Uncategorized
رواية هروب من نصيبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة محمد
رواية هروب من نصيبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة محمد
![]() |
رواية هروب من نصيبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة محمد |
رواية هروب من نصيبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة محمد
مريم بحزن:بس حازم مرتبط
هند بصدمه: نعم
مريم : اه والله كويس انك قولتي ليا دلوقتي قبل ما تتعلقي بي اكتر
هند بحزن : هو كان مجرد إعجاب مش حب
مريم : تمم. وانا نفسي ميبقاش في حب
هند ابتسمت بحزن وقالت: متخافيش
اسلام وحازم جم وإسلام قال: يلا علشان هند هتخرج دلوقتي
هند: بس انا لسه تعبانه
حازم: متخافيش انا كلمت الباشا احمد وقال إن طلما سيف تعبان ممكن عادي يجي بكره
مريم طيب يلا اسلام هي فين طنط
اسلام : قاعده مع ام حازم في البيت
هند كان باين علي وشها الحزن بس هي قررت انها تنسي كل ده
حازم : هند انتي سرحانه في اي
هند : لا مفيش حاجه
ركبوا العربيه وإسلام كل شويه يبص لي مريم من المرايا ومريم عامله نفسها مش واخده بالها
حازم : عايزين تسمعوا اي
هند : اي حاجه بس ياريت حزين
حازم : اي النكد ده هو سابك انهارده ولا اي ولا قالك احنا اخوات
هند بغضب: مين سمحلك اصلا تتكلم معايا كده
مريم : خلاص أعدوا وشغلوا اي حاجه
اسلام شغل اغنيه وبدأ يغني معاها : يا الي شمس الدنيا تطلع لما تتطلع ضحكه منك حسي ب الناس الغلابه الي زي بعد اذنك بطلي تحلوي اكتر واضحكي دايما يسكر ي الي سبقا بجد سنك
مريم حست اني اسلام كان بيقول ليها
حازم بهمس : يابني اتقل تاخد حاجه نضيفه
اسلام انا مش عايز حاجه نضيفه انا عايزها وسخه عادي
مريم : مين دي الي وسخه
هند بضحك : بيقول عليكي انك وسخه عادي
اسلام : لا ده تسنيم الوسخه خدت فلوس من حازم امبارح
حازم : اقسم بالله انت عيل وسخ لا يا مريم هو كان بيقول عليكي انتي بيقول أن….
اسلام: ونبي اسكت
حازم : لا مش هسكت علشان تبقي تجيب سيره تسنيم حياتي تاني مريم اسلام بيحبك
اسلام : والله انت او تسنيم اوسخ من بعض
مريم : ثواني بس مين الي يحبني
حازم: اسلام.
مريم: وهو اسلام ملوش بوء يتكلم ……بزعيق رد اي الكلام ده
اسلام: متشغليش بالك ده كان زمان بس بعد. ما شوفتك متعصبه غيرت رايي حازم معاه حق اتقل واخد حاجه نضيفه
مريم ؛ امشي يابني من هنا
اسلام : بس انتي اي رأيك انا اتحب صح
مريم بزعيق: وانا ماااالي
اسلام : لا علشان في بنت بحبها وعايز اعرف رأيك بس لو مش عايزه اشطا عادي
مريم: لا هو انت جدع وكويس وطيب كمان وقمر شويه
اسلام : شويه
مريم: اه بالنسبه لي حازم
حازم بغرور : شكرا شكرا
مريم : بس انتوا الاتنين مغرورين و باردين وعالم تنكه بلا قرف
هند كانت سرحانه
حازم : هند يا هندود انتي سرحانه في مين
هند : نعم وكمان ثواني اي هندود دي
حازم: بدلعك مدلعش يعني ولا هو بيزعل
هند. اه هيزعل
مريم بضحك : مين ده الي يزعل
هند :والله ما اعرف
اسلام يلا ننزل علشان وصلنا
هند : طب واحنا نازلين من المستشفى الدكتوره كانت شايلني علي السرير ودلوقتي هعمل اي
اسلام : حازم شيل
حازم: وانا مالي مش دي اختك
هند:. وسع كده انت وهو انا هقوم هاتي ايدك يا مريومه
مريم: تعالي يا تختشي
هند جت تقوم بس معرفتش من الجرح الي في بطنها وكانت هتقع بس حازم جري عليها وشالها
اسلام بهمس ل مريم: شكلهم حلو.
مريم: اه حلوين اوي
اسلام: عقبالك لما تخدي طلقه وانا الي اشيلك
مريم بغضب : اتلم بقا والله انت واطي ومفيش تربي….
اسلام : مريم بحبك
مريم : ……
_______________________
عند حازم وهند
حازم شايل هند ومشين بس تسنيم كانت جايه اي حازم وشافتهم. قالت: حازم ده هو الشغل المهم …..
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد