روايات
رواية صغيرة الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد
رواية صغيرة الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد
رواية صغيرة الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد |
رواية صغيرة الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد
في المستشفي …
كانوا الجميع يقفون بصدمه من ذلك الصدمات والخفايا الذي تنكشف الان للجميع ..
عامر بصدمه /انت بتقول ايه ي عمي ي عني رعد ميبقاش اخونا .
مالك بوجع/ده مستحيل طبعا .
سالم بحده /مين قال ان رعد مش اخوكم رعد ابني انا ونرجس .
سعد بوجع والم /هي دي الحقيقه ي ولاد حقيقه امكم البشعه مش بس امكم انا وجدكم كمان احنا الثلاثه اتفقنا علي الغلبانه دي ودمرنا حياتها وخدنا منها ابنها ودمرنا سعاده ابوكم وكل ده ليه علشان غرورنا كان عامينا كنا رافضين ازي سالم المنشاوي يتجوز خدامه ويخلف منها جبروتنا كان قوي بس خلاص كل واحد لازم ياخد جزائه .
فاتن بغضب وصراخ /ده تخاريف متصدقوش اي حاجه .
نرجس بدموع وانهيار /لا مش تخاريف رعد ابني ومش هسيبه فاهمه مش هسيبه .
فله وهي تمسك انجي بغضب /أنا كل ده ميهمنيش انا يهمني أن المجرمه دي تتحاسب .
انجي بدموع وهي تمسك ب نرجس /ماما .
سالم بحنان /استني ي فله ي بنتي انشاء الله رعد هيفوق ويبقا زي الفل ربنا كبير وهي حسابها علي الله .
نرجس بدموع ورجاء /ابوس ايدك ي فله اعتبريها اختك انشاء الله رعد هيبقا زي الفل ده ابني وحرقتك عليه مش اكتر مني .
عامر بصدمه ووجع /معقول تكوني بالشر ده تاخدي طفل من أمه وتحرقي قلبها عليه انتي ايه شيطانه .
مالك بدموع /انتي مش ممكن تكوني ام مش ممكن .
فاتن بدموع وانهيار /انا كان لازم اعمل كده كان لازم احافظ علي جوزي مكنش ينفع الناس تقول إن سالم فضل الخدامه علي فاتن الشناوي تخيلوا انتوا لو كنتوا كبرتوا وعرفتوا أن ابوكم متجوز الخدامه وليكم اخ منها كنتوا هتعملوا ايه .
فله بدموع والم /علشان كده مش موافقه علي جوازي من رعد علشان عقدتك مش كده مفكرتيش أن ربنا موجود وربنا قادر علي كل شي اهم اتجمعوا تاني الي خسر هو انتي ي فاتن هانم .
مالك بخنقه /انا خارج بره اشم شويه .
عامر بصدمه والم /انسي أن ليكي ولاد فاهمه انتي الي زيك مينفعش تكون ام اصلا .
فاتن بصراخ ودموع وهي تحاول اللحاق بهم لتسقط من علي الدرج /اه .
عامر ومالك بصراخ /ماما ……..
في شقه اياد ..
كان يجلس وهو يفكر ب نور ذلك الفتاه الذي سرقت الكثير من تفكيره نعم هو الآن يشتاق إليها بالفعل تأكد أنه يعشقها كثيرا أنها ليست ملا لفراخ أحد فكون أنها مطلقه لا يعيبها ابدا ذلك ليزعم علي طلب يدها واثبات عشقه لها ….
في الكباريه الذي كانت تعمل به سمر.
كان يجلس النمر باسمتاع ويجلسون حواليه الفتيات وهو يدخن سيجاره ويشرب الخمر لتقترب منه بدلال مصتنع .
سمر بخبث /اهلا ي باشا .
النمر بوقاحة /اهلا بيكي ي وحش .
سمر بمكر /اديني جاتلك برجلي ي باشا انا عارفه انك عملت كل ده علشان اجيلك برجليا لحد هنا واديني اهو تحت امرك .
النمر بحده /مكان من الاول كان لازم ي عني احبس سبع البرمبه بتاعك علشان تجيلي لحد هنا .
سمر بمكر /اعمل ايه ي باشا كنت عايزه اعيش بس اكتشفت اني الي زي مينفعش يعيش .
النمر بوقاحة /الي زيك اتخلق علشان الي زي يتمتع بيه ويرميه زي السيجاره كده ي حلوه .
سمر بخبث /عندك حق ي باشا وبمناسبه السجايرعايزه سيجاره بس من المعتبرين بتوعك الي محشين ي عني .
النمر /ده انا هديكي الصنف الي بيطلع من المخازن بتاعتي صنف معتبر مبيطلعش غير الحبايب علشان عايزك تعملي دماغ وتصححي معايا الليه.
سمر بخبث /ايه ده كمان تاجر مخدرات ده انت مش سهل .
النمر /النمر بتاع كل حاجه يروحي بنات مخدرات أعضاء شغال في كله .
الظابط وهو يقتحم المكان /معلش بقا ي نمر بيه هناخدك عندنا القسم نتكلم براحتنا وتحكيلنا عن انجازتك .
النمر بغضب /اه ي بنت الكلب عملالي كمين .
سمر بكره /الي زيك لازم يتولع فيه بجاز ي راجل ي واطي حسبي الله في كل واحد معاه فلوس بيستغلها علشان ياخد شرف واحده محوجه روح في ستين داهيه .
الظابط بجديه /ارموه في البوكس .
سمر بلهفه /اظن كده ي باشا حمزه يخرج .
الظابط بابتسامه /انت خدمتينا خدمه كبيره اوي ي سمر ساعدتينا أننا نقبض علي واحد من أكبر تجار المخدرات مكناش عارفين نقبض عليه انتي ليكي مكافاه كبيره .
سمر بلهفه /انا مش عايزه مكافاه ي باشا انا عايزه حمزه يخرج بالسلامه .
الظابط بابتسامه /هيخرج بس لما تجيبي البطاقه بتاعته .
سمر بصدمه /نعم .
الظابط /هي فعلا صدمه في كل الي حصل بس دي الحقيقه فعلا حمزه ناسي البطاقه بتاعته في السوبر ماركت أثناء الخناقه لازم تجيبيها وتيجي علي القسم بسرعه .
سمر /هوا ي باشا …
في شقه فادي …
كان يسير فادي وهو يتفقد جميع الغرف لم يعثر علي صافي ليضغط علي يده بغضب وتوعد .
فادي بغضب وتوعد /ليلتك سوداء ي بنت الكلب .
ليقاطعه مكالمه فيديو كول من هاتفها ليفتحها سريعا لينصدم مما رآه كانت تقف صوفيا وهي ترتدي قميص نوم مثير .
صوفيا بخبث /اهلا ي فادي باشا معلش مكنتش فاضيه اصلي بخونك .
فادي بغضب جحيمي /انتي فين ي بنت الكلب .
صوفيا باستفزاز /توتو اهدا كده متعصبش نفسك حالا هبعتلك العنوان اصل الي بخونك معاه صحبك اوي ونفسه يشوفك ثواني ..
لترسل صوفيا العنوان ليسرع إليها وهو يعمرمسدسه بغضب جحيمي وتوعد لها هي وعشيقها …
في المستشفي ..
كانوا يقفون الجميع أمام غرفه فاتن فمهما حدث هي تعتبر والدتهم .
سالم بجديه /خير ي دكتور .
الدكتور بأسف /انا اسف ي جماعه بس الواقعه كانت جامده اوي كسر في العمود الفقري سببتلها شلل رباعي انشاء الله ربنا يشفيها يارب .
نرجس بحنان وطيبه /انشاء الله هتقوم بالسلامه ي سالم .
حنين وهي تحتضن عامر الذي يبكي بشده /اهدا يروح قلبي انشاء الله طنط هتبقي كويسه .
مالك بدموع والم /يارب يارب الطف بينا يارب واشفي ام واخويا يارب .
رشا بدموع /اهدا ي حبيبي علشان خاطري انشاء الله طنط هتقوم وتبقي زي الفل وبكره تقول رشا قالت .
من داخل غرفه رعد ……❤️❤️❤️❤️❤️
كانت تجلس فله بدموع وهي تمسك يده وهي تحدثه بدموع ووجع .
/فوق بقا ي حبيبي فوق علشان خاطري عجبك الي انا فيه ده كده برضه انا زعلانه منك كده تسيبي فلتك كده لوحدها مش دايما تقولي اني بنتك اني صغيره الرعد ❤️ كده برضه تسيب بنتك لوحدها كده مقهوره اتكلم بقا ي رعد وحشني صوتك وحشتني عنيك الي بتخطفني قوم بقا ي حبيبي قوم .
????????????????????????????كانت تقف بدموع والم وعتاب وندم لما فعلت فكيف كانت تود سرقه قلبه من غير وجه حق كيف كانت تريد قتل ذلك البريئه وبعد كل ذلك تغاطت عن اذيتها حقا انها ملاك لتتحدث بندم ودموع .
