رواية ليث ليل الفصل الخامس 5 بقلم رحمة خالد
رواية ليث ليل الفصل الخامس 5 بقلم رحمة خالد
رواية ليث ليل البارت الخامس
رواية ليث ليل الجزء الخامس
رواية ليث ليل الحلقة الخامسة
البارت طويل اهو
ليث_ليل
#part5
كلهم بصوت واحد وصدمه:رياااض
ليث بصدمه:ازاي بابا يعمل كده وليه يعمل كده
اسر:انا بجد مصدوم هيستفاد اي لما يعمل كده
ام ليل:رياض مكنش بيحب احمد رغم ان هما صحاب انا كان بيحبه اووي بس رياض مكنش بيحبه
ليث:كملي
ام ليل:وبعدين لما سمعت ان هو رياض اتصدمت مكنتش متخيله ان هو يعمل كده فجأه سواق العربيه اللي خبطنا كان جاي عليا وانا غمضت عيني بسرعه والسواق بص علينا وبعدين كلم رياض وقوله اتاكدت يا بيه ماتوا والسواق ركب عربيته ومشي وبعدين الناس اتلمت علينا واخدوني انا واحمد واحمد ادفن وانا كنت في اوضه عاديه ف المستشفى كانت فيا خبطات قعدت يومين في المستشفى وخرجت بس مرجعتش البيت عشان محدش يعرف اني عايشه بعد فتره عرفت مكان رياض ان هو في مأمورية في دبي وسافرت دبي وعرفت الشركه اللي هو فيها وشافته وقتها هو اتصدم لما شافني كان فاكر اني ميته بس قرب مني وفجأه خن*قني بس انا بكل قوتي بعدت ايده وقالي هق*تل بنتك لو رجعتي البلد وانا خوفت جدا على بنتي وقعدت في دبي لمده 4سنين لحد م جالى خبر ان رياض عمل حادث واتوفي منكرش ان فرحت جدا وربنا جبلي حقي منه مفكرتش في حاجه غير أن انزل البلد اشوف ليل وعرفت من البواب انها في المستشفى
ليل بصدمه ودموع:كل ده يحصل معاكي لدرجه دي انكل رياض بيكره بابا
ليث وأسر لسه مصدومين ام ليل قربت من ليث واسر
ام ليل بحنان:عارفه انها صدمه عليكوا بس خلاص اللي حصل حصل خلينا ف دلوقتي
ليث:انا اسف يا خالتي حقك عليا انا ياريت تسامحي بابا
ام ليل:الله يرحمه يا ليث ربنا اللي بيسامح
ام ليل:بعدين خلاص بقا يا جماعه كفايا نكد بقا
ليث وأسر وليل ابتسموا على طريقه ام ليل
ام ليل:احكيلي صح يا ليث اتجوزت ليل امتا
ليث حكلهم كل حاجه تحت صدمه ليل
ليل بصدمه:يعني انت كدبت عليا يا ابيه
ليث بغمزه:قولنا بلاش ابيه ها
ليل بكسوف ووشها احمر جدا:حاضر يا ليث
ليث بحب قرب منها:قلب وروح ليث
ام ليل وأسر بصوت واحد:نحن هنا
اسر بمرح:ياخي راعي شعوري ده انا سنجل وبعدين بص على ليل متشوفيلي صحبتك يا ليل
ليل بضحك:صحبتي مين اي ده قصدك اسما
اسر بسرحان:هو في غير اسما دي في قلبي
كلهم ضحكوا على شكلك اسر وليث قرب من اسر وقال بصوت واطي:بتحب طفله بتتريق وفي الاخر بتعمل زي
اسر قلد ليث بصوت واطي:الحب مش بأيدينا ياخي وضحك
ليل باستغراب:انتو بتقولوا اي وموطيين صوتكم ليه
ليث بضحك:لا مفيش حاجه
اسر:كلمي صحبتك قوليها معزومه عندنا بكرا يا ليل
ليث بضحك:م تتقل يالا الاه
اسر:الحب بقا.. وقام يلا بقا معايا مشوار ومشي
ليث بجديه:خالتي عايزين نعمل فرحنا انا وليل
ليل:بس لسه لما اخلص دراستي انا في ثانويه عامه يا ليث
ليث:حاضر يا قلب ليث بس هتكملي الجامعه في بيتنا وغمزلها
ليل هزت دماغها بكسوف وقامت طالعت اوضتها
ليل مسكت الفون ورنت على اسما
ليل:كلب البحر عامله اي
اسما بضحك:بخير يختي
ليل:المهم عزماكي بكره عندنا كده كده بكرا اجازه عايزه اشوفك وحشتيني
اسما:لا طبعا ولاد خالتك موجودين مش هينفع
ليل:اسما ماما طلعت عايشه ودلوقتي جات الفيلا
اسما بصدمه:انتي بتهزري
ليل:والله ابدا وليل حكتلها
اسما:خلاص انا جايه عندي فضول اشوف مامتك اكيد قمر زيك
ليل:دي قمرين يلا باي بقا هستناكي باي وقفلت وقعدت تذاكر شويه وبعدين نامت
صباح يوم جديد ليل صحيت خدت شور وصلت ولبست ميني دريس وعملت شعرها ديل حصان ونزلت خصلتين ونزلت لمامتها
ليل حضنت مامتها:احلى صباح بوجودك يا ست الكل
الام بحب:حبيت ماما صباح الورد يلا عشان تفطري
ليل:هي الداده فين يا ماما
الام:من هنا ورايح مفيش داده انا هعمل كل حاجه هنا
ليل حضنت مامتها وبعد كده ساعتها وعملت الفطار وجهزوا السفره
ليث شاف ليل وسرح في جمالها وليل لاحظت نظراته واتكسفت
ليث فاق وقال:صباح الخير
وأسر نفس الكلام
ام ليل وليل:صباح النور يلا يا ولاد اقعدوا افطروا
بعد شويه فطروا وخلصوا فطار
ليل:اسما جايه انهارده على الغدا
اسر بفرحه:بجد
ليل هزت دماغها بضحك
ليث:امال لما تشوفها هتعمل اي ده انتي مدلوق اووي
كلهم ضحكوا وبعد ساعات جه معاد الغدا واسما جات
اسر نزل من فوق وشاف اسما
(اسما 18سنه بشرتها قمحاوي عندها غمزات شعرها كيرلي عيونها عسلي ملامحها جميله جدا وقصيره)
سما كانت لبسه بنطلون جينز وجاكت جينز قصير وحاطه ميكب خفيف
اسر قرب من اسما واسما حست بقربه
اسر بحب: اسما مش كده
اسما:ايوه يا انكل
اسر ضر*ب على دما*غه:مش لدرجه انكل يعني قوليلي اسر
اسما باحراج:حاضر فين ليل
ليل نزلت وجريت على اسما:اسمااااااا
اسر:يخربيتك صوتك يا بنتي وداني اتخرمت
ليل واسما ضحكوا
اسر بص على اسما:ممكن اتكلم معاكي 5 دقايق بس
اسما استغربت وهزت دماغها بمعنى ماشي ومشيت مع اسر وقعدوا في الجنينه
اسر: عايز اعترفلك بحاجه يا اسما
اسما:اتفضل
اسر:انا بحبك اوووي يا اسما من يوم م شوفتك وقلبي… قاطعته اسما وقامت وقفت بدموع
اسما بدموع:انا*******
اسر بصدمه:ايييييه
عايزه تفاعل كتير شجعوني اكمل
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ليث ليل)