رواية عشق أحفاد الصياد الفصل السادس 6 بقلم إسراء هاشم
رواية عشق أحفاد الصياد الفصل السادس 6 بقلم إسراء هاشم
رواية عشق أحفاد الصياد البارت السادس
رواية عشق أحفاد الصياد الجزء السادس
رواية عشق أحفاد الصياد الحلقة السادسة
ياتي الصباح علي ابطالنا يحمل احداث كثيرة لتغير حياتهم
بتصحا اسراء علي صوت المنبة بتقوم بتاخد شاور وبتلبس فستان اسود بدون اكمام وبتفرد شعرها وبتلبس كوتشي ابيض وبتاخد هاتفها وشنطتها بتخرجبتلاقي مامتها واختها لسه نايمين بتنزل وبتوقف تاكسي بتروح الشركه بتوصل بتلاقي لسه محدش موجود غيرها بتروح مكتبها بتبداء تشتغل بعد شويه بيوصل مراد بيتفاجاء باسراء بتشوفو
اسراء: صباح الخير بيرد مراد صباح النور اي اللي جابك انتي تعبانه انا قولتلك متجيش النهاردة بترد اسراء بهدوء انا الحمد الله بقيت كويسه ملوش لازمه ان اقعد عشان كده جيت
مراد: بيهزلها دماغو وبيدخل مكتبو بتحضرلو اسراء القهوة
وبتخبط عالباب مراد ادخل بتدخل اسراء بتحط القهوة عالمكتب وبتكلم بعملية عندنا النهاردة اجتماع الساعه ١
مراد: تمام بتخرج اسراء بتكمل شغلها وبتندمج فشغلها
المجهول: قاعد بيبص فالصور اللي قدامو وبيتكلم مع اللي واقف معاه نفذ النهاردة زاي مقولتلك لازم عز الصياد يشوف دم”ارو هو وعيلته عايز كل حاجه تخلص النهاردة وبيضحك بخبث
اسراء قاعده فالمكتب ومندمجه فشغلها هاتف المكتب بيرن بترد اسراء وبعد ما بتخلص المكالمه بتقفل وبتقوم اسراء
مراد فمكتبة بيرجع ورق الصفقة عشان الاجتماع هيبداء
الباب بيخبط مراد ادخل بتدخل اسراء بيبصلها مراد
اسراء: مستر مراد الشركه اللي هتعمل معاها الاجتماع كلموني بيقولو هياخرو الاجتماع بدل الساعه ١هيبقا ٣ لان حصل معاهم مشكله مراد تمام مفيش مشكله انا لسه عندي شغل مخلصتوش هخلصو عقبال ما يجو اعملي حسابك هتفضلي معايا لحد الاجتماع ما يخلص بترد عليه اسراء بهدوء حاضر
بتخرج اسراء بتتصل بمامتها وبتبلغها انها هتتاخر شويه لان عندها شغل كتير ومش هتقدر تيجي فمعادها وبتقفل اسراء مع مامتها وبترجع لشغلها بتبداء الناس فشركه تمشي بيفضل الاوفيس والامن بس ومراد واسراء بيرن مراد علي اسراء وبيطلب منها ممكن تطلبلي عصير بتقفل معاه اسراء وفعلا بتطلب عصير لمراد وبعد شويه بيوصل العصير وبيدخلو الاوفيس لمراد وبيخرج بيتصل علي حد وبيرد عليه كل حاجه تمام يباشا وزمانو شرب العصير بيرد عليه الشخص التاني تمام عايزك تختفي وفلوسك هتوصلك وبيقفل معاه
فمكتب مراد: شرب مراد العصير وابتدا يحس بحاجات غريبه وحاسس بسخوني.. ه غريبه فجسمه ودايخ وبيحاول يبقا طبيعي ويكمل شغله