انجي بدموع وندم /سمحني ي يارب سمحني انا اسفه ي فله اسفه اوي اوعدك اني هكون اختك ليكم بجد واكفر عن الي عملته قوم قوم علشان خاطري ي قلب اختك سمحني ي رعد سمحني .
في الحاره .
كانت تسير سمر سريعا وهي تحمل بطاقه حمزه لتنصدم من ذلك المشهد لتذهب سريعا .
سمر بفزع /يللللهوي عمي محمود عمي محمود ايه الي حصله .
أحدا الأشخاص/منعرفش كان ماشي فجاه وقع من طوله.
سمر بغيظ وغضب /وانتوا واقفين تتفرجوا ي شويه عررر ده الحاج محمود الي عمره ماتاخر عن واحد فيكم في واجب شيلوا معايا .
صالح بخوف /ايه ده ماله محمود .
سمر بلهفه /عمي صالح الهي لا يسياك خود البطاقه بسرعه وروح القسم خرج حمزه وهاتوا وتعال علي المستشفي الي جمبينا اطلبوا الاسعاف بسرعه .
في شقه عاصم ..
كان يسير فادي بها كالمجنون وهو يبحث عن ذلك الخائنه لينصدم ب عاصم وهو يجلس على كرسيه المتحرك …
فادي بصدمه /انت .
عاصم بكره وغضب /كويس اوي انك لسه فاكرني يةفادي بيه بس عندك حق الي عملته فيا مش سهل يتنسي مش كده .
فادي بغضب شديد /انت عملت كده علشان تنتقمي مني مش كده بس الغريب ايه الي يخلي واحده زي صوفيا تخوني مع واحد عاجز زيك ولادي لعبه .
عاصم بكره وخبث /بالظبط كده ي فادي بيه لعبه بي لعبه نهايتها معروفه .
فادي بسخرية /ها ازي انشاء الله انت حشره ملكش قيمه زي مادخلتك السجن زمان قادر ادخلك تاني دلوقتي .
عاصم بحده وتوعد /عندك حق م امجد الخولي قبضك كتير ساعتها علشان تقبض عليا وتلبسني انا تهمه الشاب الي خبطه وموته دفاعلك كتير مش كده بس المره دي بقا حبسك ليا مش هيفيدك في حاجه محدش هيدفعلك .
فادي بسخرية /لا متقلقش عليا اكيد هعرف اتصرف وبعدين ي عني معقوله نسبب شخصيه عامه وراجل اعمال مشهور زي امجد الخولي يتحبش طب ماعندنا حشرات زيك يشيلوا هما اليله علي الاقل ملهمش لازمه .
وزير الداخليه بغضب /زي مانت وأمجد الخوالي هتشيلوا اليله ي سياده المقدم .
فادي بصدمه /سياده الوزير .
صوفيا بغضب وكره /انت الي حشره ي فادي الي يعيش علي ظلم الناس الأبرياء ويستخدم نفوذه وقوته علي الغلابه يستاهل الموت مائه مره ي فادي .
الوزير بأمر /خدوه علي البوكس انت خلاص انت وأمجد الخولي انتهيتوا يلا .
الوزير بابتسامه /احنا بنقدملك اعتزار عن الي حصلك ي عاصم مع أن انا عارف أن أي اعتزار مش هيكفيك عن الي حصلك .
عاصم بابتسامه /الحمد لله ي سياده الوزير انا دلوقتي حاسس اني مالك كل الدنيا لما حقي رجعلي .
صوفيا بسعاده عارمة /الحمد لله ي حبيبي خلاص حقك رجعلك والناس خلصت من ظلم امجد وفادي والي زيهم الحمد لله ي حبيبي .
في المستشفي …
في غرفه محمود …
سمر بلهفه /ها ي دكتور طمني .
الدكتور بابتسامه /اطمني ضغطه واطي بس الحاج محمود زي الفل عن اذنك .
سمر بسعاده /الحمد لله يارب .
محمود بندم /معقوله ي سمر انتي الي عملتي علشاني كل ده برغم كل الي عملته فيكي .
سمر بابتسامه /انت بتقول ايه ي عم محمود انت غير أنك أبو الغالي انت ابويا انا كمان وانت الي مربيني وانت ابويا انا كمان .
محمود بندم /سمحيني ي ضنايا سمحيني انا الغشاوه كانت عمياني كنت بفكر في المظاهر الكدابه بس فعلا حمزه ليه حق بحبك الحب ده كله تعالي في حضني ي ضنايا .
لتحتتضنه سمر بسعاده لا توصف فهو بالفعل من رباها فهو بالفعل بمثابه ابوها .
حمزه بسعاده من ذلك المشهد ليتحدث بمرح .
حمزه بمرح /ي ادي العار ي فضيحتك ي حمزه سمر وابويا الحقني ي عمي صالح شرفي بقا في الأرض .
صالح بضحك /يووه عليك ي واد ي حمزه طول عمرك دمك خفيف .
سمر وهي تحتضن حمزه باشتياق /حمزه وحشتني اوي ي حبيبي حمد الله على السلامه .
حمزه بعشق /طول مانت معايا كل حاجه بتعدي انا عرفت الي عملتيه علشاني طول عمري بعشقك وانا عارف انك تستاهلي العشق ده بحبك ي سمر بحبك اوي .
سمر ب عشق /وانا بموت فيك ي حبيبي .
صالح بمرح /شايف الحب ي محمود ي اخويا متيجي نتجوز احنا كمان .
محمود بضحك /ههههه يلا ي عجوز .
في المدرسه ..
في الطابور .
كان يسير اياد بابتسامه وهو يحمل بيده بوكيه من الورد وهو ينظر إلي نور بابتسامه وهي تنظر إليه بارتباك .
اياد بابتسامه وهو يمسك المايك /انا اسف اني دخلت كده بس لازم اوصل رساله ل حبيبتي نور بحبك والله بحبك وعايز اتجوزك وعمرك متكوني ملي فراغ ل حد لانك حياتي كلها قوللها توافق .
نور بدموع سعاده /موافقه ي اياد والله موافقه .
ليسرع إليهم حماده بسعاده لم يلاحظون من كانت تنظر إليهم من بعيد بدموع وارتياح أيضا فها قد رأت أن الله عوض اياد عنها عن مافعلت فهي قررت أن تغير حياتها وتعيش لابنها فقط ..
في المستشفي ..????????????????????????????.
في غرفه فاتن ..
عامر بدموع وهو يقبل يدها /ماما اتكلمي ساكته ليه كده .
مالك بدموع /اتكلمي ي امي سمعينا صوتك .
كانت تنظر إليهم بدموع دموع فقط تنظر إليهم بندم شديد ووجع فماذا استفادت مما كانت تفعله فقد سقطت هي بكل غرورها وجبروتها فأصبحت لا حول ولا قوه لها فانتقام الله اشد كانت تتدعي الله أن يسامحها وان تستطيع أن تكفر عن جزء من أفعالها ……..
في غرفه رعد …
كانت تجلس نرجس بدموع والم وهي تمسك يد رعد .
نرجس بدموع ووجع /كده كده ي قلب امك بعد ماخلاص لقيتك وقولت هاخدك في حضني تروح مني كده فوق بقا فوق ي قلب امك متحرقش قلبي عليك اكتر من كده .
فله بدموع ودعاء لا يتوقف /يارب الطف بينا يارب .
انجي وهي تسير بارتباك /رعد عامل ايه دلوقتي .
فله بغضب وهجوم/انتي ايه الي جابك هنا يلا اخرجي بره انا مش طايقه اشوافك في وشي .
انجي بدموع والم /انا اسفه اسفه ي فله انا الشيطان كان راكب دماغي صدقيني انا مستعده اعمل حاجه علشان أكفر عن ذنبي اي حاجه .
فله بدموع ووجع /الحاجه الوحيده الي يخليكي تكفري عن ذنبك هو أن رعد يفوق غير كده هقتلك بايدي .
انجي بدعاء والم/انشاء الله هيفوق انشاء الله .
نرجس بدموع /يارب تفوق ي حبيبي وتنور حياتنا .
الدكتور بجديه /ياريت تتفضلوا لأن ميعاد الزياره انتهاء واحد بس يفضل مع المريض .
فله بالم وتعب /اتفضلوا انتوا انا هفضل مع جوزي .
نرجس بدموع /انا تحت احنا مش هنمشي عوزتي اي حاجه كلميني يلا ي انجي .
فله بدموع والم واشتياق وعي تجلس بجانبه وتمسك بيده /فووق بقا ي حبيبي وحشتني ي حبيبي وحشتني اوي بحبك بحبك اوي ي رعد …لتتضع رأسها بدموع علي يده بياس ولكن قلبها نبض بشده واعيد مره اخري للحياه عندما سمعت صوته .
رعد بهمس وتعب /وانا كمان بحبك ياروح رعد .
فله بفرحه عارمه وصراخ وهي تراه يبتسم لها /ررررررعد .