Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة جودة

  رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة جودة

فضلو يتكلمو وسليم معجب جدا بشخصيتها وهي بس للأسف مش معترفه بالإعجاب دا بسبب عقدتها 
*****
عهد .. ما تيجي ننزل تحت 
عاصم .. تؤتؤ 
عهد بزعل طفولي .. لي 
عاصم .. خلينا مع بعض اعتبري أن إحنا عايشين لوحدنا 
عهد .. ماشي انا هنزل اعمل قهوه 
عاصم .. متتأخريش تحت 
عهد قعدت جمبه .. عاصم هو انت غيرت معاملتك معايا شفقه عليا 
عاصم .. لا طبعا .. بدي لنفسي فرصه 
عهد .. يعني كلمة حبيبي اللي قولتها دي قولتها بتلقائيه 
عاصم طبع قبله علي ايديها .. ايوه حسيت أن الكلمه مش هينفع تكون لحد غيرك مخلوقه عشانك 
عهد ضحكت 
عاصم .. طب وانتي مش سليم قال سيبي نفسك 
عهد .. مش عارفه يعني اي اسيب نفسي 
عاصم حط ايدو علي كتفها .. يعني مثلا حسيتي انك عايزه تقولي انا بحبك يا عاصم قوليها عايزه تحضنيني عادي انا بقبل الاحضان 
عهد ضربته في كتفه .. انت قليل الادب لي 
عاصم غمز .. دي قلة ادب ! انتي اللي محترمه بزياده 
عهد .. بص انا مش عارفه اي حاجه وبتكسف وبتوتر لو بصتلي علمني ازي اكون زيك 
عاصم ضحك بشده .. انتي عايزه تكوني منحرفه 
عهد تنحت .. منحرفه .. لا مش قصدي أنا أقصد علمني ازي اعمل زيك.. 
عاصم بخبث .. قولي 
عهد .. انت فاهم 
عاصم بخبث .. الموضوع بسيط خالص وطبع قبله علي شفاتيها 
عهد بصت علي السقف 
عاصم .. اي  السقف عاجبك 
عهد .. انت جريئ  لي 
عاصم .. مش انتي اللي قولتي علمني يلا اعملي زيي 
عهد .. ها .. لا لا هنزل اعمل القهوه وجريت من قدامه ونزلت 
عاصم ابتسم .. وبعدين  حيرتي قلبي معاكي  
*****
Fatma goda 
في آمن الدوله 
زين .. اتفضلي 
يارا .. شكرا 
زين .. يوسف زميلي مشي بدري وانا معاكي 
يارا .. مفيش مشكله هعمل ايه دلوقت
زين .. هتيجي معايا عشان نشوف صور وتقولي مين فيهم في الصفقه 
يارا اتنهدت .. حاضر 
زين .. تعالي .. بدأ يعرض الصور عليها 
يارا .. ده .. وده بس كان أملس 
زين .. من غير دقن 
يارا .. ايوه دلوقتي بقي مز 
زين بحده .. هنهزر 
يارا .. بتكلم بجد .. صحيح انا عرفت أن الباشا هيكون في مطعم *** بليل 
زين .. فكري معايا اعمل اي عشان اعرف اللي هيحصل 
يارا .. تروح متنكر 
زين .. هو ميعرفنيش اصلا 
يارا .. خلاص انت ممكن تروح عادي جدا اكنك رايح تتعشي واقعد في الترابيزه جمبهم 
زين .. فكره حلوه وانتي هتيجي معايا اكنك خطيبتي 
يارا .. لا مؤاخذه مخ حضرتك فين مهو عارفني 
زين .. اه صح .. خلاص انا هتصرف 
******
في التليفون 
يوسف .. انا تحت يا حور خلصي 
حور .. حاضر بالبس الكوتشي 
**
مرام .. خلي بالك من نفسك 
حور بحب .. انا مع يوسف يا ماما يوسف اكتر حد بيخاف عليا بعدكو 
مرام .. ربنا يحفظه 
حور .. باي 
يوسف .. دا كله 
حور .. اي كنت بالبس الكوتشي شكلي حلو
يوسف .. قمر يا روحي 
حور .. طب يلا نروح 
يوسف .. ماشي 
*******
في الجامعه 
كارمن .. كده مفيش محاضرات تاني 
ميرا .. يا لهوي انا فرهدت 
ليان .. كارمن حبيبت قلبي روحي هاتي عصير عشان مش قادره امشي 
حازم جه .. مالكو 
ليان .. ابعد عننا يا حازم عشان الطلاب 
حازم .. هما عارفين ان كارمن اختي مالكو 
كارمن .. ليان عايزه عصير والكافيترا زحمه 
حازم .. خدي انا جبتلكو .. ادم هيجي والا لا 
ميرا .. قرة عيني جاي جاي 
حازم .. ماشي يا ام قرة عينيك 
كارمن .. اااااه يلا والنبي هموت وانام 
ليان .. ايوه وانا 
ميرا .. ادم بيرن 
ادم .. اخرجو انا برا 
ميرا .. حاضر وقفلت .. يلا يا ليان 
حازم .. هكلمك لما تصحي 
ليان .. ماشي 
كارمن .. حازم يلا والله هموت وانام 
حازم .. محدش قالك تتأخري مع وليد امبارح 
كارمن .. انبر بقي اهو مطحون في الشركه انهارده 
*****
في شركة الجوهري 
ادهم .. هتعملو اجتماع امته غير دا 
وليد .. يا ابو الاداهيم في اي وقت 
ادهم .. هزر بقي 
وليد .. مبهزرش والله حددو وبلغو عز وعاصم وعمر وادم 
كيان .. اول مره اعرف انك بتفهم 
وليد .. وبعدين 
اسر .. خلاص انا هشوف المواعيد هنا وابلغهم 
مراد .. خلاص روحو يلا الاجتماع خلص
وليد .. خلصنا بجد 
مراد .. ايوه 
وليد .. انا مروح انااااام 
كيان .. خدني معاك عربيتي في الصيانه وسليم وصلني الصبح 
وليد .. انا بردو بقول انت جيت ازي اتاري سليم وصلك
كيان .. اه يا لمض 
*****
Fatma goda
فريده .. حبيبت قلبي 
حور حضنتها .. وحشتيني 
فريده .. وانتي اكتر يا روحي 
يوسف .. انا ممكن احضنكم انتو الاتنين 
فريده ضحكت 
يوسف .. بابا جه 
فريده .. علي وصول كان عندو اجتماع 
يوسف .. ماشي 
فريده .. اقعدو مع بعض لحد ما اخلص الأكل 
حور .. جايه اساعدك 
فريده .. لا ارتاحي انتي ودخلت المطبخ 
حور .. مبوز لي 
يوسف غمز .. عايز حضن زي اللي ادتيه لفيري 
حور .. اتلم 
يوسف بخبث .. مش كنتي عايزه تشوفي اوضتي 
حور .. ايوه 
يوسف .. تعالي 
دخلو الاوضه 
حور .. حلوه اوي 
يوسف حضنها من ضهرها 
حور .. وبعدين بقي مش هنتلم 
يوسف ضحك .. لا 
حور بتشم البيرفيوم بتاعه .. انا بحب ريحة دا عليك 
يوسف لفها لي ومسك البرفان ورش علي طرحتها 
حور ضحكت  .. انت متخلف لو حد شمني هيفهم غلط 
يوسف .. يفهم براحته 
حور .. كده .. حاسب كده 
جابت شنطتها وطلعت البيرفيوم بتاعها ورشت علي يوسف 
يوسف ضحك .. مش قولتلك هبله 
حور .. لي 
يوسف .. اصل هدومي كلها فيها ريحة البيرفيوم بتاعك عشان بحضنك 
حور .. اه صح انا دماغي عملت ايرور 
يوسف .. دا انا اللى هموت بسببك 
حور .. بعيد الشر عنك لي بتقول كدا
يوسف .. عشان بحبك
Fatma goda 
حور .. يوسف انا خايفه 
يوسف .. من اي يا قلب يوسف 
حور .. أن إحنا نندم علي اللي بنعملو بعد كده 
يوسف .. انتي مضايقه 
حور .. لا بس خايفه انك تندم انك حبيتني وسمحتلك تعمل كده 
يوسف قبلها بعنف وهي استسلمت لعشقه .. انا عايزك ومش هفكر في اللي انتي بتقوليه ممكن مش كل شويه تحسسيني اني همشي واسيبك 
حور .. حاضر 
يوسف قبلها بحب 
حور بعدت وهي بتضحك .. خلاص فيري برا 
يوسف .. فيري مسحوله في الاكل 
حور بتلعب في شعره .. بحب شعرك اوي 
يوسف غمز .. شعري بس 
حور .. تؤتؤ انت كلك عايز تتاكل 
يوسف ضحك 
ادهم جه واتغدو وقضو اليوم مع بعض 
*****
Fatma goda 
مر   ثلاثة أيام 
هيدي لسه مطلعتش قرار التدريب بتاعها 
أما زين  بيبذل كل مجهوده في القاضيه ويارا كانت معاه خطوه بخطوه 
يوسف بقي عنده حب تملك لحور وحبه بيكبر كل يوم وهي كمان بتبادله شعوره لأنها بتعشقه 
سليم اتعلق بوجود وعد أو ممكن يكون بيشفق عليها من اللي مرت بيه 
ادم وميرا حبهم بيكبر كل لحظه . كل لحظه وادم بيفرح انو اختار شريكه لحياته فيها رقه وخجل ودبش وعند وشقاوة كفايه الحب اللي بيشوفه في عيونها 
وليد اتجنن بكارمن وكل حاجه فيها 
حازم بيكلم ليان كل يوم بالساعات بليل مع انهم بيكونو مع بعض في الجامعه الصبح 
„عاصم وعهد علاقتهم بتتحسن بس لسه خوف عهد موجود عاصم اتغير بقي بيخاف عليها جدا ودايما في صراع مع قلبه وعقله هل هو حبها بجد „
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا

اترك رد