روايات

رواية عشق أحفاد الصياد الفصل الرابع 4 بقلم إسراء هاشم

رواية عشق أحفاد الصياد الفصل الرابع 4 بقلم إسراء هاشم

رواية عشق أحفاد الصياد البارت الرابع

رواية عشق أحفاد الصياد الجزء الرابع

عشق أحفاد الصياد
عشق أحفاد الصياد

رواية عشق أحفاد الصياد الحلقة الرابعة

في ايطاليا: قاعد شاب علي مكتبه وكل تركيزة علي اللابتوب اللي قصادو بيتابع عمله فجاه هاتفه بيرن بيشوف المتصل بيبتسم مراد الصياد بنفسو بيتصل بيا اكيد فيه مصيبه 😂 بيبتسم مراد علي حد يث صديقه المرح بيرد عليه عامل اي يا ايان بيرد عليه ايان انا كويس انت اخبارك اي واخبار العيله اي بيتنهد مراد بيقولو انا محتاجك تنزل مصر يا ايان في حاجات كتير اوي بتحصل وانا محتاج افهم مين الشخص اللي بيحاول ياذينا بيرد عليه ايان حاضر يصاحبي فاقرب وقت هكون عندك بيقفل معاه مراد
وبيرجع لشغله بيرن علي اسراء بيقولها ادخليلي حالا بتدخل اسراء المكتب حضرتك طلبتني بيقولها عندنا شغل اي النهاردة بترد اسراء بعمليه عندنا اجتماع كمان ساعه مع الوفد الالماني بيهزلها دماغو بيقولها انتي اللي هتحضري معايا الاجتماع بترد اسراء بس حضرتك اسماء قالتلي هي اللي هتكون موجودة معاك عشان انا كدا هتاخر عالبيت بيبصلها مراد ببرود وانا قولت انتي اللي هتحضري واظن قولتلك كلامي مبحبش اعيدو مرتين اتفضلي شوفي شغلك وحضري ورق الاجتماع بتتضايق اسراء بس مبتبينش ده وبتخرج تحضر الورق بتحس فجاه نفسها انها دايخه ومش قادرة تقف عشان مفطرتش بتلمحها اسماء بتسالها اسراء انتي كويسه مالك بترد اسراء مفيش بس دايخه شويه يمكن عشان مفطرتش بتقولها اسماء طب روحي هاتيلك حاجه كليها وانا هكمل بدالك بتهزلها اسراء دماغي لسه هتخرج من المتكب الموبيل بيرن بترجع اسراء ترد مراد

 

 

بيقولها هاتيلي ورق الاجتماع حالا بتاخد اسراء الورق بتدخل المكتب اتفضل حضرتك ده الورق اللي حضرتك طلبتو بيبصلها مراد بيلاحظ معالم التعب عليها بس بيتجاهل شعورة وبياخد منها الورق بيقولها اعمليلي القهوة بتاعتي بتخرج اسراء وهي تعبانه مش قادرة حاسه الدوخه عندها بتزيد بس بتحاول تتجاهل التعب وبتعمل القهوة لمراد بدخلهلو بيطلب منها مراد تحضر غرفه الاجتماع بتضايق اسراء من طلباته بتقولو حضرتك ممكن تخلي اسماء تعملها بيرد عليها مراد بعصبيه برا واعملي اللي قولتلي عليه بتخرج اسراء بعصبيه من مكتب مراد بتروح مكتبها بتقول انسان حي.. و. ان وبتبقا متعصبه جدا وبتخبط المكتب بايديها بتحاول تهدا وبتروح اوضه الاجتماع تحضرها وبيوصل الوفد الالماني بتستقبلهم اسراء وبيكون صاحب الشركه اعجب باسراء بيفضل يبصلها بنظرات اعجاب اسراء بترحب بيهم وبتسلم عليهم هوب بيقوم مستر جون صاحب الشركه اللي هيعملو معاها الصفقه بيب….. و…. س ايد اسراء بتتحرج اسراء بتسحب ايدها ووشها بيحمر من الخجل مراد وهو خارج من مكتبه شاف جون وهو بي. ب.. وس ايد اسراء اتعصب جدا نده عليها بعلو صوته اسرررراءء بتتخض اسراء من صوتو العالي بيحاول يهدي مراد نفسو وميبينش قدامهم اي حاجه وبيتصنع البرود بيقرب عليهم بيسلم عليهم مراد وهو بيسلم علي جون بيضغط علي ايدو جامد بيخاف جون من نظرات مراد ليه اللي حاسس انها هتحر…… قو بيدخلو اوضه الاجتماع بيقرب مراد علي اسراء بيقولها بهمس وهو بيضغط علي اسنانه حسابك معايا بعدين بتخاف اسراء من نبرته وبتستغرب بيدخل مراد الاجتماع وبتبداء اسراء تشرح العقد تحت نظرات اعجاب جون ونظرات غضب مراد لجون لانو مركز معاه وشايفه هو بيبص لي اسراء بنظرات الاعجاب وانو مشالش عينو من عليها بيوافقو علي الشروط وبيمضو العقود وبيسلم عليهم مراد جاي جون يسلم علي اسراء وبيبتسم لسه اسراء هتمد ايديها راح مراد مسلم بدالها وبيبص لجون نظرات غضب بيخاف جون وبيخرج بيفضل اسراء ومراد بس بيتكلم مراد طبعا فرحانه بنظراتو ليا انا هتوقع اي من واحده رخيصه زايك اتصدمت اسراء والغضب تملك منها اقصي درجه فجاه قلم ينزل علي خد مراد بكل قوتها وبترد عليه تقولو انت اللي رخيص وانسان مستفز وبارد فاكر نفسك اشتريت الناس

 

 

بفلوسك الغضب بيتملك مراد وعيونه بتحمر وعروقه بتبقا برزة ووشه كله بيحمر من كتر غضبه بيمسك اسراء من شعرها بكل قوته بيقولها انا هوركي ازاي تمدي ايدك عليا يا بتقطعو اسراء اه سيب شعري يا متخ….. لف انت بتحس اسراء بدوخه بتزيد عندها وخلاص مبقتش قادرة تقاوم الاغماء اكتر من كدا فجاه بيغمي عليها وهي مراد ماسكه من شعرها بيلاحظ مراد انها سكت وغمضه عيونها بيقولها سيبك من التمثيل ده انا عرفو كويس كلكو شبه بعض بيسبها مراد بيلاقيها هتقع فالارض بيلحقها ويشيلها يحطها علي الكنبه بيخاف عليها اسراء اسراء فوقي بيحس قلبو بيدق بسرعه من خوفو عليها بينيمها عالكنبه بيحاول يفوقها مبتفوقش بيخرج بسرعه انتو يب.. ها. يم يالي برا دكتورة بسرعه بعد دقائق بتيجي اسماء السكرتيرة ومعاها الدكتورة بيخرج مراد يقف امام الغرفه وخايف علي اسراء بتكشف الدكتورة علي اسراء وبتكتبلها علاج وبتخرج تقابل مراد بتطمنو علي اسراء بيسالها مراد هي كويسه اغمي عليها لي بتقولو الدكتورة اهدي يفندم هي بس عشان مفطرتش حصلها هبوط هي ضعيفه جدا لازم تهتم بياكلها شويه لانها محتاجه تغديه عشان متتعبش هي عشر دقائق وهتفوق وتقدر تاخد العلاج ده بيسبها مراد بيدخل لي اسراء وبيقرب عليها وبيبص لملامحها الهادئه والجميله بيشوف قد اي هي جميله جدا بس عصبيه😂 بيلاقيها بتبتدي تفوق بتحاول تفتح عنيها براحه اول ما بتفتح عنيها بينبهر بلون عنيها الفيروزي قد اي جميله بيفوق مراد لنفسو اي يا مراد في اي 😂هتضعف ولا اي انت مستحيل تحب اصلا بتقوم اسراء بتسالو اي اللي حصل بيديها مراد ضهرو بيقولها انتي اغمي عليكي والدكتورة كشفت عليكي قالت انك مكلتيش ولازم تهتمي باكلك بيكمل مراد هخلي السواق يوصلك لحد بيتك وخدي بكرة اجازة بتتصدم اسراء وتفتح بوقها علي اخرو من صدمته بيسبها مراد ويخرج قبل ما هي ترد عليه بتستوعب اسراء انو خرج بتقول لنفسها ده مجنون اكيد او عندو انفصام فالشخصيه بتقوم براحه تخرج تاخد حاجتها وتنزل براحه بتلاقي فعلا السواق وقفلها قدام الشركه بيفتحلها الباب اتفضلي يهانم بترد اسراء بلاش هانم شكرا ليك انا هاخد تاكسي بيرد السواق بكل احترام دي اوامر مراد بيه ولازم تتنفذ يهانم اتفضلي بتركب اسراء بياس من مراد وتصرفاته ان هي مبقتش فهما هو بيعمل كده لي

 

 

نروح بقا بيت ريناد بتكون ريناد قاعده بتلعب فالموبيل بتاعها بتكون بتتصل علي حد اسراء فالعربيه موبيلها بيرن بتشوف مين المتصل بتبتسم وبترد الواطي… ه اللي مبتسالش بترد عليها ريناد انا برادو فينك مختفيه ليه وحشتني اوي بترد عليها اسراء وانتي كمان وحشتني انتي لو بتسالي كنتي عرفتي بترد ريناد حقك عليا كنت مشغوله شويه حصل معايا حاجات كتير بترد اسراء لا بقا احنا لازم نتقابل بقولك اي ما تيجي عندي البيت وتتغدي معانا وتحكيلي اللي حصل بترد رينا خلاص هقوم اشوف ماما وهلبس واجيلك بتقولها اسراء خلاص ماشي مستنياكي وبيقفلو سوا بتقوم ريناد تقول لمامتها ومامتها بتوافق بتدخل ريناد تطلع طقم من دولابها عبارة عن بنطلون جينز وتشيرت اسود وكوتشي رياضي اسود بتلبس ريناد وبتسرح شعرها وبتسيبو مفرود وبتحط لمسات خفيفه من الميكب بتبص لنفسها فالمرايا وبتقول لنفسها ونبي قمر يناس 😂وبتدي لنفسها بوسه وبتاخد شنطتها وبتخرج تقول لمامتها انا نزله يماما بترد مامتها متتاخريش يا ريناد خلي بالك من نفسك بتبعت ريناد بوسه لمامتها وبتنزل بتتمشي وهي بتلعب فالموبيل فجاه بتكون جايه عربيه بسرعه وهي مش مركزة فجاه بتبص بتلاقي العربيه هتخبطها بتقف تتصدم فجاه العربيه بتخبطها ااااااااااااااة بينزل بسرعه من عربيته يجري عليها بيتصدم من
نكمل البارت الجاي 😂
(ايان العمري: صاحب مراد وامير وسليم اقرب واحد ليهم ماسك كل شركاتهم برا مصر بيحبهم جدا وبيعتبر عيله الصياد هي عيلته لانو وحيد اهلو متوفين من وهو عندو 20 سنه وهو حاليا عندو 28 سنه وسيم جدا وجسمو رياضي مرح جدا بس وقت الشغل واصحابو بيتحول لشخص تاني )

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الصياد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *