روايات

رواية جحيم القصر الفصل الثاني 2 بقلم هدير أحمد

رواية جحيم القصر الفصل الثاني 2 بقلم هدير أحمد

رواية جحيم القصر البارت الثاني

رواية جحيم القصر الجزء الثاني

جحيم القصر

رواية جحيم القصر الحلقة الثانية

خرج باسل من الحمام ولاحظ عدم وجود سالي بالغرفة نزل يبحث عنها كالمجنون وجدها في المطبخ تحضر الطعام
باسل ببرود مصطنع:ده ايه الرضا ده كله
سالي بدلع مصطنع:ايه واقفه بعمل اكل لجوزي وحبيبي وتاج راسي
باسل ببلاهه :ايه انتي قولتي ايه
سالي وهي تقترب منه وقد وضعت يديها علي كتفه واصبحت قريبه منه
سالي بدلال :قولت جوزي وحبيبي ووضعت قبله علي خده ثم احتضنته
باسل غير مصدق :وضع يده علي وجهها
باسل :سالي انتي سخنه طب تعبانه فيكي حاجه ما هو مش معقول التغير المفاجئ ده
سالي ومازالت مقتربة منه :اصل انا فكرت بعقل وقولت مفيش ست عاقلة ترفص النعمة اللي في ايديها علشان تروح تحقق ذاتها لا وكمان متجوزه باسل الجارحي اللي بكلمه منه يقدر يجبلي الدنيا تحت رجلي
باسل :حلو ده انا بحب الناس العملية اللي تفكر في مصلحتها
سالي بدلع :طب اي بقي ناكل هنا ولا فوق في الاوضة وغمزت له
باسل بضحك هستيري يا بركة دعاكي ياما
سالي بدلع وهيام :طب انا هطلع اخد دش وبعد كده ناكل ولا تحب تاكل انت الاول
باسل :لا لا محبش خالص اطلعي وانا هستناكي انا عندي اجتماع هنا جايلي ناس مهمين هوقع صفقة مهمه بعدها نبقي ناكل

 

سالي :ماشي يا حبيبي عن اذنك
باسل :اذنك معاك يا قمر
صعدت سالي الي الغرفة واخدت دش وارتدت ثيابها ثم نزلت للاسفل كان جاسر يتحدث مع احد موظفينه
ذهبت اليه سالي ووضعت يديها علي رقبة باسل امام موظفينه وكانت ترتدي قميص قصير يبرز تفاصيل جس*دها
اشت*عل باسل عندما رأها بهذا المنظر امام موظفينه وضيوفه
كل الناس اللي في الاجتماع كانوا بيبصوا علي سالي بنظرات قذ*ره جدا
قام باسل وسحب سالي وراه وصعدوا للأعلي
سالي ببرائه مصطنعه :في اي ي باسل
باسل :صف*عها صف*عة قوية واتج*رح فمها بسببها
باسل بزعيق:انتي ازاي يا هانم تنزلي كده قدام الناس
سالي ببكاء مزيف وتصطنع البراءة :هو كل حاجه ضر*ب انا انا مكنتش اعرف انهم لسه تحت افتكرتك خلصت وحبيت انزل اعملك مفاجئة وزادت من بكاؤها واقتربت منه وفضلت تصطنع البكاء وهي بحضنه
تضايق باسل مما فعله

 

باسل :انا اسف خلاص اهدي مش هضر*بك تاني اسف وفضل يهدي فيها
تظاهرت سالي بالاغماء :وضعها باسل علي السرير وحاول ان يجعلها تستعيد وعيها
باسل :سالي سالي افتحي عيونك سالي انا اسف حقك عليا مش همد ايدي عليكي تاني قومي بقي ابوس ايدك
كانت سالي تسمع كل هذا الكلام وتشعر بفرحه عامرة
تحرك باسل من مكانه واحضر زجاجة عطر ليوقظها
باسل :سالي افتحي عيونك سالي حبيبتي
سالي بتمثيل ولا تزال تغمض عينيها لا لا متضر*بنيش ارجوك ده انا بحبك حرام عليك تعذ*بني كده
كان باسل يسمع تلك الكلمات وهو يشعر بأن داخله يعتصر من شدة الأل*م
باسل :انا عارف اني كنت حيو*ان معاكي وند*ل وجبا*ن كمان بس اوعدك اني هتغير علشانك
كانت سالي تسمع تلك الكلمات وهي في قمة سعادتها
سالي بتصنع:بدأت تفتح عينيها ببطئ
باسل :سالي حبيبتي انا اسف حقك عليا
سالي :خلاص يا حبيبي مش زعلانة
باسل بفرحة :بجد مش زعلانه مني خلاص
سالي :مقدرش ازعل منك ياقلبي
باسل :طب علشان قلبي دي انا هلغي الاجتماع وهنخرج نتغدا سوا اي رأيك
سالي :زي ما تحب يا حبيبي

 

نزل باسل واعتذر من الجميع والغي الاجتماع ثم صعد للاعلي
باسل :اي ده حبيبي لسه مجهزش ولا ايه
سالي ببرائة مصطنعه :مش عارفه البس ايه وخايفة البس حاجه متعجبكش عليا
باسل :يا حبيبي انت تعجب الباشا ثم بقي ان اي حاجه انتي بتلبسيها بتبقي زي القمر فيها
سالي :طب نقيلي انت حاجه علي ذوقك يا حبيبي
باسل :بس كده انت تؤمر يا قمر
ذهب باسل إلي غرفة تغير الملابس واخرج منها فستان طويل وبكم وشكلة هادي جدا وجميل
باسل :اي رأيك في ده
سالي :جميل جدا يا حبيبي
باسل :طب يلا البسي وانا كمان هروح البس واجي يا حبيبي
سالي بابتسامة مصطنعه :ماشي يا حبيبي
ارتدت سالي الفستان وكانت غاية في الجمال وكذلك باسل ارتدي قميص ابيض وبنطلون بيج وعليهم بليزر بيج وكان شكلة يخطف الانظار بالاخص ان باسل طويل ولون بشرته خمري وعنده عضلات هو رياضي جدا
باسل :ايه الجمال ده كلة

 

سالي بتكشيرة:بس انا مش عارفه اعمل شعري
باسل :في ثانية يبقي عندك احسن ميكب ارتست حالا
سالي بطفولة :بس انا مش عايزه ميكب ارتست
باسل : طيب عايزه اي يا قلبي
سالي بطفولة مصطنعه: عايزاك انت تعملي شعري وتحطلي ميكب علي ذوقك
باسل :بس ممكن اعملك ويطلع وحش
سالي :انت مش هتعملي حاجه وحشه انا عارفه
باسل حب ثقتها فيه وحب برائتها جدا
بدأ باسل يعمل لها شعرها وعملها ميكب خفيف بس كان شكله هادي وحلو باسل كان مبسوط جدا وهو بيعملها شعرها والميكب وكان حابب كل اللي بيعمله ليها

 

خلص باسل كل حاجه وقالها اي رأيك
سالي بفرحه :الله جميل جدا يا باسل تسلم ايدك يا حبيبي
اتبسط باسل انه عجبها
خرجوا هما الاتنين وراحوا مطعم فخم جدا وكانوا بيتعاملوا هناك كأنهم امراء
خلصوا وروحوا البيت وهما رايحين يناموا سالي طلبت من باسل طلب وهو انه يحكلها حدوتة علشان انام
باسل :طب احكيلك اي ي حبيبتي
سالي :اي حاجه يا حبيبي
بدأ باسل يقص عليها قصة حتي غفت بدأ باسل يتعلق بها اكثر
ثم غفي وهو ينظر اليها
ولكن كانت سالي لا تزال مستيقظة .
قولولي أي توقعاتكم للبارت الجاي
واي تفسيركم لكل اللي بتعمله سالي

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية جحيم القصر )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *