رواية نور والأسد الفصل التاسع 9 بقلم نور عصام
رواية نور والأسد الفصل التاسع 9 بقلم نور عصام
رواية نور والأسد البارت التاسع
رواية نور والأسد الجزء التاسع
رواية نور والأسد الحلقة التاسعة
رواية نور والاسد
بقلمي #نورعصام
الفصل التاسع
نور. يعني انت مصمم تيجي معانا
اسد. قبل ترد مسكها من ايدها وقالها قلبي تعالي نجهز الشنط وف لحظه كانت عالسم وهي ف ايده
وبعد شويه الكل سلم عليهم ودعالهم بالتوفيق والسعاده
بعد بعض الوقت ف العربيه
اسد. وجنبه حمزه قدام ونور وياسمين ورا مع بعض
نور. قالت اسدي حبيبي
اسد. قال لأ
نور. اسودة قلبي
اسد. متحاوليش
نور ابو الاسود يا غالي
اسد. بردو لأ
نور بزهق قالت فيها ايه يعني يا اسد الله
اسد. ايوا كدا قابليني راجل لراجل مش السهوكه دي
حمزه. ف ايه يا عم انت وهي مالكم بتتكلمو بالالغاز
ياسمين. ف ايه
اسد. الهانم عاوزه تسوق العربيه
حمزه. نعم حد قالك اني مستغني عن عمري
نور بقا كدا يا حمزه
حمزه. يابنتي انا عريس وعاوز اتهني حرام عليكي ترملي الغلبانه دي بدري
نور. يا بني انا محترفه انتي متعرفنيش ولا ايه
اسد وحمزه. ههههه لا طبعا عرفينك كويس
نور. طيب والله انا خساره فيكم وبعدين قالت اتعدلي يابت يا ياسمبن علشان انام علي رجلك بقلمي نور عصام
حمزه. ليه ان شاء الله متنامي من غيرها لازم تتعبيها
نور. اممم طيب وبعدين قالت بلاش رجلك يا ياسمين انا هنام علي صدرك علشان اكون مرتاحه
حمزه. بتسرع قال دا انا معملتهاش تقومي انتي تعمليها
ياسمين. بحرج خبطته ف كتفه
حمزه. اي اي اعوذ بالله وبعدين قالها متقعديش مع البت دي تاني دي هتبوظ اخلاقك وتعلمك الضرب ف خلق الله
نور. رفعت حاجبها وقالت كلمه كمان وهقول اللي شوفته ام
ياسمين. قاطعتها وقالت علشاني انا سامحيه
نور. هعتبره عيل وغلط
اسد. هههههههه وبعد بضع ساعات نزل اسد وحمزه يشترو عصاير للبنات
نور. وهما ف السوبر ماركت بعتت رساله ل اسد وقالت هات ايس كريم وتجبش ل ياسمين ههههه
اسد ابتسم وجبلهم الاتنين وبعد ما وركبو العربيه
نور. قالت بهزار يا حبيبي ياسدي جبتلي اتنين ايس كريم
حمزه. رفع حاجبه وبصلها وقال لا طبعا واحد لحبيبي
نور في حد هنا مستعجل علي موته مش عرفه ليه
حمزه. وبعدين انتي عرفتي اننا جبنا ايس كريم ازاي
نور. العصفوره قالتلي
حمزه. نفسي اعرف بتعرفي الحاجات اللي بتقوليها منين
نور. اش هقولك
حمزه. كان يوم منيل بستين نيله يوم ماعرفتك
اسد. بصلها وقال دا كان عسل
حمزه. امممم دا الموضوع ف انه بقا
ياسمين. قولي صحيح يا اسد اول مره شوفت نور فين
حمزه. ياريته ما شافها
اسد. بس يلا احسنلك وبعدين بص ل نور وابتسم
حمزه. بص ل نور وقال اتعرفتي عليه ازاي يا بت
نور. ف كمين
حمزه. بتهزري
نور ابدا والله
اسد. حكالهم كل اللي حصل يومها
ياسمين وحمزه. ههههه ههههه يخربيتك يانور كل دا رغي
حمزه. كتر خيره انو مقتلكيش
نور. عماله اقوله يابني ميصحش انا من عيله كبيره مفيش فايده يا حبيبي انا بنت ناس ابدا مصمم علي قعدتي معاه وبثقه قالت طبعا انا اللي يعرفني مستحيل يفرط فيا
حمزه. طبعا طبعا
ياسمين. امم اسأليني انا
نور مش عجبك يابت انتي وهو ولا ايه ورفعت حاحبها
ياسمين. رفعت ايدها وقالت عجبني جدا وضحكت وبعدين قالتلها هاتي بوسه يا قمر
نور. بمرح قالت بوسه واحده بس
ياسمين. ايوا
نور. احلفي كدا علشان انا مش مستعده اعطيكي اكتر من واحده
اسد. رد وقال تحلف علشان هتاخد بوسه اومال لو كان حضن ايه هتحج ولا ايه
حمزه. هههههههه
نور. طبعا يا بني هو انا اي حد ولا ايه
ياسمين. هههههه ومالت عليها وقالت دا انا هاخد كتيييير
وبعد كام ساعه وصلو شرم الشيخ (معلش اصل انا بحب شرم وعلشان كدا دايما بذكرها ف كل رواياتي وحابه اطير علي هنااااك 🏃♀️) وبعد ما دخلو اوضهم وارتاحو شويه
اسد. حبيبي ايه رأيك ننزل نتعشي تحت ونتمشي شويه عالبحر
نور. ببتسامه قالت اوك وبعد دقائق اتجمعو الاربعه
حمزه. بما اننا اتعشينا يلا نتمشي عالبحر وفعلا مشيو
نور. بتلعب هي واسد وبيجرو ورا بعض
حمزه. تعالي يا ياسمين يا حبيبتي قطعتي نفسي متعمليش زي المجنونه دي وبخبث قالها تعالي يا قلبي انا بحبك
ياسمين. مش مرتحالك انا
حمزه. لا يا قمر تعالي يا قلبي
اسد. نوري كفايه جري بقا تعالي اقولك كلمه سر
نور. بمكر من بعيد عنه قالت كلمه ايه دي
اسد. قرب عليها وعيونه كلها شقاوه
نور. لا لا متبصليش كدا انا مش قدك
اسد بيقرب عليها
نور. يالهوي يا لهوي جاي عليا لا لا يا اسودي بلاش النظره دي الحقووني يا ناس بغرق ف عيونه العسلي اللي تجنن دي
اسد. قرب منها وبقا واقف قدامها ابتسملها
نور. لا لا الله يخليك براحه عليا قلبي بقا عامل زي الاسانسير المهنج طالع نازل
اسد. مسك ايدها ومال عليها وهمس جنب ودنها وقالها كلمه وبعدها غمز بغينه
نور. جريت من قدامه
ياسمين. خبطت فيها بتجري هي كمان وقالت ف ايه
نور. اخوكي طلع قلبل الادب وبيغمزلي
ياسمين. وحمزه كمان
نور. ايه العيله قليلة الادب دي ومسكو ايد بعض وجريو
اسد وحمزه. طلعو يجرو وراهم وكل واحد قدر يمسك حبيبته
اسد. قالها ها ياقمري موافقه
نور. اكيد لأ
اسد. عمل زعلان
نور. طيب ايه رايك اغني
اسد. ومالو غني بس بردو هتنفذي اللي قولت عليه
ياسمين. جت عليها وقالت غني يا نور بجد صوتك حلو
حمزه. بمناغشه ف نور قال الحاجه الوحيده اللي طلعت فيها حلوه صوتها بجد كان تحفه ف الفرح
نور بغرور قالت دي اقل حاجه عندي يابني
اسد. بصلها وابتسم
نور. مسكت ايد اسد وبصت ف عيونه وقالت (خليك جنبي احضن هوا قلبي محتاج انا حضنك خليك علي وعدك ، لو تقدو تعيش من غيري لو تقدر تكمل وحدك انا مقدرش اعيش لو ثانيه ف الدنيا يا عمري ف بعدك ، خليك جنبي اخضن هوا قلبي محتاج انا خضنك خليك علي وعدك) نور عصام
ياسمين وحمزه. برافو نور وبصو لبعض بحب
اسد. مال عليها وحضنها وقالها مقدرش اعيش من غيرك ثانيه واحده ومال علي شفايفها وباسها
حمزه. بعد شويه قال ايه رأيكم نطلع بقا
اسد. ومالو وبص ل نور
نور. فهمته وبعدين قالت ااااه
اسد. مالك يا قلبي وكان فاهمها
نور. تعبانه قوي يا حبيبي
اسد. من ايه يا عمري تعالي اوديكي لدكتور
نور. ملوش لزوم يا حبيبي انا عرفه انا تعبانه من ايه ااااه
اسد. بخبث قالها من ايه يا عمري وكان حضنها
نور. من البيبي يا حبيبي
اسد. بيبي مين ياروح امك انا كنت عريس امبارح
نور. الله بقا وانا اعمل ما انته اللي شقي واسد وعملتها علطول امر ربنا وبعدت عن حضنه
اسد. اممم منا عارف اني اسد ومفيش اشقي مني وهووب مال عليها وشالها
حمزه وياسمين. هههههه هههههه مجنونه البت دي والله
اسد. دخل بيها الاوضه وقالها ثانيه واحده الاقي اللي قولت عليه متنفذ
نور. بدلع قالت اسودي حبيبي علشان خاطري
اسد. قاطعها وقال مليش،فيه انا عاوز مراتي ترقصلي ومش اي رقص لاا رقص شرقي بجد
نور. علي فكره بقا انت قليل الادب
اسد. عارف حد قالك اني الشيخ اسد وبصلها
نور. قامت وقالت ماشي يا اسد ان موريتك وخلينك تقول حقي برقبتي مبقاش انا نور
اسد. ابتسملها وغمز بعينه
نور. بغيظ دخلت الحمام وغيرت فعلا ولبست القميص اللي جبهولها وكان قصير جدا وعريان اكتر من الازم بصت لنفسها وقالت منك لله يا اسد وبعدين خرجت
اسد. اول ما شافها تنح وفتح عيونه وف نفسه قال انا اللي جبته لنفسي ياربي كانها ملاك نازل من السما وبعدين قال ملاك دا ايه دي جنيه ساحره بشكلها دا وبعدين قرب منها
نور. اتكسفت وبتحاول تبعد عنه
اسد. مد ايده وشغل الفون علي رقصن شرقي
نور. ف الاول رقصت بكسوف وبعد كدا فتحت عالبحري
اسد. كان مبهور بيها وقام رقص معها وبعدين مال علي رقبتها وباسها بوسه حاره وبعدين قالها بهمس تجننني وانتي بترقصي وهتجنني اكتر وانتي ف حضني ووو سيبكم من الناس دي دا كلام كفار ملناش فيه🥰 تعالو نروح عند الناس العاقله الرزينه
ياسمين. ياحمزه مش هقدر البس البتاع دا وباحراج قالت هو فيه ايه اصلا يتلبس
حمزه. بمكر قالها ولو قولتلك علشان خاطري عاوز اشوفه عليكي ومال عليها وباسها جنب شفايفها ، ايه الناس دي ايه قلة الادب اللي هما فيها دا انا كنت فكراهم محترمين طلعو استغفر الله العظيم والله منا قاعده معاهم انا هروح عند الحاج معتز وعيلته وانتو كمان تعالو معايا 😛
مختار. مالك يا بابا شكلك زعلان وساكت ولا تعبان اطلبلك دكتور
معتز. لا يا بني انا كويس
مختار. اومال مالك بس ياحاج
معتز. تصدق لو قولتلك ان المجنونه الشعنونه بنت اخوك وحشتني
ليلي. من وراهم ردت وقالت والله معاك حق يا بابا
ماهر. هي مجنونه صحيح بس بجد تدخل القلب وتتحب
مختار. قال فعلا وبعدين قال ايه يا حاج انت وحشك الفضايح ولا ايه
معتز. ببتسامه قال والصويت بتاعها والجري وراها من فوق لتحت واتنهد وقال ياريتها كانت عاشت معنا من زمان
الحجه سعاد. اتنهدت وقالت نصيب ربنا يسعدها ويعوضها خير يارب ودموعها نزلت
ليلي. راحت ليها وقالت ايه يا ست سعاد هانم وحشتك ام لسان طويل مش كفايه كل شويه تقفشك مع الحاج
معتز ومختار وماهر. هههههه ههههههههه
خالد. دخل وقال ايه هي نور مش هترجع بقا ولا ايه
امل. ايه يا خويا انت كمان وحشتك الفضايح
خالد. ابتسم وقال اه والله
روايات بقلمي نور عصام
اميره. والله البيت ما له حس من غيرها برغم اننا كلنا موجودين فيه إلا انها كانت عامله ضجه قريه ف البيت
مختار. طبعا انتي هتقوليلي
اميره. ههههههه وف لحظه فون جدها رن
الجد. بفرحه قال ايه دا نور وفتحت علطول
نور. مساؤؤؤؤ يا كبير
جدها. مساء النور عالنور يا قلب جدك وحشتيني
نور. دا بجد دا يا معتز ولا مصدفت تخلص مني وتعيش براحتك مع سعاد وانا مش موجوده
سعاد. وحشتيني يا قلب سعاد
نور. والله وانتي كمان يا تيتا وجدو وكلكم
ليلي. عاملين ايه يا حبيبتي
نور. بخير يا ليلي اطمني والاسد ماشي علي وصاياكي
ليلي والكل هههههههه هههههه
نور. مختار فين يا ليلي
مختار. انا اهو يام عشر تلسن
نور. بتعمل ايه يا مختار وقاعد فين
مختار. بهزار لسه خارج من المطبخ
نور. ليلتك سودا يا مختار انا اصلا غلط لما سيت باب المطبخ مفتح وكمان كان لازم اكهربه
مختار. هههههه وحشتيني يا حبيبتي
نور. وانت كمان يا عمو
ماهر. ايه يابت يانور وانا موحشتكيش
نور. ودي تيجي بردو يا ماهو فين الوليه اللي اسمها امل
ماهر. هربت اول ما سمعت صوتك ف الفون
نور. بنت الل عموما انا عوزاك تعلقهالي بالعرض كدا من شعرها ورجليها وتولع تحتها
امل. نهار اسود انا رايحه بيت ابويا الكل ضحك
اسد. سلم عليهم
حمزه وياسمين كمان سلمو عليهم والكل كان مبسوط ودعالهم
وتاني يوم عالبحر
اسد. ماسك ايد نور وماشين عدت من جنبهم بنت بصت ل اسد وابتسمت
نور. قالت البت دي بتبوصلك ليه انت تعرفها
اسد. لأ
نور. اومال بصتلك وكمان ضحكت ليه وبصت وراها قالت شوف كمان بتبوص عليك تاني ازاي
اسد. المهم انا ببوص لمين ومعايا مين ومال خدها وباسها
نور. شوف البت بردو والله اروح اجيبها من شعرها اللي فرحانه بيه دا
اسد. هههه اهدي يا شراني دي اجنبيه ومش عاوزين نضرب السياحه
نور. اجنبيه طب والله اقوم اجيبها من شعرها اململها ف الرمله دي واخلي شرم كلها تتفرج عليها
اسد. يا لهوي يابت يانور دا انتي قلبك اسود قوي
نور. لا يا حبيبي انا اللي يبص لحاجه ملكي اشقه نصين
اسم. هههههه مفتريه
نور. مع اللي يايبص لحاجتي وف لحظه
طارق. بدهشه قال نووور
نور واسد. بصو عليه
طارق. قرب منهم وقال اهلا نور
نور اهلا بشمهندس طارق وقالت ل اسد دا بشمهنس طارق شغال ف الشركه اللي بدرب فيها
اسد. اهلا وطبعا افتكر لما طلب من نور الجواز وهو عالفون
طارق. بص ل نور بغل وقال بتعملي ايه هنا يابشمهنديه
نور. لانها فهمته ردت وقالت انا هنا ف شهر العسل ومالت علي جوزها وقالت ودا حضرة الظابط اسد الجوهري
طارق. بشر بصلهم وقال اتجوزتي
نور. ايوا
اسد. بصله مش مرتاح لكلامه ولا نظراته
طارق. بغل قال الف مبروك
نور. الله يبارك فيك
اسد. ابتسملها ومشيو وبعد ما بعدو قالها هو دا اللي كان عاوز يتجوزك
نور. ايوا وعملت انها استغربت وقالت وانته عرفت منين
اسد. اممم دا علي اساس مكنتش معاكي
نور. معايا انا كنت ف الشركه لوحدي
اسد. بمكر قالها اومال مين اللي كان ف جيبك ورد عليكي
نور. ايييه هو انته اللي كنت بتكلمني ف الفون
اسد. تصدقي اه
نور. انا مش بهزر انا
اسد. قاطعها وراح شايلها وقالها انا عارف انك عرفه انو انا وخصوصا لما شوفتك ف المشفي ف متصتعبطيش عليا يا بت دا اسد الجوهري ونزل بيها البحر نور عصام
نور. وانت كنت عارف اني كنت عرفه
اسد. حبيبي انته يا نونو
نور. ابتسمت
اسد. اخدها وبعدو ف الميه وباسها بوسه حارة
نور. بكسوف اسد حد يشوفنه
اسد. ومالو انتي مراتي حبيبتي ومال عليها تاني
نور. بس حمزه وياسمين جاين علينا
اسد. ايه اللي جابهم دول
نور. هههههه وبعد مرور اسبوع من الشهد والعسل لكل منهم
اسد. كانت بيتكلم ف الفون بيتطمن علي عيلته
ليلي. الحمد لله يا حبيبي كلنا بخير جدك بس اللي تعبان شويه
اسد. بخضه مالو يا ماما
ليلي. يا حبيبي ما انت عارف ان جدك تعبان
نور. جدووو مالو يا ماما الله يخليكي قوليلي
ليلي. اهدي يا حبيبتي هو دلوقتي كويس
اسد ونور. مع بعض مالو جدو يا ماما
ليلي. ذبحه صدريه بس دلوقتي بخير
نور. بدموع وليه محدش قالنا
اسد. بزعل قالها اهدي يا قلبي طيب يا ماما سلام
نور. اسد حبيبي احنا لازم ننزل
اسد. طيب اهدي وهننزل
نور. بعياط قالت انا خايفه علي جدو قوي
اسد اخدها ف حضنه وهداها وبعدين كلم حمزه وبعد شويه كانو جهزو وفعلا مشيو
وبعد فتره وصلو القاهره
ليلي. جريت عليهم وضمتهم لحضنها وباقي العيله كلهم سلمو عليهم وبعدين نور سألت علي جدها
مختار. حبيبتي اهدي جدك بخير وهو نايم دلوقتي
نور. طيب انا هدخل اشوفو والكل دخل وراها
اسد. قالها نور اهدي علشان جدو وتيتا
نور. حاضر وبعدين مالت علي جدها وقالت جدو حبيبي وباسته من خده
الجد. فتح عيونه وابتسملها
نور. بدموع قالت سلامتك يا قلب نور
اسد. بمرح قالها انا احتج ايه قلب نور دا اومال انا ايه يا ست هانم
الجد. حبيايبي حمدلله علي سلامتكم ليه رجعتو
نور. كدا يا جدو تتعب ومتقوليش هو انا عندي غيرك
اسد. دا انتي مصممه بقا الكل بيضحك
حمزه وياسمين. اوعي بقا خلينا نسلم علي جدو وسلمو عليه
الجد. والله انا بخير مكنش فيه داعي تيجو
نور. زئت حمزه من عالسرير وقعدت جنب جدها وباست ايده وقالت شكلك تعبان قوي يا جدو
الجد. ضمها لصدره وقالها بوجودك جنبي بقيت كويس
نور. حضنته بقوه ودموعها نزلت وقالت علشان خاطري بقلمي نور عصام يا جدو خليك جنبي ومعايا انا مليش غيرك ودموعها نزلت بغزاره وقالت يرضيك كدا اعيش كل عمري من غير اب حافظ علي صحتك علشاني يا جدو وبعدين محبتش تتعبه اكتر ابتسمت وقالت العيال دي كلها عندهم اب وانتي ابوي وجدي وحبيبي وكل دنيتي اوعي تشمتهم فيا
جدتها. قالت ربنا يسعد قلبك حبيبتي
اسد. علي فكره انا زعلان وجامد جدي
حمزه. بهزار قاله ليك حق والله دي معبرتكش خالص
ياسمين. بس يا شعله
نور. راحت وقفت جنب اسد ومسكت ايده وقالت يح
اسد. بصلها واستغرب
نور. بمرح قالت شوفت النار اليح
اسد. ببتسامه قالها يح دا انا هخليكي تشوفها وتجربيها
مختار. اه وانبي بس يكون قدامنا انا نفسي امسك عليها حاجه الكل ضحك و
خالد. دخل وفرح جدا برجوعهم وسلم عالكل وراح علي نور وحضنها وقاله حمدلله علي سلامتك يا عمري
نور. بفرحه الله يسلمك ياروحي
اسد. هو حد قالكم اني مش موجود ولا حاجه
نور. لا طبعا محدش قال هو انت هنا
خالد. والله الواحد مبقاش عارف ياخد راحته ف بيته ابدا ولا مع اخواته حاجه تغيظ كل دا ونور معاه
اسد. راح عليه وقال فعلا الواحد مبقاش عارف يرتاح خالص وف ثانيه كان خالد مرمي ف جنب السرير
خالد. ايه غباء الظباط دا ياساتر عليك
ياسمين. راحت عليه ومدت ايدها واخدت ايده وقالت قوم يا قلبي معلش
خالد. قام معها وقال تسلميلي يا قمر
حمزه. مالك يالا انا مش واقف ولا ايه
خالد. الله اخواتي انا حر ادلعهم براحتي انتو مالكم
نور. يمرح قالت قلب اختك انتي يا خالود
خالد. راح عليها واخدها هي وياسمين وجت اميره وقعدو جنب بعض عالكنبه
اسد. بهزار قال دا انته محدش مالي عينك بقا
خالد. بغيظ فيهم قال براحتي
اسد وحمزه. كل واحد مسك مراته من ايدها واخدها ف حضنه واسد قال دي ملكيه خاصه يا حبيبي
حمزه. رمي اميره عليه وقاله دي بتاعتك اياك تبص لغيرها العيله كلها ضحكت وجدتهم دعتلهم كلهم بالسعاده والهنا
اسد. نور تعالي حبيبتي ارتاحي شويه من السفر وعلي جدو يرتاح شويه رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
نور. لا انا هنام مع جدو
اسد. نعم يا ختي
نور. الله جدو وحشني وكمان تعبان وانا مش هأمن عليه مع الست دي وبصت لجدتها
جدتها. قومي يابت روحي مع جوزك
نور شوفت يا جدي اهو معايا حق وقالت مستحيل اتحرك من هنا وراحت داخله بين جدها وجدتها ف السرير وقالت اهو كدا انا اعرف انام وكمان جدو يرتاح وباست جدها من خده وقالت نام يا حبيبي واتطمن انا معاك ومحدش هيزعجك
اسد. قومي يابت
نور مش هقوم
جدها. ههههه قومي يا حبيبتي مع جوزك
نور. قولت مش هنام غير ف حضنك يا معتز وبلاش تعصبني وتخليني اتكلم
جدها. خلاص نامي اعوذ بالله
اسد. عمل زعلان وقالها براحتك ومشي بس طبعا هو عارف انها بتحاول تخفف عن جدها شويه وراح نام ف اوضته وبعد عدة ساعات صحي ونزل لتحت
ليلي. حبيبي يلا علشان نتعشي
اسد. حاضر يا ماما
امل. قالت روحي يا اميره صحي حمزه وياسمين
اميره. حاضر وطلعت
اسد. هشوف جدو عقبال ماينزلو ودخل لقي جده نايم ونور نايمه ف حضن جدتها علي دراعها وجدته صاحيه
جدته. قالت تعالي يا حبيبي
اسد. حبيبتي يا تبتا انتي صاحيه شكلك منمتيش
جدته. والله لما نامت ف حضني فرحت وطبطبت عليها مهان عليا عيني تغمض وما اشوفها ربنا يحفظها ويحميها ويرزقكم بالذريه الصالحه يارب
اسد. امين وراح علي جدته وباسها من جبينها وقال نور نور
نور. فتحت عيونها وقالت هو الواحد مش عارف يرتاح ف البيت دا خالص
اسد. قومي يابت تعبتي تيتا
نور هي كانت اشتكتلك
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور قامت لقت نفسها علي دراع جدتها قالتلها قلبي يا تيتا انا اسفه ودلكت دراعها وباستها من ايدها وخدها
حدتها. طبطبت عليها وقالتلها انا مش تعبانه
جدهم. صحي علي كلامهم
نور. صح النوم احاج معتز كل دا نوم طبعا قاصد تنام وتاخد مكان كبير علشان تزعجني ومرفش انام واقوم بس علي مين انا من هنا وجاي مش،هنام الا هنا انا بصراحه ارتحت
اسد. نعم ياروح امك
نور. وانبي يا باشا سيب امي نايمه ف حالها
اسد. بهزار قالها دي كانت مره وغمز بعينه
نور قالت انا اضحك عليا يا معتز
جدها. بصلها وضحك وبعدين قالها ليه بس
نور قالت انت قولتلي دا مؤدب ومتربي وانا اتخدعت دا مشافش نص ساعه تربيه من يوم ما اخدته
جدها وجدتها. هههههه هههههههه
اسد. احرج وراح عليها
نور. نطت من السرير وقالت انا عرفه اني ظلمتك وقولت نص ساعه دي مشاقش دقيقه وجريت علي برا بقلمي نور عصام
ليلي. خبطت فيها وقالت مالك يابت الله
نور. رفعت حاجبها وقالت اممم فين جوزك يا وليه انتي
ليلي. قبل ترد اسد طلع وقال اوعي ياماما تسيبها امسكيها
نور جريت عالسلم
ليلي. هههههه للاسف فلتت مني وبعدين قالتلها غيري بسرعه وانزلي علشان ناكل
نور. بصتلها وببتسامه بعتت لها بوسه ف الهوا
اسد ابتسم وقال علي فكره انا اللي اخدتها
ليلي. انا عاوزه واحده غيرها
نور. نزلت تاني وحضنتها وباستها كتير وبعدين قالت اظن كدا تعيشي عمرك كله من غير متحتاجي بوس وغمزت بعينها وقالت اعتقد فهماني يا ليلي
ليلي. ههههههه غوري يابت
اسد. لحقها وقالها كنتي بتقولي ايه بقا من شويه
نور. لفت دراعها حول خصره وضمته ليها وقالت حبيبي يا اسدي
اسد. اممم ثبتيني يابت
نور طيب وايه رأيك
اسد. رأيي ومال عليها
ماهر. طلع وقال بتعملو ايه
نور. والله يا بيه هو اللي بيتحرش بيا وانا بنت ناس ومن عيله محترمه
ماهر. اممم ولما انتي،بنت ناس بتخليه يتحرش بيكي ليه
نور. الرجال قوامون علي النساء اعمل ايه مقدرتش اقاومه
مختار سمعها ورد وقال وانبي ايه
نور. مبلاش انته يا مختار
مختار. غورها من وشي يا بني
اسد وعمو ماهر هههههههه وبعد شويه الكل اتجمع عالسفره
وبعد مرور شهر
نور. اسد حبيبي
اسد. نعم يا قلبي
نور. الشركه اللي كنت بتدرب فيها كلموني وحابين اكمل واشتغل معهم
اسد. حبيبتي انا معنديش،مانع انك تشتغلي انتي مهندسه وتعبتي ف دراستك بس
نور. قاطعته وقالت انا حابه اكمل معهم وخصوصا اني بعرفهم وهما كلهم محترمين واحسن من شركه تانيه
اسد. انا علي استعداد افتحلك مكتب هندسه او شركه كبيره كمان وانتي عرفه بس بلاش تروحي الشركه دي
نور. ابتسمت وقالت حبيبي لازم اخد خبره كبيره بالاول وكمان اشوف زمايلي علشان وقت افتح لنفسي يكون معايا ناس تساندني
روايات بقلم نور عصام
اسد. بصلها ولسه هيتكلم
نور. باسته من خده وقالت طيب اروح اشوف زمايلي اللي كانو معايا هناك واتفق معهم نتعاون مع بعض وكمان اعتذر للمدير لانو هو بنفسه اللي كلمني
اسد. ماشي يا نور امته حابه تروحي
نور. باذن الله بكرا الصبح
اسد. تمام وبعدين بصلها وقالها طيب ايه
نور. بستعباط ايه اباشا
اسد. اممم بتستعبطي ومالو وانا بموت ف الاستعباط وووو
وحل الصباح علي الجميع
اسد. وصل نور الشركه ومشي
نور. دخلت الشركه وسلمت علي كل زملائها والكل بارك لها علي الجواز واعتذرت من المدير وهو اتفهم دا وبعدين راحت الاسانسير وبس ركبت لقت طارق
طارق. بصلها وابتسم بشر و …… يتبع
انتظروني واحداث كلها اثاره وتشويق
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور والأسد)
جميل اوي
حلوة بجد