روايات

رواية الغدر الفصل الرابع 4 بقلم سجى ايمن

رواية الغدر الفصل الرابع 4 بقلم سجى ايمن

رواية الغدر البارت الرابع

رواية الغدر الجزء الرابع

رواية الغدر
رواية الغدر

رواية الغدر الحلقة الرابعة

(ملحوظه:رنا و ريناد تؤام لان حصل غلطه فى البارت الى فاتت )
مجهول: البت دي لازم ترجع قبل يوم الثلاثاء سامع ولا لا
احمد (العسكري) : بس….
مجهول: لا بس ولا حاجه دا اخر كلام عندي و ايلا اعتبر نفسك مرفود يا حضرت الضابط
احمد: تحت امرك يا فندم
(ثم اغلق الخط و نظر إلى ريناد التى لم تنام الا بمخدر لأنها لم توقف البكاء على والدتها)
افاق على رنين هاتفه
احمد: ها عملتو اى
مجهول:………….
احمد: يعني خلاص دفنتوها
مجهول:………….
احمد:طيب تمام
(ثم اغلق الخط)
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
(فى بيت حسام)
مروان: انا بردو معرفتش ازاى حامل منك …… ما حد يرد عليا
حسام: فى ايه يا مروان اختك لا حامل ولا زفت انا كنت بهزر
مروان: و تهزر بكدا بتاع ايه ….. ايه الهزار دا
حسام: خلاص بقي الله
مروان: ماشي يا عم
حسام فى نفسه: ايه الواد الهبل دا …… دى لو مكنتش اختو كان حافظ عليها أكثر من كدا
حسام: بصو بقي البيت دا مفيش مخلوق يعرف عنو حاجه …..حلو فا احنا هنفضل هنا لحد ما يتم اعدام ريناد… تمام
مروان: تمام
حسام: رنا انت معانا ولا انت فين
رنا : اهاا….. تمام… تمام
حسام: طيب القودة دي هتنام فيها رنا و دي ليك ي مروان
مروان: طب وانت هتنام فين
حسام: لا انا بحب انام برا
( و ذهب كل منهم لغرفتو )
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
بدأت تفتح عينيها براحه تستوعب هي فين لحد ما افتكرت ممتها و بدأت فى العياط تانى
افاق احمد على صوتها و جلس بجانبها لتهداتها
احمد: اهدي …. اهدي خلاص كلنا هنموت فى الاخر……كل ما تفتكريها اقرالها. ” سوره الفاتحه” و ادعي لها بس
ريناد: لا رد فقط تبكى
احمد: طب انت عايزها مبسوطه صح
ريناد بعياط: صح
احمد: طب ماهو طول ما انت بتعيطي كدا هى مش هتبقي مبسوطه خالص
ريناد ببرأه: بجد
احمد بسرحان : اة بجد
احمد: بصي بقى انا هقوم اشوف حاجه تتاكل تكونى هديتي كدا وو احنا بناكل عايزك تحكيلي كل حاجه عنك تمام
ريناد: تمام
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

 

(فى غرفة رنا )
الباب خبط فا راحت تفتح فا راح دخل و قفل الباب فجأة
رنا بخوف : ايه ي حسام عايز حاجه
حسام بوقاحة: اة عايز وانت عارفه انا عايز ايه
رنا بخوف اكتر : مش .. مش هينفع مروان
حسام: مروان انا شربتو عصير فى منوم ( و بدأ يقترب اكتر و هي ترجع لورا )
رنا: طب عايز اى وانا ادهولك
حسام: هههههههههههه احبك وانت شطرة كدا
حسام: انا عايز الورق إلى انت وخداه و الا هاخد شر*فك ………..اة اة شورى نسيت منا اخدتو اصلا
يبقي لتجيبي الورق ياما هتحصلى اختك و امك
(ثم تركها و ذهب )
(قعدت على السرير تعيط بحرقه على إلى حصل لامها و اختها بسببها )
(بعد مدة من البكاء )
رنا في نفسها : انا لازم أوقف اللعبه دي و دلوقتي
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
(فى غرفة الطعام على الطاولة)
احمد: هاا… احكيلى عنك ….. انا عرفت أن عندك اخت تؤام
ريناد: اة و اخ كمان
احمد:اخ
ريناد: اة بس هو اخونا من الأب بس
احمد: اةةة … طب و هو كان موجود في اخر جلسه ليكي
ريناد: لا ….. هو اصلا مش بيحبنى
احمد بتركيز : مش بيحبك ليه
ريناد: بص هو اسمو مروان كان دائماً يحب يلعب و يتكلم مع رنا عشان بتسمع كلامو و كرهنى اكتر لما بابا مات لان لما بابا مات ترك لنا وصيه … المفروض أن مروان ياخد فى الورث اكتر مننا عشان هو الولد لاكن إلى اتفجانا بيه فى الوصية أن أكبر جزء كان ليا انا
احمد: كان ؟
ريناد: اة كان … لان ظهر فجأة محامى و هو نفس المحامى إلى كان فى المحكمة …..فا المحامى قال إن مش دي الوصية الصح و ان انا إلى عملاها عشان اخد الفلوس كلها ليا
بصراحه مهتمتش بكلامهم لانى كنت زعلانه على بابا و هما كان همهم الوحيد الفلوس
و بعدين هما قسمو كل حاجه بالشرع و القانون
و اكيد طبعا مروان ضحك على رنا و اخد فلوسها فا بقي معاه تلات أضعاف و اكيد كان بيحاول ياخد فلوسي بس انا عشان مكنتش بسمع كلامو فا رفضت لحد ما حصل اليوم إلى مكنتش متوقعة انو يحصل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الغدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *