روايات

رواية نصفك الاخر الفصل العاشر 10 بقلم نور جابر

رواية نصفك الاخر الفصل العاشر 10 بقلم نور جابر

رواية نصفك الاخر البارت العاشر

رواية نصفك الاخر الجزء العاشر

رواية نصفك الاخر
رواية نصفك الاخر

رواية نصفك الاخر الحلقة العاشرة

 

الفصل العاشر
#بقلمي_نور_جابر
#نصفك_الاخر
سهر: هطلع يا رعد
وطلعت
اميمه: صوتكم كان عالي ليه يا بنتي
سهر: ايه اللي حصل يا داده
اميمه بكذب: لوحدها
سهر وعرفها انه بتكدب: زين انا عاوزه اروح
زين: وحياه
ضحكت سهر بسخريه: مش هتفوق دلوقتي يا زين يلا
ومشيت هي وزين
في عربيه قصي

 

اسماء: هو انت ظابط
قصي وباصص للطريق: لا ماشي اتفشخر بيها يا اسماء
اسماء: هو انت بتحب سهر
قصي وبصلها: لا
اسماء: اصلي يعني
قصي: مش بحبها
اسماء واتكسفت من طريقه كلامه: طيب… ممكن تنزلني هنا
قصي: لسه بدري علي بيتك
اسماء: عندي درس لزم اروح
قصي: طيب انا هوصلك
اسماء بسرعه: لا طبعا مينفعش
قصي: ليه
اسماء: اقف يا قصي
وقف العربيه
قصي: هاا
اسماء فتحت باب العربيه ونزلت وقفلته
اسماء: مينفعش عشان عيب باي ومشيت وسبته
قصي بابتسامة: هبله والله
رهف: انتو مفكرين ان رعد هيسبكم كده رعد هيقت*لنا اول ميعرف
جدها: مكنتش اعرف انها ممكن يحصلها كده انا بس كنت عاوزه جمبي
دخلت امراء في منتصف الخمسين ولكن تمتلك وجه ملاك
سهير: مش كفايه يا عمي بقا انت مش عايز حياه جنبك انت عاوز فلوس حكيم
جدها: انتي رجعتي

 

سهير: اه رجعت لبناتي لزم ابقي جنبهم
جدها وبان وجه الحقيقي: اه عاوز فلوس حكيم انتي مفكره لما ترجعي حياه هتخدك بالاحضان تبقي بتحلمي
عاصم بصدمه: جدي
جدها: اسكت انت
ضحكت رهف بسخريه: رعد كان عنده حق
سهير: انا بناتي مش هسيبهم ليكم ابدا
ومشيت
رعد ونايم جنبها بيلمس شعرها الاسود الطويل
رعد: بحبك يا حياه الرعد
وطلع
اميمه: علي فين يا بني
رعد: روحي يا اميمه انتي
اميمه: بس
رعد: روحي بقولك
اميمه: حاضر
ومشيت دخل رعد للدكتور
الدكتور: ايوا يا رعد بيه اتفضل
رعد: حياه ينفع تسافر ولا لا
الدكتور: ليه
رعد: هاخده تتعالج بره
الدكتور: حضرتك في طقم كامل لحاله اللي زي مدام حياه
رعد: انا مش عاوزه تفضل في المستشفى
الدكتور: تقدر تاخدها وتكمل علاجها في البيت
رعد بغضب: انا عاوز الطقم ده يكون كقيم عندي في البيت لو حياه فضلت كده انا هقفل المستشفى واقعدك في البيت فاهم
الدكتور بخوف: طيب طيب
رعد: الورق كله يخلص مفهوم
الدكتور: مفهوم
طلع رعد وقفل الباب بغضب
رعد وبيفتح باب غرفه حياه شاف ست جميله جدا باين عليها العجزلكن في قمه الجمال
رعد: مين حضرتك
التفتت سهير
سهير بابتسامة: رعد مش كده

 

رعد ببرود: ايوا مين حضرتك
سهير وبتمد ايديها: سهير والدت حياه
رعد لنفسه وبيبص ليها ولحياه: شبه بعض جدا
مد ايديه رعد وسلم عليها
رعد: حضرتك جايه ليه
سهير: جايه اخد بناتي وارجع تاني
رعد وتحاول صوته الي اسمه: حياه مراتي وهتفضل معايه انا ومش مسموح ل اي حد انه يقرر اي حاجه بخصوص حياه
ابتسمت سهير: انت بتحبها
بصلها رعد وسكت
سهير وراحت وقفت جنب حياه وبتلمس شعرها:انت بتأذيها بوجدك جنبها سهر حكتلي من ساعت متجوت حياه ايه اللي حصل اللي بيحب حد بيحب يشوفو مبسوط خليني اخدها وارجع بنتي هترتاح اكتر كده
بعد مرور ثلاث سنوات
سهير بفرحه: يعني ايه فاقت بنتي بقت كويسه
الدكتور: ايوا يا مدام سهير
سهير: ينفع اشوفها
الدكتور: اتفضلي
دخلت سهير
حياه كانت دبلانه جدا تلات سنين بدون اكل تعيش علي المحاليل
شعرها ضعيف ملامحه كانت متغيرها
سهير وبتحضنها: حياه وحشتيني
حياه وبعدت عنها: ازيك
سهير: لسه زعلانه منى
حياه بابتسامة ممزوجه بزعل: لا بس خليكي بعيد…. هو انا تعبت تاني صح
سهير بحزن: ايوا
حياه وبتحاول تقوم: شكلي بقالي كتير
سهير: تلات سنين
حياه وقامت وقفت قدام المرايه وبتلمس وشها
حياه: شكلي اتغير ورجعت بصتلها
حياه: فين سهر
سهير: بره
فتحت الباب ودخلت سهر ومعاه زين وطفل صغير
سهر وحضنتها بدموع: وحشتيني

 

حياه: وانتي كمان وحشتيني اوي
زين وبيحضنها: حمدالله على السلامة يا حياه
حياه: الله يسلمك يا ابيه زين…. هو مين ده يا سهر
سهر بابتسامة وبتبص لزين: ابننا
ابتسمت حياه وشالته براحه
حياه بفرحه: شبهك اوي يا زين
زين: هو انا وحش كده
سهر وبتضربه بخفه في كتفه: بطل بقا
حياه: اسماء عامله ايه
سهر: اسماء بره بس انتي عارفه مش هتدخل
حياه وفتحت الباب وحضنتها بقوه
اسماء بعياط: مش مصدقه خلاص انك فوقتي بجد
حياه: خلاص بقا انا كويسه اهو
اسماء وبتمسح دموعها: طيب
حياه وبتبص لزين: فين رعد
سهير:وانتي عاوزه منه ايه دلوقتي
سهر: لا يا ماما حياه لزم تعرف وهي اللي تختار
حياه: اعرف ايه
سهر: بصي يا حياه رهف وجدك هما اللي عملوا كده رعد ملوش اي ذنب وهو جبلك حقك كامل من جدك
وكمان رجع فلوسنا اللي عند جدك.
حياه: هو فين
سهر: ماما طلبت انه يطلقك
بصتلها حياه بمعني ليه
ورجعت بصت لسهر
حياه: هو فين يا سهر
سهر وبتبصلها بحزن: رعد اتجوز يا حياه
حياه بصدمه: ايه
سهر: اتجوز
حياه: مين
سهر: رهف
حياه بدموع: ليه
سهر: هو عمل كده عشان بيحبك
حياه: انا عاوزه اروحله
سهر: بس انتي لسه تعبانه

 

حياه: عاوزه اروحله بقولكم
اسماء وبتحضنها : حاضر يا حبيبتي انا هوديكي يلا اللبسي
لبست حياه فستان اسود قصير وفردت شعرها
ونزلت هي واسماء
في العربيه
حياه: جبتيها امتي
اسماء وابتسمت: من سنه
حياه: مالك
اسماء بصتلها: مالي
حياه: في حاجه حصلت
اسماء: هحكيلك بس بعدين مش دلوقتي ووقفت
حياه: وقفتي ليه
اسماء وبتشورلها علي بيت كبير من بعيد
اسماء: ده بيت رعد
حياه باستغراب: والبيت القديم
اسماء: رهف عايشه فيه ورعد عايش هنا هما متجوزين بس مش مع بعض فاهمه
حياه بصتلها: طيب
ونزلت
راحت حياه عند الباب ووقفت ورنت الجرس
فتحتلها اميمه
اميمه بدموع: حياه
حضنتها حياه
حياه: وحشتيني ياداده
اميمه: وانتي كمان اوي ادخلي
دخلت حياه البيت عباره عن لون اسود لونها المفضل
حياه: رعد فين
اميمه وبتشاور علي غرفها كبيره: هناك روحي يلا
ابتسمت حياه وراحت
حياه وبتخبط علي الباب الغرفه سواده كلها صور لحياه

 

قاعد رعد وماسك كتاب روايه نصفك الاخر
رعد: ادخلي يا اميمه
دخلت حياه ووقفت قدامه وبصتله
رعد ورفع وشه وغمض عيونه
رعد: تعبت من التخيلات دي بجد
قربت منه حياه ومسكت وشه بين ايديها
رعد ولسه مغمض عيونه مسك ايديه بقوه وفتح عيونه بسرعه
رعد بصدمه: حياه
حياه بابتسامة ودموع: اه
رعد بصوت عالي: اميمه
جت اميمه تجري
اميمه: ايه يا حبيبي
رعد: مين اللي واقفه هنا
اميمه بابتسامة: حياه
حضنها رعد بقوه لدرجه انها مش باينه من جسمه

 

طلعت اميمه وقفلت الباب
فضل حضنها رعد ويعيط
حياه وبتلمس شعره اللي طول جدا
حياه: انا جيت اهو والله يا رعد
بعد رعد عنها ومسك وشها بين ايديه وقب*لها بع*نف يعبر عن اشتياقه لها
بعد عنها وسند جبينه علي جبينها
رعد: وحشتيني يا حياه الرعد
بقلمي نور جابر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *