رواية وقعت في حب عاجز الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سارة محمود
رواية وقعت في حب عاجز الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سارة محمود
رواية وقعت في حب عاجز البارت الخامس والعشرون
رواية وقعت في حب عاجز الجزء الخامس والعشرون
رواية وقعت في حب عاجز الحلقة الخامسة والعشرون
البارت الخامس و العشرون
وقعت في حب عاجز 🥺♥
———————
قمر…. ملوكتي حبيبتي
مليكه……. ماما تيجي نسمع فيلم
قمر….. وماله يا قلبي، بس ايه رايك نجيب يزن و ريان و خالتو مي و عمو ادم و جدو محمد و نسمع كلنا
مليكه….. يلااا
قمر….. خلاص قومي نادي عليهم لحد ما اعمل فيشار
مليكه….. تحيااا ماااااماااا
قمر بحب….. قلب ماما
في المستشفي
—————
ميرا قاعده قدام الاوضه و ضياء كان في الكافيه بيجيب قهوه وفجأه قطع شرودها صوت شخص بتبص وراها انصدمت
كريم……. مالك يا هانم مصدومه كده ليه
ميرا…. و هي بتقف …… كريم
كريم…… ايوه كريم ياختي بقي احنا نزلين مع بعض من اسبوع و حضرتك سبتيني في المطار و مشيتي و انا اول ما خلصت شغلي اللي هنا جيت ليكي علطول علشان حضرتك نستيني
ميرا….. غصب عني والله بس ماما و كده
كريم….. طيب يا ميرا هعديها المره دي
ميرا…بضحك ….. طيب
ضياء……. بغضب من خلف ميرا….. مش تعرفينا ولا ايه
ميرا بخوف….. ض ضياء
ضياء…….. و هو بيتوجهه ل ميرا و بيحط ايده علي وسطها و بيقربها منه جامد اوى……. ايه يا قلب ضياء مش هتعرفينا
ميرا…. ط طبعا…… ده يبقي كريم ص صديقي من تركيا بس هو اصلا مصري، و ده يا كريم ضياء
ضياء….. مقاطع كلام ميرا اتشرفت يا استاذ كريم…… انا ابقي ضياء جوز ميرا
كريم باستغراب …. ده ازاي
ضياء….. ازاي ايه
كريم…. ولا حاجه، انا لازم امشي
ضياء….. اتفضل
ميرا….. ضياء ابعد ايدك انت بتوج*عني
ضياء…… و بي*ضغط علي وسطها اكتر…… انتي لسه شوفتي وجع وبعدين بيشدها من ايديها و بيروحوا الفيلا
وصلو الفيلا و ضياء كان ذي الاسد الثائر و مش شايف قدامه و ميرا بتتالم من مسكت ايده ل دراعها و اول ما دخلت زقها علي الكرسي
ميرا…… ضياء والله هفهمك
ضياء…. اسكتي يا ميرا مش عاوز اسمع صوتك
ميرا……. والله كريم ذي
ضياء…… مش عاوز اعرف يا ميرا انا خلاص تعبت و مش قادر استحمل انا هريحك لان واضح ان جوازنا كان غلطه من الاول
ميرا بخوف……. قصدك ايه
ضياء….. هطلقك يا ميرا
ميرا بالم…. بجد
ضياء….. ايوه يا ميرا انا مقدرش اجبرك اكتر من كده
ميرا…. بخنقه لا تعرف سببها…….. تمام بس في الوقت ده هقعد في الفيلا بتاعت بابا
ضياء…… براحتك و ورقتك هتوصل في اقرب وقت
ضياء ساب ميرا و ركب عربيته و مشي و هيا طلعت الاوضه تلم حاجتها و وبعدين لقيت صوره ل ضياء مسكتها و فضلت تتكلم معاها
ميرا بدموع ….. ارجوك ارجع متسبنيش انا حبيتك ايوه حبيتك
سمعت ميرا صوت عربيه ضياء تعلن رجوعه قامت حطت الصوره مكانها و قعدت تكمل حاجتها دخل وقتها ضياء فعد علي السرير و حط راسه بين ايديه و فضل يعيط قامت ميرا قعدت جمبه و رفعت راسه و مسحت دموعه
ميرا….. مالك
ضياء…… ميرا ارجوكي متسبنيش انا من غيرك مش هقدر اعيش
ميرا…… وانا مش عاوزه اسيب انت اللي عاوز تسبني
ضياء….. و هو بيمسك اديها علشان بحبك و مش عاوز اكون جابرك انك تعيشي معايا و اشوفك مخنوقه اللي بيحب بيفرح لما بيشوف حبيبه سعيد
ميرا….. طب ما انا هسيبك علشان تكون مبسوط لان حبيبي طلب كده
ضياء…. حبيبك مين
ميرا…و هيا بتحضنه و بتحط راسها علي قلبه….. واحد كده اتجوزني بالاجب*ار و انا هربت منه و لما رجعت حقق حلمي في المرسم اللي كان نفسي فيه و مش بيشوف قدامه لما يغير وبيتع*صب بسرعه و بيكون ذي الطفل و هو هادي
ضياء بصدمه…… يعني بتحبيني
ميرا…. و هيا بتبعد عنه و بتقرب منه لدرجه ان نفسهم اختلط….. ايوه حبيتك يا ضياء و كريم ذي اخويا ولا اكتر ولا اقل
ضياء….. انا هموت من الفرحه
ميرا……. بعد الشر عليك
ضياء….. بحبك
ميرا…. وانا كمان
ضياء….. و ايه تاني
ميرا….. ايه
ضياء…… شهر العسل يعني والدخله ايه
ميرا…. بتبعد عنه…. قليل الادب
ضياء…. بضحك وبيضمها ليه تاني هو انتي شفتي حاجه و قرب من شفتيها ليطبع قبله و اندمجو و كده بقيت ميرا زوجت ضياء قولا و فعلا
في فيلا رعد
———–
ادم قاعد بيسمع الفيلم وفي حد اتصل عليه
المجهول…… استاذ رعد عمل حاد*ثة
بيقع الفون منه بصدمه: ايههه.
اخد عربيته و العيله وداخل المستشفى.
الدكتور باسف: للاسف الحادثه كانت قويه و جاله ن*زيف في دماغه
الصدمه حلت عليهم و بالاخص قمر اللي مش قادره تقف علي رجالها و اغمي عليها
قمر فاقت ولاقت نفسها في المستشفى اتخضت علي رعد
قمر…. ر رعد فين جوزي
الممرضه…… اهدي علشان ال
بتقاطع كلمها وتزق*ها وتقوم…… فين جوزي
الممرضه قالت ليها مكان اوضه العمليات وجريت عليها لاقت ادم و احمد و محمد قاعدين
قمر بدموع…… عاوزه اشوفه
احمد…… هو دلوقتي في العمليات مش هينفع
قمر بانهيار….. ك كان قلبي حاسس و هو بيودعني انه هيحصل ليه حاجه و فضلت تعيط علي دخول والدها و والدتها
سندس ….. قمر بنتي و حضنتها
قمر…… ماما رعد هيسبني يا ماما
مازن وبيسلم علي احمد و محمد ربنا يشفيه ان شاءلله خير
بعد حوالي ساعتين خرج الدكتور من العمليه و معاه المساعدين بتوعه
الدكتور…… الحمدلله العمليه عدت علي خير و وقفنا النزيف و حاليا هيروح علي العنايه علشان لو قدر الله حصل ليه مضاعفات
قمر بفرحه……. ب بجد يعني هو كويس هيقوم بالسلامه
الدكتور….. ايوه ان شاءلله و كل الشكر للدكتوره ديما لانها هيا اللي عملت ليه الاسعافات الاوليه ونقلته للمستشفي
احمد….. طب هيا فين نشكرها علي الاقل
الدكتور…… هيا حاليا مشرفه علي صحته و خمس دقايق بالكتير و هبعتها ل حضرتكم
احمد….. تمام
رعد اتنقل للعنايه المركزه و الدكتور سمح ل قمر تدخل تشوفه بس لازم تتعقم الاول و باقي العيله كانت قاعده في ريسبشن المستشفي
في الرسبشن
———-
ضياء…… الف سلامه علي رعد يا عمي ادم يدوب قالي جيت علطول انا و ميرا
احمد….. ولا يهمك يا ابني
ميرا….. ه هو رعد كويس دلوقتي يعني
احمد….. ايوه يا حبيبتي بس هما في العنايه تحت الملاحظه
ميرا…. طب قمر فين و بابا
مي…. حاليا عند رعد و بابا محمد عند ماما هدي
ادم….. طب هقوم اجيب حاجه تشربوها
ضياء….. يلا وانا هاجي معاك
ادم…. ماشي
في الكافيه بتاع المستشفي
—————–
ادم….. اخباركم ايه انت و ميرا
ضياء….. الحمد لله كله تمام
ادم….. ازاي يعني
ضياء….. بتحبني
ادم….. بجد
ضياء….. ايوه والله و بقيت ملكي قولا و فعلا و قريب هتبقي خال ان شاءلله
ادم….. ان شاءلله يلا بينا
في الرسيبشن
————
ممرضه…… حضرتكم عائله رعد بيه
ميرا…. ايوه
الممرضه….. طب هيا مراته فين
مي…. ليه في حاجه
الممرضه….. لا بس هيا
قمر…. من الخلف…. هيا ايه
الممرضه….. مدام قمر انتي لما سبتيني و مشيتي في الاوضه كنت عاوزه اقول لحضرتك انك حامل في الشهر التاني و لازم تخلي بالك من صحتك
قمر… بصدمه….. ح حامل
الممرضه…… ايوه الف مبروك، بعد اذنكم
سندس….. جريت علي قمر و حضنتها……. مبروك يا حبيبتي الف الف مبروك
قمر بدموع…… الله يبارك فيكي يا ماما
مي….. طب بتعيطي ليه دلوقتي
قمر….. كان نفسي رعد يكون معايا و بخير علشان يسمع الخبر ده
احمد…… ان شاءلله هيقوم بالسلامه و هيكون كويس انا متاكد
صوت من الخلف…. احم حضرتكم طلبتو تشوفوني
ادم… اكيد انتي دكتوره ديما
ديما….. ايوه
قمر….. شكرا لانك انقذتي جوزي
ديما….. لا شكر علي واجب اي حد مكاني كان هيعمل كده ، بس
قمر…. بس ايه
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وقعت في حب عاجز)