روايات

رواية ملك روحي الفصل الخامس 5 بقلم ريهام النشوي

رواية ملك روحي الفصل الخامس 5 بقلم ريهام النشوي

رواية ملك روحي البارت الخامس

رواية ملك روحي الجزء الخامس

ملك روحي
ملك روحي

رواية ملك روحي الحلقة الخامسة

بعد مرور يومان
يا حبيبي أنا نفسى أفرح بيك و أشوف عيالك قبل ما أموت
مالك: بعد الشر عليكي يا أمى لي بتقولي كدا
الأم: عشان دا مينفعش يا مالك يابنى انت بقي عندك 30 سنه أهو واللى قدك عندهم عيال يابنى يرضى ربنا دا
مالك: معلش يا أمي ودا نصيب ولسه مقابلتش بنت الحلال اللى تصونى وتشلنى ف عنيها وتحافظ عليا وعلي بيتها وأختار أم صح لولادى وتعرف تربيهم كويس وعايزها تكون زيك يا أمى ف حنيتك عليا وتبقي راجل البيت لما مبقاش أنا موجود وتحترمنى ف غيابى قبل وجودى وادعيلى بقي يا أمى ربنا يرزقنى بها وادعيلى عشان عندى دلوقتي صفقه مهمه
الأم: ربنا يرزقكك ببنت الحلال يابن بطنى وتنورها ف طريقكك ويفتحها ف وشك ويوقفلك ولاد الحلال
مالك: يارب يا أمى يلا عايزه حاجه
الأم وتدعى منال: سلامتك يا حبيبى
وقبل رأسها وخرج مالك من ڤيلته إلى مصير مجهول هيغير حياته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك: امال فين سلمى يا أحمد
أحمد: روحت البيت يا حبيبتى تجبلك هدوم عشان هتخرجى النهارده
ملك: تمام
ملك: احم احم أ أحمد
أحمد: نعم
ملك بتوتر: أمال أ أمال فين عاصم
أحمد بخبث: وانتى بتسألي عليه لي
ملك بخجل: عادى بسأل لأحسن مشوفتهوش من الصبح وكل يوم كنت بصحى ألقيه فوق دماغى النهارده مكنش موجود لما صحيت
أحمد: جاله تليفون من الشغل وراح يشوف في أيه
ملك بتسأول: صحيح هو شغال أيه
أحمد وهو يهم بالرد عليها ليدخل عاصم
عاصم: ظابط
ملك ببلاهه: بيجااااد
عاصم وهو يهز رأسه بنعم: بجد يا هبله واقفلي بؤك الدبان هيدخل
ملك بغيظ: هوووووف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سلمى
بعد ما خرجت من الڤيله وهى تركب سيارتها وتتجه إلى المشفى تصتدم سيارتها بسياره آخرى
سلمى وهى تنزل من السياره: حضرتك أنا آسفه
الشخص: لا ولا يهمك أنا اللى آسف أنا اللى طلعت فطريقك فجأة انتى كويسه لو اتأذيتى ممكن نروح المستشفى
سلمى: ايوا كويسه شكراً لحضرتك وآسفه مره تانيه
الشخص: على أيه مفيش حاجه
سلمى بإبتسامه بسيطه: تمام عن إذنك
الشخص: إتفضلى
وترحل سلمى ويبقي هذا الشخص يتطلع إليها بنظرات ذات مغذى وبعدها يركب سيارته ويتجه إلى وجهته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند هشام
ألو يا حبيبتى عامله أيه وحشتينى
نورا: الحمدلله وانت كمان وحشتني أوى من آخر مره اتكلمنا أنت عامل أيه وطمنى عليك
هشام: اه متفكرنيش هو انا لحقت أكلمك مش حضرته أخوكى جه
Flash Back
هشام: انتى بتكلمينى أزاى وانتى فالبيت وبعدين هو مش أخوكى واخد منك الفون
نورا: أنا مش فالبيت أنا عند هدى صحبتى
هشام: أي دا ومعتز سمحلك تخرجى
نورا: لا ما هو اللى وصلنى وهيجى يخدنى
أم هدى وهى تخبط علي باب الغرفه
هدى قولى لنورا يلا عشان أخوها جه ياخدها
هدى من جوا الغرفه: حاضر يا ماما
نورا: أيه طب سلام بقي يا هشام ومترنش عليا وانا وقت لما يبقي معتز مش فالبيت هرن عليك باي
هشام: طيب سلام وخلى بالك من نفسك يلا لا إله إلا الله
نورا: محمد رسول الله
Back
نورا: ههههههههه معلش بقي
نورا وهى تتوقف عن الضحك وتكمل حديثها صحيح يا هشام أنت لسه مروحتش البيت عند باباك
هشام بضيق: طب وليه السيره دى
نورا: يا هشام أمال هتفضل لعند أمتى قاعد عند بيت عمك
هشام: أمال عايزانى أعمل أيه بابا عايز يتحكم فيا ويمشينى على مزاجه وأعمل دا ومتعملش دا وانا مبحبش حد يتحكم فيا بالشكل دا أنا مش صغير أنا بقي عند 26 سنه يعني مش صغير عشان يمشينى علي كيفه
تعالوا بقي كدا خمسه معايا نوصف هشام
هشام شعره أسمر وكثيف وبشرته القمحاويه وعيونه الاسمر ورموشه الكثيفه
نورا: امال هتعمل أيه هتفضل كدا ومينفعش تقعد فالبيت معاهم عشان سلمى وملك
هشام بخبث: امممم سلمى وملك قولى بقي إنك غيرانه
نورا: لا مش غيرانه وبعدين طول مانت بالشكل دا معتز مش هيرضى يجوزنا لبعض ولا هيوافق عليك وانا خايفه أنا مش هقدر أبعد عنك يا هشام
هشام: تمام يا نورا متقلقيش إن شاء الله كل حاجه هتتحل وعلى فكره انا مش عايش ف بيت عمى أنا سيبته وقاعد عند واحد صحبى
نورا بفرحه: احم بجد يا هشام يعني سيبت الڤيله
هشام بضحك: ايوا كدا عارف إنك كنتى غيرانه
نورا: لا مش غيرانه
هشام بزعل مصطنع: بجد يعني مش بتغيري عليا اللى بيحب بيغير على اللى بيحبهم بس شكلك انتى مش بتحبينى
نورا بتسرع: لا والله وبحبك وايوا بغير عليك وقفلت السكه فوشه
هشام: أي دا هى قفلت ف وشى ماشى يا نورا الكلب بس بردو بحبك
نوصف نورا بشرتها البيضاء وعيونها العسلى وشعرها البنى والقصير
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المستشفى
سلمى: أنا جيت
ملك: اتأخرتى كدا لي
سلمى: الطريق كان زحمه شويه
ملك: تمام هاتى بقي عشان ألبس سلمى: إتفضلى ياستى اساعدك
ملك: لا انا كويسه هلبس لوحدى
سلمى: حاضر أنا هستناكى برا
أحمد: طيب يا حبيبتى إلبسى عبال ما أروح أخلص إجراءات خروجكك
ويخرج من الغرفه هو وسلمى ويتبقي عاصم وملك
عاصم وهو ينظر لملك بخبث: أجى أساعدك أنا
ملك بشهقه: تساعدنى فأيه شكراً وأتفضل أخرج برا يلا
عاصم: أجي اساعدك تغيري.. هدومك
ملك بخجل: على فكره بقي أنت قليل… الادب و سا… فل
عاصم بغمزه: تحبى تشوفى
ملك والحمرا تزحف لخديها: اطلع برا يا قليل…. الأدب
عاصم وهو يقترب منها وملك ترجع للخلف حتى حاوطها عاصم ما بين يديه والحائط كنتي بتقولى أيه بقي
ملك بهيام من قربه ورائحه عطره الجذابه: هااا وهى تتطلع داخل حدقيته العسلى بعيون القهوه خاصتها
عاصم وهو ينظر إلي شفتيها الكريزيه المكتنزه قليلا ويقترب لكى يقبلها ويتلمس شفتيها بشف…تيه وينقض عليها يق.. بلهم
لتفيق ملك وتبعده عنها وتركض إلى الحمام وتغلق الباب بإحكام
عاصم بإبتسامه وهو يلعب فخصلات شعره: مجنونه
ملك وهى تقف خلف الباب وتضع يدها على قلبها: خلاص بقي اهدى مالك عمال تدق كدا ليه من قربه خلاص يا ملك اهدى محصلش حاجه هو أصلا قليل… الادب ومشفش بربع جنيه تربيه
عاصم من خلف الباب: سمعك على فكره
ملك: سا.. فل

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *