روايات

رواية فريدة الفصل الأول 1 بقلم سلمي أشرف

رواية فريدة الفصل الأول 1 بقلم سلمي أشرف

رواية فريدة البارت الأول

رواية فريدة الجزء الأول

فريدة
فريدة

رواية فريدة الحلقة الأولى

عمرو : اي يابني هنسمع الماتش فين ؟
خالد : تعالي نسمعه عندي ف البيت
عمرو : ي عم ما نسمعه علي القهوة
خالد : لا مليش ف الدوشة وانت عارف
عمرو : طب يلا الماتش قرب يبتدي
.
عمرو بأستغراب : اي الدوشة دي
خالد بضحك : الهانم اختي اهي ابتدت صياح من اولها
عمرو : هي ليها ف الكورة وكده ؟
خالد : دي ليها فيها اكتر مني ومنك ماشية ف اي حاجة اي ماتشات ف الدوري المصري أو الانجليزي بتابع ..
عمرو : طب والله حلو قليل لما يبقي ف بنات كده
خالد : استني اقولها تعملنا حاجة ناكلها بين الشوطين عشان مش هترضي تسيب الماتش .
.
سهيلة : بت ي فريدة ي زفته
فريدة : عايزة اي سيبيني اسمع الماتش
سهيلة : عمرو بره ي قمر
فريدة بعدم انتباه : طيب بعد الماتش نشوف الحوار ده
سهيلة ضربتها ف كتفها : ي بت بقولك عمرو بره مع اخوكي
فريدة بصدمه : اي ده بجد ؟
سهيلة بغمزة : اها ي حلوة مالك اتربكتي لي
فريدة بغيظ : بصي أنا مش طيقاه اصلا فمتجبليش سيرته
سهيلة : لي حصل اي ؟

 

 

فريدة : ما أنا بتنيل بحبه وهو ولا حاسس بيا ولا عارفة اني عايشة معاه عالكوكب اصلا
سهيلة بضحك : هيعرف ازاي ي هبلة ! لما مشافكيش غير مرة والا مرتين وبعدين حد قلك تحبيه يعني انتي ديما مقفولة من الرجالة يوم ما تحبي تحبي عمرو !
فريدة بغضب : اهو كيف قلبي كده اعمل اي يعني
سهيلة : طب خلاص متدايقيش أنا بس ب..
خالد : اي ده انتي جيتي ي سهيلة ؟
سهيلة : اه خلصت دروسي بدري
خالد : طب الله يكرمك اعمليلي أنا وعمرو اي سندوتشات وحاجة نشربها عشان الاوزعة دي مش راضية تعمل
فريدة بخبث : لا ي قمر هعملك السندوتشات اللي نفسك فيها
خالد بضحك : خير اللهم اجعله خير دي راضية عني
فريدة مسكت المخدة وضربته بيها وهو بيجري لبرا : يلا ي مهزأ من هنا
سهيلة بخبث : هتعملي الاكل والا اعمل أنا
فريدة بضحك : لا هعمل أنا 🙊♥️

 

 

.
عمرو بانبهار : اوبا بقي اي السندوتشات الجامدة دي كبدة وبانيه ي جمالو اختك هتبوظلي اللي بعمله ف الجيم بس مش مهم
خالد بضحك : مشوفتش واحد بيحب الاكل زيك انت مثال فعلا للي قال أقرب طريق للراجل معدته 🙂
عمرو بغيظ : طب اوعي بقي ملكش دعوة بالسندوتشات
خالد بضحك : هاتهم بدل ما اقول لاختي متعملش اكل تاني
عمرو : اي ده السندوتشات حلوة اوي
خالد بغيظ : هات واحد ي طفس
عمرو : بقولك اي ما تجوزني اختك
خالد بعصبية : عمرو هلوشك علي وشك اختي اي اللي اجوزهالك
عمرو وهو بيبلع الأكل : وفيها اي أنا طالب اتجوزها علي سنه الله ورسوله
خالد باستغراب : عمرو انت بتتكلم جد ؟
عمرو بارتباك : بهزر ي عم
خالد بشك : امممم ماشي .
.
خالد بغموض : السندوتشات عجبت عمرو اوي
فريدة بلهفة : بجد ؟

 

 

خالد مسكها من قفاها
خالد بخبث : هو في اي بالظبط
فريدة بتوتر : مفيش حاجة هيكون ف اي يعني
خالد : اممم ماشي ي فريدة بس افتكري أني بعاملك علي أننا أصحاب مش اخوات بس فلو في حاجة تيجي وتحكيلي
فريدة بتوتر : لما يبقي فيه 🙂
سحبت مج المية تشرب
خالد بخبث : وعمرو قال يقولي جوزني اختك
فريدة شنقت وبتحك جامد خالد طبطب علي ضهرها
خالد : اهدي في أي ؟
فريدة بصدمه : هو قالك جوزني اختك بجد ؟
خالد بضحك : اها كان بيهزر عشان السندوتشات عجبته
فريدة بسرحان بتفكر هل عايز يتجوزها بجد والا مجرد هزار .
.
ف الكلية
سما : فريدة مش قولتي هتعدي علي اخوكي تروحي معاه ؟
فريدة بتذكر : اه صح بس ده قالي أنه هيأخر أنا مش هقدر استني هرن عليه هقوله اني هروح معاكي
سما : اي مردش ؟
فريدة : غير متاح تعالي معايا معلش هعدي عليه ف كليته اعرفه اني مروحه عشان بيقلق عليا وبعدها نروح سوا .
سما : خلاص ماشي تعالي .

 

 

.
سما : اي ي بنتي واقفة كده لي ؟
فريدة بخبث : تعالي معايا
سما : جاية اهو أما نشوف اخرتها
عمرو : اي ده فريدة يعني انتي هنا ؟
فريدة وهي بتبلع ريقها : كنت بدور علي خالد أخويا برن عليه غير متاح
عمرو لاحظ أنها لابسة شال خفيف فوق البلوزة .
عمرو بعصبية : ضمي الشال عليكي ومتلبسيش البلوزة دي تاني غير علي جاكيت
فريدة بفرحه جواها رغم خوفها من عصبيته : وانت مالك ما البس اللي انا عايزاه امري يهمك في أي ؟
عمرو بغيظ : لا مالي ونص ي هانم
فريدة بخبث : لما تبقي خطيبي والا جوزي تبقي تقولي البس اي والا ملبسش اي
عمرو بغيظ : ماشي ي فريدة انتي عايزة اي من خالد ؟
فريدة بابتسامه : كنت هقوله اني مروحه
عمرو : طيب هو ف سيكشن دلوقتي روحي وانا هقوله .
فريدة بخبث ابتسمت وسابته ومشيت .
عمرو بضحك وغيظ : جاتك القرف ف حلاوتك اي ده احلوت امتي دي كده ؟ والا أنا اللي غبي ومكنتش واخد بالي ! يعني قمر وبتعمل اكل حلو وبتشجع كورة كمان هتجننيني ي فريدة 🌚♥️

 

 

.
سما بضحك : اي ي بنتي اللي عملتيه ده 🙂
فريدة وهي مش قادرة تمسك نفسها من الضحك : يستاهل
سما بغمزة : شكله واقع فيكي
فريدة بلهفه : يسمع من بقك ربنا
سما بضحك : ي بنتي اتقلي شويه
فريدة بتنهيدة : تقلانه اهو أما نشوف اخرتها مع سي عمرو🚶🏼‍♀️

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فريدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *