روايات

رواية دكتورة من الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد محمد

رواية دكتورة من الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد محمد

رواية دكتورة من الصعيد البارت الثاني عشر

رواية دكتورة من الصعيد الجزء الثاني عشر

رواية دكتورة من الصعيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد محمد
رواية دكتورة من الصعيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد محمد

رواية دكتورة من الصعيد الحلقة الثانية عشر

وقفنا البارت الي فات ان انهارده هو يوم تنفيذ خطه عدي وقمر. الفريق دا كل الي كان منتشر في الجو هو القلق والخوف واكتر شخص كان قلقان هو عدي خايف علي قمر خايف تتاذي خايف حب عمره يضيع من ايده هو أضعف من انه يعيش من غيرها قمر كانت قعده في اوضتها بتكتب كلام في دفتر بس قطعها خبط علي الباب
قمر :ادخل
قمر :باااباا؟! ؟! أأممم اقصد اي نعم يعني في حاجه
جواد بدموع :انا اسف
قمر :اي ودا من اي
جواد انا حاسس بذنب رهيب علي الي عملته انا ازاي كنت معمي كدا كلام مريم فوقني سامحني وسامحي عجزي في ان اقدر أكون لك الاب
قمر بدموع :واللهي انا مش عارفه اقول اي مش عارفه اكرهك ولا عارفه احبك
مش عارفه اسامحك طلعتني معقده مش قادره تعيش ولا تتعايش امشي ارجوك امشي من هنا مش عايزه اتكلم قبل ماتتكلم انا مسامحاك مش عايزه اموت وانا شايله منك بس مش عايزه اكلم ارجوك تطلع بره من فضلك
جواد :انا عارف ان دا حقك انا فوقت متغير بس اتمني كل حاجه تتحسن
طلع جواد وهو حاسس بذنب وتأنيب الضمير وقمر كانت قاعده تبكي
عدي :بتعيطي لي
قمر ;وانت مالك

 

 

عدي :هموت من الرقه
قمر :ياعم سبني في حالي
عدي :قلقانه متخافيش هنلحق قبل مايحصلك حاجه
قمر :هه ولو حصل يعني مين هيفرق معاه
عدي :انا انا هيفرق معايا هيفرق بأن قلبي نبضه هيقف هيفرق ان حياتي هتقف هيفرق ان مش هقدر اعيش مش هقدر اكمل افهمي اني بحبك افهمي انك كل حياتي افهمي اني قعدت احبك سنين من عمري لازم تفهمي كل دا لازم تحاربي عشاني لازم تكوني كويسه
قمر بدموع :انت ازاي كدا انا مستهلش كل دا انا غير الي انت فاكره انا معقده و
عدي :هنفك العقد دي مع بعض
قمر :انا اوقات بكون طفله محدش قادر يفهمها
عدي :انا طول عمري يعشق الأطفال متخافيش بعرف اتعامل
قمر :انا اوقات بكون مجنونه ولا اطاق
عدي :عمري مجربت الجنون هتبقي فكره جميله ان تجربه لأول مره معاكي
قمر :يخاف من الصوت العالي
عدي :صوتي بيوجعني مبعرفش ازعق
قمر :بحبك اتمني ارجع كويسه عشانك
عدي :يخليلي الحلو ويادوب لسه هيحضن
سامر :اثبت مكانك لتولع
عدي :اي الي جابك يازفت مش وقتك
سامر : استاذه شهد قالتلي ادخل
عدي :هو ممكن تكتبي بدون رخامه يعني لو أمكن
أنا :لا واخرسوا خليني اكمل احسن وربنا افركشها لكم
سامر :القلم معاكي ياسطا اتفضلي
هههههه نرجع سوري
احم سامر :طب يلا ولا اي
قمر :هوووف يلا
سامر :متقلقيش انت عارفه هتعملي اي صح

 

 

قمر :اه
عدي :فين الشباب وشمس
سامر :شمس وسراج بيهكروا كل شبكات التواصل الخاصه بارجاله العادلي وثريا ويامن وماكس اتحركوا علي مواقعهم يلا ياقمر
قمر :سلام ياشباب
عدي حاسس ان قلبه بيطلع من مكانه حاسس ان تجويف قلبه حصله شرخ في دموع في عينه هو خايف ومرعوب لأول مره شاف مذكره قمر
“قلبي ينبض بخوف مجوف بحب لقد ظننت الحب خيال والعشق اوهام ظننت ان العزله إنقاذ قلب وروح لكنني أحبت لقد خابت كل معتقداتي لقد تغير رأي بالموت لا اريد الرحيل عن العالم الان اريد ان تكتفي عيني بروئيته ويرتوي قلبي من حبه لقد أحببتك ياعديي” عدي حاسس ان فرحان بس خايف كمل تقليب في مذكراتها” اخاف الموت وانا لست علي استعداد اخاف الرحيل عن عالم اقمت فيه الكثير من الأخطاء ليتني احيا لاصلح كل ذنب ارتكب ”
عدي :يارب بلاش تحرق قلبي عليها.
نزلت قمر وركبت عربيتها ومشت وزي المتوقع فجاءه وقف قدامها عربيه ونزل منها شباب خدروها ومشيوا بعد شويه فاقت قمر لقت نفسها مربوطه في حوض ازاز كبير وفي حنفيه هي فهمت الوقتي الغبيه ثريا هتموتها ازاي
ثريا :اهلا اهلا قمر
قمر :صدقيني هتندمي انت أنسانه غبيه.
ثريا :تو تو ياكوكو انا غبيه مفكراني دخل عليا ملعوب سيد جون دا لا ياقموره انا خطفتك وهموتك الشباب مش هيلحقوكي لأن المكان دا محدش يعرفه وقلعت السلسله بتاعت جهاز التتبع وغيرت مكان التسليم وانت واختك هتموتوا ياقمر
في نفس الوقت كان سراج بيزعق :انا مش عارف اتتبع المكان ياعدي الجهاز انفصل
شمس :انا مش قادره اعرف حاجه من شبكااتهم ياعدي
عدي………
عماد……..
ووووووووواستوب خلص البارت كان معنا ومعكم جميعا الكاتبه شهد محمد
تفاعل جامد عشان البارت الجديد
*شويه اسأله كدا بقا*
اي الي هيحصل لقمر؟؟
وعدي هيعمل اي؟؟؟
رد فعل عماد اي؟؟..
عماد اي دخله في الموضوع اصلا؟
ا

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *