رواية طيف الفيروز الفصل الخامس 5 بقلم زوزا
رواية طيف الفيروز الفصل الخامس 5 بقلم زوزا
رواية طيف الفيروز البارت الخامس
رواية طيف الفيروز الجزء الخامس
رواية طيف الفيروز الحلقة الخامسة
– لقيته فجأه بصلي وعيونه اتحولت اخضر وكشر وقالي
– قولتلك انا طييييييف مش عفريت 😡😠😡😠
– رجعت خطوه لورا بتوتر وقولت / ق.. طع لساان اللي يقول عليك عفريت يا جدع دا انت طيف الأطياف كلها يابو المراديد احنا هنهزر
( طلعتي جبانه يا فيروز 😂😂😂😂)
– مراد / ضحك وعيونه قلبت ازرق وقال بحنان
– انا عمري ما هض.. رك متخافيش مني
– فيروز / هديت شويه وقومت دخلت المطبخ أحضر الاكل .. شويه وسمعت صوت الاغاني بيعلي ع اغنية مش بحبها وبعدين بقا ف ام اليوم ده ووووووطي الاغاني دي
– مراد بصلي ببرود / وعلي الاغاني اكتر وقال بمرح
– لو مش عاجبك شدي ف ودانك 😂😂
– فيروز / ابتسمت برعب وانا بلف ومسكت سك.. ينه وقربتها من وشه بسرعه
– مهو مش عشان حضرتك طيف أو عفريت هخاف منك تؤتؤ وطي الاغاني دي بدل والمرسي ابو العباس لش.. رحك
– مراد رجع برأسه لورا / ايه اللي مدايقك ف الاغاني دا حمو شيكا تحفه 😂😂
– فيروز / حمو شيكا؟ لا يا حبيبي مش تحفه دا بكرش .. واصتبح وقول يا صبح فااااااااااهم
( لا جاااامده أبت ي فيرووووز 😂😂😂)
– مراد بصلي بقرف / ووطي الاغاني وقعد ع الكرسي بزهق وقال / ستاااا””اااات نكد*يه 😒😏
– فيروز ببرود / بعدت الس.. كينه عنه وقالت / بمرح امك اسمها فووووزيه 😂😂😂😂 ورجعت المطبخ
– فتحت التلاجه ملقتش المانجا اللي جبتها روحت عنده وسألته
– فين المانجا اللي كانت ف التلاجه؟؟
– رد وهو قاعد مكانه بكل برود وحلاوه / يمكن القطه اكلتها
– فيروز / ويا تري القطة دي من الأطياف عشان كده انا حسيت بالرعشه لما لمست التلاجه صح
– مراد ببراءه / ايوا فيه قطط أطياف
– فيروز / مسكت الشرشوبه وجريت وراه .. اول ما شافها قام بسرعه من ع الكرسي وجري
– فيروز / انطق يالا فين المانجا بدل ورحمة جدي جرس اكس.. رك 😠😠
– مراد ضحك وهو بيجري /. يا مجنونه اهدي كان طعمها حلوو ومقدرتش اقاوم
– فيروز / نعااااااااااام مقدرتش تقاوم!
– تاكل اربعه كيلو مانجا ومتسلبيش واحده دا الكيلو ب 60جنيه يا مفجووع يا ابن المف.. جووووعه
– وقف قصادي وعيونه قلبت بني وقال بحنان / خساره فيا يا فيروزه 😉😉
– فيروز / فضلت بصاله وانا حاسه برعشه ف قلبي وسرحت .. هو انا ممكن اكون حب ….. لالالا دا طيف اكيد لا فوقت من سرحاني وريت عليه بعد ما سيبت الشرشوبه / لا يا عم مش خساره فيك
– مراد / طب تعالي نقعد سوا
– فيروز / قضينا اليوم سووا ومحسيناش بالوقت بصيت ف الساعه كانت الوقت أتأخر استأذنت منه ودخلت نمت عشان شغلي
*****************************
* صباح يوم جديد*
– صحيت وقومت اخدت شور ولبست وصليت وطلعت بره دورت عليه بعنيا لقيته ف المطبخ روحت عنده
فيروز / صباح الروقان يا مراد
– مراد / صباح العسل ع فيروز العسل
– ابتسمت / انت بتعمل اي
– مراد / بعملك فطار قبل ما تنزلي شغلك روحي اقعدي ودقيقه ويكون قدامك
– روحت قعدت وفعلا دقيقه وكان الفطار قدامي فطرنا سواا وسيبته ونزلت
– وصلت شغلي وحصلت معايا مشكله ورجعت مخنوقه
– فتحت الباب لقيته ف وشي / مالك فيه ايه
– فيروز بخنقه / مفيش وسع كده
– مراد / مش هوسع .. فيه ايه
– فيروز / …………
– مراد بعصبيه / ما تردي فيه ايه مالك
– فيروز بعصبيه وزعيق / قولتلك ملكش دعوه وسع من وشي ومن الشقه كلها انا زهقت بجد زهقت وسكتت شويه وبعدين اتكلمت
– الدكتور الحي. . وان هو وابن صاحب المستشفي عاوز يعمل كل حاجه بمزاجه ويدايق اي حد ولما وقفت ف وشه زعقلي وخلي أبوه يزعقلي ويرفدني كمان .. وفجأة قعدت ع الأرض وحطت ايديها ع وشها وعيطت
-. زعقلي جامد وانا مغلطتش انا بس كنت بدافع عن نفسي انا ذ”نبي ايه ليه يزعقلي ويطردني بالطريقه دي قدام كل الموجودين 😔😔😔😭😭
– رفعت راسي وشيلت ايدي من ع وشي وبصتله / لقيت عيونه حمرا اوي وكأن فيها جح.. يم وجسمه بيطلع ضوء احم”ر وعروق أيده ظهرت بشكل يخوف وفجأة ……
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طيف الفيروز)