س ايديها: بعشقك.
الدكتورة اخدوها العمليات ورحيم سامع صراخها وبيك”سر كل حاجه حولين منه والكل خايف.
حمزة بيحاول يهديه: اهدا مش كده.
رحيم مخنوق انه سامع المها: سابني يا حمزة.
رحيم مش هدي غير لما سمع صوت البيبي.
الممرضه: مبروك جالك تؤام.
رحيم: وريناد.
الممرضه: هتتنقل اوضه عاديه دلوقتي.
داخلوا ليها رحيم بسرعه وخوف: انتي كويسه.
ريناد بتعب: الحمدلله هنسمى اي.
حمزة: انا يلي هسمي الولد و رعد هيسمى البنت.
رحيم ببرود: علي اساس انهم عيالكم يعني.
حمزة: لا ولادك بس بردو انا يلي هختار.
سيف: بسسسس دول اخواتي وانا يلي هختار.
اعدوا بيتخانقوا علي الاسم رحيم غمز لريناد: عندي حل البنت اسمها ميرا و الولد اسمه ليث.
(ماله اسمي مرة من نفسي ????).
حمزة: ميرا اي وهم اي دي مدوخنا من اول الرواية و الناس لو تطولها هتمو”تها.
(لاحظ اني موجوده يا حمزة بدل لما ابعدك عن رقيه ????).
حمزة ببرود: متقدريش.
(والله بقا كده طيب اي رايك ارجع فؤاد تاني او اجيب عمو حمدان احسن ????).
حمزة بتوتر: هاه مجنونة وتعمليها لا خلاص براحتك ماله ميرا عسل شربات يا اخواتي.
رحيم: بس محدش له دعوة بيها.
(انت حونين يارحيم ????).
ريناد بغيرة: مانتلم بقا.
(ملكيش دعوه ????).
ريناد: اشوف وشك علي كل يلي عملتيه فيا يا مفتر*ية انتي.
( احم استاذن انا ????????).
رحيم بهمس عاشق: ب ح بك.
ريناد بحب: ب ع ش ق ك.
تعالوا معايا نوضح بعض النقط.
عز مش شرير عز حب بس بهوس وعايز التملك كان كل حاجه بيعملها عشان ريناد تحبه .
اميرة دورها خلص كانت شريرة بجد سابت رحيم بسبب حا*دثه حصلت معهم هو كان عا*جز مش حبت تفضل معه هربت وخا”نته عشان الفلوس ويلي هربت معه عز اتعرفوا علي بعض بعد الحا*دثه وسيف كان بيشوفهم ديما و هي السبب في سكوته.
معتز فعلا شر”ير عمل كل دا عشان الا*نتقام من غير ما يعرف حاجه.
رحيم كان عارف كل حاجه بتحصل حولين منه زي الحصان الاسود بس بيتصرف في وقتها عشان يثبت للكل انهم اذكاء منه بس هو الاذكاء وقدر يكشفهم اتصدم من ريناد لما عرف انها كانت بتحاول الا”نتقام منه كان هيسمحها بس دعاء ظهرت وطلبت يتجوزها وطبعا معتز يلي باعتها ليه هي صحبته وشريكته زيها زي عز.
حمزة كان سكر*ي واناني يلي قدرت تغيره رقيه.
اما بقا ريناد دي شافت عذ*اب كبير اوي و رحيم عوضها عن كل دا داخلت فعلا جحيمه بس قدرت تخليه يحبها ويتغير ليها هي غلطت عشان استغلت رحيم بس دا غصب عنها اتحر”مت من ابوها واتعاملت اس’وء معاملة من مرات ابوها ويلي كان جوز امها.
علي و شفيق و اشرف اخدوا جزءهم.
يلي محدش يعرفه رحيم كان مع ريناد خطوة بخطوة عشان يحميها.
الجمل دي بصوت الابطال رحيم للكل….
رحيم لينا: رآيَتٌ آلَعٌشُقُ فُيَ عٌيَنِکْ آلَذِيَ آذِبً آلَقُلَبً لَآتٌحًکْمً عٌلَيَ حًبًيَ لَکْ فُآنِتٌ لَآ تٌعٌلَمً مًدٍﮯ حًبًيَ سِآضحًيَ لَآجّلَکْ بًروٌحًيَ.
ريناد: مهما شوفت في حياتك ربنا هيعوضك خير بس اصبر حب بجد بس للشخص يلي يستاهل.
حمزة: التغيير حلو الحب قادر علي تغيير اي حاجه عشان يلي بتحبه وبيحبك.
رعد: اجمل حاجه الصداقه بس يلي تكون بجد بين جميع الاطراف.
عز: الحب تملك وخوف و حنان دا يلي مش شوفته ورحيم اده لريناد.
االخلاصه من ميرا ابوالخير.
حب اه عيش حياتك بردو بس مع اشخاص وناس تستحق مهما تقع هتقوم منها دا اختبار حياتنا عبارة عن امتحان وفيه يلي ينجح وفيه يلي يستسلم ويقف.
#بقلم_ميرا_ابوالخير.
تمت
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جحيم رحيم)
شكرا حبيبتي كتير