رواية أحببت نادلة الفصل التاسع 9 بقلم أميرة مراد
رواية أحببت نادلة الفصل التاسع 9 بقلم أميرة مراد
رواية أحببت نادلة البارت التاسع
رواية أحببت نادلة الجزء التاسع
رواية أحببت نادلة الحلقة التاسعة
البارت التاسع
رواية احببت نادلة
بعنوان مرحبا بصديق الطفولة المطيع
دينا: بقولك سيبني
الشخص: ولو مسبتكيش هتعملي ايه يعني
دينا بغضب: سيب ايدي بتوجع علي فكره
الشخص ببرود: طب منا عارف
واخذ يضغط علي ذراع دينا اكثر
دينا وبدات الدموع تملي عيناها: سبني احسلك يإما هصرخ وقولهم انك بتضربني
الشخص: يلا اعملي كدا
دينا: انتي بارد
الشخص: قولي حاجه جديدة
وهنا دخلت زينة: ايدا ايدا ايدا ابو حميد عندنا
وضربت كتف الشخص بقوة
الشخص بغضب: في ايه يا متخل………
زينة: بتعلي صوتك عليا والله عال يا عبعال
الشخص باستغراب: زينة……. انتي بتعملي ايه هنا؟؟!
زينة: سلامة النظر يا خويا، انتي شايف ايه
الشخص بتريقة: ههههههه، ايدا بقيتي حته جرسونة
زينة بغضب: ومالو يا خويا مش بكسب رزقي بالحلال
الشخص: امشي يا بت انجري وهاتلي حاجه اشربها
زينة بزعيق: جري يا حامد انت نسيت ولا ايه
حامد بخوف: قلبتي ليه احنا كنا كويسين
دينا: زينة قوليلو يسيب ايدي
زينة: سيب اديها
حامد: لا
زينة بتبريق: سيب ايديها
حامد بتوتر: حا…… حاضر
دينا: رجالة تخاف متختشيش
المدير: في ايه ايه الصوت العالي ده
زينة: مفيش حاجه كنا بنصفي حسابات مع الاخ
المدير: حامد تعالي المكتب عايزك
زينة:ليه
المدير: انتي مالك يا ساتر
زينة: حسابك معيا بعيدين
حامد: بس يا متشردة
زينة: طيب
واخرج حامد لسانة لزينة
زينة باستغراب: شوفي الواد نسي كنت بعمل معاه ايه زمان
دينا: كنتي بتعملي في ايه؟؟! ها احكيلي
زينة: تعالي اقولك
في المكتب~
المدير: بص يا ابني انتي هتستلم الشغل من النهاردة و.. ..
حامد: يا بابا انا قولتك مش حابب الموضوع ده، انا عايز اعتمد علي نفسي
المدير: معلش يا ابني دي فترة علي بال ماتلاقي شغل والمكتب محتاجلك بردو
حامد: حاضر يا بابا ال تشوفه
………………..
في المطعم~
دينا: كل ده حصل
زينة: زي مبقولك حامد كانت العيال بتتنمر عليه جامد عشان كان لابس نظارة، وانا كنت بضرب العيال ،كنا اصحاب فترة الابتدائي
ونقلت بقا فترة الاعدادي لما ماما ماتت روحت اعيش مع جدتي.
دينا: يعني حامد كان بيضرب وبيتسرق كل يوم، يعني صعبان عليا، بس دلوقتي شكله متكبر ومغرور
زينة: الواد اتغير بقا…. بقا مز انا اول مرة اشوف عنيه، ده كان بيلبس نظارة كده مستفزة
دينا: انتي طلعتي بطلة يا زينة وبتنقذي الضعفاء
زينة بضحك: تؤتؤ يا بنتي انا كنت بستغلة
دينا: طول عمرك بتاعت مصلحتك
زينة: يعني اتشهر في المدرسه بالبت المتشردة عشان كنت بضرب العيال، و مستفدش حاجه.
دينا: طيب يا فتاة التشرد كنتي مستغلياه في ايه
زينة: حامد كان الاول كل سنه، فكنت بخليه يعملي الواجب، ويغششني في الامتحانات
دينا بضحك: انتي مصيبة والله، من صغرك كده تغشي
قومي يلا نشوف شغلنا لحسن نتهزق .
زينة بضحك: طيب يلا
في فيلا عائلة الصاوي~
نادية:يا كلب البحر تعالي هنا
زياد:عايزة ايه يا ام لسان طويل
ناديه:داخل كدا مبتسم ولاسلام ولاكلام
زياد: كنت مبتسم ودولوقتي لا
نادية بهمس:احسن ضحتك غالية علي قلبي
زياد:يا امو همس عايزة حاجة ولا امشي
ناديه بضحك:امشي يا كلب البحر
مروان:روميوا انا عايز منك طلب وانت مبتسم كده
زياد:هو في ايه يا جماعة
مروان:اصل القمر مبيبتسم كتير فغريبة يعني تدخل وانتي مبتسم
زياد:اخلص
مروان:انحنا عايزين سكرتيره في المكتب
زياد بتعجب:امال السكرتيرة التانية راحت فين
مروان:هو مقولتلكش
زياد:لا
مروان:طرتها
زياد:ليه الله يخربيتك
مروان:مهو بيتك انت كمان، المهم مكنتش شايفة شغلها كويس
زياد:؟؟؟؟؟؟؟نو كومنت.
زياد بتفكير:لحظة انا عارف مين ممكن يحل مكانها
مروان:مين؟؟؟
زياد:زينة
مروان بضحك:مين دي اختك هههههههه
زياد بغضب:بطل استفزاز
مروان بضحك :حاضر
في اليوم التالي ~
يتبع…………
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت نادلة)