Uncategorized

رواية شلة بنات الحلقة الثالثة 3 بقلم ماسة نصر (شروق الشمس)

 رواية شلة بنات الحلقة الثالثة 3 بقلم ماسة نصر (شروق الشمس)

رواية شلة بنات الحلقة الثالثة 3 بقلم ماسة نصر (شروق الشمس)

رواية شلة بنات الحلقة الثالثة 3 بقلم ماسة نصر (شروق الشمس)

ابعد قميصه عن جسده بطرفي اصبعيه ثم تطلع بتلك الجنيه… كاد قلبه ان يسقط في قدميه وهي تتحرك وكادت ان تسقط… وفي اخر لحظه وجد محمد يلتقطها ويحملها فوق كتفه….. تنفس الصعداء ولكن عاد الخوف اليه عندما وقف محمد عندما دخل ياسين الي الغرفه يحمل في يده بنطال جينز
ياسين : البنطلون ده بتاعك
محمد : اه ده جديد انا لسه جايبه
ياسين : حلو ده هلبسه
محمد بغضب : اياك تلمسه
كانت يد محمد تنزلق علي قدمي آيه مما جعل رأسها تندفع الي الاسفل…. لطم أحمد وجه وهو يراه تسقط شيئاً فشيئاً… اراد ان ينبه محمد لكي يتمسك بقدميها ولكن صوته لم يخرج من الرعب…. تنبه محمد لذلك فأمسك بقدمي آيه ثم ركض بها الي الداخل… وضعها علي الفراش ثم خرج الي ياسين.. أمسكه من طرفي قميصه ثم رفعه عن الارض
محمد : انا مش قولتلك متلمس البنطلون بتاعي
اتسعت عيني ياسين برعب وهو ينظر الي قدميه المرفوعه عن الارض
ياسين : هتموت اخوك علشان بنطلون يا محمد
هزه محمد بعنف : لا علشان قليل الادب مبتسمعش كلامي
ياسين : لا انا من ايدك دي لأيدك دي يا باشا بس سبني
تركه محمد فسقط ياسين علي الارض
بينما أحمد يقف مكانه يتنفس بعنف ولكنه فجأه شعر بألم في بطنه فازاح القميص ليري الحرق ظاهر ببطنه فصرخ بجنون
أحمد : اعاااااااا …. اعاااااا…. اعاااااااا
*****************************************
بعد قليل
دلفت منه الي غرفه آيه
منه : آيه انا قررت قرار واتمني تقفي جمبي فيه
استيقظت آيه من النوم : قرار ايه ؟!
منه : قررت اني هبعد عن اخوكي ده وهبطل احبه كفايه بقي لحد كده. انا مش هستحمل منه اهانه تاني… انا كرامتي فوق كل شئ
آيه بحماس : وانا معاكي
منه : لا اشوفه ولا هعبره وكأنه لم يكن
آيه : ايوه كده… عرفيه ان كرامتك فوق اي حاجه
منه : ايوه صح
آيه : اتصلتي بالبت نورا
منه : قالتلي نجيلها احنا لانها تعبانه مش هتعرف تخرج
آيه : طب واحنا هدخل عليها فاضيين كده.. تعالي معايا انزل السوبر ماركت بتاعنا اخد شويه شيكولاتات
منه : يلا
خرجتا من الغرفه لتجدا محمد أمامهما يخرج من غرفته…. رفعت منه يديها تحييه وابتسمت ببلاهه وتحولت بؤبؤتي عينيها الي قلوب وفراشات وهي تقول بحب : ازيك يا محمد
نظر محمد لها باستياء وتركها وغادر بينما هي ظلت علي نفس حالتها الي ان ضربتها آيه علي رأسها قائله بقرف : ده اللي مش هتعبريه… هتشليييني
****************************************
أحمد : ماما انا خارج
داليا : رايح فين يا حبيبي
أحمد : هخرج مع ناس صحابي
داليا : ماشي بس متتأخرش
أحمد : حاضر
وبمجرد ان خرج من باب الشقه… اعلن هاتفه عن وجود اتصال
أحمد : ايوه يا نادر
نادر : بقولك ايه المطعم اللي قاعدين فيه ده غالي اوي فهنروح مكان تاني… كريم هيبعتلك عنوان المكان اللي هنروحه…. اه اه وكريم بيقولك هات حاجات من السوبر ماركت بما اننا هنقضيها سناكس
أحمد : هجيب بس مين اللي هيحاسب
نادر : كريم بيقول هو اللي هيحاسب
بعدها سمع أحمد صوت تأوه نادر فضحك : يبقي مقالكش حاجه
وتابع : خلاص انا اللي هحاسب
نادر : والله العظيم انا دايما اقول مفيش اجدع منك محدش بيصدقني
أحمد : غلباوي اوي بتاع مصلحتك يلا سلام انا هنزل السوبر ماركت
نادر : هات حاجه عليها القيمه متسترخصش
أحمد : يعني شحات وبتتقمر اقفل اقفل
***************************************
وفي السوبر ماركت وجدها تبحث بين الارفف … مدت ذراعها لكي تأتي بشئ من أعلي رف ولكنها أمسكت بذراعها وتأوهت فجأه. … فبدلت بذراعها الاخر وجبلت ما تريد ووضعته في جيب سترتها من الداخل… اتسعت عينيه بذهول وهو يراها تملأ جيب سترتها من كل ما لذ وطاب… تلك لصه… لا يبدو عليها انها كذلك… ظلت تسير وهو يسير خلفها يريد ان يوقفها الي ان خرجت من باب المتجر وهو يتبعها وفجأه وجد أحد العاملين بالمتجر يخرج خلفه وهو يصيح : حراااامااااي
احمد : ايوه الحرميه خرجت من هنا وقفوها
نظر العامل الي المكان الذي يشير اليه احمد ثم رمقه باتهام : خرميه مين حضرتك اللي حرامي
أحمد بذهول : انا ؟!
اخفض العامل نظره الي عربه التسوق مما جعل أحمد يخفض نظره هو الاخر
أحمد : طبعا لو قولتلك اني خرجت اوقف الحراميه ونسيت ان الحاجات اللي اشتريتها معايا ومدفعتش تمنها مش هتصدقني
يتبع..
لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك رد