روايات
رواية عشق من النوع الصعيدي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رحمة محمد
رواية عشق من النوع الصعيدي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رحمة محمد
رواية عشق من النوع الصعيدي البارت الحادي والثلاثون
رواية عشق من النوع الصعيدي الجزء الحادي والثلاثون
رواية عشق من النوع الصعيدي الحلقة الحادية والثلاثون
ريتال :في أي يا مريم جايه بتجري في الشارع ليه
مريم بتوتر وهي مش قادره تاخد نفسها :ولا حاجه يا مام بس انا وريما كنا بنتسابق
ريتال بعصبيه :كام مره قولتلك انك متعرفيش تكدبي يا مريم قولي عملتي اي والا انتي عارفه
يوسف دخل من برا :ضرب’ت واحد صاحب مطعم وكان جايب البوليس وجاي وراها بس انا اديتوا فلوس وخلصت الموضوع
ريتال بغضب :انا كام مره قولتلك يا بنت انتي انك تبطلي العمايل دي وقولتلك انك مش مسؤله عن حد انتي في الأول والآخر بنت هتعملي اي لو في مره حد اذا’ كي
يوسف :ما تردي يا مريم
مريم :باختصار مهما يحصل لما امو’ت واقابل وجه كريم مش هبقي شيله ذنب حد او اني كان في أمكاني اساعد شخص ومعملتش كدا وبعدين يا ماما ده كان طفل عمره ميتعداش حتى العشر سنين كان بيض’ ربه بحاجه نشفه اوي زي كرب’اج ولا كأنه عبد كل ده علشان وقع طبقين وحتى ياريت اتكسروا لا دول وقعوا ومحصلهومش حاجه وفعلا حاولت أدى الراجل فلوس بس مقبلش يسيب الولد وانا اكيد مكنتش هقدر انام حتى وانا وشايفه طفل زي ده قدامي ومساعتدوش انا أسفه لو انتوا شايفين اني عملت حاجة غلط فمش هكررها تاني
يوسف :عوضا عن الكلمتين إلى انتي حفظاهم مش فهماهم دول لا واي بتقلدي في كلامي بس طبعا إلى عملتيه مش غلط لكن طريقتك غلط كان ممكن ببساطه تجيبي البوليس وهما كانوا هيتصرفوا لازم يا مريوم نشغل دماغنا علشان لما نيجي نساعد حد منأذي’هوش ومنأذ’ بش نفسنا اوك
مريم باسته من خده :اوك يا احلى بوب في الدنيا شايفه الكلام يا ريتو يلا بئا انا جود نيت احسن فرهدت من كتر الجري ووعد هفكر
ريتال :انت الواد والبنت على كدا طيب مراد و راجل ومريم اي بقى
يوسف :خليها على الله متخافيش ويلا بئا علشان انا ميت من الجوع
ريتال :سلامتك يا قلبي عشر دقايق ويكون العشا جاهز،، بعدها يوسف جاله اتصال
يوسف :انت متأكد من كلامك ده
الشخص –
يوسف :طيب اقفل اقفل،، ريتال يا ريتال
ريتال :في أي يا يوسف
يوسف :مراد في مصر
ريتال :ايييه
/////////////////////////////\/////
ملك :كنتي فين يا ملك لحد دلوقتي وازاي ترجعي لوحدك ما تتكلمي يا بنت
مراد :انا هقول لحضرتك
ملك :انت مين
مراد :انا أبقى البشمهندس مراد يوسف شهاب الدين
ملك :، ????????مين
مريم بتوتر وهي مش قادره تاخد نفسها :ولا حاجه يا مام بس انا وريما كنا بنتسابق
ريتال بعصبيه :كام مره قولتلك انك متعرفيش تكدبي يا مريم قولي عملتي اي والا انتي عارفه
يوسف دخل من برا :ضرب’ت واحد صاحب مطعم وكان جايب البوليس وجاي وراها بس انا اديتوا فلوس وخلصت الموضوع
ريتال بغضب :انا كام مره قولتلك يا بنت انتي انك تبطلي العمايل دي وقولتلك انك مش مسؤله عن حد انتي في الأول والآخر بنت هتعملي اي لو في مره حد اذا’ كي
يوسف :ما تردي يا مريم
مريم :باختصار مهما يحصل لما امو’ت واقابل وجه كريم مش هبقي شيله ذنب حد او اني كان في أمكاني اساعد شخص ومعملتش كدا وبعدين يا ماما ده كان طفل عمره ميتعداش حتى العشر سنين كان بيض’ ربه بحاجه نشفه اوي زي كرب’اج ولا كأنه عبد كل ده علشان وقع طبقين وحتى ياريت اتكسروا لا دول وقعوا ومحصلهومش حاجه وفعلا حاولت أدى الراجل فلوس بس مقبلش يسيب الولد وانا اكيد مكنتش هقدر انام حتى وانا وشايفه طفل زي ده قدامي ومساعتدوش انا أسفه لو انتوا شايفين اني عملت حاجة غلط فمش هكررها تاني
يوسف :عوضا عن الكلمتين إلى انتي حفظاهم مش فهماهم دول لا واي بتقلدي في كلامي بس طبعا إلى عملتيه مش غلط لكن طريقتك غلط كان ممكن ببساطه تجيبي البوليس وهما كانوا هيتصرفوا لازم يا مريوم نشغل دماغنا علشان لما نيجي نساعد حد منأذي’هوش ومنأذ’ بش نفسنا اوك
مريم باسته من خده :اوك يا احلى بوب في الدنيا شايفه الكلام يا ريتو يلا بئا انا جود نيت احسن فرهدت من كتر الجري ووعد هفكر
ريتال :انت الواد والبنت على كدا طيب مراد و راجل ومريم اي بقى
يوسف :خليها على الله متخافيش ويلا بئا علشان انا ميت من الجوع
ريتال :سلامتك يا قلبي عشر دقايق ويكون العشا جاهز،، بعدها يوسف جاله اتصال
يوسف :انت متأكد من كلامك ده
الشخص –
يوسف :طيب اقفل اقفل،، ريتال يا ريتال
ريتال :في أي يا يوسف
يوسف :مراد في مصر
ريتال :ايييه
/////////////////////////////\/////
ملك :كنتي فين يا ملك لحد دلوقتي وازاي ترجعي لوحدك ما تتكلمي يا بنت
مراد :انا هقول لحضرتك
ملك :انت مين
مراد :انا أبقى البشمهندس مراد يوسف شهاب الدين
ملك :، ????????مين
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق من النوع الصعيدي)