اسراء: بتقوم تدخل لمراد عشان تبلغه ان الاجتماع اتلغي عشان الشركه معاها مشكله مش هيقدر يجو الاجتماع بتخبط اسراء وتدخل مراد بيكون مش حاسس بحاجه وابتدا يدوخ اكتر بيلاقي اسراء قدامه مستر مراد الاجتماع اتلغي بيقوم مراد وبيقرب عليها بيقف قصادة بتستغرب اسراء تصرفه بيقولها مراد انتي حلوة اوي انتي عملتي فيا اي بيمشي ايدو علي وشها من ساعه ما شوفتك وانا متلخبط بتخيلك علطول اسراء واقفه مصدومه فجاه مراد بيحض”نها بتنح اسراء وفجاه بتفوق بتحاول تزقه بعيد عنها بيزقها مراد عالحيطه بيحاول يبوس…. ها وهو خلاص مبقاش شايف قدامه حاجه غير انو عا”يزها بقا يبوس… ها مراد بعن”ف اسراء بتقاومو وبت”زق فيه وهو بقا عاوزه”ا اكتر ومبقاش شايف قدامه زقه”ا عالارض
واعتل”ها هي ابتدت تصرخ وتزق”ه من عليها بقت دموعها تنزل زي المطر وهو مبقاش شايف حاجه وبقا يقط”ع هدوم”ها وهو بيبو”. ها وهو فوقي”ها ومش حاسس باي حاجه ولا بدموعها اللي نازله زي المطر ولا بمقاومتها ليه بس مبقتش قادرة عليه من قوة جسمه وبقا مكت”فها اسراء استسلمت للامر ابتدت تفتكر ولدتها واختها وتفتكر حياتها ودموعها نازله شلالات وابتدت تدوخ لتهرب من الواقع الاليم
عند احمد الصياد فعربيته راجع من الشركه ووراة اسطور سيارت من الحراسة ومرجع دماغه لوراة ومغمض عينه بتعب
السواق بتاعو بيلاحظ ان فيه عربيه بتلاحقهم من ساعه ما طلعو من الشركة لسه هيقول لي احمد فجاة بيسمعو صوت طلق”ات ناري”ة بيفتح احمد عنيه بفزع بيقولو ف اي بيرد السواق مش عارف يباشا في عربيه ماشيه ورانا من ساعه ما خرجنا من الشركة وضرب ال”نار بيزيد وبيقرب عليهم بيحاول السواق يسرع وحراسه احمد والمسل”حين بيبداو يتبادلو الطل”قات النا”ريه فجاة العربية دي بتهرب منهم بيجري الحراس علي احمد انت كويس يباشا بيهز احمد دماغه من صدمته انو خلاص كان هيموت فاللحظه ويترا مين اللي عمل كدا وليه عاوز يق”تلو بتتحرك عربيه احمد ووراها عربيات الحراسه فاتجاهم للقصر
بعد ساعتين بيبتدي يفوق مراد وبيفتح عيونه بيلاقي نفسة بدون ملابس واسراء جمبه لا حول ولا قوة لها بيتصدم مراد وبيقوم مفزوع بيلاقي هدومو فالارض وفيه د”م واسراء مغمي عليها بيلبس هدومه بسرعه وبيحاول يفوق اسراء
بتفتح اسراء عيونها بتعب: بتبداء تفتكر اللي حصل بتبداء دموعها تنزل بتقوم بترجع لورا وهي عالارض بتبداء تعيط بانهيار ووجع وبتفكر هتواجه مامتها واختها ازاي هتقولهم اي
اسراء: بانهيار بكر”هك يا مراد وهاخد حق”ي منك لي لي عملتلك اي عشان تعمل فيا كدا وبتصرخ بانهيار
مراد: واقف قلبه وجعه علي شكلها انو ازاي عمل فيها كدا واكتر حاجه وجعته كلمه بكرهك”كك اللي بتتردد فودنه
مراد: بيحاول يقرب من اسراء عشان يهديها بتصرخ اسراء فوشه متقربش مني وبتلم حاجتها وبتمسح دموعها بشراسه وبتتكلم بقوة هتندم يا مراد وهتجيلي راكع عشان اسامحك وبتخرج بقوة من مكتب مراد وبتطلع تجري وهي منهارة
مراد بيقعد بتعب علي اقرب كرسي بيحط ايدة علي دماغو ازاي ازاي انا عملت فيها كدا ازاي اكس”رها كدا وهي ملهاش ذنب فحاجه بيحاول يفتكر مراد اللي حصل من اول ما شرب العصير وان لما شرب العصير هو ابتدا يحصلو حاجات غريبه وبيقول اكيد
