روايات

رواية أشواك حرير الفصل الخامس 5 بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير الفصل الخامس 5 بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير البارت الخامس

رواية أشواك حرير الجزء الخامس

رواية أشواك حرير كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منى محمد
رواية أشواك حرير كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير الحلقة الخامسة

البــارت 5
اشــواك وحـريـر 📓💜.
لو سمحتي ي حنان اعمليلي قهوه وطلعيها علي المكتب فوق .
– حاضر .
طلع علي السلم ف الدور التاني من الڤيلا ودخل المكتب
..
– انت !!
– بابتسامه شيطانه .. مفاجأه مش كده .

 

 

 

– انت ازاي دخلت مكتبي ؟ وكمان بكل بجاحه قاعد فيه وحاطط رجل علي رجل !
– سؤالك غلط اسأل انا جيت هنا ليه .. اعتقد انك بتحب التصوير اوي ولا اي .. عموما بعد النهارده هتحبه جامد جبتلك شويه صور كده هيعجبوك اوي .
– خد منو الصور بالفعل ونظرات وشه كانت كلها صدمه .. كلها صور لزينه وهي نايمه .. طلع المسدس من وراه وصوبه علي سليم في رأسه من شده غضبه .
– استاذ مهدي شكلك زعلان ومتعصب اوي اقعد اتفضل دا كرسيك برضوا .. قام من علي المكتب .
– انت عاوز اي .
– اي هعوز توقيعك مثلا من كتر ما انت مشهور .. ركز كده معايا دلوقتي ابويا مسجون عندكم وبسببك من كتر ما بتنكش وراه .. انت بتحب بنتك اويي و أنا بحب بابا اوي برضوا واضحه المسألة .. انت هتطلع استاذ فهد الشناوي وانا هرجعلك بنتك .
– بعصبيه انا مستحيل اعمل كده وآخون شغلي حتي لو دا علي حساب بنتي .
– الكلام دا مش بيجيب فايده صدقني .. معاك ٥ ايام بعدها مش هقدر اضمن أن ممكن اعملها حاجه ولا لا الصراحه .
– مين قالك أن انت هتطلع من هنا اصلا !

 

 

 

– لا انا عارف اني هطلع من هنا لان لو انا مطلعتش مش هتشوف بنتك مره تانيه .
” دخل المسدس جيبه وحاول يهدي نفسه في وضعه دا ”
اتمني تبقا فهمت كلامي والا هتشوف حاجه مش هتعجبك . سلام
دخل عم زينه ” معتز ” المكتب في لحظه خروج سليم
– اكتفي بأنه يبص له نظرات احتقار وسابه وطلع
– سيبه ي معتز روحنا في ايده دلوقتي خلينا نفكر هنعمل اي
“””””””””””””””””””
لقيت الباب بيفتح بشويش قصادي واروي داخله عليا ومعاها اكياس كتير .
– اي دا انا بحلم صح .. الله انتي جيتي فعلا !

 

 

 

” وحضنوا بعض ”
– فهمني جيتي ازاي ؟
– انتي اللي فهمني في اي ؟
– مين جابك اول بس .
– بصي هو في ظابط جيه قالي أنه تبع اونكل مهدي وأنه طلب منه اروح ليكي وكده ف انا فكرت هروح البيت عادي .. بس لقيته اداني الأكياس دي وقالي اديها لزينه هدوم ليها واكل كمان وخلا شرطي تاني اخدني ف العربيه وجابني علي هنا .
– ياه بجد طب هو التاني دا مجاش معاكي دلوقتي ؟
– لا .. فهمني بقا انا مش فاهمه اي اللي مقعدنا هنا !
– بصي ي ستي انا …. وبدءت تحكي ليها كل اللي حصل .. بس دا اللي حصل ولو مش حابه تفضلي هبقا فاهمه دا عادي .
– انتي عبيطه معروفه مطرح ما زينه موجوده اروي هتكون موجوده ديما
– ربنا يخليكي ليا بجد هتهوني عليا الوقت دا اوي ي اروي
– مسكت اديها .. انتي كنتي وحشاني رنيت كتير والفون مقفول كنت قلقانه عليكي ماصدقت أن الظابط دا جيه اصلا .. بس سيبك دا قمر اوييي اوييي … بضحك ازاي قادره تفضلي معاه دا وماسكه نفسك كده
– دا قمر دا !! دا حلووف كتك الارف
– دا احلا حلوف شفته عيني

 

 

 

– هو انا جيباكي تشقطيه ولا تقعدي معايا !
– عيب عليكي اشطقه طبعا ي زوزو .
– مهزءه
– عارفه عارفه
– اعمليلي أكل انتي عارفه صحبتك موكوسه مابتعرفش تسلق بيضه حتي .
– بس هتساعديني ها .
– اوكي يلا .
وقاموا وبدوء يعملو ( طبعا الأوضه فيها فرن صغير وحاجات من دي فيها كل حاجه وفيها ٣ سراير وشباك .. مش فاهمه اي الرغي دا بس يارب تبقوا فهمتوا 😂🙂 )
“”””””””””””””’
كنت في طريقي ماشي من بيت العيله دي لحد ما واقفني صوت انا عارفوا كويس اوي .
– سليم !! انت بتعمل اي هنا
– وانتي مالك .

 

 

 

– انا ما صدقت شوفتك .
– جوري فوقي بقا انتي متجوزه وكمان بتكلمني كده ف بيت جوزك حسي علي دمك شويه بقا ي شيخه انتي اي .
– بدموع سليم استنااا .
مشي وسابها
– مسحت دموعها ولفت ضهرها .. معتز ! .. بتوتر … انا كنت بقوله…
– بزعيق قدامي علي اوضتنا فوق
“””””””””””””””””””
– ليه لازم نعمله اكل انا مش هعمله حاجه دا رجل الكهف دا .
– حرام دا لسا جاي اكيد جعان واللي معاه كمان برا
– ي اروي مش بيطلعني نهائي انا عاوزه اهرب منه اصلا .. نفسي اتمشا فيها اي دي
– بضحك .. خلاص نعمل الخطه (ب )
– قصدك تخدعيه بحبك ليه .
– ي زوزو بقا اي تخدعيه دي اللي زي دا يتعمل له عمل عشان يحبني .
– بضحك يخربيتك واقعه لا فوقي كده .

 

 

– ي زوزو بقا ساعدني .
– نلاقي معلومات عنه دا اول حاجه .
– هنجيب منين ؟
– سهله .. راحت وطلعت ملف من تحت سريرها .
– جبتيه منين دا ؟
– من عربيته تعالي أما نقرأ .
– الاسم سعفان !!!
العمر ٢٩ .
الحاله متزوج وعنده خمس ولاد !
– يخربيته بس اي سعفان دا مش اسمه سليم ؟
– يمكن دا اسم حركي ؟
– اه صح ممكن .
– حطت أيدها علي خدها وسرحت المهم أوقعه ازاي بقا القمر دا .
– يابنتي دا متجوز .
– دا صنفي المفضل دا يبنتي .
– عنده عيال ي زفته .
– يعتبرني بنته وماله .

 

 

– ياربييي هتشل منك .
– هكراش علي غيره اول ما ارجع مش حوار .
– يارب ربع خيالك دا ياااارب .
– يارب يزوزو .
“””””””””””””””””””
– بزعيق رجعتي تاني تفكري فيه ها .
– ي معتز انا ..
– عارف ان جوزانا ماكنش عن حب وأننا اتجوزنا بسرعه .. قولتلك نقرب مانفعش .. حتي نبقا صحاب ما نفعش .. انتي مانسيتهوش .. والاوسخ أن هو اللي خاطف زينه ها اقرب واحده ليكي ي ست هانم .
– اي هو !! .. مانكرش أن انا اتوترت اول ما شفته كنت نسيته فعلا بس معرفش اي جرالي
– زينه تعرف أن دا هو اللي كنتي تعرفيه زمان !

 

 

– اه بس عمرها ما شفته كانت بتقعد تقوله يبعد عني وكلام من دا ع الفون بتوتر .. بس كده
– انتي مانسيتهوش ي جوري وصدقني موته هيبقا علي ايدي .
– ايييي !
– وحاجه كمان .. احنا هنطلق انا مش هقدر اكمل معاكي كده

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *