رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل الثالث عشر 13 بقلم شمس العمراوي
رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل الثالث عشر 13 بقلم شمس العمراوي
رواية عشقتك يا ميكانيكية البارت الثالث عشر
رواية عشقتك يا ميكانيكية الجزء الثالث عشر
رواية عشقتك يا ميكانيكية الحلقة الثالثة عشر
عشقتك يا مكانيكيه
البارت الثالث عشر
شمس العمراوي
اخذ رحيم قمر الي الجراش عند السياره وجلس وهوا متعصب
رحيم: كاملي تصليح
قمر وهي تنظر اليه وجدات عروقه برزه من شدات الغضب
قمر بهدواء: رحيم
رحيم: امم
قمر: ممكن تسعدني علي ما مالك يجي
نظر اليها رحيم ووقف بجوارها وقال: عوزني اعمل ايه
قمر ببتسامه: امسك معيا الباب وانا بحله عشان اعدل الخبطات وركب الزجاج
ساعدها رحيم واخذ باله ان قمر تحاول ان تنسيه غضبه
رحيم: قالك ايه
فهمت قمر مقصده من الكلام
قمر: وانا دخله قبل الاكل كان وقف ادام الباب خبط فيه اعتزرت بس انا مبصتش في وشه ومخدتش بالي ان هوا الي كان علي الباب فكرته سيف
نظر اليها رحيم وقال: ابعدي عنه ياقمر مهما عمل ايكي تقربي منه ولا تتكلمي معاه
قمر بهدواء: حاضر
وفجئه وجدو بلونه من الالون تنفجر في وجه قمر
واخري في ظهر رحيم
نظر رحيم وقمر الي من فعل ذالك وجدو ملك تقف وهي تحمل بلونات وهي تضحك فجئه وجدة بلونه تنفجر في وجهها
نظرة لمن فعل ذالك وجداة مالك يقف وهوا يحمل بلونات
ملك وهي تتزمر بسبب مالك: كده يا مالك والله لعرفك وشوحت في وجه مالك لم تصب مالك بال اتت في وجه سيف وهوا يعبر الطريق وقف سيف ينظر الي من فعل ذالك وجدها ملك
نظر مالك الي سيف وجد ملك تشوح عليه بلونه اخري واصابته
ونظرة الي رحيم ورمت عليه وعلي قمر وقالت: يله نلعب
وقبل ان تنهي كلامها وجدة بلونه في ظهراه نظرة خلفها وجداة سيف يحمل بلونه ورمها عليها وتفدتها اجت في وجه قمر
قمر كدا يا ملك ماشي اخذة قمر بلونه من مالك ورمته في وجه ملك تفادتها وكانت جنه قدمه اتجاهم وجدات بلونه في وجهها
امتالت بالوان
نظرت اليهم وجدتهم يلعبون بالاوان قالت: طيب مش تندوني اخذات بعض البلونات بداء حرب من البلونات من الكل
جات عليهم جوري ولعبت معهم اصبح الكل يضحك وصبح الكل مملؤن بالاوان
بلونات لاوان خلصت
ملك وهي تمثل انها تمسك ميك: احم
وحد اتين ثلاثه اربعه لاتقلقو يا شباب اتهينا من العب ب البلونات الالون حان وقت التنظيف جات عليهم احدي الخدم وهي تحمل ساله مليئه بالبونات الماء وجبو خرطوم
ملك وهي تاخذ بلونه وترميها علي رحيم
نظر وبداء الكل في العب نظر رحيم الي اسرته
وهوا سعيد انظر الي اولاد عمه وكيف ان مالك وملك اندمجو معهم
هوا يعلم انهم غير عمه وزوجته
لهذا السبب وافق ان يعيشون سوين
نظر نحية وجد قمر تنسحب بهدواء
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخلت قمر الي غرفتها ودخلت الي المرحاض
خرجت وهي تلبس برنس الاستحمام لانها نسيت ان تاخذ ملابس معها
وجداة رحيم يقف في الغرفه وهوا لا يرتدي غير البنطال
قمر وهي تحمر من الخجل ذهبت الي الدولاب لكي تخرج لها ملابس
نظر ليها رحيم وهوا منسحر من جمالها
اقترب رحيم اليها
شعرت قمر ان احد يقف خلفها ابتعلت ريقها والتفت وجدات رحيم ينظر اليها وهوا منسحر في رماديتها قمر وهي خجله من رحيم
قمر بصوت ضعيف من شدات خجلها: رحيم
لم يجب رحيم لاكن اقتر اكثر وهوا ينظر الي ثغرها
قمر وشعرت بنزار الخطر: رحيم ابعد
رحيم قبل ان يقتحم عزرت ثغرها قال: اسف
واخذ يق. بل ثغرها بنهم كبير لم يعد يقد علي البعد عنها
استمعو الي تخبيط علي الباب ابتعد رحيم عن قمر وجد خدودها مثل الفراوله
ق. بل رحيم خدها لايمن وقال انا بحب الفروله
ابتعد رحيم عنها اخذة قمر ملابسها وجرت علي المرحاض وقفل ورائها الباب واستندات اليه ووضعت يدها علي ثغرها تتحسسه وهي تحمر خجل اكثر
ثم فاجئه بداءت في الباكاء
قمر وهي تبكي: فوقي ياقمر دي اوهام هوا مش هيحبك انتي مكانيكيه وهوا مهندس كبير انتي حاجه وهوا حاجه
انتي اول يخد حضانه اخواته هيطلاك
متتعلقيش بحد هتنجرحي في الاخر
اخذة قمر تبكي علي حالها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فتح رحيم الباب وجد ملك امامه وهي تبتسم قالت: رحيم لو قمر خلصت تغير
الملابس مالك مستنيها عند العربيه
رحيم: ماشي ياملك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سوزان وماجد وعلاء
ماجد وهوا يقف سوزان خلي بالك من الولاد انا مسافر لمدات شهر
سوزان بلا مبالاه: ماشي
نظر اليها ماجد ثم هز راسه وذهب
علاء وهوا يفكر كيف يوقع قمر فيه ولانتقام من رحيم
سوزان: علاء بتفكر في ايه
علاء انا لزم انتقم من رحيم مش انا الي ينضرب ويسكت
وكمان مراته عجبتني الصرحه وعوزها
سوزان بخبث: تعمل ايه
علاء: بفكر في حاجه وهنفزها اول متجيلي الفرصه بس عوز مسعده منك
سوزان: معاك انا لزم انتقم من ولاد فيروز
علاء: هوا انتي بتك. رهيهم كدا ليه
سوزان: انا مش بك. رهم بس انا بك. ره اي حاجه من نحية فيروز انتقمت منها زمان وحلفتاني لزم اضمر ولادها بعدها
سوزان بغل: عندي خطه كويسه هتكسر بيها رحيم واضمر بيها ولاد فيروز
علاء: اي هيا
سوزان: اسمع احنا هنعمل******
كل هذا تحت سمع شخص يقف خلف الباب واستمع الي كل ما حصل واخرج
تلفون وصور فديو ماذا تقول سوزان واغلق الهاتف ونظر اليهم قليلا ورحل
تم
ياتر سوزان وعلاء هيعملو ايه
ومين الي سمعهم
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقتك يا ميكانيكية)