حد ورا واللي حصل ده وان حد حطلي حاجه فاللي حصل بس هي ذنبها اي اي غبي يمراد غبي وبيخبط ايدو فالمكتب
المجهول: قاعد بيدخل عليه حد بيديلو ظرف بياخد المجهول الظرف وبيفتحو وبيطلع الصور اللي فيه وبيبتسم بخبث حلو اوي كدا وبيبداء بيضحكك بانتصار الصور دي تتبعت لبنت الصياد كدا اللعبه ابتدت وانا اللي هكسب فالاخر وهدم”رهم كلهم
اسراء بتخرج منهارة من الشركه بتركب تاكسي ترجع بيتها وهي دموعها نازله بتطلع شقتهم وبتدخل بتلاقي امها فوشها امها بتشوفها بتتخض وبتتصدم من شكل اسراء واسراء واقفه بتعيط مش قادرة تتكلم هتكلم تقول اي تقول اي تقول لي مامتها اللي ضيعت عمرها عليهم بعد ما ولدها اتخلي عنهم وهي فضلت متمسكه بيهم ومرضيتش تتجوز وفضلت معاهم هتقولها اي هتقولها اغتصابن… ي بتجري عليها امها بتتكلم بدموع انطقي يا اسراء مالك اي اللي حصل قولي يا بنتي مالك فجاة جرس الباب بيرن بيتروح حنان تفتح الباب وهي دموعها نازله بتفتح الباب بتلاقي مفيش حد وفيه علبه فالارض بتوطي تاخدها وهي مستغربه بتاخدها وبتقفل الباب وبتفتح العلبه بتلاقي جوها ظروف بتاخد الظرف وبتسيب العلبه بتفتح الظرف بتلاقي صور بتطلع الصور بتتصدم بتلاقي صور لمراد واسراء وهو بيبوسه….ا وهي فحضن.. ه
بتقع الصور من ايدها ودموعها بتنزل بتشوفها اسراء بتقولها ماما انا بتقرب منها مامتها بتقولها اللي فالصور ده حقيقه اسراء دموعها عامله تزيد امها بصريخ انطقييي ده حصل بتهز اسراء دماغها بينزل قل”م علي وش اسراء بتنصدم اسراء لان ولدتها عمرها ما مدت ايديها عليها امها بانهيار وصريخ لي عملتي كدا بقا ده جزاتي وعمري اللي ضيعتو عليكو تكسرني كدا لي يبنتي حرام عليكي بتقولها بصريخ وانهيار ومبتستحملش الصدمه وبيغمي عليها بتجري عليها اسراء مامااااا بتحاول تفوقها مبتفوقش حنان بتصرخ اسراء مامااااااااا قومي ونبي انا مليش غيرك هموت من غيرك قومي ونبي يماماااااا بتجري علي موبيلها بتدور مبتلاقي قودمها غير ريناد بتتصل بريناد وهي ايديها بتترعش من كتر خوفها
ريناد: موبيلها بيرن بتلاقي اسراء بترد حبيبتي اللي وحشني بتلاقي اسراء بتعيط الحقيني يريناد ماما ماما يريناد وقعت اغمي عليها ومش بتفوق عايزة دكتور ونبي يريناد بسرعه بتتخض ريناد اهدي اهدي طيب انا جايلك وهجبلك الدكتور اهدي طنط هتبقا كويسه بسرعه ونبي يريناد وبتقفل معاها وهي بتعيط وبتحاول تفوق فمامتها وبتكلم معاها سامحيني يماماااا حقك عليا يحبيبتي انا السبب لو حصلك حاجه مش هسامح نفسي وبتنهار بتلاقي همسة دخله عليها بتجري عليها اسراء الحقيني يهمسة مامااا بتجري همسة عليها مالها ماما هي فين بتبص فالارض بتلاقي مامتها بتنح همسة وبتقعد فالارض دموعها بتنزل ماما ماما ردي عليا ماما انتي بتهزري معايا صح انتي بتعملي فيا مقلب صح صح يا اسراء انتو بتهزرو معايا صح بس المقلب ده وحش اوي قوللها تقوم يا اسراء بقا بتقعد