رواية أحببت أرملة الفصل الثاني 2 بقلم حوريه مصطفي
رواية أحببت أرملة الفصل الثاني 2 بقلم حوريه مصطفي
رواية أحببت أرملة البارت الثاني
رواية أحببت أرملة الجزء الثاني
رواية أحببت أرملة الحلقة الثانية
تقي اخت نجمه: قومي معايا يـا حبيبتي اقعدي جوا.. عشان ترتاحي..
نجمه وهي قايمه سمعت عمه ادهم وهي بتقول داهيه تاخدك يا وش الففر انتي..
بدون مقدمات نجمه وقعت من طولها علي الارض..
تقي بصراخ: نجممممه..
واحده من اللي قاعدين: حد يساعدنا ندخلها جوا ونطلبها الدكتور..
عمه ادهم بحقد: سيبوها وهي شويه وهتفوق ده اذا مكنتش بتمثل..
فاطمه بدموع: حر’ام عليكي كفايه بقا كلامك اللي زي ا’ لسم ده..
تقي بدموع: خالتي فاطمه نجمه تنفسها ضعيف خالص..
عمه ادهم في نفسها: يارب تمو’ت عشان نخلص من قر’فها بقا..
فاطمه بحزن: اهدي يـــا حبيبتي الدكتور علي وصول..
بعد فتره وصل الدكتور.. ♡
الدكتور كان بيكشف علي نجمه وقال: انخفاض في ضغط الدم وده غلط علي صحتها وصحه الجنين..
فاطمه بدموع: انت بتقول ايه يــا دكتور..
الدكتور بجديه: المدام حامل..
عمه ادهم: ده اكيد مش ابن ادهم انا متاكده من ده.. وبعدين قالت ادهم كان بقالو 3اسبابيع مسافر قبل ما يتوفي..
الدكتور بجديه: المدام نجمه حامل في أسبوعين ياريت تهتموا فيها كويس لان حالتها النفسيه زيرو..
فاطمه بحزن: تمام يا دكتور معلش تعبنك معانا..
الدكتور بابتسامة: ده واجبي.. عن اذنكم..
الكل: اتفضل..
بعد ساعه نجمه فاقت وعرفت انها حامل..
تقي بحب: مبروك يـا حبيبتي..
نجمه بحزن ودموع: ادهم لو كان عايش كان هيبقا مبسوط اوووي يا تقي..
تقي بحزن: ربنا يرحمه يـا حبيبتي..
نجمه بحزن: امين يارب وبعدين حطت ايديها علي بطنها وقالت.. مبسوطه ان جوايا قطعه من ادهمي..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
مرت ايام العزا في حزن كبير.. ♡
في صباح يوم جديد.. ♡
عمه ادهم بحقد: قومي كده يا حبيبتي اتحركي وجهزي الاكل مع حماتك كفايه عليكي ايااام العزا مكنتيش بتعملي حاجه..
نجمه بتعب: حاضر يا عمتو قايمه اهو..
تقي بحب: خليكي انتي يا نجمه وانا هقوم اساعد خالتو فاطمه..
عمه ادهم بغضب: انا قولت ست نجمه اللي تقوم.. وبعدين قالت هي مش اول واحده تبقا حامل.. خليها تتحرك شويه بدل قاعدتها دي..
نجمه بتعب قامت و دخلت المطبخ..
تقي بعصبيه: ربنا ينتقم منك يا عقر’به حسبي الله ونعم الوكيل فيكي.. وقامت عشان تساعد نجمه..
عمه ادهم في نفسها: بكره هندمك علي كلامك ده يا تقي هانم وضحكت بشر..
بعد فتره الاكل جهز..
عمه ادهم بغضب: مين الي عمل الشاي ده..
نجمه بتعب: انا يــا عمتو.. ليه فيه حاجه..
عمه ادهم مكست كوبايه الشاي ور”متها علي نجمه..
نجمه بصراخ: اااااه..
عمه ادهم بغل: الشاي مفيش فيه سكر..
فاطمه بزعيق: خلاص كفايه بقا ارحمي البت انتي عايزه منها ايه.. وبعدين قالت بعصبيه العزا خلص من شهر ياريت تلمي هدومك يـــــا سهير وتمشي من هنا..
سهيـــر بعصبيه: بقا بتطرديني يـا فاطمه من بيت اخويا..
وقامت عشان تلم هدومها..
بعد وقت انتهت سهيــــر وهي ماشيه قالت بعصبيه: صدقيني هتندمي علي الي عملتيه ده يا فاطمه..
فاطمه بهدوء: مع السلامه ياريت تبقي تقفلي الباب وراكي وانتي خارجه..
سهيـر وهي خارجه رزعت الباب جامد..
تقي بفرح: الحمدلله انها مشيت دي وليه عقر’به..
فاطمه بضحك: معاكي حق والله يا تقي.. وبعدين راحت جابت مرهم الحر”وق عشان ايد نجمه..
نجمه بحزن: ليه بتعاملني كده..
فاطمه بحزن: هي بتعمل كده عشان الورث مش اكتر..
تقي بمرح: كفايه تجيبوا في سيرتها بقااا انا ماصدقت انها مشيت وبعدين قالت بمرح سيرتها بتعصبني يــا جماعه..
نجمه وفاطمه ضحكوا علي كلامها..
وهما بيتكلموا جرس الباب رن..
نجمه كانت قايمه تفتح الباب..
تقي بحب: خليكي انتي يــــا نجمه ارتاحي وانا هقوم افتح..
نجمه بتعب: طيب يا حبيبتي..
وفعلا تقي فتحت الباب..
فاطمه من جوا: مين يا تقي..
_انا يا خالتي..
فاطمه بصدمه: إلياس..
إلياس بحب: اذيك خالتي وحشتيني اوووي..
فاطمه بدموع: وانت كمان يــا حبيبي..
إلياس بحزن: كفايه دموع يا خالتي.. انا كنت جاي وعايزك في موضوع وياريت مش تفهميني غلط..
فاطمه بحزن: اتفضل يـا بني..
إلياس بهدوء: انا عايز اتجوز نجمه..
فاطمه بصدمه وعصبيه : انت ايه اللي بتقوله ده.. انت واعي للكلام ده..
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت أرملة)