اسراء جنبها بانهيار وعلي حياتها اللي ادمرت فثانيه بتصرخ همسة بعلو صوتها مااااااامااااااااا قومي ونبي يماما قومي يماما انتي قولتلي عمرك مهتسبيني جرس الباب بيرن بتقوم تجري تفتح اسراء الباب بتلاقي ريناد ومعاها الدكتورة بتاخدها اسراء من ايديها ماما الحقيها ونبي بتبداء الدكتورة تكشف علي حنان وبتبداء تطلع محلول وبتركبهولها وبتديها حقنه وبتخلص كشف بتجري عليها اسراء طمنيني ماما كويسة صح هتفوق صح بتقولها الدكتورة اهدي يا انسة هي هتبقا كويسه هي اتعرضت لصدمه شديدة كان ممكن تتسبب في سكته قلبيه ليها لقدر الله بس انا ركبتلها محلول وادتها ادويه ياريت ترتاح ومتتعرضش لي اي زعل لحد ما تتحسن بتوصلها اسراء وبتحسبها وبتمشي الدكتورة بتلاقي ريناد بتطبطب علي كتفها وبتقولها هتبقا كويسه يحبيبتي بتترمي اسراء فحضنها وبتعيط وبتقولها انا السبب في اللي هي فيه ده بتقولها انتي السبب ازاي اهدي يحبيبتي بتعيط اسراء بتاخدها ريناد بتقعدها وبتحاول تهديها وبتقوم همسه بتقوم همسه معاها وبتقاعدها هي كمان بتلاحظ ريناد الصور فالارض بتوطي تاخدهم بتشوفهم ريناد وبتنح من صدمتها وبتروح لي اسراء اللي بتلاقيها لسه بتعيط بتقولها اي ده بتلاحظ همسة الصور فايد ريناد وريناد اللي واقفه مصدومه
بتقوم همسة بتمسك الصور من ايد ريناد وبتشوفها وبتتصدم هي كمان ازاي اختها تعمل كدا اكيد في حاجه غلط بتقرب عليها همسة بتسالها اسراء اللي فالصور ده بجد بتبصلهم اسراء وبتبقا مش عارفه تقول اي بتحكلهم اسراء كل اللي حصل معاها وريناد وهمسة مصدومين من اللي اختهم شافته وواجهتو وان كل ده حصل فيها ودموعها نازله وبتكون واقفه مامتها وسامعه كل حاجه من البداية وبتعيط بقهر علي اللي حصل لبنتها الكبيرة
عند مراد لسه زاي مهو فمكتبة قاعد مكانو مش عارف يفكر يعمل اي بعد اللي حصل
بيرن موبيله بيلاقي المتصل مازن بيرد بسرعه
مازن: مراد انا عرفت المعلومات اللي انت عايزها وهبعتهلك دلوقتي تشوفها بيقفل مازن مع مراد بيلاقي الباب بيخبط بياذن للي عالباب بالدخول مراد بيه الملف ده عشانك بياخد الملف منو بيفتحو بيشوف اللي فيه وبيتصدم بيكمل قراية الملف وبيشوف الصور اللي فيه بيقول لنفسه معقول يعني اسراء تبقا بنت عمتي يعني انا اغتصب… ت بنت عمتي بيرمي الملف من ايدة عالمكتب وبياخد مفاتيح عربيته وبيطلع يجري وبيركب عربيته وبيروح عند……
حنان بتدخل اوضتها تاني بتعب وقهرة بعد اللي سمعتو من بنتها وبتقعد علي سريرها بدموع وبتكلم مع نفسها شكلو جه الوقت اللي تعرفو فيه كل حاجة وكل حاجه تتكشف
عند اسراء وريناد وهمسة قاعدين مع بعض وحضنين بعض وبيواسو بعض ان كل حاجه هتبقا كويسه طول ما هما مع بعض وانهم هيرجعو حق اسراء ومش هيسامحو مراد
جرس الباب بيرن: بتقوم تفتح همسة وبتتصدم اول ما بتشوف اللي عالباب ووووووووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الصياد)